Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:32

Tja sommige jury’s vraag ik me af waarom ben je jury geworden? Ik vind dat net van ik ben jury maar ben net zo streng als een grand prix jury...

Oke ze hoeven ook niet te strooien met winstpunten. Maar komop

Ik heb keer een 5 gehad voor achterwaarts. En zo mooie achterwaarts had stan nog nooit gemaakt!! Normaal is t neus eruit, rug weg drukken en achterwaarts. Nooit echt lage cijfer of opmerking overgehad. En met neus eruit bedoel ik ook echt neus eruit....

Deze achterwaarts was nageefelijk en over de rug. Kreeg ik een 5! Sleepte met z’n achterbenen.

Tuurlijk snap ik dat een jury niet weet hoe hij normaal achterwaarts gaat. Maar was zo trots. En iemand met een beetje verstand van de bouw kan zien dat t voor hem lastig was

Oja was nota bene een Hafwedstrijd! Niet dat een Hafwedstrijd minder is dan een gewone, maar mijne kon niet tegen op de luxere hafjes..Tot nu toe mijn meeste winstpunten bij de gewone wedstrijden gehaald..

En dat 20 punten verschil heb ik ook wel eens gehad


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:46

WoW Leoni wat een kanjer? Hoe groot is hij nu denk je? Fijn dat alles goed gaat

Super flicka!! Mooi deken

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:03


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:24

WoW gaaf!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:53

Stanley doe ik meestal tussen de 10-12 maanden enten. Vind 2x per jaar wat overbodig.. dan is zo je paspoort vol.. en dat had ik al omdat ik op stal heb gestaan waar elke 6 maanden verplicht was.. maar paard wat elke 6 maanden een bult heeft van enting wordt ik niet blij van..

Dus moet het bij stan in z’n kont.. en voor de veiligheid van de dierenarts kan dar beter als hij nog in roesje is van de tanden. Want die doe ik tegelijk.


Stan is in sept ingeeint dus ga nu niet extra enten.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:31

Elke 9 maanden is voor Stanley niet nodig.. dit jaar was ik 1 maand eerder dan normaal zodat ik met een stalgenoot mee kon doen (scheeld kosten)

De dierenarts twijfelde of hij wel iets aan z’n tanden/kiezen moest doen, zo goed waren ze nog. Haha (beter dit dan andersom op 20 jarige leeftijd )

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:20

Ik wens iedereen ook nog de beste wensen.

Hier druk met m’n opleiding bezig

Heb vlog over de 3e lesdag gemaakt
https://youtu.be/1CKmML_sA4E

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:21

Ik heb stan 1x geschoren

Vorige jaar 2x maar zat hij in maart alweer in een dikke vacht waardoor hij in mei z’n vacht nog niet kwijt was en ik moest scheren

Nu scheer ik niet. Hij zweet minimaal. Dus laat het zo. In de hoop dat ik in mei niet hoeft te scheren

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:42

Wat super gaaf Kidokids. Jarloers :-p

Bij mij was stan vervelend... was alleen maar bezig met mijn snoepjes tijdens grondwerk.

Normaal wacht hij keurig en is doet hij gwn z’n oefeningen..

Hopelijk morgen betere dag

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:29

Heel opdringerig.. net of die omkomt van de honger... ik haalde hem nota bene uit t hooistation dus honger had hij echt niet..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:45

Welmoedz: welkom leuke haf heb je.

Vandaag voor eerst met neckrope gereden. Stan deed heel mooi hals strekken haha. Maar heb t gefilmd hij zou wat actiever mogen van achter. Maar was ook de allee eerste keer. Dus was al blij dat ik wat rond kon sturen :-p

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:15

denise: heeel herkenbaar haha dat durven los laten. Fijn gevoel is dat he als je weer vooruit gaat

astrid: je mag ook op de mijne hoor :P denk alleen niet dat je bij mij in de buurt woond haha

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:42


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:25

Kiddokids gefelicieerd!!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:23

Ik heb tijdje magnesium bijgegeven. Die ik nu njet want hij heeft geen tekort.

Maar ken paarden die kwa spieren zeker voorruit zijn gegaan. Of vitamine E wilt ook helpen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:26

astrid: zeker een goede training is zeker belangrijk. Helaas ben ik een ruiter die van nature geen goede zit heb en ondanks training en mezelf willen verbeteren. zie ik soms mensen rijden dat ik denk hoe dan? wat is hun zit anders dan de mijne? En dat bedoel ik dus positief..

als ik ze zie rijden maak niet uit wat voor paard maar 1 of ander manier krijgen ze hun paarden aan het lopen en dan zonder trek en pluk werk.

Terwijl ik steeds conseqent moet rijden.. me hafje vaker dat ik zou willen een tik moet verkopen omdat hij voor de zoveelste keer gewoon niet op mijn been reageert.. gewoon niet.. Denk ik wat doe ik verkeerd?

oke op moment gaat het rijden voor geen meter. flegmatiek is stanley altijd al geweest maar nu heb ik helemaal het idee als ik geen been geef dan staat hij echt gewoon letterlijk stil...

zadel is gechekt, fisio is geweest vorige week, kon niks bijzonders vinden. Diesel is stanley altijd ook geweest.. heeft een goede deken dus koud heeft hij t niet. En toch is hij niet voorruit te branden. Bloedonderzoek is ook niks bijzonders..

Ik denk dat ik volgend jaar gewoon in dec nog keer ga scheren, want ik had begrepen dat je van sep/okt tot dec best vaak mag scheren en daarna niet meer ivm aanmaak zomervacht in januarie


op moment is stanley wel weer aan het verharen en daar ben ik wel blij om. Verharen kost ook energie natuurlijk dus nu heb ik toch maar besloten dat stan een halve kilo biks krijgt vanauit de hitactief stal. ik zelf ben geen subli fan maar goed.. en dan nog krachtvoer na het rijden van mij met zn suplimenten.

Gelukkig heb ik een lieve instructrice die voor mij wilt kijken of ze miss een plekje in haar agenda kan vrij maken, om mij 1x per week les te geven tijdelijk. zodat ik ene week kan rijden en andere week me kan concentreren op de grondwerk. Want wil voor mijn opleiding de grondwerk auditie gaan filmen. en dan vind ik om de week les even te weinig.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:30

Magnesium kan zeker uit t bloed gemeten worden.. alleen kost t nogal wat.

Magnesium is vrij veilig ind. Gewoon een potje kopen... en dan kijken hoe ze reageerd (dit kan wel 3-4 weken duren voordat je effect merkt)

Merk je niks dan stop je er gewoon mee

Tuurlijk tegen woordig heb je van elke wise wasje een supliment. En moet je zeker niet zomaar wat geven

Maar ik merk dat sommige dierenartsen zich vast houden op 1 merk of hebben ze zelf connecties mee.. en dan blijkt er Ind veel suikers in te zitten.,

Heb ik nu ook ik heb duivelsklauw korrels dierenarts is er helemaal fan van.. want is labatorium onderzoek.. het merk is ook niet in de winkel te koop. maar zit ook wat suikers in. Gelukkig maar heel weinig.

Maar als dat op is, ga ik over op een ander merk duivelsklauw waar geen suikers in zitten.

Mijne krijgt best wat suplimenten voor z’n atrose

- duivelsklauw
- glucosamine/msm
- en sinds kort collageen dat schijnt nog beter te werken dan glucosamine
- biotine krijgt hij ook. Maar uit onderzoek blijkt hij meer dan genoeg te hebben. Dus zodra dat op is stop ik ermee
Laatst bijgewerkt door plutolover op 09-02-19 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:35

Hier trouwens vandaag ook heerlijk rondje heide geweest :-)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:23

heb ind je filmpjes gezien. Ziet er fijn uit. Wat een nek heeft hij zeg. hahah

zeker om trots op te zijn :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:55

Janouk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Denise: wat zoet storm er goed uit zeg!!

Flicka: alvast veel Sucses met je wedstrijd!


Ik trof Maximus vanmiddag zo aan <3
Afbeelding

Ik weet hij heeft een bult op z’n jukbeen lijkt groter dan dat het is.. dierenarts heeft er al naar gekeken. Waarschijnlijk z’n hoofd gestoten en kan wel even duur voordat t weg trekt. Hij heeff er geen last van.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:00

haha ja hopelijk doet hij dat niet zn hele leven. haha anders gaat hij of echt nacht op stal voor een wedstrijd of hij krijgt zo pyama :P. En ik denken dat stan erg is haha.

Zn staart ziet er ook niet uit.. Wil hem zo graag wassen maar doe ik maar nog niet met dit weer. En van de zomer moet ik gewoon even kijken wat handig is, omdat het weiland aan de overkant van de weg is en wasplaats net aan andere kant van de stal is dus moet hij wel ff uit de groep. En dan meer dan dat hij al gewend is haha

ik haal hem regelmatig uit de groep maar dan ziet hij ze nog wel en dat is dan wel anders..

binnenkort komen 'trainings' dagen.. ben benieuwd hoe hij dat gaat oppakken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:26

Romy is heeel fijn daarin. Heb ook clinic WE bij der gevolgd

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:39


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:23

wow super zeg!!! Met mijn opleiding gaat t super!

ik blijf wel steeds in mn val kuil vallen. En dat is dat je ook met kleine hulpen je paardje kan laten doen wat je wilt.. Ik ben van stan zo gewend dat ik altijd maar grote hulpen moet geven, want op kleine reageert hij toch niet.. dat ik steeds groot blijft doen.. ipv alsnog eerst klein te vragen.. Maar dat zal altijd wel onse valkuil blijven... Ik doe het gwn automatisch..

Wie weet leer ik het nog ooit... ik raak ook gefrustreerd als hij niet op kleine hulpen reageert... Vooral als hij tijdens het rijden eerst wel doet en naar 20 minuten t ineens vergeet... Teminste zo voelt dat voor mij haha.

Daarnaast kan ik nog wel eens ongeduldig zijn haha. Maarja vrijdag weer les :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:33

Flicka: volgende keer beter.

Ik had vandaag weer ‘trainingsdag’ met maxinus. Vandaag wat opstakels, hij vond t prachtig.

Hij werdt er zo jolig van dat er toch een paar bokken sprongen eruit kwamen.. (hoop niet dat hij zulke ook onder t zadel gaat doen...)


Ik lijk heel klein, en max heel groot. :+
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers