Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:34

@Mette als ik goeie tips zou hebben zou t hier zo goed als over zijn.. :+ Dus kan je er helaas niet mee helpen.. Is echt een valkuil van ons. Tijdens de training leg ik in galop een zweep aan zodat ze haar achterhand eronder zet en dan zit ze ook niet meer in 4takt. Maar helaas mag ik tijdens mijn proeven geen zweep meer en profiteert Mareja hier lekker van }:) :roll:

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:56

Haha ja sorry :P Niet helemaal over nagedacht. :o Ik zag al eerder in het topic een leuke oefening van Janouk, met die pionnetjes. Ik heb het geprobeerd maar daar was mevrouw toch echt te lui voor. :roll: Terwijl ik verwacht had dat ze dat echt leuk zou vinden.

Ik was vrijdag aan het rijden, ging best lekker! Totdat ik mijn zweep te snel wilde wisselen. Ik trok hem voorlangs van links naar rechts. Knak ik hem zo doormidden. -O- En toen dacht Mette, succes baas :D

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:46

Iedereen gefeliciteerd met jullie behaalde punten. Vandaag zelf ook een winstpunt gereden maar de tweede proef helaas niet. Wel fijn gereden, maar er zaten wat rijtechnische foutjes in van mijn kant.
@kiddokids, wat ontzettend jammer dat het strand niet doorging.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:49

@Miiess18 mooie foto hoor, lijkt me een fijn paard!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:08

Bedankt allemaal!

@Kiddokids Klopt, ik weet inderdaad Hoe ik hem in de foto mort plaatsen, ik zat alleen op mijn telefoon, daar werkte het niet op en zo wel hihi!

@Maessie. ik heb daar inderdaad ook over nagedacht, alleen de verzameling gaat hem dus eigenlijk al een paar maanden heel goed af! Ik was mezelf ook aan het afvragen of we niet te snel gingen, maar mijn vorige wedstrijd was hij nog heel fijn, en reden we echt super, dus daarin zou ik zelf dan zeggen dat hij de M1 wel aankan.
Wel zijn we nog meer bezig met de oprichting, dus dat zou misschien we kunnen dat hij daar meer op aan het reageren is natuurlijk! De oefeningen doet hij al een langere tijd, dus daar twijfel ik dan weer over. Zelf ben ik dan bang of ik hem het dan toch op een verkeerde manier aan het leren ben, of wat ik zelf fout doe. Sinds een maand of 3/4 ben ik om Die reden ook gaan lessen met hem!
Onze winkel is gevestigd in Lijnden (tussen Hoofddorp en Schiphol) Ruitersport Totaal. Zit gevestigd op een springstal (stal hoogenraat).
We hebben ook een webshop, om je beetje te laten zien wat je kan verwachten ; ruitersporttotaal.nl

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:20

Ik ben zelf in 8 wedstrijden de l1&2 door gegaan en denk dat ik te snel naar de M ben gegaan.. wij als combinatie waren er nog niet klaar voor bleek achteraf maar dmv wedstrijden rijden en commentaar volgen zijn we er vandaag eindelijk gekomen.. Ik denk dat je zelf t beste aanvoelt wat goed is voor jullie.. desnoods start je een x M op een onderlinge zodat je toch kunt zien of je er klaar voor bent.. Als je officieel 1x M bent gestart kun je niet meer terug :+

edit: met mn domme hoofd niet goed gelezen.. Lees net dat je al dikke winst rijdt :D dus lekker zo doorgaan!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:10

Even reclame maken voor onze stal pagina :o

https://m.facebook.com/StalVanSteenbergen

We zouden t leuk vinden als jullie liken en vrienden uitnodigen om te liken zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van wat er bij ons op stal gebeurd! :j

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:49

De tip die ik kan gevel voor de galop Is verzamelen. Ik reed hem eerst altijd enorm naar voren met het effect dat Nash alleen maar uit elkaar viel en er geen land mee te bezeilen Was.

In de zomer instructieweek kreeg il de tip om het juist te verzamelen en sprong te laten maken door met het binnenbeen aan te leggen als het binnenachterbeen onderspringt. Doornop dat momemt een beenhulp te geven gaan ze meer zitten en springen.

Voor Nash werkt het heel erg fijn en laat hij nu hele goed stukken galop zien.

De laatste wedstrijd Had ik zelfs een 7 op de galop (en een 8 op de stap :oo)

Verder helpt achterwaarts om het achterbeen soepeler te maken, net als wijken en sbw met veel lengtebuiging (sbw moet je paard wel al de kracht voor hebben, ik zou beginnen met wijken).

Ik heb aankomend weekend weer wedstrijd. Ik heb er zin in :D

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:33

Goed om te lezen dat de hafjes het goed doen op de wedstrijden.
Wij gaan het weekend ook op pad in de M1.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:15

Ik heb gisteren mijn debuut gehad met Lux, impuls om eens uit te proberen, 181 en 184 punten, dus ging super goed!!

Lux en ik gister <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mimp3, ik heb volgens mij jouw eerste proef op de foto gezet in Brummen :)

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:19

Peelie schreef:
De tip die ik kan gevel voor de galop Is verzamelen. Ik reed hem eerst altijd enorm naar voren met het effect dat Nash alleen maar uit elkaar viel en er geen land mee te bezeilen Was.

In de zomer instructieweek kreeg il de tip om het juist te verzamelen en sprong te laten maken door met het binnenbeen aan te leggen als het binnenachterbeen onderspringt. Doornop dat momemt een beenhulp te geven gaan ze meer zitten en springen.

Voor Nash werkt het heel erg fijn en laat hij nu hele goed stukken galop zien.

De laatste wedstrijd Had ik zelfs een 7 op de galop (en een 8 op de stap :oo)

Verder helpt achterwaarts om het achterbeen soepeler te maken, net als wijken en sbw met veel lengtebuiging (sbw moet je paard wel al de kracht voor hebben, ik zou beginnen met wijken).

Ik heb aankomend weekend weer wedstrijd. Ik heb er zin in :D


Thanks voor de tips! Gas erop werkt bij mij ook niet zo, dat wordt inderdaad rondscheuren en uit elkaar vallen. Ik ga de binnenbeen/binnenachterbeen tip binnenkort proberen :D Wijken kan ze goed, we verliezen wel wat tempo maar ze brengt de achterbenen goed onder langs. Sbw zijn we ook rustig mee aan de slag, dat vind ze ook wel leuk om te doen. :)

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:39

@ maessie : Lastig zo'n gevoel. Vooral als je hem al zolang hebt. Sterkte!
Balen als je paardje meer met andere dingen bezig is dan met jou en vooral met een wedstrijd :( Toch nog leuke punten :D

@ xLeoniee : De manen van je haf zijn echt lang aan het worden :wow: Proficiat met je punten! Hahaha commentaar als batterij leeg is hier ook al bekend :')

@ kiddokids : Gaaf naar het strand 8-) Dat staat nog altijd op mijn te doen lijstje! Leuke foto van King met je dochter, ook met een stralend zonnetje erbij :D

@ Miiess18 : Welkom! :) Leuke foto's, vooral die met de krulletjes :')

@ Mette : Was gisteren ook een heerlijk weertje :D Balen van je zweep -O- en dat je paardje het meteen in de gaten had. Hier nog zo ene als ik geen zweep heb of geen spoortjes om heb dan is het van zoek het je maar uit :+

@ mimp3 : Proficiat met je winspunt :)

@ Peelie : Ga jou tip voor de galop ook eens uitproberen :) Hier ook nog altijd probleempjes met de galop en het blijft lastig.

@ Lisette1987 : Proficiat met je punten en leuke foto's :D

Hier zaterdag lekker een rondje naar buiten gemaakt, anderhalve week niet gereden en ze gaf geen kick *\o/*
Gisteren een kwartiertje geslingerd met de pessoa erom. Ging goed en ze was zo braaf :j Daarna heerlijk de wei op zonder deken en blij dat ze was *\o/*
Vandaag voor het eerst weer echt gereden, wou rustig aan doen maar kon het toch weer niet laten om alle oefeningen te doen, resultaat -> Cavella was al na een half uurtje moe :O := Niet gek ook, als ze ziek is geweest. Tevens ook ons nieuwe setje kunnen uitproberen :D

Afbeelding Afbeelding

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:45

Fijn dat ze zo braaf blijft na anderhalve week niet rijden zeg!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:31

Nog een kleine kanttekening mbt mijn tip voor de galop. Het idee Is dus dat ze op de beenhulp niet harder gaan. Daar moet goed op gewaakt worden. Verder met de ruiter goed "de trap op" blijven zitten. Doordat een Haflinger wat zwaar gebouwd Is van voren duwen ze je snel naar voren het zadel Is, waardoor je ze nog meer de grond in drukt.

En bij iedere pas galop een beenhulp geven, totdat ze het een paar passen zelf aanbieden. Ook voor de beenhulp geld het zelfde als teugelhulpen, hulp en gelijk los/ontspannen. Verder helpt het heel erg als de ruiter ook een ontspannen bekken heeft, als een paard moeilijk gallopeerd, Is dat vaak lastig om niet te duwen. Ontspannen en de juiste hulpen Is key hierin ;) succes!

Mijn starttijd voor aankomend weekend Is bekend. Toch wel een beetje schrikbarend vroeg :P 10 uir en ik werk ook nog eens in de ochtend. Oopsie, dat wordt passen en meten.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:18

SRY, fijn dat je paardje weer een beetje is opgeknapt!

Lisette inderdaad ik zag je zitten naast de bak! Ook gefeliciteerd met je punten. Is de foto mooi geworden? Zag al wel wat foto's voorbij komen op de site van de DAH maar Fhara'tje stond er niet tussen. Trouwens de foto's die je hier van jezelf hebt geplaatst zijn ook erg mooi hoor!

Koen Harmsen heeft de proef ook gefilmd, ben ik erg blij mee. Ga nu even mijn coupon vergelijken met het filmpje.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:24

En wat ook wel een goede is als je al M start, thuis ook vooral niet met zweep rijden.. is eerst even een stap achteruit, maar uiteindelijk is het toch een kwestie van je paard scherp aan het been zetten.

@peelie dat is inderdaad best vroeg, ik ben ook nooit zon ochtendmens, start t liefste op de middag :+
@Leoniee, nou fijn gereden dus, nette punten!

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:29

Als ik ze heb uitgezocht stuur ik je de foto's wel toe, ik gok morgen/overmorgen dat ze klaar zijn
een filmpje is idd wel fijn om terug te zien, kan je mooi kritisch je proef bekijken

Peelie, ik vind het juist wel lekker vroeg te starten, dan is het nog mooi rustig :P maar dat is ook vooral omdat ik nog een onervaren pony heb :P

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 05:32

Ik werk vanaf 4 uur sochtends tot een uurtje of half 8. Het word dus enorm passen en meten. :P

Opzich vind ik vroeg staften ool heen probleem, dan heb je nog wat aan de rest van je dag.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:57

haha een paar dagen niet gekeken en meteen weer heel veel gemist...

@ SRY goed te zien dat het weer lekker gaat met je paardje... dat setjes staat trouwens wel heel erg goed!!!

@ Lisette1987 gefeliciteerd met je succesvolle debuut! Ziet er goed uit!

En voor alle anderen die weer lekker punten hebben gescoord met hun Haffies natuurlijk ook gefeliciteerd!!!

@ Maessie 17 jaar is een lange tijd… maar nog lang niet uitgerangeerd… Mooi als je iemand kunt vinden die echt een match is… dan kan hij zijn kunsten weer tonen in de ring… 

@Xleonie… Wauwers die zijn echt lang… haha straks hangen ze op de grond…
Als ik hier al die mooie manen voorbij zie komen denk ik dat ik ze toch ook maar weer laat groeien… al zullen ze niet zo lang worden als die van Mareja!
Net onder de hals vandaan komen ze als ze lang zijn… 

@ Kiddokids, mooi plaatje van King met je dochter…

Hier staat voor donderdag een bezoek aan de kliniek op de agenda… na twee weken geen verbetering… eigenlijk alleen maar verslechtering… een zweer is uitgesloten.

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:03

Oei dat is minder Naapienaap :( Hopelijk valt het mee!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:02

Naapienaap
Succes in de kliniek donderdag. Ik hoop dat er meer duidelijk wordt en dat het snel te genezen is.

Janouk staat vandaag in de Postiljon van De Aangespannen Haflinger met haar boek <3

Afbeelding

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:53

@janouk jaaa zag dr staan! Knap paard ist ook <3

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:39

Mooi artikel over Janouk haar boek, heb het net ook even gelezen :D

Naapienaap balen dat er niks geen verbetering is.. :(:)

Hier vanochtend even een heerlijk uitwaairitje gemaakt in het zonnetje. Velientje had de powermodus weer aanstaan, puur genieten! <3

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:29

Het stukje rechtsonderin op de pagina van Janouk gaat over onze staleigenaar :D :P

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:22

Leuk stukje van Janouk haar boek. Haflingers zijn echt zoo leuk om hun streken, we hebben er 9 op stal staan en ieder heeft ook haar eigen eigenwijze karakter.
Enne Willem is inderdaad te herkennen aan zijn klompen en baard..haha

Heb vandaag een soort van rodeo gehad met Susi Sandra oeioei wat ging die bokken zeg! Lekker de lente in de bol en gaan maar. Had er wel een beetje knikkende knietjes van gekregen.

Ik heb hier een link van een filmpje van mijn proef afgelopen weekend. gefilmd door Koen Harmsen. Ben er heel blij mee want zo kan je eens kritisch naar je eigen rijden kijken.

Moet wel zeggen dat ik drie maanden erg weinig gereden heb en merk wel dat Fhara iets aan kracht ingeleverd heeft. Zijn net weer goed drie weken aan de gang maar zie op het filmpje dat ze nog iets meer gedragen mag lopen. Ook heeft ze op dit moment geen ijzers, wat ze normaal wel heeft.
https://www.facebook.com/l.php?u=https% ... =AAQGAhhoe

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)