[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mandarijn
Berichten: 9062
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:57

Gaaf zeg die sterren!



wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:45

Dank jullie :)) had er eigenlijk meer willen doen. Nog iets naar voren ook zeg maar. Maar zowel kayenne als ik waren er klaar mee haha.

Vandaag nog even door de wasstraat. Staart is weer zwart ipv wit. Gelukkig warm water op stal.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:40

Kan me voorstellen dat het een hele hoop werk is ja, maar het resultaat mag er wezen.

Ik heb gister en vandaag ook gewassen. Gister de staart en vandaag de manen. Een stalgenootje vond het echt niet kunnen om met deze kou te wassen :roll: . We hebben gewoon warm water en ze kan lekker opdrogen in haar stalletje uit de wind.

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:02

Met warm water kan t prima idd :))
Stal genoot spuit nu ook nog af met koud water over het hele lijf. Kan prima als t uit de wind is en daarna lekker warm op stal.

Kayenne deed t vandaag goed :))

Afbeelding
Afbeelding

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:21

Wat heb je Kayenne leuk geschoren! Staat haar goed, ze ziet er sowieso goed uit, alleen die manen.....ik vind het echt zonde :o Gelukkig groeit het weer aan!

Vandaag erg trots op mijn kleine Wub. Vorig jaar als net zadelmakke 4 jarige gekocht, na ruim 2 jaar uit de Haflingers te zijn geweest. Eigenlijk is hij te klein voor mij, maar hij heeft zo'n groot hart en wil zo graag leren. In februari onze eerste wedstrijd gereden en vandaag gewoon dik 4 winstpunten bij elkaar gereden, zodat we vanaf nu M1 mogen starten *\o/*

Vanmorgen alleen een emmer heet water gebruikt om de staart te weken en te spoelen. Kranen buiten deden het al niet meer door de oostenwind. Manen vlecht ik altijd in, dan zie je viezigheid niet :=

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:24

Kayenne zal wel blij zijn dat ze die vacht kwijt is :P

Wat staan die eskadrondekens leuk he! Ik heb net een berry dralon op de kop getikt, 35 euro :=

Wat goed suffie! Dat doe je maar mooi even met jou kleintje tussen de paarden. Wat slim om de manen in te vlechten hahaha.

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:25

Haha. Ik laat ze nu ook weer groeien. Maar ik denk dat ik ze niet meer zo lang laat worden. Ik wil het los kunnen houden. Ook onder haar eczeem deken aankomende zomer..
Maar t gaat zo goed met de jeuk dat ik misschien een andere vliegen deken ga proberen en dan kunnen hopelijk manen los en langer. Ze mogen best lang maar haat t vlechten elke keer.. hahaha. Ze zijn alweer de helft langer dan toen ik ze net kort had. Gaat zo snel :))

Edit. Te snel op verzenden.

Gaaf dat wub t zo goed doet!! Hoop ooit met kayenne ook gewoon zo ver te komen!!

En eens een haflinger altijd he! Hoor je nog wel eens iets van cato eigenlijk?

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:05

Jazeker, haar baasje is een heel goede vriendin van mij geworden. Afgelopen zomer heeft ze 2 weken op het huis van onze buren gepast en Cato was mee! Daarnaast ga ik regelmatig die kant op, want ze wonen dichtbij het strand en dat vraagt natuurlijk regelmatig om een strandritje.

Ben ook een beetje begonnen met Happy, die heeft flink maat en beweging. Heb daar veel verwachtingen van!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:06

Remark schreef:
Een stalgenootje vond het echt niet kunnen om met deze kou te wassen :roll: . We hebben gewoon warm water en ze kan lekker opdrogen in haar stalletje uit de wind.


O jee, dan ben ik vast een enorme mishandelaar... ik was gewoon met KOUD water ;) (alleen de staart wel overigens, met dit weer ga ik de rest van mijn paard natuurlijk niet meer met koud water wassen...). Pas als het écht vriest ga ik met warm water aan de slag. Wij hebben geen warm water op stal, dus dan moet ik gaan mengen met de waterkoker in een emmer, en dat is gewoon echt niet handig. Zolang ponylief het niet erg vindt met koud water, wie ben ik dan om het erg te vinden... (wel even uit de wind / op stal wat droog laten worden nu natuurlijk).

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:27

Hahahaha nou laat het mijn stalgenootje niet horen hoor :') nee zolang je paard het oke vindt, why not. Zeker met onze blondies moet je het wel bijhouden.

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:01

Wassen? Ik was Apollo helemaal niet en je wil niet weten hoe die er nu uit ziet....

Apollo

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:16

gister nog de staarten gewassen

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:24

Staart wassen is hier wel een tweewekelijks terugkerend ritueel hoor. Alleen bij hele erge vorst sla ik het over, maar verder wordt de staart met regelmaat gewassen. Die gele was die merries zo mooi kunnen maken - zeker als ze hengstig zijn - voorkom ik liever ;)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:04

Hier gaat de staart ook regelmatig door de wasstraat door weer en wind, neem dan vaak ook de voetjes even mee. Inderdaad die vieze gele waas eruit (gotta love merries)

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:15

Tamara, hahahaha dat wil ik dan ook zeker niet weten nee :P

De voeten was ik eigenlijk nooit, die houd ze makkelijk schoon. Staart was is bijna elk weekend wel.

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:01

Voeten blijven bij mijne ook schoon maar die staat op zand paddock natuurlijk. Staart is drama altijd dus minstens elke 2 weken gaat die schoon. Vind t zelf anders gewoon niet netjes en als ik t bijhoud blijft die makkelijker wit.
Manen die ik denk eens in de maand. Nu denk even niet gezien de kou. Dan maar wat grijzer van t zand. Haha.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:29

Oehh op zand is wel fijn ja! Nee wij staan op kleigrond dus ik haal er dagelijks 4 modderpoten met een beetje paard erop tevoorschijn. Dus eigenlijk elke dag met de tuinslang wel eventjes afspoelen en met shampoo (groene zeep) als ik de staart ook doe.
Manen zitten nu heerlijk onder de halsdeken, wat een geweldige uitvinding hahaha blijven prachtig wit :D
Haar geschoren velletje is ook heel mooi, glanst je tegemoet, het word nu wel weer flink fluffy dus moet binnenkort wel opnieuw, maar wacht even tot ik mijn nieuwe tondeuse binnen heb :=
Afbeelding
Afbeelding

Vorige winter hebben de benen er meerdere keren zo uitgezien %)
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:54

Poeh Faitherr, ben ik blij op zandgrond te zitten hier! Voetjes blijven goed schoon.
Manen krijgen wel en grijze waas inderdaad: elkaar kriebelen en rollen, levert steeds weer nieuw zand op. Maar dat sla ik nu even over, met koud water over die hals nu vind ik toch wat sneu voor Doortje wel... Dat zand was er gelukkig met wat warmer weer een stuk beter uit dan het geel uit de staart, dus die manen hoef ik niet zo nodig bij te houden nu in de winter (tenzij ze in de mest gaat liggen natuurlijk :+ )

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:25

Jaa kleigrond is wat dat betreft echt drama. Maarja, als ik dan kijk naar hoe heerlijk ze zo staan naast huis heb ik het er allemaal wel voor over. Vorig jaar was ik ook een stuk minder bezig met hoe ze erbij liep. Nu vind ik het toch wel fijn als ze een mooi getrimd baartje, 3e oor en geknipte oortjes heeft. En de sokjes knip/scheer ik weg. Dus ik denk dat het deze winter ook niet zo ver zal komen, ook omdat ik eigenlijk altijd met peesjes rijdt omdat ze voor en achter blijft aantikken (smalle stand dus ze kan ook niet echt anders helaas), dus dan zullen de beentjes toch schoon moeten. Alleen lastig als de kranen straks afgesloten zijn.

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:44

Wat een gaaf overzicht trouwens van nov... nog iets... sorry ik en namen...
Maar wat is ze knap geworden in die 3 jaar zeg!!!!


Remark schreef:
Tamara, hahahaha dat wil ik dan ook zeker niet weten nee :P

De voeten was ik eigenlijk nooit, die houd ze makkelijk schoon. Staart was is bijna elk weekend wel.


En dan hebben ze ook nog de sloot naast het weiland leeg moeten maken wat nu in het weiland ligt...

Apollo

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:03

Och ochh dat is niet best dan := Bij ons zijn de sloten ook gebaggert. Gelukkig grenst mijn land niet direct aan een sloot.

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 22:45

Haha je snapt dus wat ik bedoel? Ja hier het ik dus een oranje? Bruin paard zeg maar...

Apollo

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:43

hier zijn ook alle sloten gebaggerd idd, gelukkig geen aangrenzende sloot bij onze wei want ik denk dat ik wel weet waar mijn viespeuk in zou gaan liggen slapen.
laatst wat foto'tjes gemaakt van een renpartij in de weide, kijken jullie ook even in ons topic? :)
klikk

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:17

Haha ja kan mij voorstellen dat dat een hoop poetswerk opleverd.

Ik was deze week in Duitsland. Werd ik gister geappt dat mijn stalgenootjes de stal van hilana ineens niet open kregen :? Uiteindelijke heeft iemand anders hem met een hamer open gekregen. Echt rot als je dan niet in de buurt bent..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:32

Remark schreef:
Haha ja kan mij voorstellen dat dat een hoop poetswerk opleverd.

Ik was deze week in Duitsland. Werd ik gister geappt dat mijn stalgenootjes de stal van hilana ineens niet open kregen :? Uiteindelijke heeft iemand anders hem met een hamer open gekregen. Echt rot als je dan niet in de buurt bent..

Oei dat is zeker niet fijn nee, gelukkig wel open gekregen!
Vandaag april geschoren, eerste keer dat ik zelf een paard schoor (schoor? Scheerde?) en 2e keer dat april geschoren werd. Ging allemaal best goed! Zo’n 1,5 uur bezig geweest schat ik. Resultaat is redelijk streperig maar we hoeven gelukkig niet op wedstrijd binnenkort.

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 12 bezoekers