Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:52

B-) Her Royal Badness bij haar eigen poster :D
Ze vindt het heel interessant

Afbeelding

Zaterdag heeft ze een signeersessie in het tuincentrum. haha ik ben benieuwd. Moe zal ze er niet van worden. Kinderen mogen haar knuffelen en op de foto met Mevrouw.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:37

Leuk leuk leuk!

Ik vind het echt cool dat het boek zo'n succes Is!

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:49

Hahaha een signeersessie _O- Echt leuk!

mendiee
Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-12
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:28

Super leuk!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:28

wauw, je kan geen paar dagen missen haha!

Ik zag een vraag voorbij komen van Peelie, weet niet of je hieraan misschien wat hebt, maar dat heeft mij erg geholpen in mijn lessen:

Je had het over het doorzitten in middendraf, Hyrano wil van zichzelf heel graag ''Kribbelen" hierdoor kan ik hem met doorzitten juist iets meer vanuit mijn lichaam bewerken.

Maar op momenten dat hij dit doet word het wel lastiger om te blijven, daardoor probeer ik voordat ik mijn middendraf in ga al iets dieper achterin mijn zadel te gaan zitten en mijn benen lang te maken, hierbij zet ik dan iets meer druk op mijn knieën om daar de bewegingen in uit te laten vloeien, en daarnaast probeer ik echt alleen vanuit mijn bekken mee te bewegen.
Dus op het moment dat je het vergelijkt met lichtrijden buig je op het zitmoment je bekken meer naar achter en je rug boller, en op het volgende moment laat je je bekken weer meer veren naar voren waardoor je rug weer "rechter" word.

Hierdoor kan ik persoonlijk makkelijker zitten en blijf ikzelf meer in balans zitten!

Beetje rare uitleg, maar weet niet precies hoe ik het anders moet uitleggen nu! Hoop dat je er wat meer kan!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:54

Ik ga eens kijken of ik iets met haptonomie therapie kan om mn stress te verminderen en een rechtricht, houding en zit instructrice (een instructrice die die combinatie maakt). Misschien helpt het mij.

Ik heb wel filmpjefilmpjes van vandaag. Ik weet niet of jullie die willen zien?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:30

Ik ben 8 Maart op gestart op de NHPS haflingerwedstrijd in Oudega, in de klasse B.
Niet echt fijn gereden, maar toch 188 & 190 punten en 2x een eerste prijs :D
Ook nog een paar mensen van dit topic zien rijden, leuk! :j

5 April starten we weer in Oudega op de DAH haflinger wedstrijd.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:59

Janouk, leuk hoor, hihi straks gaat Janouk nog naast haar gouden springschoentjes lopen.
Flicka, gefeliciteerd met je punten.
Peelie, tuurlijk willen wij je filmpje zien! Probeer niet in een keer alles te willen veranderen he,dan zie je door de bomen het bos niet meer en verlies je het gevoel. Als je eerst werkt aan houding en zit word de rest makkelijker en als de rest makkelijker word krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen en minder stres. tip van Miiess18 is een hele goeie. probeer met je kont in de lepel van het zadel geplakt te zitten en van daaruit ontspannen meebewegen met de onderrug.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 05:39


Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:50

Afbeelding

Nash in sbw :D

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:01

Peelie, ik vind wel nu je hem meer achter de vodden aanzit dat je beter lichtrijdt dan in de proef. Pas wel op met je slof dat je deze niet te strak houdt vind hem nog niet echt in een boogje hangen. galop mag ook wat meer naar voren. Foto oogt netjes!

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:05

mimp3 schreef:
Janouk, leuk hoor, hihi straks gaat Janouk nog naast haar gouden springschoentjes lopen.
Flicka, gefeliciteerd met je punten.
Peelie, tuurlijk willen wij je filmpje zien! Probeer niet in een keer alles te willen veranderen he,dan zie je door de bomen het bos niet meer en verlies je het gevoel. Als je eerst werkt aan houding en zit word de rest makkelijker en als de rest makkelijker word krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen en minder stres. tip van Miiess18 is een hele goeie. probeer met je kont in de lepel van het zadel geplakt te zitten en van daaruit ontspannen meebewegen met de onderrug.


Ik denk dat je dan te ver achter in het zadel zit. Of ik begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt?

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:14

Nee, je moet nooit te ver achterin het zadel zitten. je moet als het ware je zit in het zadel duwen om zo mee te kunnen bewegen met de beweging van de paardenrug. Ik reed vroeger altijd te veel op mijn bovenbenen, mijn instructeur trok mij wel eens iets naar achter aan mijn broekriem om te zorgen dat ik met mijn zit meer de beweging kon volgen ipv een beetje loskomen van het zadel. Ook weer moeilijk uitleggen dit hoor. Maar om op een gespannen paard wat zijn rug vasthoudt is dit toch wel belangrijk om daar in je zit niet in mee te gaan. Dus toch proberen heel ontspannen te zitten. Waardoor het paard waarschijnljk ook eerder de rug wat loslaat.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:34

Slof hing in stap mooi los. Im de draf Was hij een beetje aan het klieren. In de galop hangt de slof weer los namelijk

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:23

Ik vind de slof ook niet zo los hangen, ben er ook geen fan van haha dus ik zou zeggen eraf halen dat ding. Verder zou ik het beestje ook wat meer voorwaarts willen zien, zeker in de galop, en wat rustiger met zijn hoofd/jou handen. Verder wel een heel leuk paardje! Hoe groot is die?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:46

Hij is ongeveer 1,50.

Slof er af Was eergisteren een beetje gevaar voor eigen leven, omdat mn bijrijder dus heel hard Was gevallen. En ik niet wil dat hij het op een racen zet.

De slof hing echt wel los, ik hoorde de gespen klingelen en ik controleer regelmatig of de slof niet strak staat. Dat wil ik ook niet, daar gebruik ik de slof ook niet voor. Het Is echt puur voor eigen veiligheid.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:32

http://m.youtube.com/watch?v=OEUEhv27An0
Janouk demonstreert steigeren, maar wel rechtop.

Zo heeft ieder zijn ding
ik gebruik geen slof. Doodeng. Janouk zou met de kin op de borst een show geven. Ik moet al erg oppassen dat ze zich niet teveel opkrult.
En als je er dan afvalt, raakt ze verstrikt in de slof. Beehhh ik moet er niet aan denken.
bovendien gaat Janouk recht omhoog als je teveel druk voor neemt. Geen oplossing voor ons

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:00

@Peelie: Af en toe stout haha.
@Flicka12: toch nog mooie punten gereden.
@janouk: echt een knappe haf.

Vandaag met Wally voor het eerst aangespannen naar buiten gegaan. Wat was die braaf.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:17

Ik ben ook geen voorstander van de slof, misschien is het een optie om eens wat stapjes terug te doen als Nash zo "stout" is, of om voor jezelf eens na te gaan waar dat vandaag komt.
Naar mijn idee kan het ook zijn dat hij iets aan wil geven, dat je te snel gaat/te grof bent met het geven van hulpen/zelf te veel spanning hebt oid, maakt niet uit
Ook al zijn onze haflingers zo af en toe wel eens ondeugend en eigenwijs, als hij echt zo mega uit zijn plaat gaat (of het nou bij jou is of bij iemand anders) , is er vaak meer aan de hand.. :)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:50

Vandaag weer een winstpuntje in t M1 gereden.. 188 punten en een 1e plek in de M. Ook een parcours gesprongen en t ging super totdat ik t parcours verkeerd reed whaha.. Kon mezelf wel voor mn kop slaan na die tijd := 8)7

Heb nog een filmpje van mn parcours maar doordat ie gefilmd is met een mobiel en daarna op youtube is geupload is de kwaliteit erg slecht geworden -O-

https://www.youtube.com/watch?v=og-Qf9rjkTg

En had ook hele enthousiaste supporters aan de kant die duidelijk te horen zijn in t filmpje _O-

patricia73

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:59

xLeoniee schreef:
Vandaag weer een winstpuntje in t M1 gereden.. 188 punten en een 1e plek in de M. Ook een parcours gesprongen en t ging super totdat ik t parcours verkeerd reed whaha.. Kon mezelf wel voor mn kop slaan na die tijd := 8)7

Heb nog een filmpje van mn parcours maar doordat ie gefilmd is met een mobiel en daarna op youtube is geupload is de kwaliteit erg slecht geworden -O-

https://www.youtube.com/watch?v=og-Qf9rjkTg

En had ook hele enthousiaste supporters aan de kant die duidelijk te horen zijn in t filmpje _O-


gefeliciteerd!!!! de van steenbergens zijn the best!!!!! haha.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:02

:D :D

Afbeelding

jammer dat je verkeerd reed, je ging zo mooi soepel het parcours door

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:07

Woehoee een vliegtuigfoto! :D

haha jaaa t ging zo fijn en was ook wel ff pissig op mezelf na die tijd... |o

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:20

Nash is van veulen af aan al zo vliegerig. Heel heel heel soms gaat hij nog bij mij aan de race (niet bokken of stijgeren) en bij vreemde mensen bouwd hij dan veel spanning op. Wat de rede daar van Is, is niet duidelijk. Ik ben al opzoek naar hoe ik dit kan oplossen (uiteraard) maar ik heb nog niet dé oplossing gevonden, wel stappen in de goede richting gegemaakt. Dit probleem speeld al vanaf zn geboorte namelijk en uit zich nu ook onder het zadel.

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:44

@xLeoniee gefeliciteerd met je punten en plaatsing.
Jammer van je foutje springen ziet er goed uit.