Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:44

Flicka12 schreef:
Echt super gaaf! Benieuwd hoe ver hij gaat komen in de dressuur! :j

Vanochtend met Flicka naar de tandarts geweest, nu weer helemaal netjes :D

Hoe vaak laten jullie de paarden enten? Heb het de dierenarts gevraagd vanmorgen en die zegt dat de enting maar 6 tot 9 maanden werkt in plaats van een heel jaar wat iedereen denkt.. dus heb toch maar extra laten enten, helemaal met die influenza uitbraak. Uit onderzoek is gebleken dat de paarden die halfjaarlijks geënt worden er het beste uitkomen, dus hopen op het beste en geen uitbraak in het noorden :=


Thanks daar zijn wij ook heel benieuwd naar hij is nu 10 jaar

Wij enten om de 9/10 maanden ik loop in het ritme van de vereniging naast ons scheelt een boel geld

Jij vanmorgen ook 2 vliegen in 1 klap hoe vaak laat je tanden doen


plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:53

Stanley doe ik meestal tussen de 10-12 maanden enten. Vind 2x per jaar wat overbodig.. dan is zo je paspoort vol.. en dat had ik al omdat ik op stal heb gestaan waar elke 6 maanden verplicht was.. maar paard wat elke 6 maanden een bult heeft van enting wordt ik niet blij van..

Dus moet het bij stan in z’n kont.. en voor de veiligheid van de dierenarts kan dar beter als hij nog in roesje is van de tanden. Want die doe ik tegelijk.


Stan is in sept ingeeint dus ga nu niet extra enten.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:14

kiddokids schreef:
Flicka12 schreef:
Echt super gaaf! Benieuwd hoe ver hij gaat komen in de dressuur! :j

Vanochtend met Flicka naar de tandarts geweest, nu weer helemaal netjes :D

Hoe vaak laten jullie de paarden enten? Heb het de dierenarts gevraagd vanmorgen en die zegt dat de enting maar 6 tot 9 maanden werkt in plaats van een heel jaar wat iedereen denkt.. dus heb toch maar extra laten enten, helemaal met die influenza uitbraak. Uit onderzoek is gebleken dat de paarden die halfjaarlijks geënt worden er het beste uitkomen, dus hopen op het beste en geen uitbraak in het noorden :=


Thanks daar zijn wij ook heel benieuwd naar hij is nu 10 jaar

Wij enten om de 9/10 maanden ik loop in het ritme van de vereniging naast ons scheelt een boel geld

Jij vanmorgen ook 2 vliegen in 1 klap hoe vaak laat je tanden doen


Ja kon mooi zo! Tandarts is ook dierenarts, dus ideaal! :D Tanden doen we elke 9 maanden.

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:31

Elke 9 maanden is voor Stanley niet nodig.. dit jaar was ik 1 maand eerder dan normaal zodat ik met een stalgenoot mee kon doen (scheeld kosten)

De dierenarts twijfelde of hij wel iets aan z’n tanden/kiezen moest doen, zo goed waren ze nog. Haha (beter dit dan andersom op 20 jarige leeftijd )

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:59

Ooh dat was bij Maes bij de laatste keer bij de tandarts ook zo. 18 jaar nooit gedaan, nu toch omdat hij zn brok zo sopte, maar perfect gebit. Maar nu 2 jaar later is hij druk aan het proppen.. ;( kan mij haast niet voorstellen dat zn tanden dan nu in 1x wel zo slecht zouden zijn geworden.. Toch maar weer een checkup gaan doen..
Enten is hier gelukkig in september ook nog gedaan. Zou t nu echt zoveel erger zijn als andere jaren met die uitbraak?

Kiddokids, das nog jong genoeg om nog járen progressie te kunnen boeken, moet lukken toch? :j

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:13

Maessie ja dat weet je nooit waarom ze dat nu doen,
Ik probeer 1x per jaar naar volgens mij nu ook langer geleden, doe het liefst met meerdere is dan wat goedkoper.

Hij is idd op een top leeftijd hij heeft alleen ze bouw niet mee ouderwets grove type maar ze komen er wel.

Ik heb vandaag een besluit Genomen en voorlopig me startpas onder de man opgezegd, omdat ik eigenlijk alleen bij de vereniging start en ik sinds vanmorgen weer tegen een longonsteking aanzit, ik ga eerst lichamelijk op orde komen conditie en lijnen.
Dan zie ik daarna wel weer want wil m2 starten en daar nog niet aan toe

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:51

Even weer wat leven in dit topic blazen, gelukkig nieuw jaar iedereen! Alles goed gegaan met de paardjes bij jullie?
Hier was het wel weer even spannend maar ze hebben het weer overleefd gelukkig. Vandaag was er weer een zonnetje te zien dus de camera afgestoft en weer wat foto’s gemaakt van het rijden. De camera had wat moeite met het licht maar volgens mij zitten er wel wat gave tussen. Hier een voorproefje:

Ik kijk tijdens het rijden altijd bijzonder boos/geconcentreerd haha, maar ik vind het wel leuk hoor :o

Afbeelding
Stukje schouderbinnenwaarts
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:03

Jullie ook allemaal nog een gelukkig nieuwjaar! Op naar veel mooie avonturen met onze blondjes *\o/*
Hebben jullie nog (wedstrijd)doelen voor dit jaar?

Mooie foto's Faitherr, ziet er goed uit. :j

Ik kwam nog een mooie vergelijkingsfoto tegen :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:47

Zo dat is inderdaad een verschil hahahah, is die laatste een recente foto? Heb je haar geschoren?
De foto’s zijn super mooi geworden, heel blij mee:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben wat aan het regelen met de bijrijder van aprils weidemaatje wua wedstrijden, de kans zit erin dat haar vader ons misschien kan rijden met de trailer, dan zouden wij dit jaar ook eindelijk fanatiek kunnen beginnen met wedstrijden.

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:54

Leuke foto´s!

Wel zou ik adviseren je schouderbinnenwaarts niet meer zo te rijden. Wat je nu eigenlijk doet is de kont buitenwaarts duwen en het hoofd als waren veel te veel naar binnen zetten waardoor ze over de schouder valt en kantelt. Dat zie je ook in het wijken terug.

Belangrijk bij beide is de schoudercontrole. Wijken mag je ze heel recht bij houden alleen wat stelling in de nek.

Bij het schouderbinnen moet je binnenbeen lang blijven op de singel want dat is nou net het been waar je om heen wil buigen. Je buitenbeen ligt achter de singel en voorkomt kont buitenwaarts. Je plaatst dan de schouders naar binnen met stelling en buiging en laat ze dan echt daar tussen je benen door buigen.

Hier verder al poosje niet gereageerd met wel mee gelezen :)

Zelf ook weer op wedstrijd geweest, was een competitie, 1e dag 2e geworden, 2e dag gewonnen en in de finale 2e met een half puntje verschil op nummer 1. Dus helemaal blij ermee :)

Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:21

Yvank_ schreef:
Leuke foto´s!

Wel zou ik adviseren je schouderbinnenwaarts niet meer zo te rijden. Wat je nu eigenlijk doet is de kont buitenwaarts duwen en het hoofd als waren veel te veel naar binnen zetten waardoor ze over de schouder valt en kantelt. Dat zie je ook in het wijken terug.

Belangrijk bij beide is de schoudercontrole. Wijken mag je ze heel recht bij houden alleen wat stelling in de nek.

Bij het schouderbinnen moet je binnenbeen lang blijven op de singel want dat is nou net het been waar je om heen wil buigen. Je buitenbeen ligt achter de singel en voorkomt kont buitenwaarts. Je plaatst dan de schouders naar binnen met stelling en buiging en laat ze dan echt daar tussen je benen door buigen.

Hier verder al poosje niet gereageerd met wel mee gelezen :)

Zelf ook weer op wedstrijd geweest, was een competitie, 1e dag 2e geworden, 2e dag gewonnen en in de finale 2e met een half puntje verschil op nummer 1. Dus helemaal blij ermee :)

[ [url=m/nwiAQL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OjV1VI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor de tip dat is inderdaad een puntje waar ik tegenaan loop, heb je toevallig een voorbeeld van hoe schouderbinnen eruit zou moeten zien? Ik hoor daar veel wisselende meningen over. En met ‘kantelen’ bedoel je haar hoofd?

Wauw! Dat zijn de scores die je graag wilt halen! Heel gaaf! Foto’s zien er goed uit!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:37

Yvank_ schreef:
Zelf ook weer op wedstrijd geweest, was een competitie, 1e dag 2e geworden, 2e dag gewonnen en in de finale 2e met een half puntje verschil op nummer 1. Dus helemaal blij ermee :)

[ [url=m/nwiAQL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OjV1VI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ziet er goed uit!! En je jasje is echt suuuper gaaf, waar is die van? :=

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:20

Ik wens iedereen ook nog de beste wensen.

Hier druk met m’n opleiding bezig

Heb vlog over de 3e lesdag gemaakt
https://youtu.be/1CKmML_sA4E

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:26

Berber das een Montar :D komt bij mij weg :+
Gave vergelijkingsfotos zo!!

Faitherr het helpt om te bedenken hoe haar ruggegraat van bovenaf bekeken loopt van oren tot staart. Die mag rond buigen, maar niet met een valse knik in t schouder ;)

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:41

Dat is inderdaad een Montar ja :j

Mijn laarzen zijn ook bordeux maar dat zie je hier niet heel goed

Ik heb zo geen foto´s maar je zou een skunnen kijken bij dressage pro naar filmpjes van Rien van der Schaft :j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:10

Yvank_ schreef:
Dat is inderdaad een Montar ja :j

Mijn laarzen zijn ook bordeux maar dat zie je hier niet heel goed

Ik heb zo geen foto´s maar je zou een skunnen kijken bij dressage pro naar filmpjes van Rien van der Schaft :j

Super, die ga ik even opzoeken! Bedankt!

maessie schreef:
Berber das een Montar :D komt bij mij weg :+
Gave vergelijkingsfotos zo!!

Faitherr het helpt om te bedenken hoe haar ruggegraat van bovenaf bekeken loopt van oren tot staart. Die mag rond buigen, maar niet met een valse knik in t schouder ;)

Interessant, jij bedoelt dus dat ze in haar schouder te ver door knikt?

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:05

Ja inderdaad, net voor de schoft buigt ze meer dan in de rest van de ruggegraat. Je wil overal dezelfde buiging.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:35

Ik heb echt een hekel aan schouderbinnenwaarts :Y) Geef mij maar wijken of travers haha

Wij mochten vandaag weer een puntje meenemen naar huis! M1+7 *\o/*

Jullie nog wedstrijden dit weekend?

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:47

Ik heb al een tijd niks gepost, wel meegelezen. Deze week heb ik mijn sportlinger verkocht. Aangezien we inmiddels ook weer een heel stel jonge paarden hebben, had ik een tijd meer om haar serieus te trainen. Dus de knoop maar doorgehakt en de eerste die kwam kijken, viel gelijk als een blok voor d'r. Dus nu ben ik weer haflingerloos. Wie weet, komt er ooit nog eentje... Afbeelding

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:49

Dat is ook wel echt een plaatje! Snap dat je die zo kwijt bent. Ik start al een tijdje niet meer maar het kriebelt wel weer.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:02

Afbeelding
<3

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:06

astridastrid schreef:
[ [url=m/MkYwJo.png]Afbeelding[/url] ]
<3

Wauw dat ziet er fijn uit!!

April vandaag voor de 3e en hopelijk laatste keer kaal, voor t eerst de beentjes ook meegeschoren, wel met de haren mee geschoren om het niet al te kort te maken.
Ik ben tevreden, nu nog wat streperig maar dat is irritatie van de lijn, is morgen weg (als het goed is :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:21

Gaaf plaatje zo op King Astrid!

Jammer Sliert! Mocht je je nog bedenken dan heb ik nog wel een knappe merrie staan 8-)

Ooh nu nog scheren? Niet bang voor de zomervacht? Wel superstrak gedaan!
Mijn bolletje wol zou ook best blij zijn met wat minder haar denk ik, maar durf t nu niet zo goed meer aan -O-

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:47

maessie schreef:
Gaaf plaatje zo op King Astrid!

Jammer Sliert! Mocht je je nog bedenken dan heb ik nog wel een knappe merrie staan 8-)

Ooh nu nog scheren? Niet bang voor de zomervacht? Wel superstrak gedaan!
Mijn bolletje wol zou ook best blij zijn met wat minder haar denk ik, maar durf t nu niet zo goed meer aan -O-

Dankjewel! Jaa, nog wel even getwijfeld maar wilde het laatste beetje er toch nog af hebben. Ik denk dat het wel los loopt met de zomervacht. Als ze zich er fijner bij voelt dan is het voor mij al goed.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:57

Hier afgelopen week ook nog geschoren, moet in de zomer toch weer dus maakt voor mij niks uit :Y)

Netjes geschoren zeg! Ik kam er na een dag achter dat ik allemaal stukken was vergeten haha...

Oooh Astrid gaaaaf!

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 35 bezoekers