Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:11

Bij überstreichen is het de bedoeling dat het totale plaatje van het paard, dus aanleuning en tempo, niet veranderd als jij je beide handen zo'n 30 cm naar voren steekt. Bij het strekken van de hals, wordt verwacht dat het paard de hand volgt en langer wordt in zijn frame, dit is dus bij überstreichen absoluut niet gewenst.
In Nederland praten ze over twee handen naar voren, in Duitsland begin je eerst met een hand op de volte. Dit is dan de binnenhand, om te kijken of je paard goed aan de buitenteugel is op de volte en zonder problemen de volte kan vervolgen.


suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:00


suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:00

Faitherr, draagt April een deken met bilriemen? Zo ja, dan zijn daar de schuurplekken van.
Wat een gave Haf Sliert, Wolkenstein loopt hier vlakbij mijn huis op de weide, te genieten van zijn pensioen.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:51

Er is ook iemand bezig geweest met onderzoek naar oogtumoren bij Haflingers. Dit schijnt in een bepaalde lijn ook meer voor te komen, maar wat hier uit is gekomen. Het liep toen samen met Utrecht.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:09

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Janouk +:)+

Ik heb nu de tijdelijke luxe dat ik twee Haflingers op stal heb. Cato logeert een paar dagen bij mij, voordat ik haar weer naar huis breng. Doordat de A12 is afgesloten wil ik niet het risico lopen in de file te komen.
Morgen eens proberen of ze de knopjes nog kent :+

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:09

April ziet er goed uit. Ben je zelf weer helemaal hersteld van je ongelukje?

Kiddokids, geweldig. Laat ze in Ermelo maar eens een poepie ruiken en zien wat een Haflinger zin z'n mars heeft.

Ik ga zo Cato weer naar huis brengen en als kers op de taart nog een ritje maken in Spaarnwoude. Mooie afsluiter van de vakantie (met Melissa en Cato) en dan thuis nog heerlijk 3 weken nagenieten en naar de Nationale *\o/* Wub heeft gisteren een 1e premie behaald, dus we kunnen er vol tegenaan.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:30

Ik zag dat we bij elkaar in de rubriek bestgaand rijden Yvanka, leuk om je weer een keer real life te zien!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:26

Oh echt, dat is mij helemaal nog niet opgevallen. Idd met Wimaja. Ken jij Jamie? Anouschka woont bij mij in de straat.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:19

Tweede was Bianca ten Elshof met WW-Boss van de Citadel.

Ik heb ook een ontzettend leuke NT gehad. Met alles 3e geworden met Wub, hij heeft ontzettend goed zijn best gedaan!

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten, het was een zeer geslaagde NT!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:55

astridastrid schreef:
xLeoniee schreef:
1. Vicky Bakx met Marisha van de Hijkeresch
2. Ilona Greven met Dorle van Taros
3. Yvanka van Waardhuizen met Odette

Dankjewel! Voor mij onbekende namen haha behalve die van Ramona dan


Nummer 2 moet dus Bianca ten Elshof zijn. Dorle van Taros was kampioen enkelspan bestgaand met Tom Blom.
Dank je Yvanka, leuk om je weer gezien en gesproken te hebben. Odette is een paard waar ze nog veel plezier aan gaan beleven. Doe mij veel aan Cato denken, zij was ook zo groot met veel beweging.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:44

Ja, knappe Luna! Jullie ook nog gefeliciteerd met deze mooie resultaten als stal!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:34

Sommigen hebben het misschien al op facebook voorbij zien komen, maar manlief heeft mij vanavond zijn cadeau gegeven voor ons 12,5 jarig huwelijk in oktober. Ik was helemaal weg van deze merrie en ze stond te koop, dus hij heeft zijn kans gegrepen <3 De fokster bracht Happy vanavond en had haar versierd met ballonnen en vlaggetjes, braaf paard!

Afbeelding

Afbeelding


suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:52

plutolover schreef:
Wat super leuk. Gefelicieerd met je 12.5 jarige huwelijk


Dank je, al moeten we officieel nog ruim 2 maanden wachten :o Maar dan was Happy al aan iemand anders verkocht.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:13

maessie schreef:
Ooh Suffie weer aan de haflinger :D oude liefde roest niet! :D :D


Ik ben sinds een jaar alweer in het bezit van een Haflinger, we hebben er nu dus weer 2 :D De ruin heet Walencio van 't Loisveld. Daar start ik L2 mee en hij was ook mee naar de NT. Nu weer een merrie, misschien ook weer fokken t.z.t., in ieder geval de sport in als ze daar aan toe is.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:43

maessie schreef:
Wat voor afstamming heeft Happy?


Schach x Haaijke van de Bekenpieper (ster) v. Winser-G.

Ik ga ook eens kijken of ik wat uitslagen van het EK kan vinden, helaas geen tijd gehad om het live te volgen.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:38

Wat een geweldige prestaties om trots op te zijn!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:19

Faitherr, wat zijn de manen van April al lang :wow:

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:17

Ja, zo ken ik haar nog van toen ze hier stond. Rond en gezond met weinig behang. Ze is echt opgeknapt en een prachtige Haflinger geworden!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:19

Berenklauw kan heel goed :j

Ja, ik ben idd de buurvrouw :+ Het plekje van Tessa is nu ingenomen door mijn Shetlander Calimero, zolang Otje nog leeft. Zij is inmiddels 34 en gilde dag en nacht om Tessa. Gewoon zielig.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:39

xLeoniee schreef:
11 november organiseren DAH en KVTH ook een wedstrijd ik vinkega.. met een andere jury hahaha..Even reclame _O- *D


_O- :=
Het is maar goed dat ik nooit van tevoren vraag of kijk wie de jury is, anders zou ik ook wel eens acuut hebben afgegroet :wave:

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:50

Peelie schreef:
Kijk. Dat ziet er goed uit

Allen zou ik niet je beugelrieme onder het zweetblad door doen. Als je officieel start mag dat eigenlijk ook niet.


Ik werd toch nieuwsgierig, dus heb het even opgezocht :o

Artikel 118 – Harnachement (uitgave 2017)
1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud
verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is
niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen
de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:25

Denise_Storm schreef:
Ik heb het ook nooit geweten en rijd inderdaad ook al jaren zo. Vind het anders echt zonde van mijn zadel :Y)

[ [url=m/aSJFTV.png]Afbeelding[/url] ]


Maar dan spreken ze elkaar toch enorm tegen? Jouw bericht staat min of meer op de voorzijde van de KNHS site ( https://www.knhs.nl/top-sport/disciplin ... -dressuur/ ) en die van mij haal ik uit de link die daaronder staat :? :?

Artikel 118 – Harnachement (uitgave 2017)
1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud
verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is
niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen
de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt.

Snappen jullie het nog :=

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:13

Ik herken het Kiddokids. Laatst een wedstrijd hier dichtbij huis meegereden. Heerlijk gereden vond ik zelf, gevoel zo tussen de 185/190 pnt. Tussen de paarden zijn ze toch altijd wat strenger is mijn ervaring.
Nou....1e proef 171, zo laag heb ik in de afgelopen 30 jaar nog niet gereden en gewoon 40 punten verschil met nummer 1 -O- :+ 2e proef dikke winst en een 6e plaats, dat leek er meer op.
Na afloop de confrontatie aangegaan met de jury, ze vond het maar niets. Oefeningen leken nergens naar en ik kon beter maar terug naar de B want daar hoorde ik thuis. Inmiddels gaan we M1 starten binnen 9 maanden, dus zo slecht zijn we niet, maar ik ken je gevoel :(:)

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:35

Dressage_Haf; ik las jouw bericht en kwam aan 't twijfelen bij de naam Walito, waar had ik die toch eerder gehoord? Jouw Walito is een halfbroertje van mijn Walencio (van 't Loisveld), allebei uit Isabel. Qua uitstraling lijken ze sprekend op elkaar!!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:10

Grappig, leuk om elkaar dan zo tegen te komen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers