Dressuurhaflinger

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yvank_

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:16

Mag ik mij ook melden?

Ik ken een aantal van jullie nog wel!

Ik ben Yvanka en ik heb altijd haflingers gereden en gehad. Na inslapen van mijn jonge merrie 4,5 jaar geleden besloten uit de haflingers te gaan en toen heb ik een jonge bruine warmbloed gekocht. inmiddels rij ik daar Z1 mee.

Afbeelding

Met koudbloeden ben ik nooit helemaal gestopt want ik rij ook nog steeds een fjord! Die is Z1 startgerechtigd met mij.

Enkele weken geleden werd ik gevraagd of ik een haflinger wou rijden op de nationale tentoonstelling dit jaar. Toegezegd dus nu druk aan het trainen! Ik doe mee met B dressuur en bestgaand :)

Afbeelding
Afbeelding

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:11

Bedankt :D

Ja knap is ze zeker en ze doet het goed!

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:49

Mooie deken!

Galop aanspringen gaat vaak in de voorbereiding al mis. Zorg dat ze echt aan je been zijn en niet alleen naar voren maar juist ook in de buiging. Dan zorgen voor correcte stelling en buiging. Wat wil helpen is een volte maken en dan als je op de hoefslag aankomt aanspringen.

Wij zijn klaar voor de nationale ik ben heel benieuwd!

Afbeelding

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:45

Oh leuk! Ja is lang geleden dat ik de meesten gezien heb :D

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:42

Nou was gezellig dames :D

Hier een hele leuke en succesvolle nationale gehad!

Met het B debuut van Odette 3e prijs met 187 meer dan tevreden mee voor nu :)
Met voorronde bestgaand mochten we door naar de finale en daar werd ze vandaag 3e van Nederland. Echt super trots op haar! Met haar 4 jaar daar maar mooi lopen en 3e worden.

Dat gaat een ontzettend fijn toekomst paard worden :j

Afbeelding

Afbeelding

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:08

Ilona was 6e.. Ik weet niet wie 2e was... Meisje met groene jasje.

Esmee Bussink 4e met Jael van de Pol

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:20

Zag er ook netjes uit met Wub astrid!

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:33

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:16

Sommige paarde hebben krachtvoer nodig he! Fjord waarmee ik M2 startte had vanaf L1 al krachtvoer nodig anders hield het gewoon op. Die stond op 2 kg gastro brok.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:52

Waarom moet die subli? Er is zat te vinden met weinig suikers en zetmeel...
Mijn paard voer ik 2,5 kg gastro per dag, 1kg Lucerne Digest van Hartog en 1/2 kg Vitalbix active +

Is natuurlijk wel een warmbloed.. Maar één met een geschiedenis van maag/darm problemen en mag daardoor ook niet teveel suikers/zetmeel hebben.

Ik heb hem ook lang kunnen houden op alleen een vitaminebrok. Maar dat houdt een keer op... Ik wil wel 2 Z proeven en goed losrijden tot een goed einde kunnen brengen en niet dat hij halverwege op is.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:32

In de reglementen staat er niets over... Dus dan mag het gewoon.. Ik heb ze er ook onder. Denk dat ik ze veiliger heb dan menig ander. De haken staan altijd open en er zitten dunne riemen aan en ik heb veiligheidsbeugels.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:14

Wat zonde! Waar ben je precies bang voor? Ik herken het wel een beetje mijn paard was vroeger heel bang op concours hoe vaak ik wel niet op de loop gekomen ben in de proeven. Bij mij hielp het om alles los te laten en hele kleine realistische doelen te stellen. Zoals vandaag wil ik kunnen aanspringen zonder spanning. Het heeft mij 4 jaar gekost met een blessurejaar erbij maar ik kan nu ontspannen in enge banen blijven rijden want als ik spanning kreeg stopte ik met rijden en liet mijn paard eigenlijk in de steek waardoor hij nog banger werd.

Nu zijn we halverwege de Z1 dus het kan echt je spanning onder controle krijgen!

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:54

Leuke foto´s!

Wel zou ik adviseren je schouderbinnenwaarts niet meer zo te rijden. Wat je nu eigenlijk doet is de kont buitenwaarts duwen en het hoofd als waren veel te veel naar binnen zetten waardoor ze over de schouder valt en kantelt. Dat zie je ook in het wijken terug.

Belangrijk bij beide is de schoudercontrole. Wijken mag je ze heel recht bij houden alleen wat stelling in de nek.

Bij het schouderbinnen moet je binnenbeen lang blijven op de singel want dat is nou net het been waar je om heen wil buigen. Je buitenbeen ligt achter de singel en voorkomt kont buitenwaarts. Je plaatst dan de schouders naar binnen met stelling en buiging en laat ze dan echt daar tussen je benen door buigen.

Hier verder al poosje niet gereageerd met wel mee gelezen :)

Zelf ook weer op wedstrijd geweest, was een competitie, 1e dag 2e geworden, 2e dag gewonnen en in de finale 2e met een half puntje verschil op nummer 1. Dus helemaal blij ermee :)

Afbeelding
Afbeelding

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:41

Dat is inderdaad een Montar ja :j

Mijn laarzen zijn ook bordeux maar dat zie je hier niet heel goed

Ik heb zo geen foto´s maar je zou een skunnen kijken bij dressage pro naar filmpjes van Rien van der Schaft :j

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:50

Wat leuk allemaal nieuwe mensen!

Ik lees ook nog steeds mee. Hier net weer opgepakt na het veulen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:52

Oh jeetje wat zonde zo!

Ik had ze dan ook wat uitgedund en gesneden ipv zo recht afgeknipt. zodat het wat meer een sportlook is. Dit gaat denk ik heel onhandig zijn omdat het te dik is om echt mooie knotten etc te maken.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:51

Tuurlijk kan je nu scheren. Je zult het alleen nog wel 1 of 2 keer vaker dan moeten doen deze winter.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:06

Ik zou een heel dunne regendeken op doen. Ik heb ook een bucas light die vind ik daar al veel te dik voor. Heb ook een freedom ongevoerd die is ideaal. Heel dun.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie