Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-15 19:51

Hallo :)

Het lijkt mij leuk om een topic te hebben waar je kan praten over je dressuur haflinger, uitslagen en verslagen etc :D

Ik heb zelf een 13 jarige haflinger ruin.
Eind vd zomer pas serieus aan dressuur begonnen en we moeten samen nog heeeel veel leren.
Hij heeft bijna zijn hele leven voor de kar gelopen dus heeft een mooie dikke onder nek -O-

In oktober hebben we onze eerste wedstrijd tussen de paarden gereden en we zijn nu in 5 wedstrijden b+5!
Best leuk aangezien hij nauwelijks nageefelijk loopt nog.

Oja mijn naam is Naomi en ik ben 22 jaar

Dit zijn wij net tijdens een goed moment opname
Afbeelding


Ik ben benieuwd!


SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:59

Leuk leuk! Ik heb er zelf ook een. Eigenlijk aangekocht als pony voor mijn leskinderen, maar hij bleek toch iets te pittig voor hun. Hij is pas 4 jaar en meet 1.52m. Ik heb besloten er zelf mee aan de slag gegaan en hij pakt alles super goed op, behalve dat hij ook goed is in bokken :P

Geheimpje: ik heb al verschillende dressuurpony's gehad en momenteel een M-dressuurpaard, maar met geen een rij ik zo lekker als met mijn net-zadelmakke haflingertje!

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:04

Leuk!! Ik heb ook een dressuur haf. 2 jaar geleden gekocht toen hij 3 was en alles zelf geleerd (onder begeleiding natuurlijk) Hij is 1,53 m. Een echte eigenwijze haf wat het wel echt leuk maakt! Ik rijd officieel tussen de pony's.

Afbeelding

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 05:59

Naomi_Haffie schreef:
Hij heeft bijna zijn hele leven voor de kar gelopen dus heeft een mooie dikke onder nek -O-


Van 'voor de kar' lopen, krijgt je paard geen onderhals :D Een onderhals train je als het paard verkeerd loopt (zijn rug wegdrukt en tegen de hand inloopt) en dat heeft niets met de koets te maken, maar alles met de rijkunst van de ruiter/menner.

Ik kan het weten, want mijn haflinger loopt ZZ dressuur voor de koets. :D

Maar ze start ook ZZ vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel en AA dressuur bixie
Afbeelding


Afbeelding

Veel succes in de dressuur met je Haf!

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-15 07:53

Oh oke :D ! Maar we zijn in ieder geval hard op weg om m een beetje weg te trainen.

Zo zie je maar hoe veelzijdig haflingers zijn, knap hoor :)

doen jullie mee aan de koudbloed wedstrijd 14 febr. In houten?

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:57

Nee, we rijden dat weekend indoor marathon in Lisse

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-15 10:16

Wij doen ook niet mee, heb voor deze maand al 2 wedstrijden vast staan en als ze plek hebben nog 1tje..
En ik werk zaterdag bijna altijd

Oreade_
Berichten: 354
Geregistreerd: 22-08-12

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:36

Ik rij hier in België ook wedstrijden (foto's zie onderschrift), het zijn nu enkel stamboekwedstrijden maar zou graag wat andere wedstrijden ook doen

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:16

Ik heb ook een dresuur haf :9
Ze heeft in het verleden officieel Z1 gelopen met winst en wij starten op dit moment M1.
Fotos, uitslagen etc staan wel in mijn profiel onder Mareja van Steenbergen :j Vrijdagavond weer een wedstrijd en hoop mn eerste 2 puntjes te rijden :o

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

leny_horeman

Berichten: 73
Geregistreerd: 12-01-15
Woonplaats: Dessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:19

Ik rij mijn verzorg haflinger ook dressuurgericht maar rij geen wedstrijden aangezien ik op zondag steeds moet werken


Afbeelding

faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:01

Leuk! Ik heb ook een dressuur haflinger!
Op het moment hebben we een stop, omdat ze in april een veulen verwacht. *\o/*

We starten L1, kan niet wachten om weer wedstrijden te rijden


Brammetjuh13

Berichten: 40
Geregistreerd: 27-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:17

Super leuk zo'n topic :) !! Ik heb ook een dressuur haflinger en rijd sinds eind 2014 wedstrijden tussen de paarden en soms ook tussen haflingers. In 7 wedstrijden B+22 geworden en gisteren voor het eerst L1 gestart en meteen 5 winstpunten!! Ben er super blij mee *\o/*

Dressuur B+25, L1+20, PR 212

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-15 12:44

Wat knap!

Mijn laatste 2 wedstrijden gingen goed. Alleen had helaas erg lage punten. Mijn pony is gewoon nog niet nageeflijk en dat willen ze dus wel zien nu ook.

Dus ik neem voorlopig maar even een wedstrijd stop en ga weer fanatiek lessen en oefenen.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:01

Mij wil het niet zo goed lukken in t M.. :( Echt per wedstrijd heel verschillend.. Ligt er ook aan of ik een haflingerwedstrijd start of een wedstrijd tussen de paarden.. De 1e x M1 was vreselijk en had ik 178ptn op een haflingerwedstrijd en de 2e x waren voor mij zeker winstpuntwaardige proeven en toen kreeg ik 167ptn tussen de paarden.. #) Niet echt motiverend.. := Maar wij trainen lekker door en in April staan er weer genoeg haflingerwedstrijdjes gepland dus hopen dat t dan lekker gaat :)

Edit: Ik (en mn haf) hebben nogal moeite met het zonder zweep rijden.. Ze weet dondersgoed of ik een zweep in mn hand heb of niet.. :roll:

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

tossielove

Berichten: 912
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:03

Leuk topic! Ik heb ook een haflinger waarmee ik vooral dressuur rijdt. Ik heb haar sinds haar 3e jaar, en ze wordt nu bijna 8. Sinds vorig jaar rijden we officiële wedstrijden tussen de pony's en de teller staat nu op M1+5.
Vorig jaar zijn we Zeeuws kampioen klasse L2 D/E geworden en twee weken terug Zeeuws indoor reservekampioen klasse M1 D/E. Ik ben zooo trots op Jumper *\o/*
(Foto van slechte kwaliteit)
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=G_bAVxC7MH4

Your love is like a soldier, LOYAL till you die <3
Jumper ~ Toska
Jumper M2+2

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:07

Leuk! Ik rijd ook vooral dressuur met m'n haflinger. Mijn naam is Brenda en ik ben 17 jaar. Rianne is 10 jaar en we zijn sinds anderhalf jaar serieus aan het dressuren. Toen we begonnen kende ze eigenlijk alleen gas, rem en stuur en ik had zelf alleen manege-ervaring dus we hebben een heleboel moeten leren maar ik ben onwijs trots op waar we nu staan :) Wedstrijden rijden doen we niet.

Dit is een foto van een paar maanden terug, ik heb zo gauw geen recentere :)
Afbeelding

Aanstaande zondag gaan we een clinic rijden, voor het eerst op vreemd terrein dus dat is spannend maar ik heb er ook heel veel zin in :D

Spirit & Rianne
Don't wish away your days for better ones ahead.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-15 13:20

Wow wat lopen jullie haflingers allemaal netjes zeg! Hoop dat die van mij ook zo gaat lopen ooit :p

Vervelend is zoiets he leonie, dat had ik de laatste 2 x ook ging echt goed voor mijn gevoel maar had 165/165 en afgelopen vrijdag 165/166 dat motiveerd ook niet echt :p

Die haflinger wedstrijden lijken mij opzich ook wel wat, maar ben bang dat hij dan gek word van al die kopieen haha.

Gefeliciteerd tossielove! Knap hoor :)

Ziet er goed uit Brenda! Waarom ga jij geen wedstrijden rijden? :)
En dat vreemde terrein komt vast goed

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:23

@Naomi_haffie Die van mij staan op een haflingerstal dus die zijn wel kopieen gewend.. := Bij haflinger wedstrijden is het gewoon heel fijn dat iedereen gewoon gelijk is..

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Emelie5
Berichten: 102
Geregistreerd: 23-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:28

Hier kom je echt de mooiste Haflingers tegen! <3
Ik heb er ook een, is fokmerrie geweest en liep ondertussen ook voor de kar.
Ik doe nog niet echt dressuur met haar, maar daar werken we aan :+ (Mijn haf is eigenlijk ook geen sporttype :') )

Ik ben zelf 13 jaar en Bina is nu 10 jaar, op haar 8e is ze beleerd, toen stond ze nog bij een handelaar.
Ik heb daarvoor alleen nog maar op de manege gereden en ben thuis op Bina verder gehobbeld.
Nu ga ik weer echt beginnen met lessen :Y)


Ik heb niet echt een rij-foto dus daarom even zo eentje..


Oh, volgensmij werkt de foto niet :(
Laatst bijgewerkt door Emelie5 op 09-02-15 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Bathtime for your horse is also bathtime for you.

Bina <3

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-15 13:32

Oh dat scheelt een hoop! Wij hebben er indd ook nog 1 op stal, maar laatst was er eentje in de clubles en toen was hij heel vervelend. Steeds willen kijken heel hard lopen en ook erg sterk.

Nou precies ik vind dat ze dat in een normale wedstrijd ook moeten doen. Gewoon als andere paarden beoordelen. Maar denk ook wel dat er een hoop mensen zijn die het juist wel doen. Alleen je moet ze net treffen :p

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:32

Wij starten ook :-) verleden jaar april voor het eerst... nageeflijkheid 0.0.. haha vond ik de punten nog meevallen boven de 160... af en toe pikten we een puntje mee... het ging ook wel steeds beter hebben er vorig jaar op zo'n 6 wedstrijden 4 gehaald.. houdt niet echt over... maar dat heeft me de moed en de lol zeker niet ontnomen...

Ben keihard aan de slag gegaan vooral met mezelf... prive lessen gaan nemen...

twee weken geleden voor het eerst weer gestart dit jaar... 188 en 191... hij ging ook super...

Dus er is hoop meiden!!!

22 februari gaan wij er weer voor in Benningbroek bij de Haflingers ... nog meer mensen die daar met hun Haf gaan starten. Wij gaan daar in ieder geval weer onze stinkende best doen ook al zijn we nog steeds een work in progress.. en zullen dat natuurlijk ook blijven... want uitgeleerd raak je toch niet.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:33

Ik wil mijn ook melden. Ik ben 27 jaar. En start tussen de paarden. Ik rij nu met mijn haflinger L1+8. Mijn haflinger heet Stanley en Wordt in mei 17

Nog paar puntjes en kan ik L2 starten.

Mijn doel is M1 met winstpunt te behalen tussen een gewone wedstrijd. Maar M1 zijn we nog lang niet.


Afbeelding

Afbeelding

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:36

Ff kijken hoor... of de foto lukt.. op de een of andere manier gaat dat steeds fout bij mij...

haha weer niet gelukt...

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:49

Afbeelding

Dit is mijne <3

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:52

Hierbij mijn merrie (foto is van 2 jaar terug heb geen recentere foto.
Mijne vind het wel erg moeilijk, toen ik haar kreeg liep ze bij elk contact met de mond met de kin op de borst |(. Nu zijn we bezig om neus eruit te rijden. Ze is nu 8 ben nu 4 jaar bezig en het blijft moeilijk voor haar.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fro op 09-02-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers