Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:43

Check ligament gescheurd linksvoor. Hij was net een paar maanden hersteld van rechts voor.


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:52

ow he dat is balen zeg.. hoelang denk je nog dat hij moet revalideren?

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:56

De vorige keer was de prognose 6wk stappen maar duurde het uiteindelijk 6 maanden. Nu weer zelfde prognose, we zijn nu 10wk aan het stappen, met 8wk opnieuw gescand en helaas geen verbetering. Dus ben bang dat het weer 6 maanden gaat worden.

Stal_Fiore

Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:54

Hi!

Mag ik ook meekletsen hier?
Heb een knappe haf die ook sinds kort in de dressuur loopt.
Teller staat nu op B+6 met mijn bijrijder.

Dit is Myrtle:


Afbeelding

Gisteren 190,5 en 187 punten gehaald.


Volgende wedstrijd staat pas gepland in het nieuwe jaar, dan doen ze mee met de haflinger&koudbloeden competitie.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:53

Hoihoi Welkom, jij zit ook in het andere haflinger topic toch? *\o/* Leuke haf heb je! Rij je zelf ook met haar?

Jeetje _Nelleke_ wat balen zeg... -O- Hopelijk snel verbetering, heel veel sterkte ermee :(:)

Hier afgelopen zondag voor het eerste weer wedstrijd gehad sinds augustus, eerste proef verkeerd gereden en toen kon ik het niet helemaal meer oppaken dus die ging niet zo lekker. Tweede proef echt fijn gereden! Daar helaas 177.. maar goed we komen in de buurt! In december hebben we nog 3 wedstrijden gepland staan, kilometers maken *\o/*
En in december ook een clinic rijden bij Monique Peutz :j

Hoe gaat het hier verder met iedereen?

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:51

Flicka12 schreef:
Hoihoi Welkom, jij zit ook in het andere haflinger topic toch? *\o/* Leuke haf heb je! Rij je zelf ook met haar?

Jeetje _Nelleke_ wat balen zeg... -O- Hopelijk snel verbetering, heel veel sterkte ermee :(:)

Hier afgelopen zondag voor het eerste weer wedstrijd gehad sinds augustus, eerste proef verkeerd gereden en toen kon ik het niet helemaal meer oppaken dus die ging niet zo lekker. Tweede proef echt fijn gereden! Daar helaas 177.. maar goed we komen in de buurt! In december hebben we nog 3 wedstrijden gepland staan, kilometers maken *\o/*
En in december ook een clinic rijden bij Monique Peutz :j

Hoe gaat het hier verder met iedereen?


Welke haf topic??

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:10

Pfoe Nelleke wat naar!!! Beterschap voor je paardje!

Myrtle is knap! Leuk dat jullie zo lekker gaan :)

Jammer dat de wedstrijd minder puntte dan je hoopte met Flicka! Heb je proef niet gezien helaas maar met inrijden vond ik het er mooi uit zien!!
Ik had zelf daar ook gestart in Vinkega, eerste keer sinds begin juli weer dus even er weer inkomen. Uiteindelijk met 182,5 en 187,5 in het L1 niet helemaal tevreden, qua punten is het prima, maar had graag een fijner gevoel gehad, impuls in de proef blijft toch een dingetje, terwijl het met inrijden/thuis rijden heel goed gaat nu. Voordat we de overstap naar L2 maken moet dit toch wel opgelost zijn :)

Stal_Fiore

Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:11

Jammer Flicka! Wel fijn dat je de tweede proef lekker gereden hebben. Dat gevoel vasthouden.
Ik heb inderdaad wel meegepraat in dat topic, maar ging beetje hard soms voor me daar, dus hield het niet goed bij.

Ik rij zeker ook zelf op haar, maar (nog) niet wedstrijdwaardig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:24


Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:15

Bij ons stond de dressuur even op een lager pitje en heb dan ook al een tijd geen wedstrijd meer gestart. De trainingen gaan nu wel heel fijn, maar zodra het woord wedstrijd om de hoek komt kijken, sla ik dicht. Echt mijn probleem dus en ik vond het niet eerlijk tegenover Storm. Dus voorlopig lekker trainen.

Storm is tijdelijk van “dressuur”haflinger veranderd in een kerstcadeau...

Afbeelding
Afbeelding

Zijn er hier meer haflingers die de challenge aan durven te gaan? :D

[PF] Challenge: maak een kerstcadeau van jouw paard!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:15

Denise_Storm schreef:
Storm is tijdelijk van “dressuur”haflinger veranderd in een kerstcadeau...

[ [url=m/ym3L38.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v6HL4K.png]Afbeelding[/url] ]

Zijn er hier meer haflingers die de challenge aan durven te gaan? :D

[PF] Challenge: maak een kerstcadeau van jouw paard!

Haha wauw wat geweldig! :Y) super leuke foto’s!

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:40


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:36

Hoihoi,
Hebben hier toevallig mensen tips voor spanning op wedstrijden? Thuis gaat het rijden echt super en loopt ze met gemak een M1 proef, maar op wedstrijd begint ze de laatste paar wedstrijden een soort van dicht te slaan... Ze is dan niet echt niet meer vooruit te krijgen en loopt daardoor alle oefeningen ook veel slechter, terwijl ze thuis compleet het tegenovergestelde doet... Voorheen had ze dit ook al wel, maar merk dat het de afgelopen wedstrijden wel verergerd is.. uiteraard zal er een deel ook bij mij vandaan komen, maar t.o.v. eerder ben ik naar mijn gevoel alleen maar relaxter op wedstrijden :\
Afbeelding

Afbeelding

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:38

misschien even een wedstrijd stop? En soms kan je relaxter zijn,maar toch veel spanning hebben in het lichaam. Blijf vooral ademalen.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:16

plutolover schreef:
misschien even een wedstrijd stop? En soms kan je relaxter zijn,maar toch veel spanning hebben in het lichaam. Blijf vooral ademalen.


Ja we komen dus net van een stop van een jaar, dus ook zo zonde om nu weer te stoppen :D Jaa daar ga ik volgende keer ook even goed op letten!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:59

Tanja_14, misschien is een proefgerichte clinics een idee? Hierbij boots je een wedstrijdsituatie na. Indien gewenst kunnen je je met behulp van een oortje ook de proef door laten praten. Kijk eens op proefgerichte clinics.nl wanneer je interesse hebt. Veel succes enne... je bent zeker niet de enige met dit probleem.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:59

Tanja_14 schreef:
Hoihoi,
Hebben hier toevallig mensen tips voor spanning op wedstrijden? Thuis gaat het rijden echt super en loopt ze met gemak een M1 proef, maar op wedstrijd begint ze de laatste paar wedstrijden een soort van dicht te slaan... Ze is dan niet echt niet meer vooruit te krijgen en loopt daardoor alle oefeningen ook veel slechter, terwijl ze thuis compleet het tegenovergestelde doet... Voorheen had ze dit ook al wel, maar merk dat het de afgelopen wedstrijden wel verergerd is.. uiteraard zal er een deel ook bij mij vandaan komen, maar t.o.v. eerder ben ik naar mijn gevoel alleen maar relaxter op wedstrijden :
[ [url=m/64V968.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AVg45L.png]Afbeelding[/url] ]

Wat vervelend, maar ik ken het gevoel! Ik heb het namelijk ook heel lang gehad met Flicka.
Rij je in de training toevallig met zweep? Dat deed ik dus wel en daarmee hield ik mezelf eigelijk voor de gek, in de training liep ze daardoor heel goed en op wedstrijd niet vooruit te branden en 'dood' voor het been. Suuuper frustrerend.. Maar bij ons was ritme houden in de wedstrijden, dus bijvoorbeeld elke 2 weken, en nooit meer met zweep rijden de oplossing :D Nu is ze nog steeds wel snel moe en dar valt ze weer een beetje terug in die 'modus' maar daar werken we nog aan.
En anders is inderdaad een proefgerichte clinic of eens trainen op ander terrein misschien een goede oplossing :j

Wij gaan komende zondag weer een poging doen in het M2 :)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:34

margaret18 schreef:
Tanja_14, misschien is een proefgerichte clinics een idee? Hierbij boots je een wedstrijdsituatie na. Indien gewenst kunnen je je met behulp van een oortje ook de proef door laten praten. Kijk eens op proefgerichte clinics.nl wanneer je interesse hebt. Veel succes enne... je bent zeker niet de enige met dit probleem.


Dat is zeker een goede tip! nooit aan gedacht, wat dom haha. Dankjewel! Afgelopen zondag wedstrijd gehad en toen ben ik voornamelijk op mijn eigen ademhaling gaan letten, ze keerde nu wel minder erg in zichzelf maar liep alsnog totaal niet zoals we thuis ons rondje lopen.


Flicka12 schreef:
Tanja_14 schreef:
Hoihoi,
Hebben hier toevallig mensen tips voor spanning op wedstrijden? Thuis gaat het rijden echt super en loopt ze met gemak een M1 proef, maar op wedstrijd begint ze de laatste paar wedstrijden een soort van dicht te slaan... Ze is dan niet echt niet meer vooruit te krijgen en loopt daardoor alle oefeningen ook veel slechter, terwijl ze thuis compleet het tegenovergestelde doet... Voorheen had ze dit ook al wel, maar merk dat het de afgelopen wedstrijden wel verergerd is.. uiteraard zal er een deel ook bij mij vandaan komen, maar t.o.v. eerder ben ik naar mijn gevoel alleen maar relaxter op wedstrijden :
[ [url=m/64V968.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AVg45L.png]Afbeelding[/url] ]

Wat vervelend, maar ik ken het gevoel! Ik heb het namelijk ook heel lang gehad met Flicka.
Rij je in de training toevallig met zweep? Dat deed ik dus wel en daarmee hield ik mezelf eigelijk voor de gek, in de training liep ze daardoor heel goed en op wedstrijd niet vooruit te branden en 'dood' voor het been. Suuuper frustrerend.. Maar bij ons was ritme houden in de wedstrijden, dus bijvoorbeeld elke 2 weken, en nooit meer met zweep rijden de oplossing :D Nu is ze nog steeds wel snel moe en dar valt ze weer een beetje terug in die 'modus' maar daar werken we nog aan.
En anders is inderdaad een proefgerichte clinic of eens trainen op ander terrein misschien een goede oplossing :j

Wij gaan komende zondag weer een poging doen in het M2 :)

Nee die van mij was toen ik haar kreeg echt als de doods voor de zweep dus heb die eigenlijk nooit gebruikt.. Maar anders had het zeker een mogelijkheid kunnen zijn! Succes zondag!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:12

Afbeelding

Hier ook zo'n knapperd, morgen gaan we naar Bathmen voor dressuur wedstrijd. Rondje B en hopelijk hierna naar het L! Ben wel wat zenuwachtig, maar ik denk dat het wel goed zal komen ;)

Nidar: B+11 ☆ L1+10 ☆ L2+11 ☆ M1+2
Adje: B+10 ☆ L1+4

Next: 26-09

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:09

Nahhh wat een knap koppie <3!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:26

Adjepatatje8 schreef:
[ [url=m/lSFHnp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook zo'n knapperd, morgen gaan we naar Bathmen voor dressuur wedstrijd. Rondje B en hopelijk hierna naar het L! Ben wel wat zenuwachtig, maar ik denk dat het wel goed zal komen ;)

En? Hoe is het gegaan? :D Echt een knapperd trouwens! Wat een mooi koppie <3

Wij hebben gister weer gestart, echt zó fijn gereden! Ik was mega trots en tevreden met mijn proefjes, zelfs 7ens voor de contra, travers en keertwendingen :D
Maaar... in de eerste proef kregen we 179,5 en in de tweede 178.. zuuuuur! Maar we zijn in de buurt :j
Zondag maar weer *\o/*

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:50

Flicka12 schreef:
Adjepatatje8 schreef:
[ [url=m/lSFHnp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook zo'n knapperd, morgen gaan we naar Bathmen voor dressuur wedstrijd. Rondje B en hopelijk hierna naar het L! Ben wel wat zenuwachtig, maar ik denk dat het wel goed zal komen ;)

En? Hoe is het gegaan? :D Echt een knapperd trouwens! Wat een mooi koppie <3

Wij hebben gister weer gestart, echt zó fijn gereden! Ik was mega trots en tevreden met mijn proefjes, zelfs 7ens voor de contra, travers en keertwendingen :D
Maaar... in de eerste proef kregen we 179,5 en in de tweede 178.. zuuuuur! Maar we zijn in de buurt :j
Zondag maar weer *\o/*


Ahh wat zonde dat je er zo’n goed gevoel over had en dan geen winstpuntje! Succes zondag!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:32

Flicka12 schreef:
Adjepatatje8 schreef:
[ [url=m/lSFHnp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook zo'n knapperd, morgen gaan we naar Bathmen voor dressuur wedstrijd. Rondje B en hopelijk hierna naar het L! Ben wel wat zenuwachtig, maar ik denk dat het wel goed zal komen ;)

En? Hoe is het gegaan? :D Echt een knapperd trouwens! Wat een mooi koppie <3

Wij hebben gister weer gestart, echt zó fijn gereden! Ik was mega trots en tevreden met mijn proefjes, zelfs 7ens voor de contra, travers en keertwendingen :D
Maaar... in de eerste proef kregen we 179,5 en in de tweede 178.. zuuuuur! Maar we zijn in de buurt :j
Zondag maar weer *\o/*



Ik ben 1e met 203 punten (in proef 5) en 2e met 189,5 punten (in proef 6)

De bijrijder van Nidar(zo heet de pony ) is 2e met 202 punten (in proef 5) en 1e met 190,5 (in proef 6)


Hij liep heel fijn! Ik ga met een goed gevoel naar volgend jaar!!

Heel erg bedankt voor die leuke opmerkingen! Jullie paarden/haflingers zijn ook knap!!

Nidar: B+11 ☆ L1+10 ☆ L2+11 ☆ M1+2
Adje: B+10 ☆ L1+4

Next: 26-09

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:35

WoW super zeg! Dat zijn mooie punten :j

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:39

Flicka12 schreef:
WoW super zeg! Dat zijn mooie punten :j


Dankje had het zelf ook niet verwacht. Ik had het idee dat ik best wat foutjes had gemaakt, maar op mijn protecol stonden vooral positieve dingen. Volgend jaar nog 2 punten en dan lekker dan de L toe :D. Heb er nu al zin in!

Nidar: B+11 ☆ L1+10 ☆ L2+11 ☆ M1+2
Adje: B+10 ☆ L1+4

Next: 26-09


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers