Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:10

Ik start ook alleen nog maar wedstrijden omdat ik het leuk vind en daar horen leuke wedstrijden bij. Ik start dus eigenlijk alleen nog maar haflingerwedstrijden. Al ben ik wel van mening dat hij op een "gewone" wedstrijden ook gewoon moet scoren, maar dat ga ik niet doen omdat ik vind dat ik dat moet. Dat zal ik alleen doen als ik weet dat ik het een leuke locatie vind.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:00

@Meassie, dat was schrikken! Gelukkig dat alles nu goed gaat en gefeliciteerd met je punten!
De rest ook gefeliciteerd met je punten.

@Patricia, gaat gewoon goed komen! Heb ook een drietal wedstrijden geen punten gereden, daarna bijna 5 maanden niet op wedstrijd geweest en laatste keer ging het opeens wel. Weet nu wel een beetje wat ze willen zien alleen vind het nog wel heel moeilijk om dat allemaal bij elkaar in een proef te laten zien. Zag dat je zondag ook mee rijdt, leuk! Gaan we er gewoon een leuke dag van maken! :)

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:05

Ik lees vanmiddag weer eventjes bij, heeft iedereen een goed paasweekend gehad?

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:12

Maessie, fijn dat het beter gaat met het paard. Schrikken.

peelie: probleem is dat Nash nog niet helemaal recht is en jij ook niet :D . Net wat mimp zegt, stapje terug en rechthmaken. Geen truukjes met overdreven stelling of zo. Recht maken, veel hoefslag vrij rijden en dan vooral zelf heel recht zitten en zelf niet teveel doen. Recht boven je paard blijven. Evenveel gewicht op beide beugels. Je hebt de neiging in te knikken in je heup.
zitlesje boeken bij je instructeur is echt super hiervoor.
ik rijd altijd eerst half uur zitles centerd riding, janouk lekker aan de longe. Eerst aan mij werken. Daarna werken wij in de les aan Janouk.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:58

Klopt, mijn eigen lichamelijke klachten helpen Nash en mij niet. Ik ben zelf idd niet helemaal recht en Nash daardoor ook nog niet.

Zitles zijn we al mee bezig. Het gaat langzaam en gestaag iets beter.

Mijn CTO overgang is ook niet helemaal lekker soepel wat het doorzitten ook lastig (en soms zelfs pijnlijk) maakt.

Edit, Nash aan de longe met mij er "los" bovenop is absoluut geen optie. Daar moet ik echt een ander paard voor gebruiken, anders gebeuren er ongelukken. 1x in het ziekenhuis vond ik eigenlijk wel voldoende :+

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:05

Hoezo lukt dat niet Peelie? is er niet iets mis in de basis waar je eerst aan moet werken voordat je verdergaat met rijden als je niet aan een longeerlijn kunt om aan je zit te kunnen werken?

Ik denk (ook al ben ik nog geen B ruiter) dat eerst je basis goed moet zijn voordat je verder kunt, in jouw geval, eerst jij en je paard recht, soepel en ontspannen kunnen rijden, zowel thuis als op een andere locatie :)

Zolang je niet recht en ontspannen kunt rijden, gaan die moeilijkere oefeningen niet lukken, of je moet het heel erg forceren en je paard afdwingen natuurlijk, dan lukt bijna alles, maar niet in de harmonie de je zou willen

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:02

Om los op Nash aan de longe (en met los bedoel ik zonder teugels) te gaan zitten is levensgevaarlijk omdat hij zonder aanwijsbare rede heel soms aan de kletter gaat.

Ik ben druk bezig om hem en mezelf recht te maken. Hij was als jong paard zo scheef als een hoeremetoeter.

En nee, er is niks mis met zn lijf, dit doet hij al vanaf veulen af aan (zonder verklaarbare reden aan de kletter gaan).

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:40

De startlijst staat online peelie.. Hoe laat moet jij

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 04:45

Ik sta nog ingedeeld bij de L2, dus ik weet het nog niet.

Daarbij staat mn bijrijder ook nog niet op de startlijst. Daar ga ik vandaag maar even achteraan bellen.

Ik had 14 maart (die wedstrijd van dah en kvth samen) een formuliertje ingevuld, maar die hebben ze ingenomen en verder niks meer mee gedaan. Schandalig dus, want die hele inschrijving loopt mis.

Ik heb al een email gestuurd met een foto van het inschrijfformulier (zo verstandig was ik wel om er een foto van te maken), maar daar heb ik nog geen antwoord op terug. Even afwachten dus.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:35

Dat dacht ik dus al want zag je er niet bijn staan vandaar mij berichtje hierzo
Ik denk dat je beter ff kan bellen.
Ik doe impuls mennen dat klopt ook al niet heb in januari mail gestuurd met mijn startnr
Schandalig ja weet je die mennen doen het ook vrijwillig en zo veel hulp hebben
Ze volgens mij niet.
Een foutje kan gebeuren
Je kan ook via fb ff aanschieten

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:41

Er zaten dames van het KVTH bij het secretariaat die wedstrijd. Ik heb het idee dat dat inschrijfformulier gewoon ergens een hoekje in verdwenen is en niet meer naar omgekeken is en daarna vergeten.

Vandat DAH ben ik gewend dat de dingen goed geregeld zijn. Kvth is nog wel eens een ander verhaal. Zo ook nu :(

Ook fijn, ik probeer al sinds gisteren dus die mail te sturen via mn mobiel (ik doe vrijwel alles mobiel) blijft de mail in mn postvak uit staan? Zo raar. Dus nu maar via mn laptop gedaan en nu is hij wel verzonden. Even wachten op antwoord :D

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:49

En antwoord terug. Het is geregeld :D

Joepie!

patricia73

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-06-10

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:36

Altijd link op een filmpje op bokt neer te zetten maar geloof dat ik jullie wel aardig vind haha. Hier de eerste proef van zaterdagavond. Nu ik het zelf op beeld heb zie ik ook wel wat er nog veel te verbeteren is.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:44

Voor mij hoef je je niet te vrezen hoor :P. Als ik iets van commentaar heb, als ik het altijd onderbouwen.

Zometeen zal ik je filmpje bekijken.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:32

patricia73 schreef:
Altijd link op een filmpje op bokt neer te zetten maar geloof dat ik jullie wel aardig vind haha. Hier de eerste proef van zaterdagavond. Nu ik het zelf op beeld heb zie ik ook wel wat er nog veel te verbeteren is.


dat ziet er toch helemaal niet gek uit!! er zijn inderdaad dingetjes die wat mooier kunnen, maar ik vind het een fijn gereden nette proef. en zitten geen stukken in dat je denkt; jeetje wat zijn die aan het doen, totaal niet. even nog de puntjes op de i maar dat komt met een beetje training helemaal goed!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:47

Vandaag bruiloft gereden met Janouk van een meisje op stal en haar eigen pony in tweespan er naast beleerd door ons als trouwkado . Altijd mooi om met de koets op een landgoed de oprijlaan op te rijden.


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:58

Peelie schreef:
En antwoord terug. Het is geregeld :D

Joepie!


ja ik kreeg ook antwoord hier ook namelijk geregeld

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:34

Patricia, ik zie mezelf rijden :)

Jij loopt tegen het zelfde probleem aan als ik. Je bovenbenen zitten je lijf in de weg om helemaal mee te kunnen zitten. Ik zou je bovenbeenspieren gaan rekken als ik jou was, waarbij voor jou (denk ik) het accent moet liggen op de adductoren van je been (google kan je genoeg rek technieken vinden ;)

Verder vind ik het er ook zeker niet verkeer uit zien!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:55

Patricia zelfde hoofdstel hebben wij voor king top werkt dat bij hem ben zo blij met mijn rambo

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:17

@Patricia73, ik vind filmpjes zo leuk om naar te kijken. Ook van jezelf je kan er zo veel van leren. Ben nu wel benieuwd welke punten je had. Het beeld vind ik er niet verkeerd uitzien. Je hebt waarschijnlijk veel punten laten liggen op de apuyementen en de tweede keertwending en de tweede en derde galopwissel. Mijn instructeur heeft mij vanaf het begin aangeleerd in een appuyement veel stelling te vragen want het is al snel te weinig. Bij de keertwending moet je opletten dat je op het binnenbeen blijft zitten. Galopwissel mag vloeiender. Galop vind ik goed! In de draf mis ik een beetje impuls, mag meer van achter naar voren. Denk dat je hem voor iets vrijer mag laten dan krijg je denk ik al een heel ander beeld. Inderdaad nog wat puntjes op de I en het gaat zeker goedkomen! (Is met ons ook goedgekomen hoor :j )

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:36

Patricia
fijne haf heb je! *\o/*
Tipje probeer in de draf in het ritme van je paard te blijven. Nu drijf je sneller dan het ritme van je paard in de uitgestrekte draf. Hij kan niets met de hulp als zijn voet op de grond staat.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:06

@patricia, leuke haf hoor! Ik vind het best een nette proef, inderdaad zoals je zelf ook aangaf nog de puntjes op de I!

@janouk wat gaaf joh!! Echt stoer

Zelf ben ik op het moment heel druk bezig met de M2 oefeningen! Sinds Hyrano naar de tandarts is geweest loopt hij zo veel beter! Ik merk zelfs dat ik soms meer los moet laten omdat hij wat fel reageert op mijn hand!
Ik merk dat wij het samen erg moeilijk vinden om vanuit gelop terug te komen in stap. We zijn nu veel bezig op een kleine volte?

Iemand misschien nog andere tips die ik in deze oefeningen mee kan nemen?

De travers en keertwendingen gaan echt super! Eigenlijk klaar voor de M2 als de galop beter gaat! Gelukkig hebben we nog even want we moeten nog 5 winst in de M1 hihi

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:59

Zo wij zijn er klaar voor toppertje staat schoon op stal
Tuig is schoon morgen ochtend om 9 uur knallen dressuur mennen en daarna 12.12 in de m1 met mijn vriendin

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:30

Ik moet om 12.30 :)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 07:01

Peelie schreef:
Ik moet om 12.30 :)

Klopt je zit volgens mij in het rijtje bij mij. Vriendin