Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:15

om welke haflinger gaat het? ben wel erg benieuwd

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:05

Liesj, om welke post gaat het? :P

Aangezien mijn post de voorlaatste post was, ga ik er een kleinbeetje vanuit dat je mij bedoeld? Maar misschien eigen ik mij aandacht toe die niet voor mij bedoeld Is :P

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:12

ging om die z haflinger van uitgelicht

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:20

Oooww. Zie je wel :P

Staros Is dat :)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:25

Peelie schreef:
Ik heb een eigen koudbloedengroep aangemaakt, nadat ik uit die groep gezet Was, omdat ik het belachelijk vond dat het prima Was een 2 jarige shet in de krul te trekken en er mochten alleen maar oooh en aaah reacties gegeven worden.

Mijn groep heet Dé koudbloedengroep


Krijg denk nu ook een ban

Ik heb wat gezegd over springen zonder cap
Puur ook omdat er geen tuig omzat...
Sja zal maar fout gaan en geen cap op..
Was meteen negatief..echt je mag niks tegenwoordig meer zeggen..
Ze vonden me hard :D
Nee gaan janken als het fout gaat..
Ik eindigde me zin met stoer zonder tuig doe het je niet na.. Nee daar word over heen gelezen he..

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:44

@kiddokids: maar dat kan ook weer dubbel opgevat worden ;)

Hier een woelig nachtje gehad, ik heb gisteravond mensen gehad voor mn z-ruin, maar het is zo'n dubbel gevoel als hij weg zou gaan. Hij is hier al bijna 17 jaar.. maar hier staat hij nu maar te staan, en zij zou er weer wedstrijden mee gaan rijden...

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:57

Massie, ik snap je gevoel.

Komen die mensen nog een keertje langs?

Toen ik een paard verkocht heb ik zie mensen 2x laten langskomen om een beegjd te kijken wat voor mensen het waren. Toen klinkte het goed tussen het paard en die meid. Dus heb ik hem aan haar verkocht.

Bleek achteraf toch iets anders in elkaar te steken dan ik hoopte, maar dat blijf je altijd houden dat die kans bestaat.

mendiee
Berichten: 65
Geregistreerd: 08-11-12
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:18

@kiddokids Tegenwoordig kunnen mensen niet meer goed tegen kritiek (of voelen zich misschien betrapt omdat ze best weten wat het gevaar is) jammer is dat.. Dan moet je geen foto's in zon groep plaatsen vind ik..

@maessie succes met het verkopen, is altijd moeilijk.. Ik heb een welsh a merrie gekocht met de intensie om de merrie te gaan doorverkopen als ze wat was opgeknapt en het veulen er af was.. Inmiddels al weer een half jaar geen veulen meer en de merrie nog steeds in m'n paddock staan :=

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:39

Ik vind die groep ook een beetje dubbel, je mag niks negatiefs zeggen dus het voelt voor mij een beetje als bedelen om complimenten ofzo :+

Kan me voorstellen dat dat dubbel is maessie :(

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:47

Mensen die in de buurt van Nijkerk wonen?

Vanavond start Janouk in de ZZ dressuur Kur op Muziek op manege Luxool in Nijkerk.

Mooi startveld : eerst 4 kuren onder het zadel, dan 11 combinaties voor de koets, waarvan 8 x ZZ dressuur.
1e prijs dressuurles van Adelinde Cornelissen: *\o/*

Nu maar hopen dat er ook een poedelprijs is voor ons :+

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:22

Ja, ik zit in de buurt van Nijkerk hè :)

Maar ik ga vanavond mn verjaardag vieren, dus tijd vor een dikke party!

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:20

@peelie, we hebben niet nog een tweede keer afgesproken, Maes heeft zich gister wel van alle kanten laten zien :+ maar meid redde zich er prima mee. Als ze dat zouden willen is dat natuurlijk geen probleem! Het is voor mij vooral moeilijk om Maes voorop te stellen, en niet mn eigen gevoel (want dan ging hij noooooit meer weg) ik verkoop hem ook alleen met de garantie dat ze mij eerst bellen mocht hij ooit weer weg moeten. Zit voor hun geen risico aan en voor mij een stukje zekerheid :)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:46

Vandaag Mareja gewassen voor de wedstrijd morgen.. Kwam erachter dat haar manen nu wel heeeeul lang worden.. _/-\o_ :o


Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:49

Wow... Gaaf zo lang

Ik ga morgen met king naar het strand

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:24

@kiddokids, wat een geweldig weer om naar het strand te gaan! klein beetje jaloers..
@Meassie, kan mij voorstellen dat het moeilijk is om je ruin te verkopen, heb zelf ook altijd het probleem dat ik geen afstand van de paarden kan doen.
@leoniee, heel veel succes vandaag.

Ik heb zelf vandaag ook weer een wedstrijd na een stop van drie maanden. Toch elke keer weer wennen als je er een tijdje uit bent geweest.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:56

Wauw Leoniee das wel heel lang! Tot straks in Oudega gok ik zo?

Ik kreeg gister nog bericht van die mensen voor Maes, ze hadden er een erg goed gevoel over, maar komen komende week dus nog een keer rijden als bevestiging. Ik ben er al wel over uit dat ik niet gauw weer zo'n goed passende ruiter voor hem ga vinden.

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:17

Veel plezier en succes allemaal vandaag! :)

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:52

Hallo allemaal!

Ik zou me graag willen voorstellen!
Ik ben Michelle, heb zelf geen eigen paard, ivm vroeger het financiële "onderhoud" en sinds anderhalf jaar heb ik samen met mijn vriend onze eigen Ruitersport winkel geopend waardoor het financieel op dit moment nog niet haalbaar is.

Wel train ik voor eigenaren haflingers, Meneer heeft 6 haflingers thuis staan, waarvan ik er momenteel 2 train, een 8 jarige (hyrano van de hooipolder) en een 4 jarige die ik vorig jaar heb beleefd (wister)

Hyrano en ik zijn vorig jaar April begonnen in de sport saampjes. Tussen de paarden ij de B.
Momenteel hebben wij 16 wedstrijden in totaal gereden en zijn we M1+5. Hyrano heeft niet altijd zijn bouw mee, maar gaat Door het vuur!

Hij is mijn beste maatje, 2 weken geleden hebben we voor het eerst M1 gestart, en reden opnieuw alle KWPN'RS eruit! 2x een 1e plaats met 188 en 200 punten.

Gister was onze 2e wedstrijd en hij was helaas niet zo fijn. Als enige in de M1, dus bij de M2 gevoegd, en daar opnieuw 2x eerste met 2x 186 punten!

Momenteel dus M1+5! En super trots!
Helaas is hij de laatste (tijd is voor mij momenteel 3 weken, en ik rijd hem zelf eens per week. Wel word hij bij mij in de les nog gereden met de dochter van de eigenaar, en 1x per week vrij en 1x per week voor de kar, 1x per week aan de longe en 2x per week Door een ander meisje gereden, waarbij hij er doorheen is, maar niet super zwaar hoeft te werken)

Iemand een idee waar dit zomaar vandaan kan komen? Ik ben erg bij mezelf aan het zoeken, omdat ik de neiging heb zelf vast te pakken als hij wat zwaarder word, maar de laatste tijd zit ik er niet echt meer aan, omdat ik er in mijn lessen heel erg mee bezig ben!
Ik hoor graag jullie bevindingen en mening!


maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:43

@Leoniee: hoe heb je gereden? Knap peerd heb je in elk geval onder je kont ;)

Ik heb vandaag totaal niet fijn gereden, Velina was alleen maar met haar oude stalgenootje Monica bezig, en totaal niet voor het been -O- terwijl ze normaal eerder electrisch reageert zeg maar. Maar daardoor wel pittig gaan rijden en in de eerste proef 184 en een eerste prijs :+ tweede proef heb ik bijna op het einde afgegroet, zo slecht voelde het, maar achteraf bleek ik ook daar gewoon op winstkoers te zitten :+ achteraf gewoon een domme zet geweest omdat je toch geen verlies kan in t l1 }:0 moet voortaan toch maar met nog wat meer pit de proef in gaan, Velina kan het hebben! Als het fout gaat ist ook gelijk dik fout, maar als t goed gaat ook dik goed :Y) nou ja genoeg om weer op verder te borduren!

@Michelle welkom hier! Als ik het goed begrijp word je paard de laatste tijd wat sterk? Ben je hem ook meer verzamelingsgericht aan het rijden nu in het m1? Kan me voorstellen dat als hij zo vlot doorde klasses is gegaan, hij qua sterkte het zo snel misschien niet bij kan benen? En vaak genoeg er zelf op om te trainen scheelt ook ;)
Waar zitten jullie met jullie ruitersportzaak?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:51

Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:53

ik ben niet zo lekker baal zo onwijs er stond een strandrit gepland vanmorgen maar heb vuurwerk in me buik pffff trekt gewoon door naar me rug..
ik heb king vanmorgen buiten gezet en net wezen wandelen met mijn dochter
hij was wel druk liep met zijn benen te heffen

Afbeelding
Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:53

kijk miiess
denk probeer ff wat hihi zit achter de pc en idd dan lukt het wel url erin plakken..sorry dat ik je foto ff gebruikt hebt

Afbeelding

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:59

Ik heb 184&177 gereden! Super tevreden en vergeleken met een paar wedstrijden geleden zijn we super vooruit gegaan! Alleen de 2e proef was de batterij leeg en galoppeerde ze in 4-takt waardoor ik op alle oefeningen in galop een 4/5 heb.. Stond ook op mn coupon de 2e proef: Volgens mij was de batterij leeg :=

Eindelijk bevestiging dat we goed bezig zijn :j *\o/*

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:06

Zo iedereen is druk met de paardjes hier :D

Gefeliciteerd xLeoniee. Galop in viertakt blijf ik helaas ook erg in hangen dus als je daar goede tips voor hebt: graag :D
Kiddokids, jammer dat je strandrit niet ging lukken. Nog wel kunnen genieten van het mooie weer?
Welkom Michelle! Mooie haf heb je :D
Jammer van het afgroeten Maessie, helaas kan je niet altijd vooruit kijken :P
Janouk: hoe is de kur gegaan? :)

Ik heb vandaag maar eens een voorjaarsschoonmaak gedaan. Manen en staart gewassen en ook haar benen. Heerlijk :D