Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:04

Citaat:
Thanks wil ff pektouw bestellen en ff proberen dan om hem er op op te vlechten moeilijk neer te zetten lol :D


Jaa, wel foto maken hoor! Hihi,
Je zou eigenlijk op z'n rug moeten gaan zitten en dan vlechten, dan vlecht je automatisch boven op of niet?

Even in het algemeen?
Waar halen jullie wit pektouw eigen lijk? Iemand heeft daar iets over gezegd weet alleen even niet wie! Hihi. Ik heb zelf mijn Ruitersport winkel, maar ik kan alleen maar zwarte pektouw krijgen bij mijn leverancier! Weet iemand waar het wel te krijgen is!?

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:02

Bij ons hebben ze alle drie de kleuren gewoon in de ruitersportzaak liggen ;)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:02

Bij de divoza en epplejeck hebben ze wit pektouw.. Als ik boven op vlecht ga ik inderdaad op dr rug zitten.. Manen verdelen naar 2 kanten en dan steeds van elke kant een pluk bijpakken :j

mendiee
Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-12
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:06

Bij mij zakt een hengstevlecht ook altijd iit ;( doe hem vaak maken vlak voor ik moet rijden dan blijft t wel zitten tot ik klaar ben. Maar zodra ik hm op stal of in de paddock zet is de vlecht er binnen een paar minuten uit... Terwijl hij bij mijn andere pony's (welsh a) wel altijd blijft zitten.

Ik ga ook even opzoek naar wit touw!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:13

xLeoniee . Ja ik deed dat in Afrika bij de friezen ook, ging ik er ook gewoon boven op zitten voor concours en dan vlechten! Werkte echt perfect haha! En zat daar ook nog eens heerlijk in het zonnetje :D
Bedankt, ik zit inderdaad even op de sites van EJ en Divoza, helaas allebei eigenmerk, vandaar dat ik die niet kan krijgen!

@Maessie . Welke ruitersportzaak heb jij het over?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:38

Doe ik foto maken heb zondag wedstrijd. Me debuut L spannend


Horka heeft 4 kleuren
Zag bij agradi online..

Je kan idd op zijn rug zitten maar heb ik bij deze vlecht niet gedaan stond op een trap hahaha


Betreft opvlecht bedoel dan zo
Dus een opvlecht op de manenkam
http://www.welke.nl/photo/hareninvlecht ... 1387142426

Anders is het een invlecht op de manenkam en dan krijg je die van de foto..

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:08

Ik heb vandaag 2 knotjes gemaakt om uit te proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie er van, doen of niet?

Alleen zou ik wel met draad knotten en niet met elastiek. Dat is veel mooier.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:21

Met naald en draad vind ik knotten meestal wel mooi, maar heb je het eerste stukje nou ingevochten?

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:22

Vanavond even bijleren!

Ik ben weer conditie en spieren aan het kweken bij mijn moedertje.


Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:18

Ja, ik heb het eerste stukje ingevlochten, omdat zn manen best dik zijn.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:20

Peelie; ik doe zelf ook knotten, wat ik je wil aanraden is proberen de knotten iets minder breed te maken, en dan inderdaad met naald en draad.
Wat ik zelf dan doe, ik pak hem aan de onderkant met naald en draad en vouw iedere keer 2 cm om en zet dat vast, uiteindelijk bij ongeveer een hand breedte ga ik pas echt knotten, dan heb je minder last van de lange vlecht en blijft hij mooi onder elkaar liggen!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:41

Hoe bedoel je precies mies?

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:00

Uhm,

Als je een vlecht maakt (bovenkant niet te breed) dan word hij onderaan natuurlijk dunner.
Dan vlecht je hem zo strak mogelijk.
Onderaan de vlecht begin je met naald en draad, ik maak dan een soort van knoop (haal hem Door het elastiek, en doe dan 1 x alsof je je veters strikt) vervolgens vouw ik het onderste stukje 3 cm om naar boven, daar haal ik het draad weer doorheen.
Vervolgens hecht ik weer Door de onderkant van het dubbelgevouwen stuk, weer 2 of 3 cm omhoog en herhaal het, hierna zelf nog een keer. En dan houd ik bovenin 10 cm over.
Vanuit daar heb je dus een ongeveer 10 cm gevlochten "strook" .

Dan.

Doe ik vanuit de onderkant hecht ik hem naar boven, vouw hem dubbel en hecht hem Door totdat het een knot word.

Ik hoop dat je er nog iets van begrijpt! Is best lastig uitleggen dit haha!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 05:40

Ik snap hem helemaal!
Ik ga het eens proberen.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:03

SRY schreef:
Ik ben ook weer bovenwater, druk en hectisch weekend gehad wegens priveomstandigheden.
Zaterdag privéles gehad met Cavella en opeens luisterde ze weer jaajaa privéles :') En weer een nieuwe oefening: galop, b of e afwenden, x stap en keertwending en weer in galop aanspringen en dat de hele tijd. Leuke oefening :D
Zondag springles, eerst rodeo want ja 3 weken niet gesprongen dan gaan we happy doen :') Maar gelukkig daarna fijn parcour van 80cm gesprongen :)
Vanavond mogen we weer de groepsles in :D


Klinkt als een pittige, maar leerzame oefening!

@ mendiee
Leuk een haflinger in de lease, zit een leuk hoofdje op!

@ Timmie2000
Zo ziet hij er in ieder geval kalm en beheerst uit voor de wagen, voelt zich volgens mij heel wat. :j
De losdraaffoto ziet er ook goed uit!

@ SRY
Ach got, je paardje ziek hebben is nooit leuk, ik hoop dat naarmate ik verder leer zij weer beter is!

Peelie schreef:
Een gebroken lijn lijkt zo makkelijk, maar op een gegeven moment krijgt hij jet in zn bol en gaat hij versnellen. Terwijl hij de hele lijn gedragen moet gaan.

Zijn drukte Is een combinatie van altijd druk, karakter en training. Hij Is ondertussem zo ver in de training dat hij zo veel conditie aan het opbouwen Is dat er bijna niet meer tegenop te rijden Is.

Daarbij worden alle merries hengstig en Nash vind zichzelf nogal een mannetje (en de merries reageren ook zo lekker op hem) waardoor hij ook evsn moet laten zien em horen hoe stoer hij Is.


Nou Nash mag wel iets van dat pittige aan Roos komen geven! Ik heb haar gekocht omdat ze zo lekker fel leek, maar eigenlijk is het een doosje. :')

@ xLeoniee
Zitten die lange manen niet in de weg? Wat een werk joh!

@ kiddokids
Wat een geweldige foto, ziet er zo uit als een fijn gedragen plaatje.

@ Lisette1987
Ik ben niet zo van de blesjes eigenlijk, maar deze scheve bles vind ik dan wel weer erg schattig moet ik eerlijk toegeven! Gefeliciteerd met je punten tijdens je debuut!

Liesbethje schreef:
Goedemorgen,

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben Liesbeth, 31 jaar oud en heb een haflingerruin van 19 jaar. Afgelopen maand hebben we onze eerste 2 winstpunten in het Z1 mogen halen waar ik heel trots op ben :o
Wedstrijd rijden was bij ons eigenlijk nooit een doel of iets, zijn we eigenlijk een beetje ingerold en we zien wel waar we eindigen. Dat we zover zouden komen had ik eigenlijk nooit durven dromen 8-)
Helaas heeft hij 2 weken geleden een flink soort 'griep'virus opgepikt waar hij behoorlijk ziek (koorts) van is geweest dus we zijn nu heel langzaam weer aan het opbouwen.

Zag hier ook gave paardjes voorbij komen! en eentje die ook aan het herstellen is, beterschap!
@Mimp3, ben jij toevallig een vriendin van Nienke?


Zien wel waar we eindigen? Hele prestatie super zeg.

@ xIndyraah
Ik ben een beetje verliefd, dat hoodje spreekt mij ontzettend aan. Plus ik ben gewoon weg van kolletjes!

@ Lisette1987
Wie zegt dat haflingers niet kunnen springen?

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:03

Ik heb een keer de manen van mijn haflinger getrokken, daarna is zij ingevlochten/geknot met naald en draad, ik zal hier later wel een foto van plaatsen. Ik vond het erg stoer staan.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:09

Ik ben weer een beetje conditie/spiertjes training aan het oppakken.
Dit betekent 5 minuten links 5 minuten rechts en dan wat uitstappen door de gehele bak heen.

3 april komt de osteopaat en dan hoop ik dat ik haar iets langer kan oppakken, en dan hopelijk ergens rond mei/juni er weer op! Ik zou graag eind dit jaar beginnen starten met mijn dame.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:52

@miies: ook de epplejeck haha, maar harryshorse heeft ze bijvoorbeeld ook wel ;)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:01

Peelie schreef:
Ik heb vandaag 2 knotjes gemaakt om uit te proberen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat vinden jullie er van, doen of niet?

Alleen zou ik wel met draad knotten en niet met elastiek. Dat is veel mooier.


Het kan zijn manen zijn niet erg lang.. Kan je ze nog iets fijner vlechten idee naald en draad lijkt mij mooier

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:56

Nash zn manen zijn echt mega lang (ver voorbij de schouder). Ik wil idd nog wel eens proberen kleinere vlechten en met naald en draad knotten.

Het gevaar is dat het gaat hotsen en klotsen en dat vind ik heel lelijk. Maar dat is een kwestie van proberen :P

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:14

maessie schreef:
@miies: ook de epplejeck haha, maar harryshorse heeft ze bijvoorbeeld ook wel ;)


Harry's Horse heeft ze niet meer, vroeger wel gehad. Maar die hebben ze (in ieder geval sinds wij onze winkel open hebben) alleen nog maar in het zwart! Dus ik heb ze nu ook alleen maar in het zwart:p haha!

We zijn nog bezig met uitbreidingen en meer merken, dus we zullen er binnenkort wel 1 krijgen die het wel heeft toch? haha! Ik knot dus nu zelf met zwart pektouw, zolang ik het goed strak wegwerk zie je het gelukkig niet! Maar wit zou wel mooier zijn!

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:36

Vraagje, welke peesbeschermers gebruiken jullie bij je hafje?

Mijne heeft cob nodig, maar maat cob is moeilijk om te vinden!
De cob van EJ is net te groot, en pony is dan weer te klein.
Gisteren maat paard van HV polo gekocht die viel erg klein voor een maat paard, maar deze is net een halve cm te lang.
BR maat cob is te klein, krijg het klittenband al niet eens dicht.

Ik weet dat HH maat cob heeft maar dat zijn alleen van die felle kleurtjes, of met allemaal steentjes. En heb niet echt goede ervaring met HH beschermers, mijn pony krijgt er aan de binnenkant van zn been een kale plek van.

Ik zoek gewoon donker blauw bruin of zwart.

Dressage boots heb ik wel in maat cob maar wil er graag normale peesbeschermers bij.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:28

Rijden jullie veel wedstrijden tussen de hekjes?

Ik zit te twijfelen of ik me op zal geven voor as woensdag in nistelrode.. is de eerste outdoor en tussen hekjes maar ben zo bang dat ie er overheen springt..

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:45

Nee joh, gewoon lekker starten. En al zou het wel gebeuren, in de B kijken ze daar nog niet zo nauw naar.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 18:06

Ja? Oke haha.
Ik denk straks heb ik het hele eind voor niks gereden en word ik gediskwalificeerd en kost het me alleen mar geld haha