[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:15

Wauw Lisanne! Staat hem goed!

Dankjewel Tessa!

De les ging super! April heeft voor het eerst een parcourtje gesprongen. Eerste paar keren lospspringen vond ze de kleurtjes en de oxers wel heel spannend, maar toen ze vertrouwen had en we voor het parcours gingen, gingen de oortjes erop en racen maar. Parcour stond op 60/70 cm dus dat is een fijne hoogte om mee te beginnen. Al met al zeer geslaagd dus! Ik ga zeker vaker meerijden en ook zelf het springen wat meepakken.
Ook weer een goed excuus om mijn inmiddels verstofte bodyprotecter wat vaker te gebruiken :roll:

Afbeelding
Afbeelding


TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:12

Dat ziet er goed uit!!! Wil met pooh ook nog een x springen Maarja die hindernissen opzetten eh :Y) en wij hebben nog van die lange zware houten balken....

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

Mandarijn
Berichten: 9061
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:27

Ziet er goed uit!

Ik heb vanmorgen een rondje gereden, ze liep best fijn. :)
Afbeelding

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:37

Iedereen weer lekker bezig zie ik. Super hoor. Hier niet veel gedaan. Gister rondje buiten met farah en vandaag lekker in de wei. Neriva heeft de perenboom ontdekt.
Afbeelding
Afbeelding

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:14

TurboDi schreef:
Dat ziet er goed uit!!! Wil met pooh ook nog een x springen Maarja die hindernissen opzetten eh :Y) en wij hebben nog van die lange zware houten balken....

Ja dat is dus ook atijd mijn struikelpunt ik ben te lui om dan af te stappen en alles op te gaan bouwen, 1 sprongetje doe ik nog wel eens maar een heel parcour zie ik niet zitten. Daarom is de springles zo ideaal. Hoop dat we er vaker aan mee kunnen doen.

Mandarijn
Berichten: 9061
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:40

Faitherr schreef:
TurboDi schreef:
Dat ziet er goed uit!!! Wil met pooh ook nog een x springen Maarja die hindernissen opzetten eh :Y) en wij hebben nog van die lange zware houten balken....

Ja dat is dus ook atijd mijn struikelpunt ik ben te lui om dan af te stappen en alles op te gaan bouwen, 1 sprongetje doe ik nog wel eens maar een heel parcour zie ik niet zitten. Daarom is de springles zo ideaal. Hoop dat we er vaker aan mee kunnen doen.

Zelfde hier. :')

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:43

Ik zou ook graag springles doen maar nog niet echt iets gevonden hier in de buurt.

Ikk ben weer terug van vakantie. Vandaag rustig gestapt ohz en 2 rondjes draf gedaan. Ze liep heerlijk! 3 weken vakantie voor paard doet der goed. Is t warme weer toch nog ergens goed voor.

Aankomend weekend helpen op de nationale. Ook wel zin in! Eens zonder paard heen. Wel gek maar over 2 jaar neem ik haar gewoon weer mee :))

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:03

Ik heb Olivia vanavond in de voorwas gedaan. :))
Het is nogal een viespeuk op stal, dus vanavond al gewassen.
Morgenochtend zullen haar benen sowieso nog een keer moeten, en misschien staart en manen als ze niet goed schoon zijn geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen op een meerdaags evenement.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:07

Heel veel plezier en succes op de nationale

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:10

We zijn inmiddels al helemaal geïnstalleerd. :)
Afbeelding
Afbeelding

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:16

Ik kom weer even binnen vallen. Wat leuk! Heel veel succes, maar bovenal heel veel plezier. Ik ben benieuwd naar de foto’s :D

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:30

Renske, ziet er comfortabel uit. Veel succes!!

Claudia, wat liep Ayla fijn aan de lijnen. Myrt vindt dat ook altijd moeilijk.

Tessa, die knotjes staan Pooh moooooi!

Faith, Wat gaaf dat de springles zo goed ging! April springt netjes zo te zien.

Lisanne, wheran is echt knap met het touwhalser!

Doranka, geweldig die Neriva! Smaakt haar goed!

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:32

Afbeelding


Korte manen. Was t lang zat en deed er niets mee. Dus schaar erin gezet..

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:35

Succes Renske!!

Wendy, gewaagd hoor! Ziet er stoer uit!!

Vandaag met pooh een sprongetje gemaakt! Ging best goed! Maar ze heeft van zichzelf niet heel veel balans dus moet wel aardig sturen en recht houden :Y) maaaar ging aardig goed voor de eerste x !

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:38

Gisteren lekker gelongeerd voor het eerst op onze nieuwe stal. Myrt vond t wel een beetje spannend eerst. Ze wilde eerst alleen maar galloperen.
Op Mn oude stal moest ik altijd in de rijbak longeren, dat vond myrt moeilijk zonder aanleuning. Ze vloog toen altijd op links uit Mn handen. Zoooo sterk dan.
Maar nu hebben we een longeerring op Mn nieuwe stal. Dus voldoende aanleuning om het goed te leren.

Afbeelding


En vandaag lekker een rondje naar buiten gegaan zonder ander paard. Ook weer zo braaf.
Er staan 3 containers achter elkaar op de weg, aangezien ze met de weg bezig zijn. Daar stapt ze zonder twijfel zo door heen.
Vervolgens over een smal bruggetje, welke draaibaar is en behoorlijk veel herrie maakt als je er over stapt. Ook geen probleem.
Lekker handgalopje langs de drukke weg. En zelfs de enge rode lampjes van de lasergame mensen passeerde ze normaal.
Knap dier! Zo blij met haar.

Afbeelding

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:41

WoW Wendy!! Heftig! Het staat jaar wel goed.

Toch wel haar bewaard om een mooi sieraad van te laten maken?


Tessa fijn dat het goed ging!

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:01

Jaa t haar zit in de tas. Netjes in 3 vlechten. Haha

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:24

Gewaagd zeg. Staat goed.
Ik heb er toen ook geen spijt van gehad.


Succes op de nationale.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:31

Gewaagd hoor Wendy! Ik zag het toevallig net al in het tut-topic. Ik snap je keuze en het staat haar prachtig. Daarnaast, als ik zie hoe snel haar manen gegroeid zijn in die twee jaar. Dan is het zo weer lang als je dat korte zat bent.

Stal_fiore, wat heerlijk dat ze zo braaf was. Kun je een beetje lekker buiten rijden bij je nieuwe stal?

Trouwens een tip voor het op eigen benen lopen met longeren, mocht je er geinteresseerd in zijn... je kunt een bak of paddock afzetten met een staander en een dubbele longeerlijn. Hiermee creeer je dan een vierkant waar je in kan longeren. Zo heeft je paard slechts 4 korte kanten waar ze steun aan heeft ipv in een longeerkraal met overal steun of een grote bak zonder steun.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:46

Jaa Margriet ik ben ook ontzettend blij met hoe ze het doet. Ze verbaasd me inderdaad ook qua techniek. Ze springt echt netjes.
Wat heerlijk lijkt me dat een longeercirkel. Hier moeten we het ook doen met een bak, bij mij is het vooral dat ze altijd heel erg naar binnen valt.

Bedankt voor de tip Remark (ik kon jou eigen naam zo snel niet vinden?) dit ga ik zeker eens uitproberen!

Vandaag een lange werkdag gehad, dus ik kwam thuis en had absoluut geen zin om te rijden dus ik dacht dan geef ik een dagje rust. Maar na een halfuurtje begon het toch te kriebelen en ben ik toch maar gegaan. Ze is de laatste dagen nogal over de zeik van de schapen die hier aan de dijk staan en elke dag verplaatst worden. Heb dr al meerdere keren uit de grote wei kunnen vissen omdat ze over de omheining springt (gelukkig niet uit de weide) dus ze was al heel vervelend met poetsen. Dus er maar naast onderweg naar de bak aangezien ze alle kanten op schoot. En ja hoor, kom ik daar aan, blijkt er een voltige inhaalles te zijn, heerlijk dus ik kon er gelukkig wel bij maar moest achterin de bak en ze vond de rondrennende kinderen en alles doodeng natuurlijk hahah. En toen, stonden de schapen dus een stuk verderop maar wel dat ze ze kon zien en horen. Ik baalde natuurlijk als een stekker, daar gaat mijn relaxte rondje hobbelen, dus de 1e 15 minuten idd op een stuiterend hobbelend springend paard rondgestapt (lees gedribbeld). Toen dacht ik oke ik stel coor mezelf als doel van vandaag dat ze minimaal een rondje lekker relaxt moet lopen. Dus uiteindelijk maar gewoon gaan draven met lange teugel, en na wat escape pogingen ging ze heerlijk laag lopen en swingen. Toen de teugels wat opgepakt en wat meer opgericht om wat gewicht van de voorhand te halen en uiteindelijk zo nog heerlijk kunnen rijden. Al met al toch nog geslaagd.

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:26

Wat fijn dat je het toch goed hebt kunnen afsluiten. Zou ik ook niet vrolijk van worden ineens een voltigeles waarbij ik ook in de bak ben.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Mandarijn
Berichten: 9061
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:21

Altidd fijn dat soort dingen. :D
Ik had dat een keer toen ik nog met Ayla op een manege stond, kwam er een groep ponykampkinderen de hoek om met allemaal stuiterende skippyballen... :+

Wendy, wat gaaf die sportcoupe! Staat veel frisser. :D

Renske, succes! +:)+

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:06

Ja precies Margriet. Nu moet ik zeggen dat ik de vrouw die die les geeft wel goed ken, en dat ik ook regelmatig vergeet dat zij les geeft aan de ukjes op woensdag middag en daardoor ook wel eens bij haar in de les tussendoor kom rijden (heel lief dat ze dat ook gewoon toestaat dan) maar het was nu wel even balen dat ik het niet wist. Vooral omdat ze ook zo’n oefenbok hebben en die vond ze natuurlijk dood eng, en rennende kinderen, er stond een mini trampoline in de bak, overal yoga matjes. Wel meteen een goede schriktraining gehad. Maar als ik het had geweten was ik niet gegaan. Vooral omdat ik al wat moe was van werk.

Ahh dat klinkt ook heerlijk Claudia hahahahaha ik denk dat als ze met skippyballen aan waren komen zetten ze zo de wei van de schapen in was gerend haha.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:35

Faither, haha ja dat is ook alweer een tijdje geleden. Mijn naam is Eva. Mijn bokt-naam is mijn achternaam achterstevoren.

Dat is inderdaad een beste schriktraining geweest dan haha! Wel top dat je het goed hebt kunnen afsluiten. Wat leuk dat er bij jou zulke lessen worden gegeven. Zou ik ook wel eens willen doen. Jammergenoeg heb ik behoorlijk last van de zwaartekracht. Ik denk niet dat ik ooit vanaf de grond op een galloperend paard ga komen :')

Hoe is de keuring verlopen Renske? (Ik ben iedereen zijn naam kwijt, dus houd het maar even op boktnamen :+ )

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:28

Ik kan alle namen ook niet onthouden. _O-
Olivia is helemaal gesloopt, zoveel indrukken.
Haar fokker was er gisteren ook dus dat was wel echt heel leuk.
We hadden weer een hele sterke en grote (11 paarden) groep.
Olivia stond achteraan, maar wel met heel positief commentaar.
Ben echt trots op haar, ze heeft zoveel geleerd dit weekend. :+:

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers