Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:30

*\o/*

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:58

Ik zie dat nash van 21,juni is dat is mijn verjaardag hihi
Hoe groot is hij trouwens

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:28

Klopt. Guppenpaard wordt dan pas 6! :oo

Hij is vprige jaar zomer gemeten op 146,9, maar hij is sinds die tijd nog een stuk de lucht in gegaan.

Mara is 144,4cm en die is echt zo 8 tot 10 cm kleiner. Dus hij zal nu op 150 152 zitten?

Best aan de maat iig :)

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:57

Wauw! Mooie punten! En de mensen die morgen nog moeten, succes!!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:12

Peelie schreef:
Klopt. Guppenpaard wordt dan pas 6! :oo

Hij is vprige jaar zomer gemeten op 146,9, maar hij is sinds die tijd nog een stuk de lucht in gegaan.

Mara is 144,4cm en die is echt zo 8 tot 10 cm kleiner. Dus hij zal nu op 150 152 zitten?

Best aan de maat iig :)


King word in juli 7 en meet 1.54
Moet hem een keer officieel meten,,
Maar we gaan je zie. Volgende week leuk

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 06:34

Nash is een stuk ranker en slanker als king, dus zal er ook kleiner uit zien :+


Ik ben heel benieuwd! Ik zie je volgende week sowieso in Lisse.

MijN bbijrijder gaat met Mara voor het eerst een proefje rijden. Spannend!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:56

Ik beb gisteren bij tentenkamp geweest. 3 mooie nieuwe broeken gekocht en een paar wedstrijdblousjes. Zit er een hele mooie van Anky tussen. Beetje creamy geel. Heb ik onbewust ook een prikeurbroek in een creamy wittig kleurtje gekocht. Trek ik vanmorgen die broek aan om mee te gaan rijden, ik zie die blouse liggen, trek die er eens op aan. Een nieuwe wedstrijd outfit is ontstaan.

Had ik per ongeluk opeens 2 wedstrijd outfits gehaald. Nu heb ik een witte en een offwhite set. Nu moet ik gaan kiezen wat ik as zondag aan wil. Hellluuup :P

Edit, even voor het beeld.

Afbeelding

Jasje aan en handschoenen.

Normaal start ik altijd in wit

Afbeelding
Zo dus.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:23

Vandaag weer 2 puntjes *\o/* 181&194 +:)+ Eerste proef ging baggger dus was verbaasd van mn punten :j :')

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:52

Goedzo!

Vandaag thuis droog de M1 proefjes geoefend. Pfoe, die zijn behoorlijk pittig!

Nu was Nash vandaag behoorlijk dwars, dus dat hielp ook niet mee. :+

Ik ga zonder verwachting mn M debuut maken volgend weekend. Ik verwacht nog geen winst oid, hij moet imo nog veel sterker worden. Veel constanter ed. En ik heb er zelf ook nog wel moeite mee om de hele proef door te zitten.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:49

Afbeelding
was toch wel erg trots op de cijfers :o


ik vind opzich de proefjes wel meevallen maar ze zijn echt een stuk strenger met jureren bij ons.. had laatst op mn volte 10m beide kanten 50cm te klein en toen had k een 2 :wow: Alles moet zo nauwkeurig :oo

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:16

Weer allemaal mooie punten zie ik voorbij komen, gefeliciteerd dames!
@Peelie: spannend hoor je m1 debuut! Gewoon lekker gaan rijden, dan komen die punten vanzelf wel ;) en creme is mooi, ik rij ook altijd in het creme met zwart :D

Hier een weekeind van uitersten.. gister had ik wedstrijd op onze eigen club, ging best lekker. Had 183 en 182 en een derde prijs. We waren goed en wel thuis toen we werden gebeld dat 1 van de paarden vast lag op stal en behoorlijk gewond was. Dus gelijk wesr teruggegaan, de veearts was er gelukkig al. Het paard had beide achterbenen zo erg beschadigd dat we naar de kliniek moesten, om te kijken hoe nu verder. Daar is hij uiteindelijk de operatietafel op gegaan, voor een kijkoperatie omdat ze anders niet konden zeggen hoe erg de schade was. Zodra ze dat wisten zouden ze bellen over de prognose en hoe verder te gaan. Kon dus alle kanten op. Heb nog nooit zon lange avond gehad!! Uiteindelijk kwam snachts het verlossende telefoontje dat de schade niet te ernstig was, en is hij geopereerd. Nu moet hij zowieso twee weken in emmeloord blijven om te herstellen.
Vandaag haflingerwedstrijd in oudega en vanochtend besloten om toch te gaan. Was een goeie beslissing om te gaan, want we kwamen thuis met twee keer een eerste prijs en 196 en 203 punten *\o/* ben er nog beduusd van!

patricia73

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:20

ook ik heb gisteren gestart na 6 maanden een stop om te trainen. Ponybeest heeft echt super zijn best gedaan. En ik ben rete trots op hem. Maar de punten waren om te huilen..... lekker motiverend zeg. Nu had er niemand een punt in de Z 1 dus dat bied weer troost. Morgen nog een keer want het was een paasconcours. Hopen dat het dan beter gaat anders ga ik weer een half jaar in de stop haha

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:25

Och dat is balen dan inderdaad.. had je nog wel wat aan het commentaar?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:33

maessie schreef:
Vandaag haflingerwedstrijd in oudega en vanochtend besloten om toch te gaan. Was een goeie beslissing om te gaan, want we kwamen thuis met twee keer een eerste prijs en 196 en 203 punten *\o/* ben er nog beduusd van!



xLeoniee schreef:
Vandaag weer 2 puntjes *\o/* 181&194 +:)+ Eerste proef ging baggger dus was verbaasd van mn punten :j :')


Gefeliciteerd met jullie punten! *\o/*

Ik heb vandaag ook gestart in Oudega, heel fijn kunnen rijden! De eerste proef 202 en een eerste prijs en de tweede proef iets minder en verkeerd gereden :') maar toch nog 183! Dus weer 3 puntjes erbij :D

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:21

Echt het blijft een jury sport soms snap ik de punten ook niet
We gaan komend weekend weer aankijken..

Morgen bollenstreek rit met de menvereniging

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:17

Wat een goede pnt zijn er weer gescoord, en een mooi outfit. Wij gaan pas weer in mei dus Wally heeft nog even de tijd. Mei is wel weer druk met de wedstrijden thuis en de selecties.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:13

Hier gelukkig goed nieuws uit de kliniek, hengstje heeft geen koorts, eet goed en staat goed op zijn beide achterbenen. :D gelukkig maar!

@kiddokids, vielen de punten tegen?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:28

Vorige week dat ik reed viel het idd wat tegen mij. Tweede proef ging fijner en minder punten
En bij sommige in twee proeven bijn 20 punten verschil. Ja dan sta je raar te kijken

patricia73

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:36

vandaag dus ook weer gestart. Wederom heb ik lekker gereden. Had nu 4 punten meer dan zaterdag.... haha schiet nog niet op. Ik ben alle klasses door gevlogen. Maar nu in het Z1 is het opeens andere koek. Maar ik blijf lekker puzzelen....

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:23

Het is toch altijd een beetje aftasten wat ze precies willen zien per klasse.

Idd gewoon lekker doorpuzzelen.

Ik heb vandaag een beetje "ruzie" gehad met Nash. In een van de M proeven moet je bij de B of E aanspringen in galop. Rechtsom doet hij dat prima, linksom is het andere koek. Hij springt linksom constand contra aan. Ik heb vandaag een beetje lopen puzzelen daarmee. Vanuit schoudervoor aansptingen, meer stelling nemen, vanuit sbw, vanuit een klein stukje travers, een beetje mee op mn buitenbil zitten om het binnenachterbeen meer ruimte te geven en een combinatie van dat alles. Uhm. Tjah. Komt er op neer dat Nash nog te veel rechts gebogen is, waardoor hij links aanspringen op een rechte lijn nog behoorlijk moeite mee heeft.

Op X aanspringen en de andere kant op gaan, doet hij zonder problemen. Daar had ik meer op geoefend. Ik denk dat ik zelf gewoon een beetje loop te prutsen ook. :P

Ach, we hebben weer wat te oefenen. Eindelijk! :D

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:45

Jeetje Maessie dat is schrikken zeg! Fijn dat alles nu goed gaat. Gek dat als je met je hoofd er niet helemaal bij bent, je vaak de beste punten rijdt.
@Peelie, ik denk dat je er voor het gemak eerst een beetje een halve volte van moet maken om deze lijn dan steeds rechter te rijden(gewoon even een stapje terug) Vaak als je schoudervoor inzet heb je de kans dat je je paard verbuigt waardoor deze alsnog weer in de verkeerde galop aanspringt.
@Patricia, die punten komen vanzelf wel, mijn eerste keren Z1 waren ook om te huilen. Maar dit is ook goedgekomen.
@Kiddokids, dressuur is en blijft een jurysport, ik ben zelf nooit helemaal tevreden over mijn proeven maar als ik een keer stiekem denk dat ik zeker beter was. Dan juist sta ik altijd onderaan.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:09

Mimp, thanx voor de tip, dat ga ik proberen! Waarschijnlijk lukt het dan wel, want op de volte of in de hoek galopeerd hij altijd goed aan.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:34

Wat we bij king doen is binnenhand wat meer stelling vragen dus je binnenhand wat overdreven van de hals

Ech zooo onwijs stoer haffies die z rijden
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 06-04-15 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:38

Kiddokids, dat heb ik dus al geprobeerd, maar Nash raakt dan helemaal in de kluts met zn benen :P

Wel leuk, eindelijk weer uitdaging in het rijden. Een rede om hem scherper te maken en weer lekker bezig te zijn :D

Ik vind het helemaal leuk (en spannend :D)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:00

Wat ook kan hebben naar buiten stellen maar dat is juist niet de bedoeling,, ze kunnen niet overal goed in zijn.. Je moet je punten altijd compenseren
Wel hebben wij een keer gehad dat jury in de B hem afkraakte ja ze kwam uit de hoek en hem vergeleek met een jazz en persival