Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:49

Even een schopje in dit topic: eerste dressuurwedstrijd ooit gehad dit weekend :D We waren de enige haflinger van een 50tal paarden ongeveer, maar heel erg positieve reacties gehad!
Mijn topper was topbraaf, heeeeerlijk die koele karakters *\o/* Helaas wat te weinig impuls en een paar foutjes, maar we zijn toch mooi ergens in het midden geëindigd. Best trots nu :D

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:33

Poekkie schreef:
Even een schopje in dit topic: eerste dressuurwedstrijd ooit gehad dit weekend :D We waren de enige haflinger van een 50tal paarden ongeveer, maar heel erg positieve reacties gehad!
Mijn topper was topbraaf, heeeeerlijk die koele karakters *\o/* Helaas wat te weinig impuls en een paar foutjes, maar we zijn toch mooi ergens in het midden geëindigd. Best trots nu :D


Activiteiten vanuit de aangespannen Haflinger worden in NL georganiseerd. Ook NHPS heeft activiteiten in NL. Ooh kijk super netjes om dan in het midden te eindigen!

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:41

Suprice_Iris schreef:
Ooit heb ik mij hier volgens mij al eens gemeld en ik lees al lang stil mee maar misschien is het leuk toch eens wat actiever te worden hier.

Ik ben Romana en mijn knappe blonde heet Tailermade van de Kymmelshof, voor mij is het Swift :P
Ze is in mijn bezit vanaf 3,5 jaar en inmiddels is dat al weer 3 jaar.
We zijn de klasses doorgevlogen en starten inmiddels Z1 en hebben in onze eerste 2 wedstrijden ook al 2 winstpunten mee mogen nemen, dus ik vind dat we nu hier wel thuis horen ;)
[ [url=m/GNN22F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua voer ben ik ook een beetje zoekende. Had haar op een halfje basisbrok en pavo vital staan maar ze werd wat dikkig. Nu bezig met de eerste zak pavo in shape maar vind d’r wat mat worden, ben er dus nog niet helemaal over uit..


Wat leuk zeg, mooie Haflinger!

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:37


miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:13

Hebben vele Haflinger liefhebbers hier de vereniging de aangespannen Haflinger al gesponsord om in 2022 hopelijk weer een fantastisch Haflingerweekend in Ermelo te kunnen laten plaatsvinden?? *\o/*

Loten kunnen namelijk nog maar TOT 24 november gekocht worden, dus mocht je nog willen helpen:
https://lot.clubactie.nl/lot/de-aangesp ... KeLppSGiXM

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:08


Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 10:50

Zo, ooit zelf dit topic eens gestart.. op het moment een kwpner maar we willen er graag een leuke pony bij als gezeldschapspony en om lekker mee buiten te rijden.

Dus misschien kennen jullie iemand via via ? :)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:00

Ik heb mn kleine vriendje uit Mareja ook te koop gezet. Toch maar de knoop doorgehakt om te proberen een nieuw huisje voor hem te vinden!

Superleuke pony voor in de sport! Wellicht hier in dit topic nog iemand die op zoek is? :D

https://link.marktplaats.nl/m1660649612 ... nt=app_ios

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:39

xLeoniee schreef:
Ik heb mn kleine vriendje uit Mareja ook te koop gezet. Toch maar de knoop doorgehakt om te proberen een nieuw huisje voor hem te vinden!

Superleuke pony voor in de sport! Wellicht hier in dit topic nog iemand die op zoek is? :D

https://link.marktplaats.nl/m1660649612 ... nt=app_ios

Wat jammer leonie! Hij is wel heeel knap <3
Hoe gaat het verder bij jou? Rij je nog met Mareja? Of andere paarden?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:48

ah knappe waylon. Waarom ga je hem verkopen?

hier gaat alles goed met stanley en maximus. Stanley wordt 23 en is nog harstikke fit. En Max wordt in mei 3. En is gewoon nog lekker puppy. Doen nog niet zo heel veel beetje wandelen, heel soms licht grondwerk.. wat bestaat uit simpel mee lopen, achterwaarts en een pasje opzij zetten.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:29

Is dit topic nog actief?

Ik wil graag meekletsen met andere mensen die hun Haflinger in de sport uitbrengen. Wij zijn actief in eventing dus weet niet of dat hier bij in kan of dat een nieuw topic openen beter is?

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:40

‘T is hier al een tijdje stil geweest idd. Lijkt me dat het over alle soorten sport gaat, wees welkom!

Wij hebben ondertussen nog altijd geen wedstrijden gedaan dit jaar, maar gaan in de tweede week van augustus ons geluk nog eens beproeven in de dressuur. De basisproefjes, ben benieuwd :)

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:37

Topic een tijdje uit het oog verloren, maar hij kwam plots weer boven drijven. Vorige week ons Z1 debuut gereden, 213,5 (en een eerste plaats) en 200,5.

Afbeelding

Eenvoudige wissels zijn nog niet bevestigd, maar wou toch even aftasten hoe het ons zou vergaan. Volgende maand pas de volgende wedstrijd, dus nog even de tijd om alles goed te bevestigen nu. Rij ook sinds twee en een halve maand de haflinger van mijn vriendin bij, welke ik ook mag starten. Met de vorige bijrijder geëindigd in het L2, dus daar ook begonnen. Binnen zes wedstrijden alweer M1+5.

Afbeelding

Breng die van mij ook uit in het springen en eventing, maar alles tussen de paarden. Dus BB90 vind ik voorlopig hoog zat, maar wel naar hoger aan het toewerken. Hoogte is het probleem niet, controle tussen de hindernissen wel :+.

Hoewel ik ze soms wel achter het behang kan plakken, doen ze toch altijd hun stinkende best. Heel jammer dat ze dit karakter niet in paarden formaat bestaat.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:48

Ik heb helaas 4 week geleden mijn allerliefste Mareja moeten laten gaan..

Inmiddels sinds vrijdag de eigenaresse van Abby oet de Broekstreek (neustarxamadeus)! Een 8 jarige merrie waarmee ik weer een leuke sportcarrière wil opbouwen!

Afbeelding
Afbeelding

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:58

Ik ben sinds mei dit jaar gestart met mijn haflinger ruin.
Eerste paar weken fanatiek elke zaterdag een proefje opgenomen, maar nu alweer een paar weken niets.
Inmiddels L1+3.
Eerste wedstrijd op locatie ook gehad met een winstpunt.

Trailer is besteld en moet een dezer dagen binnen komen, dus dan wil ik het weer meer gaan oppakken.
Daarnaast ingeschreven voor de cross clinic op het Haflinger Event, dus hoop dat het en doorgaat én het ons bevalt.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:36

xLeoniee schreef:
Ik heb helaas 4 week geleden mijn allerliefste Mareja moeten laten gaan..

Inmiddels sinds vrijdag de eigenaresse van Abby oet de Broekstreek (neustarxamadeus)! Een 8 jarige merrie waarmee ik weer een leuke sportcarrière wil opbouwen!

[ [url=m/G8brTB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nv2iyd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel veel sterkte met het verlies van Mareja! Was ze ziek? :(:)
Abby is suuuper knap! Veel geluk gewenst met haar!


maya12333 schreef:
Topic een tijdje uit het oog verloren, maar hij kwam plots weer boven drijven. Vorige week ons Z1 debuut gereden, 213,5 (en een eerste plaats) en 200,5.

[ [url=m/eQ7oXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eenvoudige wissels zijn nog niet bevestigd, maar wou toch even aftasten hoe het ons zou vergaan. Volgende maand pas de volgende wedstrijd, dus nog even de tijd om alles goed te bevestigen nu. Rij ook sinds twee en een halve maand de haflinger van mijn vriendin bij, welke ik ook mag starten. Met de vorige bijrijder geëindigd in het L2, dus daar ook begonnen. Binnen zes wedstrijden alweer M1+5.

[ [url=m/ngVQL2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Breng die van mij ook uit in het springen en eventing, maar alles tussen de paarden. Dus BB90 vind ik voorlopig hoog zat, maar wel naar hoger aan het toewerken. Hoogte is het probleem niet, controle tussen de hindernissen wel :+.

Hoewel ik ze soms wel achter het behang kan plakken, doen ze toch altijd hun stinkende best. Heel jammer dat ze dit karakter niet in paarden formaat bestaat.

Wauw gaaf zeg! Gefeliciteerd met je succesvolle debuut *\o/*

Flicka is helaas erg ziek geweest. Ze heeft bijna een week in Wolvega gestaan met een darminfectie. Ze was zó ziek.. gelukkig lijkt ze nu weer op te knappen! :D


xJurdyWonanx schreef:
Ik ben sinds mei dit jaar gestart met mijn haflinger ruin.
Eerste paar weken fanatiek elke zaterdag een proefje opgenomen, maar nu alweer een paar weken niets.
Inmiddels L1+3.
Eerste wedstrijd op locatie ook gehad met een winstpunt.

Trailer is besteld en moet een dezer dagen binnen komen, dus dan wil ik het weer meer gaan oppakken.
Daarnaast ingeschreven voor de cross clinic op het Haflinger Event, dus hoop dat het en doorgaat én het ons bevalt.


Leuk! Heb je een foto van jouw haffie? :)

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:25

Dan zal ik me ook even voorstellen!
In het verleden L2 dressuur geweest met mijn klassieke tank. Zij is ondertussen met pensioen en ik rij haar dochter nu. Jarenlang thuis gehobbeld, kon geen kant op ivm geen trekauto. Vorig jaar een nieuwe auto gekocht en toen konden we met de trailer op pad *\o/*

Een crosslesje geprobeerd en ontdekt dat ze dat echt tof vind! Dus nu zijn we vooral daarvoor aan het trainen en ze pakt het echt super aan. Ik hoop ooit haar officieel uit te brengen tussen de SGW paarden, wat wel optimistisch is met een ukkie van 1.40. Maar met crosslessen en oefencrossen vermaken we ons voorlopig ook nog <3
Tussendoor trainen we een beetje dressuur (L1 niveau) en rijden we veel in het bos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:29

@Maya, wauw stoere Haflingers! Wat een ander type dan de mijne is die eerste zeg! Ben vanzelfsprekend ook erg benieuwd naar je spring en crossfotos 8-)

@Leonie, sterkte met het verlies van Mareja! Waar is ze aan overleden?
Wat een mooie appeltjes op je nieuwe merrie. <3

@Flicka, fijn dat Flicka wel opgeknapt is! :knuffel:

Ben ook benieuwd naar fotos van de haflingers van Flicka en Jurdy!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:36

xLeoniee schreef:
Ik heb helaas 4 week geleden mijn allerliefste Mareja moeten laten gaan..

Inmiddels sinds vrijdag de eigenaresse van Abby oet de Broekstreek (neustarxamadeus)! Een 8 jarige merrie waarmee ik weer een leuke sportcarrière wil opbouwen!

[ [url=m/G8brTB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nv2iyd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel veel sterkte met het verlies van Mareja.

Ik zag al op insta een nieuw hafje voorbij komen. Wat een leukerd

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:36

@laurahh het is inderdaad een heel ander type dan ik heb en gewend ben tegenwoordig, maar eigenlijk is ze super leuk om te zien vind ik!
Leuk dat jij ook met haar crosst.


Afbeelding
Afbeelding

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:07

    Laurahh schreef:
    @Maya, wauw stoere Haflingers! Wat een ander type dan de mijne is die eerste zeg! Ben vanzelfsprekend ook erg benieuwd naar je spring en crossfotos 8-)


    Die heb ik ook :D
    Afbeelding


    Afbeelding

    Poekkie

    Berichten: 7349
    Geregistreerd: 29-10-16
    Woonplaats: Belgie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:18

    Poekkie schreef:
    ‘T is hier al een tijdje stil geweest idd. Lijkt me dat het over alle soorten sport gaat, wees welkom!

    Wij hebben ondertussen nog altijd geen wedstrijden gedaan dit jaar, maar gaan in de tweede week van augustus ons geluk nog eens beproeven in de dressuur. De basisproefjes, ben benieuwd :)



    Wat een prachtige foto’s zie ik hier voorbij komen! Stoer dat jullie dat allemaal doen met jullie hafjes!

    Hier is het snel gekeerd… plots mank vandaag en veel vocht op de pees. -O- alle plannen afgezegd en wachten op de dierenarts -O-

    Laurahh

    Berichten: 4200
    Geregistreerd: 24-08-09
    Woonplaats: Achterhoek

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:59

    @Jurdy, wauw die springt leuk zeg!
    @Maya, die van jou is ook heel stoer
    @Poekkie, wat ontzettend rot! Hopelijk gaat het snel beter.

    Ik heb vandaag na lange tijd weer eens dressuur getraind. Ging erg fijn! Ze heeft zelfs de galopwissel ontdekt. Die ga ik donderdag verder uittesten tijdens een oefen springwedstrijdje 8-)

    Laurahh

    Berichten: 4200
    Geregistreerd: 24-08-09
    Woonplaats: Achterhoek

    Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:23

    Hoe dik pakken jullie je Haflingers in in de winter? Normaal zet ik haar stil in de winter maar wil nu bij rijvereniging gaan en door rijden. Maar geen idee hoe warme dekens ik dan moet hebben om die vacht een beetje dun te houden. Ze staat 24/7 buiten. Ken verder alleen mensen met sportpaarden maar die vacht is niet vergelijkbaar :')

    Marije_jiplover

    Berichten: 25314
    Geregistreerd: 14-01-02
    Woonplaats: Ergens onder de zon...

    Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:32

    Ik scheer, want met alleen dekens houd ik de vacht niet kort.
    En omdat ik ook wekelijks les in de binnenbak op de rijvereniging en hij zonder te scheren dan binnen het kwartier drijfnat is en ik dus alweer moet gaan uitstappen om hem enigszins op adem en weer afgekoeld op de trailer terug te kunnen zetten.

    Hij stond afgelopen winter in een heavy met hals van Weatherbeeta na het scheren. Even opgezocht, die zou een dikte van 360 grams zijn.
    Tijdens een paar heel koude nachten heb ik daar nog een liner onder gehad van 100 grams.

    Hier ging het goed mee.