Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:49

Cindyrella schreef:
Morgen ga ik meedoen met de oefendressuur. Proef rijden voor gediplomeerde jury, krijg na de proef dan meteen staatje en tips. Lijkt me fijn...

Weten we een beetje waar we staan op het moment.


succes vandaag


kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:49

Flicka12 schreef:
Gisteren gestart in Bergum, doordat het allemaal erg lang duurde veel te lang ingereden. Maar toch 186 & 182 punten en L1startgerechtig! *\o/*


netjes van harte met je punten

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:23

Super lekker L starten nu..
King loopt ook top op een Rambo..
In heb hem in bruin en zwart

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:54

Rambo legt mooi vrij in de kaak lijn en knelt niet

Suffie als je het een keer kan testen van iemand zou ik het proberen.
Ik heb hem ook eens uit geleend en die mensen waren er te vrede over
Vooral iemand die met een lage neusriem. Rijd

Ook het systeem voor het bit langs werkt bij king super deed nog wel eens zijn mond open en met een Sperriem wat strakker maken was geen optie.. Dit bevalt echt beter en hij is mooier en netjes in de aanleuning

Vandaag weer gelest en wat liep hij fijn zelfs de meiden van de les zeiden het.. Over 2 wk wedstrijd ook ik ben geen dressuur muts maar stapje voor stapje gaat het steeds beter en ga ik mijn Tweede wedstrijd in de L rijden..

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:49

Mando schreef:
Wij mogen ondertussen M2 starten en dat gaan we dan ook maar doen. je moet toch wat he... :D

Meestal start ik wel gewone wedstrijden maar vind de haflingerwedstrijden veel leuker.



Jaa hier ook Tamara gaat 23 mei ook maar proberen te starten in m2 debuutje dus
En Tussen de paarden we zien wel

Nou de slangevolte 3 bogen deed ik zelf gisteren in galop en moet zeggen ging
Me aardig af hihi..

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:20

hier was tamara gevraagd of ze m2 jury cursus wilde rijden het is een opfris cursus voor jury's
ja zegt ze kan alleen met king
weet je wat er gezegd werd door diegene die de vroeg dat is geen gezicht een pony tussen de paarden -:(- nou ja zeiden we al juist dit is juist waar jury's door heen moeten prikken en niet zo negatief meteen zijn.. dus heel misschien rijden we dinsdag een proef voor de jury

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:50

Was de gene die dus mensen zocht om een m2 proef te rijden
Dit is niet door de organisator zelf gezegd.
Bij ons op de verenging worden de cursus gegeven opfris en jury cursussen.

Die persoon die het vroeg om een proef te rijden staat dus ook op stal en weide naast de vereniging Hij dacht dat Tamara wel even op zijn paarden zou gaan rijden en die zijn alle 2 nog genees m2 klaar..

Nou ik denk dat hij al vele opmerkingen over zich heen gehad heeft waarom hij dit gezegd heeft, denk dat hij dit ook niet meer zal zeggen ze staat nu als reserve hoorde ik..

nu was iemand anders van stal gevraagd om een m2 proef te rijden maar ze rijd zo wie zo Z niveau volgens mij al tegen ZZ aan
En ze zei ook meteen laat haar die cursus rijden, ook vanwege zijn opmerking nu blijkt haar paard morgen een behandeling te krijgen door de fysio en ze denkt dat hij alleen aan de Longe mag dinsdag.
We wachten het wel even af lijkt ons wel een ervaring ook omdat ze zaterdag gaat starten.

Maar idd hoe kom je erbij om dit te zeggen, ach we horen het vaker maar ze flikt het wel even zag een combi op fb voorbijkomen van iemand was gestart tussen de warmbloeden m2 en ze was de beste combi nou top toch.
King is natuurlijk geen sporttype haflinger groot fors en ouderwets maar hij doet het wel even allemaal..
En daar ben ik zeer trots op

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:47

Mijn eerste hekjes ervaring met dressuur werd spring momentje :D

Ik les elke maandag dressuur
Elke dinsdag kan ik cavelleti les hebben

Ik zou graag 1 keer in de maand mennen willen
Bij de vereniging qua tijd op vrijdag avond word te laat omdat ik op zaterdag vroeg moet werken en met gezin van 4 kids en in het weekend 5 is best vermoeiend hihi..

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 02:29

suffie schreef:
Kiddokids: ik zou het juist als een uitdaging zien om met m'n Haf op zo'n moment tussen de "grote" paarden te starten :D Laat ze maar eens zien wat een Haffie allemaal kan :j

Op donderdag heb ik dressuurles, op vrijdag springles waarbij Cato 2 lessen loopt. Eerst met een 12 jarig meisje en dan met mij. Ongeveer 2x per maand een spring- of dressuurwedstrijd en daarnaast nog regelmatig voor de koets, mee naar buiten of zoals afgelopen weekend op vakantie in de bergen. Heerlijk zo'n allrounder die alles aanpakt <3

Ik ben trouwens nog niet zo ervaren met mijn startkaart en ik weet dat de KNHS best langzaam kan zijn, maar ik kan mijn gereden wedstrijden in Markelo en Winterswijk helemaal niet meer terugvinden. De laatste die geregistreerd staat als goedgekeurd is Ambt Delden M2+7. Ik zou nu dus M2+10 zijn, maar die gereden wedstrijden kan ik nergens terugvinden. Weet een van jullie hoe dit kan, of dit kan?


Ja zeker een mega uitdaging en vanavond weet ik meer.
De uitdaging komt goed van pas vanwege de wedstrijd van a.s zaterdag..

Over je punten heb ook een keer gehad duurde ook mega lang
Zou ff bellen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:11

Klasien schreef:
Hier een dompertje. Iris loopt niet goed. We dachten dat het rechtsvoor in de hoef zat, maar de hoefsmid kon niets vinden. In stap zie je niets, in draf alleen rechtsom. Donderdag in de bak niets, in de wei duidelijk wel. Heel apart. Zaterdag maar weer eens aan de longe, tot die tijd niets doen. En dat terwijl haar luchtwegen en allergieën zo goed gaan! Vanwege haar luchtwegen moet ze aan het lopen blijven. duimen dat ze zich alleen wat verstapt heeft ofzo en dat we snel weer aan de slag kunnen.

Balen zeg hoop niks ergs
Sterkte

Ik ga vanavond lessen en start zaterdag tussen de paarden

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:39

Mijn les ging kluts vond hem te veel in mijn handen hangen zag er voor het beeld gelukkig niet zo uit. .
We zien het zaterdag wel. .

Tamara gaat dus morgen de jury cursus rijden ze zullen het wel ff laten zien.. Mooie ervaring voor a.s zaterdag
Werd vandaag nog in de kantine gezegd eigenlijk not done wat hij gezegd heeft over eigen leden trouwens nog wel. .

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:13

Hee..
Wat een leuke ervaring alleen mega lang losrijden was eigenlijk te lang eerdat hij die proef moest rijden maar het liep zo uit wat ze namelijk doen is eerst iemand onderdelen laten tonen en dan moeten ze cijfers geven en zeggen waarom dat cijfers dat liep zo uit eerdat we konden starten

maar goed er waren 15 juryleden
Geen afkraken op type nee zelfs in de nabespreken kijk naar het ras kijk wat er uit te halen valt
Ze had uitslagen tussen de 180 en 188..
Ondanks dat hij al wat vermoeid was zeer netjes
Ze kon er echt wat mee waarom ze de punten voor welk onderdeel had, heb het helemaal laten filmen.
Op naar zaterdag.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:36

Naomi_Haffie schreef:
Hadden jullie het wel droog gehouden?
Gister tijdens de les hebben we even geschuild het werd zo slecht weer toen



wij hebben binnen kunnen rijden

zaterdag moeten we wel outdoor starten..
ik start ff na half 1 en tamara tegen half 6

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:31

Zo achter de rug.. Hihi jeetje meneer had haast veel spanning :D het was outdoor en boven op de letters stonden toch wel mega enge planten zucht hihi... Ach al met al yes yes yes.. 2 puntjes er weer bij toch wel trots op me zelf.. Hopelijk bij de volgende outdoor wat rustiger tempo..
Na 5 uur start hij nogmaals met Tamara debuut officieel in de M2...

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:07

Whaaaaaa *\o/* *\o/* wauw.. Eerste proef eerste plaats met 196 punten
Tweede proef 181 hij was op..mede omdat er uitvaller was en ze meteen haar tweede proef kon rijden ze is wel even op adem gekomen..
Zo onwijs trots eerste keer m2 en gewoon drie winstpunten

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:08

Ja toppers en gewoon tussen de paarden zo onwijs stoer
liep in de l2 wel een fjord en een shetlander gaaf hè. .

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:55

Peelie schreef:
Naapienaap schreef:
Wie gaan er 5 juli a.s. naar Benningbroek? :-)

Ik heb ons net opgegeven, hopelijk dat Nico dit keer niet in de baan gaat plassen... :D :+

Benningbroek staat wel op het lijstje maar dan is ook de keuring en ze hebben daar ook wedstrijd (op gras). Maar ik weet nog niet zo goed welke wedstrijd ik ga doen. Ik wil Nash eigenlijk nog een keer mee naar de keuring nemen.

Edit, ik heb 5 juli werkhoven staan van DAH


Werkhoven
Is verplaatst naar 4 juli volgens mij

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:50

Ik moet zo wie zo werken op 4 juli.. Moeilijk vrij te vragen ivm vakantie's en 5 juli ja me ouders 40 jaar getrouwd en me pa word 65 jaar.. Dan zouden ze samen alleen op stap moeten..

In augustus de finale, wat telt in de m zijn je hoogste punten of je nu m1 start of m2 maakte niet uit de punten die al stonden in lisse zijn boven de 200 dus zit wel snor..

Ik hobbel gewoon 20 juni L1 hier in lisse weer
Ik zou eventueel 19 juni Rijnsburg nog kunnen starten..

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:44

Mooie punten dames..

King kan ook nog geen galop wissel
Wel contra aanspringen
Gisteren 60 meter middendraf geoefend en die hielt hij vol
Iedereen vind toch wel erg gaaf dat hij richting Z gaat ben ook super trots..
Het is en blijft geen luxesport haflinger.. Hij blijft ouderwets type.

Succes morgen met janouk helaas was het vol met inschrijving kon niet meer meedoen

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:11

suffie schreef:
Mimp3: Wij zijn aan het oefenen gegaan met het wenden bij E en dan bij B de andere kant op. Net voor de bocht de hulp wisselen en zo sprong Cato heel makkelijk om. Wel raad ik je aan om ook de contra galop goed te blijven combineren, want anders springen ze te pas en te onpas om als ze het spelletje eenmaal kennen.


Gaan we onthouden..
Lijkt me een goeie tip

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:27

sandra1312 schreef:
Peelie schreef:
Als tip. Ze mag behoorlijk afvallen.

Hoeveel eten krijgt ze?

Wel mooie punten en nette plaats. Was er officieel gejureerd wbt punten?


Ik weet het, ze krijgt op dit moment 125 gram SuperFit van metazoa, lucerne kreeg ze ook van metazoa maar daar is ze nu sinds 3 weken vanaf. Verder 's ochtends hooi in de paddock, 's middags aantal uur het land op en dan tegen 8 uur weer 2 plakken hooi en eventueel voor de nacht nog een plak.

Werd gejureerd door een KNHS jurylid :)



Metazoa helpt niet als ze zo lang op gras staan.. Gecombineerd met hooi
Heb je metazoa als eens gemailt

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:52

Peelie schreef:
Ik denk dat het voornamelijk ligt aan de hoeveelheid gras en hooi. Ik zou het hooi minderen en meer (vrij) laten bewegen. Bijvoorbeeld longeren of fietsen.


idd metazoa helpt alleen als ze onbeperkt ruw voer krijgen.

als je hun mailt kan je nog kans maken op gratis pakket.

ze geven advies zeg maar

metazoa hielp niet bij king omdat hij niet onbeperkt op ruwvoer stond..
land heeft dus ook geen zin in combinatie met metazoa, dit is mij verteld en ben er dus ook mee gestopt
daarna overgegaan op ijslander voer maar kreeg er geen voldoende energie uit
nu krijgt hij echt heel weinig draversbrok van havens en klein handje pavo grasmix

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:46

Ik heb hem alleen voor gelezen en bekeken Je maakt idd de keertwending weer terug naar K tikt net de hoefslag aan en steek schuin over naar B-M in uitgestrekte stap.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:26

Miiess18 schreef:
Mooie resultaten normann_love!

Ik ben druk aan het trainen voor ons M2 debuut volgende week! Is nog even afwachten of het helemaal doorgaat I.v.m droes in de omgeving..
Maar de startlijst is wel online gezet dus ben benieuwd!



Kom je naar lisse...

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:26

Miiess18 schreef:
Kiddokids, nope.. noordwijkerhout, manege bakker! Kijk al anderhalve maand uit naar deze wedstrijd

Daar geen droes, maar in omgeving is op een kleine Privé stal en in Noordwijk ook een geval met droes.

Dus we wachten het af!
M'n grote vriend is er klaar voor geloof ik, vind et helemaal leuk al die travers en keertwendingen hihi! Gaat hem goed af!


Ja ik hoorde Zo iets..
Ga je vrijdagavond nog starten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers