Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fangio

Berichten: 2554
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:31

@ Laura, mooie punten!
@ Susanna, jeetje, wat een kanon, ik zou er spontaan hoogtevrees van krijgen
@ Orange, toch fijn 2 puntjes kunnen pakken!
@ Plutolover, dat komt misschien nog wel, mijne is nu 7 en begint nu pas lekker aan te pakken, eerlijk is eerlijk, vooral omdat ik hem nu pas actiever ga rijden :+ Dan gaat ie ineens aan en pakt ie het werk heerlijk op


Vandaag was goed voor een tweede plaats tussen de dressuurpaarden <3
Ook 2 winst erbij, waardoor de teller nu op L2 + 8 staat voor ons *\o/*


Orange

Berichten: 1401
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:28

Gefeliciteerd Fangio! Alweer bijna M1

Haf_Woezel

Berichten: 456
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 09:17

rijd hier iemand eigenlijk hun haf op een ongebroken trens?
Heb nu een sprenger carbon aangeschaft om mee te proberen rijden, omdat ik merk dat hij toch best heftig reageert op een enkel en dubbel gebroken, maar dan wel weer beter loopt op een dubbelgebroken pelham, maar wil toch maar steeds terug naar een gewoon bit.

Toen ik hem kocht was hij nog niet zolang onder zadel en had hij z'n leven voor de koets gestaan met een liverpool, dus ik dacht mmm misschien vind hij het ongebroken gebeuren gewoon fijner, ik probeer toch zoveel mogelijk op mijn zit te rijden dus dan zou deze wel ideaal zijn.

En anders alleen al om te longeren. maar was benieuwd

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 09:31

Laura: gefeliciteerd met de punten
Susanna, zulke grote hafjes zie je niet vaak.
Orange, gefeliciteerd met je punten
Fangio: Jij ook gefeliciteerd bijna M1 leuk

haf_woezel: Wat doet je paard dan kwa heftig reageren? Mijn oudere haf kan ik alleen maar op een dressuurstang rijden of zijn liverpool bit. Hij is ook als jong paard veel voor de wagen gestaan. En daarna nog jaar manege lessen gelopen.. Dus hij is heel stug op gewone bitten waardoor ik juist onvriendelijker wordt. Dan liever een dressuurstang en vriendelijk.

Hij heeft ook een tijdje fijn gelopen op een Trust ongebroken bit met tongboog. (zo witte) maar die vond ik eigenlijk net wat te dik.. Max van mij loopt nu ook op dat bit. Die vind druk op de tong ook niet fijn.

Nu moet ik voor max nog opzoek gaan naar een trust ongebroken met tongboog maar dan in bustrens ipv watertrens omdat dat stabieler is voor hem, omdat hij nog jong is. Of een knevelbit met tongboog.

Daarom twijfel ik om een bitfitter te laten komen. Ze zijn zeker waardevol maar van 1 x of maar weekje met een bit rijden zegt niet alles... Heb bij stanley 2x bitfitter laten komen ik rij met beide bitten niet meer haha omdat na paar maanden gewoon weer minder ging..

Rede waarom ik bij max wel zou kunnen doen is omdat ik dan weet wat voor maat hij heeft, welk bit hij op dat moment beste reageert, of hij wel of niet een dik/dun bit kan hebben.

Fangio

Berichten: 2554
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 13:07

Mijne loopt voor de wagen op een liverpoolstang, maar onder het zadel gewoon op een dubbel gebroken bustrens. Heeft een superzacht mondje, zowel onder het zadel als voor de wagen.
Sommige paarden houden echter niet van al die beweging in hun mond, dus het is het proberen waard denk ik

J30d
Berichten: 246
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 13:15

Vraagje waar hebben jullie hafjes vandaan? Ik wil in de loop van het jaar ook opzoek gaan naar mijn eerste eigen gouden topper! En hebben jullie enig idee qua prijs wat tegenwoordig normaal is? Ik zoek een haf tussen 4-10
Gezond (pssm vrij, geen exceem, goede hoeven)
Ruin bij voorkeur of merrie zonder merrietrekken
Allrounder moet kunnen springen en goed op onbekend terrein zijn

maessie

Berichten: 5722
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:09

Ik weet wel een leuke ruin staan, weet niet exact hoe oud die is, maar niet heel oud.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

J30d
Berichten: 246
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:14

maessie schreef:
Ik weet wel een leuke ruin staan, weet niet exact hoe oud die is, maar niet heel oud.


Een echte allrounder ?

J30d
Berichten: 246
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:14

J30d schreef:
Vraagje waar hebben jullie hafjes vandaan? Ik wil in de loop van het jaar ook opzoek gaan naar mijn eerste eigen gouden topper! En hebben jullie enig idee qua prijs wat tegenwoordig normaal is? Ik zoek een haf tussen 4-10
Gezond (pssm vrij, geen exceem, goede hoeven)
Ruin bij voorkeur of merrie zonder merrietrekken
Allrounder moet kunnen springen en goed op onbekend terrein zijn


Oh en wel minimaal 1,50 ik ben zelf 1,79 vandaar!

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:15


Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

maessie

Berichten: 5722
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:42

J30d schreef:
maessie schreef:
Ik weet wel een leuke ruin staan, weet niet exact hoe oud die is, maar niet heel oud.


Een echte allrounder ?


Hij is ongeveer 1.50cm en weet niet hoeveel hij gesprongen heeft. Is een fijn dier, maar huidige ruiter is erg onzeker en past niet helaas.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Haf_Woezel

Berichten: 456
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:44

@plutolover:
Bij een dubbelgebroken gaat hij echt hangen op het bit.
En met een enkel gebroken kan ik hem beter bij me houden, maar heeft hij de neiging om af en toe met zijn hoofd te gooien,niet volledig omhoog maar zo van dat ja knik gedrag en ook telkens maar 1 knikje (je kan het vergelijken met dat er een vlieg voor zijn ogen of neus zit en ze doen dat zo een knik je om weg te jagen, waardoor ik eerst ook dacht dat het dit was) ook is hij dan véél onrustiger met zijn tong en wil hij steeds onder me uitlopen, waardoor ik hem meer moet houden (want op dat moment wil hij ook niet naar mijn zithulpen luisteren) en dat gaat elkaar alleen maar versterken. En dan voel ik op het eind van de rit m'n armen niet meer wat dus zeker niet de bedoeling is.

Ik rij hem momenteel op een dubbelgebroken baby pelham met dubbele teugel, maar het kriebelt om toch steeds naar een enkele teugel te gaan (maar zeker niet met pelhamriempjes)

Ik heb ook een dressuurstang maar die gebruik ik nu uitsluitend in het bos als een soort van noodrem. In het bos is ons lekker ontspannen ritje, dus lange teugels en met een western hoofdstel, maar dat ik toch iets heb moest hij het in zijn krollen krijgen om terug naar stal te willen.

Je kan dus ook met een dressuurstang rijden zonder gewoon bit? Krijgen ze dan niet teveel prikkels door, want ik neem aan dat je toch al stevig inwerkt voor een kleine hulp of zie ik dat hier mis? (puur informatieve vraag )

Het is natuurlijk wel dat beide niet eenzijdige teugelhulpen kunnen geven. Ik zou het ook moeten proberen natuurlijk, maar vroeg het me gewoon af :) merci voor je antwoord!


@Fangio : ja dat was dus ook mijn idee, misschien is hij die stang gewoon, gewoon en vind hij dit prettiger, ik had vroeger eentje van HH voor mijn merrie die liep er opzich goed op, maar die was 12 mm en Ik had nu ene van sprenger besteld die iets dikker is, en van zeer hard rubber, hij geeft nl niet mee, zo kon ik het eens testen, zowel met materiaal als met vorm. Het klopt dat andere bitten rap 18 mm zijn en dat is gewoon echt te dik voor zijn mond.
Laatst bijgewerkt door Haf_Woezel op 23-03-23 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

J30d
Berichten: 246
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:46

Hij is ongeveer 1.50cm en weet niet hoeveel hij gesprongen heeft. Is een fijn dier, maar huidige ruiter is erg onzeker en past niet helaas.[/quote]

Oeh, mag ik je een pb sturen voor wat extra info?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:00


Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

J30d
Berichten: 246
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:51

xLeoniee schreef:
Ik zie er net 1 op Facebook. Op de pagina Haflingers.

Edit: voor en na haflingers moet nog een paars hartje. Maar kan dat niet toevoegen via bokt

https://m.facebook.com/groups/531563817 ... ?ref=share


Direct gereageerd nu afwachten zag al dat er enorm veel animo was. Ben zelf ook al lid van de groep maar had hem nog niet gezien…


xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:56

J30d schreef:
xLeoniee schreef:
Ik zie er net 1 op Facebook. Op de pagina Haflingers.

Edit: voor en na haflingers moet nog een paars hartje. Maar kan dat niet toevoegen via bokt

https://m.facebook.com/groups/531563817 ... ?ref=share


Direct gereageerd nu afwachten zag al dat er enorm veel animo was. Ben zelf ook al lid van de groep maar had hem nog niet gezien…


Ik duim voor je!

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers