Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:30

als ik vlecht dan komen er allemaal plukjes los, die zijn geknabbeld.. Dus te kort..
waar laten jullie die :wow:

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:07

faithjee schreef:
als ik vlecht dan komen er allemaal plukjes los, die zijn geknabbeld.. Dus te kort..
waar laten jullie die :wow:

Gel.. En dan vlechten

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:07

xLeoniee schreef:
[ [url=m/4tAN55.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Mareja haar wedstrijdcoupe :D


<3 <3 wow

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:11


faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:18

Kiddokids moet je drukken op plaats reactie en dan op uploaden!
Ik vlecht idd met gel.. Maar ze schieten er uit
En aan de achterkant is ze helemaal kaal gekribbeld


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:50

Op je iPad.. Druk ik in het vakje zegt hij plak

Oreade_
Berichten: 354
Geregistreerd: 22-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:09

maessie schreef:
@oreade: en als je ovale voltes pakt? Dus steeds meer en langere stukken rechtuit ertussen? En zodra je voelt dat hij eruit valt weer de volte op? Vaker korte stukken galop worden ze ook sterker van dan hele lange stukken door blijven gaan waarbij ze op de voorhand gaan duiken omdat ze het achter letterlijk niet meer trekken.


Kan ik eens proberen!
Tis vooral in de kleinere piste waar ik rij dat ze problemen heeft. Ik probeer haar dan ook iets sneller te laten gaan en heb dan het gevoel dat ze meer stuwt vanuit haar achterhand

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:34

Afbeelding

die van Surena zijn nu zo.. Die krijgt ook al de looks van mama en oma :D

Lekkere ongewassen manen :+

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:47

Hahaha Leonie je wilt niet weten hoe die van mij er over het algemeen uitziet, de witte manen en staart zijn ver te zoeken :')

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:48

Die van zien de manen er niet uit, en worden ook niet langer. Helaas heeft mijn hafje de manen van z'n moeder geëerft en niet van z'n pa...

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:27

Hebben jullie dan niet last van uitzakkende vlechten? Ik kan onwijs strak vlechten, maar haar manen lopen door tot over de schoft. Na 20 minuutjes losrijden begint de vlecht er ana d evoorkant weer uit te zakken, ongeacht de hoeveelheid haarlak (de dure variant die ik zelf niet eens heb :') ). Ik heb altijd twee halve vlechten in, omdat die in ieder geval goed blijven zitten..

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 05:48

Als er eem beetje vet in de manen zit blijft het het mooiste zitten bij Nash. Een neetje wax doet echt wonderen. Of gewoon "vieze" manen. In helemaal schone manen word het wel lastiger, dan worden de haren stikf en glad waardoor het minder makkelijk blijft zitten.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 07:02

Ik vlecht altijd een pektouwtje mee,dat helpt ook wel :j

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:25

Als ik een enkele hengstenvlecht doe dan zakt het inderdaad bijna meteen uit, dunnere vlechten blijven beter zitten. Die van de wax en het pektouw ga ik eens proberen :)

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:51

Mijn ruin daar bleef ook geen vlecht in zitten, hij heeft superglad haar. Ik reed altijd met een tweerijig matje of knotten geknot met pektouw. De merrie krijgt een halve hengstenvlecht.

Vind het wel prachtig om te zien die dubbele hengstenvlechten!!

Volgens mij is het hier bij de haflingerwedstrijden zo dat andere koudbloedrassen enkel op uitnodiging meerijden. Gebeurt praktisch nooit omdat de wedstrijden altijd wel volzitten :D

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:00

Ik zie hele mooie manencoupes voorbij komen <3
Athos zijn manen zijn lang genoeg voor een hengstenvlecht of knotten. Al schud hij de knotten er vaak zo uit :P

Afbeelding


Afbeelding
Met rijden vlecht ik vaak het "derde oortje" in :) Puur omdat ik anders denk dat zijn manen in zijn ogen prikken :P

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 10:06

Wat een strakke vlechten komen er voorbij zeg!
doe het jullie niet na haha

faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:15

Bij een hengste vlecht doe ik bij elk nieuw plukje die ik er bij pak een elastiekje, zo blijft het wel 1 week zitten :D

Met rijden heb ik altijd vlechtjes en in der voorpluk en elastiekje

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:23

wauw... haha er is geen bijhouden meer aan hier... haha

Ow wauw die manen Leonie... die zou ik er ook never nooit afhalen... Nico moet ik eigenlijk weer zijn manen trekken... maar zit te denken ze misschien weer te laten groeien... hij heeft van die schattige golven en stukjes rasta als het lang is... :-)

@mette Nico zijn paps is Nico van de Kapelhoeve.. en zijn Mam Emmely van de Vloeiweide... verder weet ik even niet uit mijn hoofd..haha iets met Bunzie Imladris ofzo..haha zo ff bij jou gluren hoor..

\Ahhh uitleg over hoe een foto te plaatsen... yes... zou het mij dan ook eindelijk eens lukken :+

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:14

Iemand had het er over nav de discussie mbt het niveau op koudbloedwedstrijden, dat ze zich, na mijn uitspraak, voeld alsof ze geen recht heeft tot starten.

Dat Is natuurlijk onzin. Maar ik vraag mij wel altijd af hoe het rijden dan thuis gaat. Ik zie zo vaak dieren die nog nieteens een beetje fatsoenlijke overgang stap, draf, galop kan make, ze met losse teugels rondrijden en nog geen normale volte kunnen rijden.

Ik vraag mij oprecht af wat je dan komt doen. Gs eerst thuis de proefjes oefenen zodat er een beetje ritme in komt. Dan kom je ook voor minder verrassingen te staan als je op wedstrijd bent. En dat maakt het boor omstanders ook leuker om naar te kijken, ipv geklungel. Ik bedoel dit alles positief, laat dat duidelijk zijn. ;)

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:38

hah dat was ik!

Jij mag dat onzin vinden hoor... het is ook maar hoe ik het voel... Een gevoel een mening ... geen voldongen feit...

Maar wie ben jij dan om je af te vragen wat een ander ergens komt doen... eigenlijk kan ik hier beter niet eens op ingaan...

Thuis rijdt ik lekker rond... up and downs... maar dat zal niet alleen voor B ruiters gelden... bij iedereen gaat het wel eens beter en eens minder...

Ik laat het hier maar even bij... voel me niet geroepen om mij te moeten verantwoorden waarom ik start

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:54

Ik vraag ook geen verantwoording van je, laat staan dat ik je in een hoekje wil duwen. Ik ben alleen benieuwd wat de beweegredenen zijn. Niet alleen van jou, maar ieder ander willekeurige ruiter die op wedstrijd gaat en met -170 (nu wil ik niet zeggen dat jij met zulke punten thuis komt) al blij zijn? En dus vervolgens weer op wedstrijd gaan, terwijl ze er duidelijk nog niet klaar voor zijn en dus keer op keer het zelfde resultaat krijgen.

Ik hoop een interessante discussie te openen, thats all :)

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:13

Dat is al een andere insteek...

Ik begon mijn eerste wedstrijd met 164 punten... en ja toen dacht ik ... nou dit valt nog mee.. Maar wat ik ook dacht ... werk aan de winkel.. niet dat ik dat niet al wist natuurlijk ben ook niet gek...

Maar mijn eerste eigen paard... geen wedstrijd ervaring... en dat wilde ik opdoen... en ondertussen ben ik thuis aan het werk..... En het was mijn droom... eigen pony... wedstrijden rijden en die leef ik... ongeacht wat anderen daar van mogen vinden.

Ik betaal ook gewoon KNHS lidmaatschap en startgeld... en als iemand ons niet zo fijn vind om naar te kijken... dan kijkt ie maar de andere kant op...

Heb ook wel eens 175 punten gereden met de opmerking van de Jury.. .dat we fijn waren om in te baan te zien rijden... een blij paard een een amazone met een lach op haar gezicht... Dat houdt de moed erin... of " Goeie Haf, je bent op de goede weg, probeer constanter in de aanleuning te zijn" ... en daarom bleef ik gaan... en het loont nu.

Een half jaar later start ik en rijden we 191 punten... dat is dan het bewijs dat we vooruitgaan... en dat het loont waar we samen zo hard aan werken. En daar doe ik het voor...

Wat ik ook weet is dat het nog niet bevestigd is.. en dat ik volgende keer zomaar weer 170 kan rijden

Wat ik ook weet is dat er meerdere mensen met dezelfe opvatting als jij aan de kant staan... die hun neus voor ons optrekken... en ja... dat trek ik me dan soms toch aan... ben en blijf mens... en dit... mijn pony, mijn hobby is mijn leven... dus ja dat raakt me dan...

****edit***

geen lange teugels ... verkeerd om op mijn pony... :P

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:24

Ik vind de koudbloeden wedstrijd ideaal voor jonge koudbloeden. Of koudbloeden met minder ervaring nog en veel moeten leren. Dit puur omdat ik de sfeer veel fijner vind op dit soort wedstrijden.

Ik rij nu allebei wedstrijden zowel tusen de gewone paarden en koudbloeden. Ook ik zie soms paarden waarvan ik denk waarom starten jullie?? Maar waarom niet, je kent de gedachte er niet achter. Mischien is het dier jong is het puur voor de ervaring.

Ik ben ook begonnen met hafwedstrijden zonder startkaart. En geloof me stanley liep echt niet mooi nageefelijk. Maar het deed me wel super goed, en ook voor mijn eigen zelfvertrouwen, deed ik gewoon mee voor de lol.

Nu ik officeel start rij ik ook gewoon puur voor de lol. Stanley kan L2 lopen tijdens de lessen. Maar voor de wedstrijden is hij er nog niet helemaal klaar voor en ik ook niet. MAar om nou nu constant L1 te blijven starten.

Als ik mijn L1 punten heb (moet er nog 2/3 dan kan door naar L2) Ga ik gewoon L2 starten. Ik weet de eerste wedstrijden verwacht ik er nooit veel van, en zo gaan we langzaam steeds beter de L2 doen.

Ik heb me nu ingescheven voor 14 maart haflinger wedstrijd in harmelen. Hoop daar mijn laatste L1 punten te behalen. Dan wil ik 29 maart nog in leusden starten L1. En daarna over na de L2.

Mijn L2 debuut is tussen de paarden. Ik verwacht er niet veel van maar ga gewoon proberen

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:27

@ Mette... het hadden zo zus en broer kunnen zijn...

Heel mooi trouwens jullie sprookjes shoot...