Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:02

Amino wordt volgende maand 8 jaar en ik start hem nu L2

Feyda is 12 jaar en ik hoop dat ik haar ooit nog kan starten maar dat gaat nog wel enige training kosten...

Ach dromen moet je houden toch :')

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:20

Wat een prestaties! Haha, ik start nu 1 jaar (gemiddeld 1 keer per maand starten we) en zijn nu B+9. Ik hoop 20 maart het laatstste puntje binnen te halen :D Storm is geen dressuurwonder, maar we gaan stap voor stap echt vooruit. Ben vooral enorm trots op wat we tot nu toe bereikt hebben en ik zie wel hoe ver we komen :o

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:34

Wat leuk om te zien dat de meeste hafjes hier toch vrij jong zijn en al op behoorlijk niveau lopen!

Ik ga eens opzoeken wat hashimoto is. Ik heb geen idee.

Vermoeidheid, lusteloosheid, dat herken ik idd ook. Daarbij droge huid, haar wat afbreekt en uit valt. Het schiet niet echt op zeg maar... Ik hoop echt dat het bloed wat laat zien. Dan zijn we gelijk klaar met zoeken en moeilijk doen, dan kan er wat gebeuren.

Ik ben al super blij dat mijn nieuwe ha gewoon met me mee denkt ivp bot in mn gezicht zegt dat ik toch echt wel moet afvallen... Duh, dacht ik bij mezelf, maar hoe ga ik dat doen. Als ik al bij een diëtiste ben geweest en die zegt dat het allemaal goed is... Helemaal kriegel wordt je er van! :P

Goed, ik ga opzoek.

Edit: alle symptomen passen bij mij. Maar dan ook letterlijk alle.. Ik schrik er zelfs een beetje van :(

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:41

Met mij gaat het al een stuk beter. Wel een beetje stijf haha :P
Starlight doet het prima op stal. Tot nu toe ook alleen maar positieve reacties van stalgenoten over dat ze zo sociaal is tegenover mens en dier.
Starlight is nu 6, maar laat (4) beleerd. We zouden eigenlijk in januari B starten, maar ivm alle tegenslagen nog steeds niet gestart. Eerst maar weer op gang komen, paar lesjes rijden en dan zien we wel weer.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:56

Dan zou ik haast zeggen. .. welkom bij de club Peelie :(:)
Mocht je vragen hebben pb je me maar hoor.


Ach je heb toch geen haast.
Mando is pas met 4.5 beleerd
Bij bijna 5 over de kop geslagen waardoor we 7 maanden de ene fysio na de andere hebben gehad.
Toen 3 maanden in revalidatie training geweest en toen moest ik het zelf doen.
Hij was ook pas 6 toen we onze eerste B westrijd reden.

We rijden nu 7 jaar wedstrijden met mijn lichamelijke ups en downs. ..
Ik heb geen haast hoor als hij voor zijn 30ste maar eens een rondje Z is gestart haha

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:07

Fijn dat het goed gaat op je nieuwe stal Eline!

Lastig dat je niet weet wat er aan de hand is Peelie.. Hopen dat je snel duidelijkheid hebt!

Ik ga 26 maart voor het eerst een Z1 proefje proberen in Ambt-Delden. Niet officieel maar wel een mooie gelegenheid om even te oefenen.. :j Als het een beetje meezit wil ik in Oudega officieel Z1 gaan starten :)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:17

Lekker bezig leonie! Wil het ook een beetje lukken je benen te trainen bij de fysio? Of ben je daar nog niet aan begonnen?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:59

plutolover schreef:
Vraagje gewoon uit interesse

Hoe oud zijn jullie hafjes en wat start je nu met hem?

Stanley
17 jaar (wordt in mei 18) start L2


De mijne wordt ook in mei 18 :')

Starten op dit moment L1

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:08

@Peelie Jaa gaat wel goed! Zijn bezig met het bewuster spannen en ontspannen van mn spieren. Heb gemerkt dat ik onbewust veel mn spieren aanspan waardoor ze dus oververmoeid raken.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:11

Mn bloedduitslag is binnen. Ik blijk een vitamine D tekort te hebben wat mijn klachten veroorzaakt. Ik ben me nu verder aan het inlezen over een vitamine D tekort en het is allenmaal heel herkenbaar en het verklaard ook een hoop. De vrraag isnu alleen daar het door komt.

Darmproblemen en bij-schilklier problemen zijn er mee in verband gebracht. Morgen ga ik dus nog maar een keer terug naar de huisarts om te bespreken wat de vervolgstappen zijn.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:13

Peelie schreef:
Mn bloedduitslag is binnen. Ik blijk een vitamine D tekort te hebben wat mijn klachten veroorzaakt. Ik ben me nu verder aan het inlezen over een vitamine D tekort en het is allenmaal heel herkenbaar en het verklaard ook een hoop. De vrraag isnu alleen daar het door komt.

Darmproblemen en bij-schilklier problemen zijn er mee in verband gebracht. Morgen ga ik dus nog maar een keer terug naar de huisarts om te bespreken wat de vervolgstappen zijn.


Wat heb je voor klachten dan?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:44

Gewichtstoename, droge huid, breekbaar haar, constipatie, vermoeidheid, kramperige zwakke spieren, depressieve gevoelens (al wil ik mezelf absoluut niet als depressief bestempelen), altijd bloedend tandvlees tijdens het poetsen --> chronisch ontstoken tandvlees, hoofdpijn, rugpijn, een hormoonhuishouding die overhoop is.

Zoals je ziet een hoop ditjes en datjes bij elkaar wat dus terug te leiden is naar een vitamine D tekort.

Vooral de spierkrampen en spierzwakte, vermoeidheid en gewicht vind ik het vervelendste.

Soms het ik zelfs moeite om met een krukje op mn paard te komen. En dan zijn die hafjes niet zo groot :P

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:05

Peelie schreef:
Gewichtstoename, droge huid, breekbaar haar, constipatie, vermoeidheid, kramperige zwakke spieren, depressieve gevoelens (al wil ik mezelf absoluut niet als depressief bestempelen), altijd bloedend tandvlees tijdens het poetsen --> chronisch ontstoken tandvlees, hoofdpijn, rugpijn, een hormoonhuishouding die overhoop is.

Zoals je ziet een hoop ditjes en datjes bij elkaar wat dus terug te leiden is naar een vitamine D tekort.

Vooral de spierkrampen en spierzwakte, vermoeidheid en gewicht vind ik het vervelendste.

Soms het ik zelfs moeite om met een krukje op mn paard te komen. En dan zijn die hafjes niet zo groot :P


Ik heb ook heel erg last van spierkrampen in m'n kuiten. Vooral tijdens het paardrijden... Ga volgende week naar de dokter ermee.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:07

Bij mij is het echt door mn hele lijf. Ik krijg mn lijf dan met moeite in beweging en ik voel me dan heel erg slap. Het zit niet specifiek in bijv. mn kuiten. Maar het laten onderzoeken kan zeker geen kwaad!

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:27

Magnesium citraat helpt daar prima bij.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:56

Mando schreef:
Magnesium citraat helpt daar prima bij.

Ik zal dat eens voorleggen aan mn ha.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:19

Ik slik idd voor mijn spieren vit. D met magnesium citraat en t werkt heel goed. :j

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:10

Ik gebruikte gewoon die van phytonics voor paarden
Werkt ook prima

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:17

Jeetje peelie heb je nu vitamine D spuit gehad

Ik las je stukje en vitamine b werkt goed voor haren en nagels

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:31

plutolover schreef:
Vraagje gewoon uit interesse

Hoe oud zijn jullie hafjes en wat start je nu met hem?

Stanley
17 jaar (wordt in mei 18) start L2


Janouk wordt dit jaar 18. Ze is ZZ dressuur mennen, ZZ vaardigheid mennen en L dressuur ohz en ik start sinds vorig jaar working equitation met haar.

Meneer Anton komt net kijken. Hij is 6 jaar en hij is sinds september in training en beleerd voor de koets en onder het zadel. In april gaat zijn mensport carrière beginnen. We gaan hem in de L dressuur en L vaardigheid starten. (We slaan de B over: te lange lijnen, dan verveelt hij zich :D )

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:49

kiddokids schreef:
Jeetje peelie heb je nu vitamine D spuit gehad

Ik las je stukje en vitamine b werkt goed voor haren en nagels

Ik heb nu een stootkuur van 8 weken. Ik ga zo verder overleggen met de HA wat we verder gaan doen. En haar het magnesium citraat voorleggen.

Edit: ik blijk ook een vitamine B12 tekort te hebben. Ook dat kan de spierkrampen en haaruitval geven. Voor nu starten we met de kuur vitamine D en als dat niet afdoende helpt dan gaan we de B12 er ook bij doen. Verder zal ik eens in de 3 maanden een stootkuur D gaan krijgen voor de rest van mijn leven... Woow... Best heftig. En als de B12 er ook nog bij komt, dan betekend dat iedere dag pillen of eens in de zoveel tijd een injectie.

Verder stond de arts niet opsitief of negatief tegenover magnesium citraat en raade hij mij aan te kijken wat dat voor mij doet. Dat een overdosering niet gevaarlijk is en de overmaat gewoon met de urine uitgescheiden wordt. Fijn om te weten dus ;)

Gisteren had ik weer een kickbox les (een nieuwe hobby van mij) maar ik hield het gewoon niet vol. Ik vraag me dan ook gelijk af of dat dan door de vitamine komt die ik woensdag genomen heb. Normaal red ik het wel om de hele les mee te doen. Ik kreeg de combinaties van stoten gewoon niet in mn hoofd....

Wanneer hebben jullie weer wedstrijd?

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:31

Hopelijk slaat het allemaal wat aan Peelie en voel je je snel weer iets fijner in je lijf
zitten...

Ik heb morgen wedstrijd maar ben bang dat ik me vanmiddag af moet melden.
Ben gisteren gigantisch door mijn knie gegaan en strompel nu wat rond....
heb wel gewerkt vanochtend maar dat heeft niet veel goeds gedaan, ik wacht even af hoe mijn
knie zich nu hersteld na wat koelen en rust en hoe hij vanmiddag aanvoelt,en beslis dan wat ik ga doen...
zoals hij nu aan voelt kom ik er geen eens op -O-

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:44

Jeetje silby... Dat is ook mooi balen! Hoe ben je door je knie gegaan?

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:10

Ik sprong van een hekje :') maar ben aan die knie geopereerd,blijft een zwakke plek.
Zwik er wel vaker eens door heen maar hoorde hem nu 2x kraken dus zal wel iets niet
goed zitten....
hoop dat het met iets rustig aan doen weer over gaat!

anne1999

Berichten: 100
Geregistreerd: 22-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:02

Ik heb ook een dressuur haflinger :)
Ik heb haar sins september. Bij haar oude eigenaar had ze nog geen dressuur gelopen. ik ben in november gestart in de B en ze pakt het super goed op!
Het is natuurlijk nog niet perfect maar er is een begin :o
Ze heet Pandora en is 9 jaar
Ik heet Anne en ben 16 jaar
Afbeelding
Afbeelding