[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:13

Wees maat blij dat die braaf is! Apollo is dan ook erg braaf enkel kan hij het niet uitstaan dat die alleen is en blijft heel de boel bij elkaar hinneken...

Apollo <3
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:15

Ow, dat hinniken herken ik wel! Mijn god, af en toe denk ik wel eens dat ik een dekhengst in dekseizoen heb ipv een merrie in de herfst :P Zeker toen ze net een nieuw weidemaatje had en ze heel bang was dat we die weer weg zouden halen als ze even niet op haar zou letten... Inmiddels is het gelukkig gestabiliseerd en een stuk stiller weer, hoewel ze nog steeds wel naar elkaar roepen af en toe.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:52

Nog meer paardjes met verlatingsangst dus. Wij zijn op een punt gekomen dat ik dr eigenlijk niet meer alleen laat staan zonder toezicht. Ze lijkt wel op een zelfmoord missie joh, sliding stops, enorm gekke sprongen, over draden heen springen, in blinde paniek dwars door linten/voorwerpen heen sjeesen, noem maar op. Ik moet er een keer tijd voor nemen om t te gaan trainen. Maar het is een lastig iets.

Mijn eenhoorntje met een nieuwe vlecht vandaag :+
Afbeelding
Ze glimt mooi in haar geschoren velletje:

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:11

Ik ben zo blij dat kayenne er helemaal niets om geeft of er nou wel of geen paarden in de buurt staan. Scheelt dat ze altijd alleen staat met draad ertussen maar je kan de rest weg halen en kayenne gaat gewoon door met der eigen ding.
Je kan de hele stal leeg trekken en zolang zij der eten maar krijgt vind ze t prima. Zo blij mee :))

Ze glimt mooi!! Ziet er goed uit!!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:07

Olivia vind het gelukkig ook allemaal prima als ze alleen is.
Ze zal wellicht een keer hinniken maar dat is het dan ook.

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:29

Iemand had mij het advies gewoon negeren en dr mee door gaan met alleen laten staan....

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:38

ApolloPaard schreef:
Iemand had mij het advies gewoon negeren en dr mee door gaan met alleen laten staan....


Gestresste paarden leren niks. Ze worden misschien wel moe en stoppen daardoor met krijsen, maar alleen zijn moeten ze echt leren. Opbouwen. Bijv het maatje uit de wei halen en voor de wei blijven staan. En dan de afstand opbouwen, en de tijd opbouwen. Zomaar negeren in een stresssituatie zou ik zelf niet graag doen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:35

ApolloPaard schreef:
Iemand had mij het advies gewoon negeren en dr mee door gaan met alleen laten staan....

Dit werkt bij die van mij absoluut niet, gaat denk ik ook fout, aangezien ze echt over het draad heen springt/er dwars doorheen gaat.
Skippy01 schreef:
ApolloPaard schreef:
Iemand had mij het advies gewoon negeren en dr mee door gaan met alleen laten staan....


Gestresste paarden leren niks. Ze worden misschien wel moe en stoppen daardoor met krijsen, maar alleen zijn moeten ze echt leren. Opbouwen. Bijv het maatje uit de wei halen en voor de wei blijven staan. En dan de afstand opbouwen, en de tijd opbouwen. Zomaar negeren in een stresssituatie zou ik zelf niet graag doen.

zoiets moet ik inderdaad maar proberen net oefenen

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:29

Ja hier net zo hoor Apollo word al gek als die zijn stal in moet en zijn vriendinnetje staat er niet gelijk naast... gillen pff

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:14

Die van mij kan ook absoluut niet alleen staan hoor. Hoogstens een uurtje op de wei als ik haar er op zet wanneer de rest niet staat. Haar alleen achter laten is echt onmogelijk eigenlijk. Ik vind het overigens niet zo gek, paarden zijn kudde dieren.. Hilana staat trouwens wel altijd alleen in de paddock, maar dan wel met paarden in de buurt.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:22

Toch ben ik wel blij met mijn nuchtere merrie haha.

Ik hoorde vanavond dat er zondag plaats is op de wedstrijd. Ik ga dus onderling mee starten daar. Zin in! Nu nog lezer vinden :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:06

@Wendy1987 : uit praktische overwegingen zou ik ook héél blij zijn met eentje die niet kudde gericht is... máár ik heb de keerzijde ook al mogen ondervinden: mijn vorige was ab-so-luut niet kuddegericht. Een quarter horse. Hij is ooit losgebroken op buitenrit aan de hand (hoofdstel brak), klapte in zijn maatje, gingen er beiden vandoor. Ze kwamen letterlijk LANGS stal en gingen niet terug naar huis. En ze bleven óók nog eens niet bij elkaar, waardoor we ze een paar kilometer van elkaar terugvonden. Geloof me, op dat moment wenste ik dat ik een kuddegericht paard had die gewoon naar huis was teruggegaan ;)

Maar als ik nu 's avonds in het donker wil gaan rijden als de rest al binnen staat, kan ik dat wel vergeten. Grondwerk gaat prima, maar rijden is een no-go als ze geen andere paarden kan zien. Dat is wel jammer. Heel natuurlijk gedrag, maar wel jammer.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:44

Ja dat is wel vervelend idd. Ik denk zomaar dat kayenne dan bij de eerste beste gras spriet stil staat. Gras is heaven voor der gezien ze dat nooit krijgt :')

Wel jammer idd dat je dan niet kan rijden. Kayenne doet ook niet moeilijk als ik aan t rijden ben en de ander gaat weg waardoor ik laatste ben. Ze kijkt even maar meer omdat ze wil zien wat er gebeurd :')
Ze kan wel goed steun bieden aan andere met haar nuchtere karakter. Dat is wel fijn. Al vaak gehad op stal. Kayenne kijkt dus nergens naar en dan kopiëren andere dat weer.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:51

Heerlijk zeg! Doortje is super relaxed, doet overal aan mee - schriktraining, springen, working equitation. Maar er moet wel ergens een paard zijn, of een 'handler' ernaast. Ze is pas vier, dus misschien wordt dat nog beter :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:37

April heeft absoluut geen problemen met alleen weggaan, ik kan overal heen met dr, buitenrit/bak en dan geeft ze geen kick. Maar zodra er een paard weggehaald wordt breekt de paniek uiy :j
Ik vond deze foto terug, hier had ik dr net 3 maanden ofzo, reden we nog met een zadel met een gebroken boom (hij zakte vanaf het begin steeds naar rechts dus ik vermoede al iets. Dus heb maar 3 keer gereden met dit zadel en toen de zadelmaker laten komen) vreemd want dit zadel kreeg ik erbij. En ik had zelf een belabberde houding, was ook nog erg zoekende naar hoe ze het fijnst reed, en als ik maar iets contact op Mn teugels nam stak ze dr hoofd de lucht in.

Afbeelding :')
Vergeleken met nuAfbeelding
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:57

Wel fijn dat ze verder niet schrikt dan idd skippy.

Faitherr. Verschil idd zeg! Leuk om te zien altijd!! Heb van kayenne ook echt mooie verschil foto's :')

Zal ze eens opzoeken keer

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:31

Gister heerlijk gelest met fanny. Wat een power house. Heerlijk dier

Afbeelding
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:39

Fanny ziet er goed uit!! :))

Ik vandaag wedstrijd mee gedaan. Impuls gestart. Proefjes uit mijn hoofd gereden. Ging goed :D
199.5 en 205.5 *\o/*

Ik heb ze beide op film maar die komen straks in mijn volg topic. Zijn nu nog druk aan t uploaden.

Hier wat plaatjes :

Netjes melden vooraf
Afbeelding

Blij paard en blij baasje aan t einde
Afbeelding

Mevrouw centenbak :+
Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:06

Nou iedereen gaat lekker zo te zien, topp!! +:)+

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:16

Wat een leuke kleur bij fanny!
En wat een lekker centenbakkie wendy <3

Wij zijn vandaag weer heerlijk op pad geweest naar buiten :)

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:40

Ik ging vandaag oefenen met trailerladen. Wat een engeltje heb ik zeg. De 1e keer liep mijn vader binnen een halve minuut met haar de trailer op. 2e keer wilde ze niet meer. Toen wortels gepakt en ze wist niet hoe gauw ze die trailer op moest lopen :')

Wat wel jammer is... Ik heb een Ifor Williams gekocht zodat ik een voorlader heb, vindt ze die voorlader eng :roll: Ze springt nog net niet die trailer uit. Achteruit gaat een stuk beter gelukkig.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:40

Gefeliciteerd met de mooie punten Wendy *\o/* Ziet er vanaf de foto's goed uit!
Grappig dat die bak zoveel lichter lijkt bij avond, 's middags waren de lampen ook aan, maar ik vond het maar een donker hok. De 20x60 was veel lichter door die glaswand.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:42

Ja hij was prima te doen in t donker idd!

Nog wat stills uit filmpjes :) omdat ik zo trots ben
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Voorlader is alleen maar fijn. Heb je altijd nog 2e optie. achteruit kan altijd. Vooruit bijna nooit. Leert ze vanzelf haha

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:18

Heerlijk he, hoe je dan zo kan nagenieten!

W.b.t. de trailer, daar heb je gelijk in hoor.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:48

Een heerlijk rustig dagje hier.
Wheran hielp met het schoonmaken van zijn paddock en we gingen wat grasjes eten :Y)
Afbeelding
Afbeelding