[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:02

Haflinger humor, ik snap niet dat andere mensen het niet kunnen waarderen.

Roxy was afgelopen weekend ontsnapt bij het op de paddock zetten. Ik laat haar vaak al los terwijl ze nog de paddock op loopt, dan kan ik de linten dicht doen. Nu keerde ze zich vliegensvlug om, dartelde om mij en mijn stalgenoot heen. Maar 10 passen verder is de kruising richting haar stal/de bakken/de drafbaan/de paddocks waar ik liep. Toen wist ze even niet wat ze moest kiezen, dus ik riep haar kwam ze netjes op een drafje terug. Daar moet ik toch echt om lachen. Eens in de zoveel tijd pakt ze de kans die ze dagelijks krijgt.

We hebben gelukkig de gepensioneerde veearts die de voerronde van 17 uur doet, die had haar inderdaad al horen hoesten. Maar zei vooral geen zorgen te maken, ze had lichte verhoging en verder was ze voor nu iig nog veelste fit en hongerig om ziek ziek te zijn. De staleigenaar zei dat nu inderdaad snottebellen wat heerste in de omgeving, droes heb ik al even niet in de regio gehoord. Al zegt dat uiteraard ook niks.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:13

Ja, daar moet je toch om lachen? Ik had het van de week: stalgenoot wil haar tinker terug op de wei zetten. Die staat bij Doortje en ze staan met z'n tweetjes.
Doortje had alleen mij al zien aankomen en die gaat dan écht niet meer weg bij de draad, want 'vrouwtje komt, spelen!'.
Maar Doortje is de baas over de tinker. Niks heftigs, maar als Doortje haar oren beweegt, weet de tinker dat ze opzij moet. Maar nu stond Doortje helemaal opgericht, oortjes naar voren. Tinker dacht dat het naar haar was, dus die durfde de wei niet meer op... Eigenaar van de tinker in de stress... :')
Tjah, sorry, Doortje was éven op mij aan het wachten... En dan gaat ze dus NIET opzij voor een ranglagere die toevallig de wei op wil...

Maar die mevrouw vond dat niet zo heel erg grappig. Die vindt Doortje ook opdringerig. Het is net een labrador: die mevrouw heeft Doortje een keer snoepjes gegeven omdat ze hoopte haar eigen paard ermee te kunnen 'paaien' zodat die zou komen. Wijze les: NOOIT het paard van een ander voeren, want je creëert een probleem voor jezelf. Haar eigen paard kwam uiteraard niet, want weet dat Doortje de baas is en gaat geen conflict zoeken. En Doortje had geleerd dat die mevrouw snoepjes heeft... :+ Dus nu kan die mevrouw beter maar gewoon niet eens meer proberen om haar eigen paard te vangen zonder éérst Doortje een aai te geven, want dat heeft ze nu gecreëerd ;)

Haflingerlogica, ik hou ervan ;)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:44

Ik vind dat inderdaad ook echt humor, ik moet zo vaak lachen om wat ze dan weer heeft bedacht.
Rox houdt er ook van om na het water drinken mij het laatste beetje wat ze nog in die lip heeft hangen te geven. Vaak krijg ik dan zeiknatte kussen en loopt dat restje water zo mijn nek in.

Maar zo moet ik ook vaak lachen om de merrie acties die ze heeft en er schijnen weinig mensen merries met merrie gedrag leuk te vinden.

Ze is gelukkig niet echt ziek meer geworden, ze heeft 1 dag snottebellen en verhoging gehad. Dag erna temperatuur weer normaal en ook geen snot neus meer. Wel hoest ze nog steeds, als is dat ook wel alweer wat beter geworden. We hebben vrijdag en zaterdag kort en rustig wat gewerkt, gister hebben we gewandeld en gras gegeten samen met degene met wie we altijd teugel les hebben. Ze liep heerlijk ontspannen met een hanglip achter hem aan.

Gister stond ze heerlijk op de kleine paddock met een van de BFF's.
Afbeelding

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:03

Tanja_14 schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die wel eens met hun haflinger bij de keuring zijn geweest? Mijn haf is ondertussen al bijna 11 maar lijkt me toch leuk om haar op te laten nemen in het stamboek! Info in pb mag natuurlijk ook!
ik wil ook graag een keer met mn merrie naar de keuring heeft papier en is als jong wel eens erheen geweest maar wil dr nu inderdaad ook wel een keer laten keuren voor eventuele veulen :j

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:56

Baileysdream schreef:
Tanja_14 schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die wel eens met hun haflinger bij de keuring zijn geweest? Mijn haf is ondertussen al bijna 11 maar lijkt me toch leuk om haar op te laten nemen in het stamboek! Info in pb mag natuurlijk ook!
ik wil ook graag een keer met mn merrie naar de keuring heeft papier en is als jong wel eens erheen geweest maar wil dr nu inderdaad ook wel een keer laten keuren voor eventuele veulen :j


Wat leuk! Vanuit welke regio kom jij? En hoe oud is je haf?

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:09

Gister ben ik onvrijwillig van Roxy afgestapt _/-\o_ . We doen nog steeds rustig aan vanwege het hoesten ( daar is vandaag de dierenarts voor geweest btw). Ik wilde even rustig in de binnenbak rijden, dat ging prima tot er een tweede ruiter bij kwam. Daar wordt ze toch altijd weer wat hyper van. Ik had al een paar keer het idee dat ze wellicht nog wel ging wegschieten als ik galop vroeg, maar op de goede hand 2 galopjes gedaan en was niet zoveel aan de hand. Andere hand galoppeerde we aan, geeft ze toch 2 hoge bokken en weg was ze. Gelukkig kreeg ik haar na een halve volte terug tot stilstand want ik hing aan de zijkant met zadel en al. Toen ik opstapte dacht ik nog, moet eigenlijk nog even een gaatje aan singelen. Maar goed we stonden stil en kon er nog soort van afspringen waardoor ik gewoon op mijn voeten landen, maar het had geen 2 passen extra moeten zijn. De boef.

Als me dit vorig jaar was gebeurd had ik niet gelijk weer durven galopperen. Nu hup zadel recht, singel gaatje strakker, erop en opnieuw galopperen. Wat dat betreft ben ik al zoveel verder dan vorig jaar, ik durf nog steeds niet alles. Maar ik laat me nu ook niet zomaar meer bang maken, dat is alle winst die ik het eerste jaar al had willen maken.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:40

Hallo! Is daar nog iemand?
Afbeelding

Roxy is weer helemaal beter. We hebben gisteren een hele fijne les gehad. Eerste helft was zoals altijd erg lastig, maar de tweede helft ging zoveel beter. Dat ik voor het eerst in weken weer echt blij afstapte.

We hadden gelijk een wildlife training, tot 2 keer aan toe kwam er een haas de bak oversteken. Een van de stalkatten was op jacht in het landje naast de bak en we hebben een huis uil. Die zit de laatste tijd vaak op een paal van de bak. Die uil zijn de meeste niet heel blij van, veel paarden vinden het toch spannend en vooral omdat hij/zij vaak ineens wegvliegt en terugkomt. Roxy vind het gelukkig allemaal interessanter dan eng dus die dartelde als een blij hert de bak door bij het zien val al dit avontuur.

Hoe is het met de andere hafjes?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:44

@lenexa klinkt juist als een toffe training, met hazen, katten en uilen! :D Bij ons veel buizerds die op de weidepalen gaan zitten, en in de zomer zwaluwen en kraaien die over de bak komen vliegen. Toen we nog kippen hadden lopen, kwamen die ook geregeld even kijken.

Hier vooral erg weinig aan het doen: zo veel regen! Brrrrr. Hopelijk kan ik straks even met Doortje aan de slag, nu is het in elk geval droog!

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:30

Ik leef ook weer! :wave: 720 uur stage zit erop, dus ik kan mijn leven terug oppakken. :+

Lees allemaal mooie berichten van Lenexa. Wat ga je heerlijk vooruit met Roxy! Je verhaal over het onvrijwillig afstappen :')
Skippy01, gave foto's van de spaanse pas. Lekker enthousiast
Flicka, ze blijft knap! Gefeliciteerd met je 1e wp.

Ik zal nu weer braaf meelezen.

Monroe leeft ook nog! Is nog steeds z'n heerlijke zelf. Hij heeft wel wat meer staan relaxen door mijn stage. Bedoeling is wel dat z'n vakantie nu over is, want het enduranceseizoen is op komst. :Y)

Nog wat hoogtepuntjes.

Na wat oefenen kunnen we veilig het viaduct/aquaduct over de autoweg en het kanaal over.
Afbeelding

Er zijn natuurlijk nog steeds kilometers gemaakt (maar ipv 80 per maand, maar 20-30). Hier een kennismaking met alpaca's. Mon vond ze onwijs interessant. :')
Afbeelding

Ik hoopte zo dat Mon niet kon springen, zodat ik daar de rest van zijn leven onderuit zou komen. Helaas... Hij kan nog best wel goed springen. Heb echt stomverbaasd staan kijken de 1e keer.
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:08

@PeerAppel wat staat dat blauwe hoofdstel tof!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:44

@PeerAppel, heel mooi dat hoofdstel idd. Fijn dat je stage afgerond is.
Heb je al wedstrijdplannen voor een endurancetocht?
Helaas Monroe toch een springtalent

@skippy01, afgelopen 2 dagen heerlijk weer. Lekker weer met Doortje bezig geweest?

Ik ben gister even met Roxy stukje buiten geweest, even ruim half uurtje buiten stappen. Ze was best druk dus ben op de terugweg halverwege afgestapt Ik kan haar prima in stap houden maar ik voel zo dat ze spanning opbouwt. Dus die spanning in de bak er nog even uitgereden en daarna met de BFF nog even uurtje de paddock op.
Vandaag hoop ik dat de oude bak droog genoeg ligt en dan ga ik wat balken en een mini sprongetje neerzetten. Ik ben niet zo van het springen maar wil het graag eens proberen, lekker laag zodat we er ook in draf over heen kunnen.
Nog foto van tochtje gister:

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:52

Zo, met al het ellendige weer even héél weinig gedaan, maar we hebben het werk afgelopen vrijdag en zaterdag weer opgepakt, en hoe!

Vrijdag geoefend met schoudervoor op de volte in stap een en draf. Af en toe even de schouder-positie corrigeren, zodat ze niet op de binnenschouder bleef vallen, maar ze laat zich netjes in en uit de schoudervoor rijden op de volte. Daarna de travers in stap, zonder beugels (voor mijzelf, ik kan beter in balans de oefening doen zonder beugels), hop, doet Doortje zo. Daarna ook nog een paar pasjes travers in draf gekregen. Die zijn nog lang zo mooi niet, maar de buiging blijft netjes, ook al is de oefening zelf nog maar heel minimaal in draf. Knappe Doortje <3

Ze was zaterdag hyper-alert toen we startten, dus ik had een hard hoofd in een fijne training. En toen ging de knop om, en was ze super! Schoudervoor op de volte in draf, travers in stap en een enkel pasje in draf. Maar het beste van zaterdag: de galop! Van de grond af gesprongen, perfecte 'strikjes' gereden door een linksomkeert en rechtsomkeert te koppelen met een eenvoudige wissel ertussen op de hoefslag bij E! *\o/*

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:51

Super knap van Doortje! Lekker dat jullie zo goed bezig zijn, zo motiverend als het goed gaat en ze enthousiast dingen oppakken.

Wij hebben ook echt een goede week gehad, de nieuwe instructie begint vruchten af te werpen. We kunnen weer recht op de hoefslag aandraven :j Het gaat natuurlijk nog niet ineens helemaal goed, maar ik merk weer dat er vooruit gang in zit. Super fijn. Ik vind haar wel onrustig in de mond de laatste paar keer rijden, ga dinsdag een les bitloos doen. Kijken of we dat meer kunnen oppakken.

De teugel les ding zaterdag ook echt goed, in stap kon er weinig beter. De nieuwe opdracht is veel werken in draf. En dat valt nog niet mee, dan is het toch jammer dat ze niet zo groot is. De bedoeling is dat ze nageeflijk draaft met aanspannen buikspieren en een krachtig achterbeen. En als dat zo is kunnen we oefeningen doen. Maar dan moet ik dus naast haar actief mee rennen terwijl ik door mijn benen moet omdat mijn buitenhand laag richting de borst moet. En dat in jog tempo. Goede workout voor mezelf, ik was bekaf na een half uurtje les.

Gister even zonder zadel gereden, vanwege het weer verwachte ik een drukke binnenbak. Het viel mee.
Het begon al goed, de bak was leeg dus dacht laat haar even staan dan pak ik het opstapkrukje van buiten en kan ik de deuren even dicht doen. Normaal blijft ze dan in het hoekje kijken naar wat ik aan het doen ben. Nu ging ze even helemaal uit haar stekker, lekker ding. Ze was superbraaf met rijden, helaas ben ik er toch afgevallen. Ze 'schrok' omdat een moeder die in de bak stond ineens een jas in haar handen had. Echt schrikken was het niet, maar ze wilde er met een grote boog omheen. Dus ze dribbelde een beetje weg maar kwam de bakwand tegen waardoor ze ineens de andere kant op draaide. Ja zonder zadel lig ik er dan gewoon naast. Het viel allemaal mee, het ging ook niet met een hoge vaart maar voel het toch wel vandaag.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:57

Wat fijn dat de nieuwe instructie vruchten afwerpt! Bitloos kan inderdaad dan wel helpen als ze onrustig zijn in de aanleuning! Doortje vindt bitloos niet echt tof, zou nog een hackamore kunnen proberen, maar de 'zachte' bitloze optomingen vindt ze stom en loopt ze doorheen, wat natuurlijk niet de bedoeling is |o

Ik vind met werken aan de hand juist fijn dat ze niet zo groot zijn, anders moet ik zo hard rennen in draf en galop haha :')

Ow, jeetje, gelukkig ging het niet hard, maar eraf vallen is nooit leuk! :(:)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:55

Wat heeerlijk dat jullie allemaal zo lekkwr bezig zijn! Wij hadden ook allemaal leeuke dingen op de planning en ze liep heel fijn! Maar dat liep helaas even anders :( met longeren ging ze er vandoor en op een of andere manier zat ik nog vast. Donderdag word ik geopereerd. Dat wordt dus even een tijd niet rijden.. ik vind het zoooo moeilijk om uit handen te geven :=

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:01

Aiiiii! beterschap!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:02

Haha ja harder rennen is ook niets, maar nu loop ik zo een rare houding omdat ik zelf laag moet blijven.
Ze kan echt zo mooi verzamelen met teugelen, echt heel leuk. De instructeur zei, daar krijgen we nog wel een piaffe uit :wow: Niet dat dat nodig is, maar we hebben er met rijden ook echt wel veel aan.

Omdat ik de motivatie een beetje kwijt was met rijden en Roxy daardoor ook had de nieuwe instructeur gezegd ga maar eens een paar keer rijden en dan bij alles wat Roxy goed doet enthousiast zeggen goed zo, braaf etc. Maar dan ook bij alles, geef je been en gaat ze = gelijk met je stem belonen. Vraag je wijken, vanaf de eerste goede stap enthousiast doen. Dus van de week was ik dat aan het doen en het was zo leuk. Het was echt overdreven maar merkte dat we er beide echt heel enthousiast van werden. Gewoon omdat je hardop zegt dat er iets goed gaat, dan merk je heel duidelijk dat er uiteraard ook heel veel dingen gewoon keurig gaan. Zo dat is mijn motivatie tip van de dag 8-)

Afbeelding

Oh zie nu je bericht nog Flicka, neee! Wat balen, heb je er erg veel last van? Hoelang voordat je weer wat mobiel met je hand bent?
Laatst bijgewerkt door Lenexa op 17-02-20 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:03

Piaffe heb ik juist mezelf als doel gesteld, mijn trainers zien niet in waarom ze dat niet zou kunnen. Waarschijnlijk zelfs makkelijker dan een uitgestrekte draf ;)

Ow, ja, dat is heerlijk! Praten tijdens het rijden. Mensen denken volgens mij dat ik compleet gestoord ben: 'braaaaaffff', 'goed zo, ga door!', 'juistttttt!' 'nee, beetje meer tantie, beetje meer!' etc :')

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:28

Afbeelding

Heel lang geleden heb ik in het haflingertopic meegekletst.
Maar het lijkt mij leuk om weer te lezen hoe het met het leukste ras :D is.
Op de foto zie je mij met Tommie. Tommie heb ik al bijna 19 jaar.
Hij is 23 en is nu met actief pensioen. We longeren, wandelen en zijn sinds kort met dressuur aan de hand bezig. Erg leuk. En soms nog een stapritje.
Voorheen hebben we van alles gedaan. We hebben menlessen gehad, M2 gereden, sprongetjes gemaakt en buitenritten.
Hard werken redt hij niet meer en helemaal stil staan gaat ook niet. Maar zoals het nu gaat zijn we heel tevreden. Hij loopt regelmatig en is heel vrolijk!

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:17

Leuk AnnemiekvM. Ik vind het altijd heel leuk als mensen hun paard al zolang hebben, dat wil ik ook! Zou het heerlijk vinden Roxy nog zoveel jaar te hebben. En leuk dat jullie nu nog samen nieuwe dingen aan het oppakken zijn, nooit te oud om te leren geldt ook zeker voor paarden. Tommie ziet er op de foto nog hardstikke jong uit!

Skippy, lijkt me super gaaf als Rox straks ook zo een piaffe uit der hoef schudt, maar als het niet lukt maakt me dat ook niets uit.

Vanavond weer een lekkere les gehad, eerste les bitloos. Wel iets lastiger dan met bit, ze probeert vooral halve ophoudingen iets langer te negeren en ze doet af en toe wat giraffen maar niks wat de instructeur raar vond. Ze liep wel heerlijk rustig met der mond, soms swingde dat lipje zelfs wat heen en weer. Dus ze lijkt het zelf wel fijn te vinden. Ga het nu gewoon even een week of 2 proberen met elke keer rijden ipv af en toe eens. En dan zien we wel!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:13

Welkom terug @AnnemiekvM :D
Fijn dat zo'n actief pensioen jullie beiden goed af gaat!

@Lenexa wat goed dat het eigenlijk dus best fijn ging met de les. Inderdaad een kwestie van proberen een tijdje. Sommige paarden vinden het heerlijk, anderen vinden het niks. Na jaren paarden bitloos te hebben gereden, heb ik er nu eentje die veel bitloze constructies stom vindt, óók goed :)

Ja, als ze maar leren dragen aan de achterkant, en klein én actief kunnen blijven, krijg je het ze wel geleerd, maar natuurlijk niet 'zomaar', gaat wel voorbereiding aan vooraf. Ik ben benieuwd, ik denk dat Doortje het bést moet kunnen in elk geval :)

Gisteren heerlijk aan de hand gewerkt! Schoudervoor op de rechte lijn, schoudervoor op de volte, travers en appuyementen - allemaal in stap overigens. Ze was een beetje héét, dus ik moest flink doorlopen als het harder ging dan stap :') . Overgangen gingen ook super netjes, ze bleef heel fijn voorwaarts denken op de eerste twee overgangen terug naar stap na, dus even vanuit die trage overgangen direct door naar draf weer en daarna ging het super fijn en bleef ze echt goed lopen. Ze gaf ook echt een geweldige, losse, gedragen draf. En een opwaarts gesprongen galop. Ik was echt ontzettend onder de indruk <3

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:37

@ Skippy01 Wat leuk dat je aan de hand werkt. Ik ben ook begonnen met schoudervoor. Onder het zadel kent hij dat wel, maar aan de hand ging eigenlijk ook besy goed. Hoe heb jij de travers aangeleerd?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:42

AnnemiekvM schreef:
@ Skippy01 Wat leuk dat je aan de hand werkt. Ik ben ook begonnen met schoudervoor. Onder het zadel kent hij dat wel, maar aan de hand ging eigenlijk ook besy goed. Hoe heb jij de travers aangeleerd?


Mijn paard heb ik eerst met clickertraining geleerd diverse delen van haar lichaam naar mij toe te bewegen (naar de druk dus, ipv van de druk af). Doortje leunt graag naar kriebelende handen toe, dus zodra ze inleunde 'click' (in mijn geval niet echt 'click', maar mijn codewoord 'juist!') en dan een snoepje. Toen hand vervangen door zweepje (want dat is handiger op enige afstand), en click als ze daarheen bewoog. Dat van beide kanten gedaan, zowel met plaatsing van de schouder, als plaatsing van de achterhand, als met volledige zijwaartse verplaatsing. En van daaruit gaan uitbouwen naar ook de juiste stelling erbij (met de kaptoom). Was vooral bij de travers écht wel een proces, maar wel heel leuk om te doen!

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:52

Bedankt! Het lijkt mij heel leuk om dit te gaan uitbreiden. En hij blijft zo soepel en het is weer eens wat anders dan longeren.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:02

Ik vind het ook écht heel leuk om te doen, paard blijft er soepel van. En inderdaad: weer eens wat anders dan longeren (waar we allebei ook écht weinig lol aan hebben overigens, als we al longeren, doen we van alles tussendoor).