[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:03

Ze zien er ook fitter uit Anouschka, knap werk!

Ik heb geen sterren springschoenen, eigenlijk rijd ik daar niet mee maar misschien wel leuk ooit als setje :+

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥


horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:05

XjesLiess schreef:
Ze zien er ook fitter uit Anouschka, knap werk!

Ik heb geen sterren springschoenen, eigenlijk rijd ik daar niet mee maar misschien wel leuk ooit als setje :+


Spring schoenen ervan heb ik ook nog nooit gezien..

Ja ze zijn echt super fit. Gras is voor hun echt een boosdoener helaas. Op stal gelukkig geen weide aanwezig dat scheelt en ik heb niet het idee dat ze het geniet hebben.
Twee weekenden tetug hebben ze heerlijk drie dagen over de Veluwe gesjouwd, ze zijn heerlijk in vorm.
Afbeelding

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:35

XjesLies, ik heb nog wel een sterrezweetdeken liggen die weg mag haha

Apollo

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:06

In de kleine maatjes zijn ze er wel geweest. :D
Afbeelding
Afbeelding

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:33

Ohoh wat zeg je nou Tamara :oo

Bij de epplejack heb ik wel springschoenen en transportbeschermers in dezelfde kleur gezien

Dat set van stout is ook zo leuk inderdaad

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:18

Ze zien er goed uit zo horssi!

Aah die sterren. Leuk!!

Ik lees mee maar even ontzettend druk met werk deze week.
Net wel heerlijk gereden. Goed los op t eind en lekker aan mijn been.
Nu al zin in vrijdag. Er zit weer en stijgende lijn in nu. Nu ooit de galop nog :') maar alles in stapjes en ook die komt vanzelf goed..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:31

Remark schreef:
Wat balen faither, maar indd alsnog een leuke ervaring.

Ik heb het geluk dat mijn vader graag foto’s maakt. Die sleep ik gewoon af en toe mee naar stal. Alleen wel jammer dat ik nog niet kan rijden. Begin echt ongeduldig te worden haha!

Horsii, die mochten inderdaad wel wat kilo’tjes laten vallen. Hoe is je dat gelukt? Alleen van het gras af?

Wat een leuk sterrendekje! Heb je ook bijpassende springschoenen? Volgens mij had ik ooit sterrenspringschoenen van BR (of hh?). Toen der tijd kon ik er maar geen dekje bij vinden. Tegenwoordig zie je ze veel meer.

ik heb inderdaad zelf een camera, en ik duw hem meestal bij mijn vriendin in de hand, af en toe even de instellingen voor dr aanpassen maar dat gaat verder meestal prima. Alleen met rijden is het vaak lastig.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:16

Wat een lekker plekkie horsii! Wel jammer van het gras. Als er iets is waar ik mijn paard blij mee kan maken is het gras haha! Probeer haar 5u per dag op de wei te zetten. Dat was eerst 7 maar ze begon echt dik te worden. De haf van een stalgenoot staat 7 a 9u per dag op de wei, die noemen we altijd rolmops haha!

Wat leuk die stout sterrenset! <3

Fijn Wendy! Inderdaad stap voor stap en blij zijn met kleine dingen. Als je teveel druk erop legt, gaat het alleen maar moeilijker. Fijn dat je zo lekker hebt gereden!

Faither, hahaha handig!!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:53

Wij komen hier graag ook meekletsen!

Doortje heb ik nu anderhalf jaar. Net zadelmak toen ik haar kocht en ze wordt bij mij klassiek opgeleid met een hoop afwisseling en minstens net zoveel rust nog gezien haar leeftijd (4,5).

Ze is van Stakkato uit een Allacher merrie en mijn grote trots en liefde :D

Afbeelding
Afbeelding

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:51

heey hoi allemaal
sorry ik ben hier al een heel poosje niet geweest.. net begonnen met nieuwe opleiding en andere drukte dus had eigenlijk weinig tijd. Ik heb alles bijgelezen en zag een heleboel mooie fotos voorbij komen! super leuk dat ze t zo fijn doen.
Ik zag nog een vraag over zadels voorbij komen, Pooh heeft een oude Daleman VZ springgericht erop liggen. Niet helemaal kapot van dat zadel.. erg oud en slijt hard...

Met pooh gaat verder alles prima! beetje rustig aan gedaan met rijden door alle drukte maar ze loopt er lekker bij. Tanden afgelopen week laten doen en zag er ook goed uit. Het rijden weer een beetje meer gaan oppakken.

Staan die van jullie al onder een dekentje? Heb Pooh nu een 0 grams regendeken op om de wintervacht nog iets proberen tegen te gaan. Maar ze krijgt nu al zo'n pak haar :'(

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:08

Die van mij vandaag een regen dekentje op gedaan over haar eczeem deken heen.
Maar ze krijgt ook alweer meer haar idd..

Maar kayenne gaat gewoon kaal straks als ze te dik haar heeft. Heb zelf een apparaat dus kan zo vaak scheren als ik wil.. :))

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:09

TurboDi schreef:
Staan die van jullie al onder een dekentje? Heb Pooh nu een 0 grams regendeken op om de wintervacht nog iets proberen tegen te gaan. Maar ze krijgt nu al zo'n pak haar :'(


Wintervacht hangt vooral samen met licht, niet met kou. Dus als je dat wil tegengaan, kun je beter zorgen voor een uv-lamp in de stal 's nachts dan voor een deken.

Mijn dame heeft pas sinds gisteren géén vliegendeken om, dus die mag nog eventjes lekker genieten van in haar blote billen rondlopen voor de winterdekens uit de kast komen :)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:50

Ik heb Olivia vandaag haar regenjas aangedaan. :)
Meer krijgt ze (nog) niet op, is mij te warm.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:02

Ik hoop dat ik ze zonder deken kan laten, voorheen werden ze altijd geschoren.
Maar in de Hit actief met veertig paarden lijkt een deken mij niet zo'n succes.

Maar ze schieten al behoorlijk in het haar.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:04

Hier s’nachts al wel vaak een regendekentje om, als het onder de 15 graden komt met wind krijgt ze m om. Rond de 10 sowieso. Vanacht en vanochtend had ik m af maar ik kwam een kwartiertje geleden thuis en toen heb ik hem er toch maar pp gelegd omdat ze haar rugspieren flink aan het vastzetten was

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:27

Wat een leukers Skippy! Hoe is haar karakter? Ik hoorde dat stakkato’s nog wel eens lastig kunnen zijn.

Hilana staat nog lekker zonder deken. Haar vliegendeken heeft ze ook de laatste tijd een stuk minder om. Ze is trouwens behoorlijk aan het verharen.

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:37

Hier heerlijk gereden. In t dorp naast ons onweer. Kayenne geeft er niets om gelukkig.
Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:48

Wat stoer! :wow:

Wij hadden ook flink onweer, maar toen was het nog licht. Hilana gaf ook geen kick. Echter die windvlagen stijgen behoorlijk naar haar hoofd. Was echt geen land mee te bezeilen, dus grondwerk maar even gestaakt en door gegaan met loswerken. Daar ontspande ze gelukkig redelijk snel. Toch bijzonder om te zien dat ze dan uiteindelijk niet meer op of om kijkt van die wind, terwijl ik een kwartier daarvoor nog een paar hoeven om mijn oren kreeg 8)7

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:08

Haha. Altijd fijn idd die karakters. De harde wind deed ze gelukkig ook niets mee. Zat nog te twijfelen. Binnen of buiten rijden. Maar t was de droog en buiten 20x60 dus voor buiten gekozen haha. Verwend. Vind 20x40 dan toch altijd maar klein :')
Maar wel heerlijk dat ik kan kiezen :))

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:45

Ja als je ook een 20x60 hebt, dan is de keuze snel gemaakt.

Ik heb op een stal gestaan met een 75 x 35 binnenbak, dat is pas luxe 8-)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 06:44

Remark schreef:
Wat een leukers Skippy! Hoe is haar karakter? Ik hoorde dat stakkato’s nog wel eens lastig kunnen zijn.

Hilana staat nog lekker zonder deken. Haar vliegendeken heeft ze ook de laatste tijd een stuk minder om. Ze is trouwens behoorlijk aan het verharen.


Ze is absoluut niet lastig. Ze heeft een duidelijke mening (welke haf niet he), maar is heel meewerkend. Als ik iets moet noemen, is ze iets rilleriger dan de meeste hafs die ik ken, maar verder is het een heerlijk dier om mee te werken. Ontzettend slim ook. We werken veel aan de hand bijvoorbeeld, en ze is nu 4,5 en pakt al dingen op als Spaanse pas, schoudervoor, eerste aanzet van de travers.
Wel is het er eentje die overtuigd moet zijn van de lol van iets. Een volle week dressuurmatig werk laten doen? Vergeet het maar. Dan is ze niet meer vooruit te branden. Maar goed, als ik zelf de hele week hetzelfde moet doen, raak ik ook niet gemotiveerd ;)

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:26

Goedeavond. Ik ben nieuw hier. Sinds juni verzorg ik een haflinger ruin Kay 6 jaar oud. We zijn nu bezig om hem zadelmak te maken. Hij moest alles nog leren en pakt alles goed en snel op. Binnenkort gaan we voorzichtig erop zitten. Nu voornamelijk bezig met longeren


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:51

Wat een mooi hoofd heeft Kay <3 Toevallig een Winser-G nakomeling, daar heeft hij veel van weg met zijn oogopslag en halshouding.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:40

Wat fijn joh Skippy! Een hele week dresssuur wordt geen enkel paard blij van denk ik...

Prachtige haflinger hierboven! Wat leuk dat jullie ‘laat’ beginnen met beleren. Is dat bewust?

Hilana heb ik vandaag voor de 2e keer mijn nieuwe barebackpad op gedaan incl aansingelen en voor het eerst ook stappen en draven. Madame gaf geen kick <3

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:32

Welkom nieuwe mensen, twee knappe hafs.

Stoere kayenne met onweer.

Wij wachten op onze nieuwe fork dus doen pe even wat minder haar zadel op nu. Vandaag dus lekker mee als hand paard.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Ze zweten behoorlijk al na het rijden. Probeer nog f zonder te scheren en als het half oktober toch echt nodig lijkt gaan we toch maar scheren.
Maar vrees voor m'n dekens dag en nacht buiten met veertig andere paarden..

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers