[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:52

Nou ik ben benieuwd hoe lang het ijzer blijft zitten. Wel ideaal dat het kan!

Wendy, altijd fijn als je even je paard uit handen kan geven wanneer het niet zo lekker loopt. Ik vind het sowieso goed als instructeurs/instructrices er eens in de zoveel tijd er zelf op gaan. Dan kunnen ze ook eens voelen wat jij voelt.

Hahahaha lekker is dat, verdwalen en een lege telefoon :') . Heb ik ook wel eens gehad vroeger. Gelukkig stond ik op een mega grote stal en kon ik gewoon de eerste de beste vragen welke kant ik op moest. Werd een keer zelfs helemaal terug gebracht hahaha! Maar goed jou bijrijdster is nu natuurlijk niet in het bos bij je stal. Zal een lang ritje zijn geworden!

Hilana is trouwens ijzerloos. Haar hoeven beginnen na een week of 3 a 4 te brokkelen. Ziet er even niet zo mooi uit, maar na een week of 1 a 2 is alles weer dezelfde lengte. Lijkt net of ze zichzelf bekapt. Ik laat de hoefsmid op advies van hem zelf elke 8 weken komen.

Hilana was super druk vandaag. Ze is totaal niet bang aangelegd, maar wind en gesuis door de struiken vind ze echt helemaal niks. En ze is afgelopen tijd een beetje dik geworden. Tijdens mijn vakantie heeft ze veel op de wei gestaan, met het ritme van mijn stalgenootjes mee. Ze is iig niks tekort gekomen :=

Afbeelding


Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:49

Hihi Wendy, eigenwijze haflinger, dat zijn ze toch zeker niet. :')

Ik heb het even gemist horsii zijn ze op trektocht?

Hilana ziet er idd niet uit dat ze iets te kort is gekomen. :))

Olivia moet het vanaf volgende week zonder haar sidekick Puzzle doen.
Gisteren heb ik Puzzle verkocht, dus over iets meer dan 1 week ga ik hem weg brengen.
Zal nog wel even slikken zijn, maar voor Puzzle is het wel beter.
Daar krijgt hij aandacht en mag hij lekker aan het werk. Bij mij zou het een veredelde grasmaaier worden en dat zou ook zonde zijn.
Maar Puzzle staat al aan Olivia haar zijde sinds ze van haar moeder af is, dus hopelijk gaat ze hem niet te erg missen. Gelukkig heeft ze nog voldoende vriendjes bij haar staan. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:35

Hilana lekker rond en gezond.

Nee ze gingen een weekend naar kootwijk met stal. Zelf konden wij niet ivm bochten training gisteren met de motor.
Echter ben ik vanmorgen vroeg de auto in gestapt en met een van onze verzorgsters een lekker rondje van 14,5km gereden.
Andere verzorgster is gisteren naar huis gegaan, voelden zich niet lekker en pee was gestruikeld toen is ze eraf gesprongen en last van haar rug. Dus pe bleef gisteren alleen achter, dus ik dacht dan rij ik heen en weer kan pe ook nog f lekker rijden.
Ze zijn nu weer terug op stal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:08

Wat een heerlijk ritje! Jammer voor je verzorgster, maar wel leuk voor jou.

Ahh arme olivia! Komt er wel een ander vriendje voor terug?

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:07

Ziet er kei gezellig uit anouschka!

Succes/sterkte met olivia zonder dr maatje, zal wel even wennen zijn

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:22

Ze heeft nog andere haflinger vriendjes gelukkig.
Maar Het zal wel even wennen zijn als die kleine weg is. ;(

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:32

Ahh ja kan ik me voorstellen. Ze overleefd het wel!

Toen Hilana haar maatje weg ging rekende ik op een drama, maar uiteindelijk viel dat reuze mee.

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:39

Hopelijk snel aan ander maatje waar ze zich aan op kan trekken.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:27

Hoe gaat het bij jullie? Hier vandaag de zadelmaker langs geweest en we hebben eindelijk nieuw zadel!!!! *\%/*
Even mijn berichtje van een ander topic omdat ik te lui ben om het weer helemaal te typen :Y) :

Jaa we zijn geslaagd!! We hebben ein-de-lijk een nieuw zadel! Oude zadel was (zoals ik al dacht) te wijd. Nu hebben we de kent en masters s line dressuurzadel met vaste kniewrong! Ik zit er heerlijk op en had al meteen een veel minder holle rug! Helemaal van leer dus dat gepiep is ook eindelijk voorbij. Anderhalf keer meer betaald dan ik van plan was :o maar het is hrt waard. (Gelukkig is het loon van een 16 jarige op en top (not :+ )) dus ik ben Mn ouders voorlopig nog wat geld verschuldigd maar we kunnen wel weer lekker rond hobbelen!
Morgen hebben we een fotoshootje gepland onder het zadel dus dan zullen we zien hoe het gaat!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:17

Wat fijn!! Ben benieuwd naar je rijfoto’s.

Ik vermoed dat ik ook op een kent en masters uit ga komen volgend jaar. Die s-line die jij hebt vindt ik erg mooi! Ben bang dat dat niks voor mij is. Ik heb vrij lange benen en daarmee kom ik vaak met wrongen in de knoei.

Hilana ontplofte zowat toen ik haar van de wei haalde. Ze is dus doodsbang voor het geruis van de wind door bomen en riet. Er stond een lekker windje net :')

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:42

Remark schreef:
Wat fijn!! Ben benieuwd naar je rijfoto’s.

Ik vermoed dat ik ook op een kent en masters uit ga komen volgend jaar. Die s-line die jij hebt vindt ik erg mooi! Ben bang dat dat niks voor mij is. Ik heb vrij lange benen en daarmee kom ik vaak met wrongen in de knoei.

Hilana ontplofte zowat toen ik haar van de wei haalde. Ze is dus doodsbang voor het geruis van de wind door bomen en riet. Er stond een lekker windje net :')

Jaa kn ben ook zo benieuwd naar de foto’s!! Hopen dat ik niet heel erg moet wennen aan het zadel en dus een beetje fatsoenlijk kan zitten hihi := Maar dat komt wel goed denk ik.
Is een heel mooi zadel dit! Heb ook geen andere van k&m geprobeerd trouwens, wel een thorrowgood t8, maar die vond ik toch net iets minder dan deze, lag ook niet heel mooi op April.
Ik heb niet hele lange benen dus dat scheelt, ik had toch wel een 17,5 nodig en dat ging echt net bij April dus dat was even spannend. Met hele lange benen word dat dus inderdaad krap.


Oei hhaha, altijd leuk die momentjes, hier reageren ze vaak ook wel heftig op de wind ja!
Ik heb nog een Tekna liggen dus trouwens voor de geïnteresseerde :) , voor mij geen match maar wel een mooi zadel, past op een hoop paarden.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:58

Mooi zadel!

Wheran heeft vandaag ook ijzers gekregen onder zijn andere voeten, dus we kunnen het werk weer gaan oppakken :)

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:35

Mooi zadel, hopelijk veel plezier mee.

Wheran kan weer fijn aan het werk.

Hier staat kyr al twee dagen stil, los ijzer. Nieuwe smid komt maandag.
Staleigenaar zou vandaag het losse ijzer eraf halen.
Pe gisteren lekker in de bak gereden, liep fijn en vandaag is lis met haar naar buiten geweest.
Ze zijn ook beide geënt vandaag, dierenarts was op stal dus maar gelijk laten doen.
Nieuwe voer is binnen, benieuwd hoe ze dat vinden. Ipv pavo 18 plus nu subli seniores priores.
Ze blijven moeilijk op gewicht met het senioren voer gaat het aardig goed.

Morgen komt ook de zadelmaker de Zadels hun jaarlijkse check geven.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

wendy1987

Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:37

Bij mij gaat alles lekker door.

Mooi zadel zeg!! Zoiets zou mijn oog ook op vallen denk ik haha.

Vervelend van kyr der ijzer..

Kayenne geeft gelukkig niets om wind. Zo fijn. Lekker wakker maar geen gek gedoe haha.

Rijden gaat steeds weer iets beter gelukkig nu. Donderdag even zonder zadel gereden. Ging best goed maar wel wat spierpijn zelf. Was lang terug. :')

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:27

Fijn dat het rijden steeds beter gaat.

Jaarlijkse zadel check was hard nodig, dachten wij ook wel..
Pe moet twee fork maten kleiner en kyr een. Kyr kunnen we oplossen door edges ertussen te zetten, voor pe een andere fork bestellen.
Ook andere inlages.
Ze zijn veel afgevallen nu ze niet meer op gras staan.
Vanmorgen hebben ze nieuwe ijzers gehad van de nieuwe smid.
Vanmiddag lekker rondje naar buiten geweest. Was behoorlijk warm voor ze met al aardig wat wintervacht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:06

Faither, en hoe was je fotoshoot?

Ik was gister op horse event. Liep tegen de stand aan van vivary. Werd eigenlijk wel heel vrolijk van het verhaal van de vrouw die naar mij toe kwam. Een boom met speciale wing + verwisselbaar kopijzer en een speciaal kussen wat vrijheid bied aan een of andere spier. Zadels kunnen helemaal naar wens gemaakt worden. Dus ook met korte kussens, korte kniewrong en iets gekanteld zweetblad. En last but not least, ze komen hem twee jaar lang zo vaak als je wilt nakijken en aanpassen. Hoef je alleen voorrijkosten te betalen. Dat is extra fijn met een jong paard. Enige minpunt is de prijs, zo rond de 2800 euro..

Afbeelding

Altijd vervelend wanneer ijzers eraf liggen. Ben blij dat ik daar geen last van heb. Wat zijn fork maten eigenlijk? Nog nooit van gehoord haha. Lekker postuurtje zo trouwens!

Wat fijn dat het weer wat beter gaat wendy! Zonder zadel rijden is een leuke afwisseling en goed voor de buikspiertjes <<)

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:15

Pfoe prijzig.

Helaas in de Hit actief ontkom ik niet aan de ijzers..
Heb ze liever zonder haha
Fork is bij een western zadel "de boom"

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:47

Hey allemaal,

Sorry dat ik er erg weinig ben het is allemaal ook erg druk voor mijn doen.

Vorige ben ik getrouwd en over 2 dagen word ik geopereerd vandaar...

Ik zie wel hele gezellige buitenrit foto's voor bij komen...


En erg jammer dat puzzle weg heb moeten doen. Helaas staat mijn A pony ook te koop =(

Apollo

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:43

Gefeliciteerd met je huwelijk

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:48

De fotoshoot is redelijk gegaan Eva! Ze wilde alleen niet helemaal lekker lopen en ik had Mn beugels nog iets te lang. En bovendien is het met hey fotograferen ook niet helemaal goed gegaan want het zijn vooral foto’s waar een van ons half erop dtaat en dus maar een paar die mooi zijn geworden. Maar hrt id toch voor de leuk dus dat vind ik niet zo erg. Ik zal er binnenkort een paar plaatsen!

Jeetje Horsii 2 maten, dat is niet niks! Zijn ze wel heel veel afgevallen ahahah.

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit was vorig jaar

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:10

Gefeliciteerd Tamara, en succes met je operatie.

Ik heb (eindelijk) een sterrendekje, gekocht op horse event en vandaag uitgetest, stiekem ook nog een sterren halster besteld :=
Afbeelding
Afbeelding

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:25

Leuk dekje :D

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra


Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:15

Wat balen faither, maar indd alsnog een leuke ervaring.

Ik heb het geluk dat mijn vader graag foto’s maakt. Die sleep ik gewoon af en toe mee naar stal. Alleen wel jammer dat ik nog niet kan rijden. Begin echt ongeduldig te worden haha!

Horsii, die mochten inderdaad wel wat kilo’tjes laten vallen. Hoe is je dat gelukt? Alleen van het gras af?

Wat een leuk sterrendekje! Heb je ook bijpassende springschoenen? Volgens mij had ik ooit sterrenspringschoenen van BR (of hh?). Toen der tijd kon ik er maar geen dekje bij vinden. Tegenwoordig zie je ze veel meer.

horsii

Berichten: 7587
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:57

Jep alleen van het gras af, waar ze overigens dag en nacht met graas korf stonden. Nu krijgen ze het hoogst in te stellen ruwvoer, twee kg sport brok en nog een kwart seniores priores omdat ze anders echt invallen. Kreeg op m'n kop vd dierenarts toen ik het nog niet voerden, vielen echt heel erg in. Vd week zijn ze geënt toen was ze tevreden

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers