[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:50

Remark schreef:
Faither, haha ja dat is ook alweer een tijdje geleden. Mijn naam is Eva. Mijn bokt-naam is mijn achternaam achterstevoren.

Dat is inderdaad een beste schriktraining geweest dan haha! Wel top dat je het goed hebt kunnen afsluiten. Wat leuk dat er bij jou zulke lessen worden gegeven. Zou ik ook wel eens willen doen. Jammergenoeg heb ik behoorlijk last van de zwaartekracht. Ik denk niet dat ik ooit vanaf de grond op een galloperend paard ga komen :')

Hoe is de keuring verlopen Renske? (Ik ben iedereen zijn naam kwijt, dus houd het maar even op boktnamen :+ )

Ahh oke haha. Jaa zeker leuk dat die lessen gegeven worden, ik deed er helemaal in het begin ook wel aan mee, maar ik moest stoppen vanwege mijn overbewegelijke enkels. Was echt balen want uk vond het echt heel leuk.
Qua erop springen valt het best mee hoe moeilijk het is. Als je eenmaal door hebt hoe je het best kan springen en op welk moment trekt het paard je echt omhoog. Het is wel ontzettend gaaf. Alleen ben ik niet de lenigste dus daarin bleef ik dan vaak wat achter.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:02

Nou vandaag liep het een beetje uit. :=
Waren om half 8 's avonds terug op stal.
Daar paarden meteen op stal gezet auto's leeg, trailer met spullen naar binnen en nog met zijn alle gegeten.
Morgen alle rommel maar opruimen.
Net even gedouched en nu lekker slapen.
Heb de afgelopen 3 dagen 4 uurtjes geslapen. :Z
Maar het was wel echt super gaaf om mee te maken. :j
Over 2 jaar wil ik weer gaan. :))
Dan is Olivia ook onder het zadel en kunnen we aan meer rubrieken deelnemen. :)

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:18

Pittig dagje dus! Wel een mooie ervaring lijkt me.

Ayla is voor een nieuwe look gegaan. :+
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:01

3 pittige dagen. :))
1e nacht niet geslapen en 2e nacht 4 uurtjes. :))
Dat hakt er wel in.
Wendy heeft nog mooie foto's gemaakt van Olivia, zal straks eens kijken of ik ze erop kan zetten. :)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:59


wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:37

Zo. Ik ben ook druk geweest. Was leuk op de nationale iig!! :))

Kayenne ook weer aan t oppakken. Ze houd wat vast links weer maar krijg der wel steeds makkelijker los gelukkig.

Nog fotootje:
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:47

Vind het toch wel zonde hoor, die manen. O:)
Maar snap dat dit wel een stuk praktischer is. :j

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:03

Ik vind het stoer staan... :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:41

Ik vind het kapsel toch wel schattig staan, maar het blijft pijn doen als ik bedenk hoeveel moeite wij hier doen om het te laten groeien :=

Hier zit ik even op mijn roze wolkje, vandaag voor de 2e keer even met het zadel van een ander paard gereden omdat ik het vermoeden heb dat mijn zadel te wijd is waardoor ik een erg holle rug krijg (afgezien van dat het slecht is voor April uiteraard!) maar ik wil niet met een zadel rijden waarvan ik niet zeker weet of het past maar de fysio zei dt het geen kwaad kan om dit te proberen als je maar niet steeds weer met een slecht passend zadel gaat rijden. En jeetje wat een verschil! Ik wilde er niet meer af komen, het zat zo heerlijk ik heb nog nooit zo fijn op mijn eigen paard gezeten. In september ga ik naar de zadelmaker om te kijken of mijn zadel dus nog wel past. Maar ik heb eigenlijk al voor mezelf besloten dat ik een nieuw zadel wil aangezien ik nu heb gevoeld hoeveel verschil dit maakt. Beetje jammer dat ik alles zelf moet betalen en het loon van een 16 jarige nou niet helemaal ideaal is daarvoor maarja, dat is een klein detail :evaw:
Ik merkte ook dat de communicatie zoveel fijner verliep doordat ik zelf fijner kon zitten. Ik heb kortom dus heerlijk gereden! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de travers ook na een lange tijd spelenderwijs meegepakt en dat deed ze echt ontzettend goed!
Afbeelding

Ennn, last but nog least, zr sprong in de rechtergalop aan! *\o/* *\o/* En niet 1 keer maar 3 keer, wel met moeite en af en toe toch eerst links maar het is zeker vooruitgang!!

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:34

Faither, wat zonde dat je er mee moest stoppen dan. Ik had niet verwacht dat dat erop springen zo makkelijk blijkt te zijn.

Fijn dat je zo lekker hebt gereden! Zadels zijn lastig, zeker als je budget niet oneindig is... Ik zou in samenwerking met de zadelmaker lekker opzoek gaan naar een goeie tweedehands. Dan kan je met een laag budget toch een goed zadel kopen.

Renske, sjee dat is wel heel weinig slaap! Gelukkig maar dat je een leuk weekend hebt gebad en dat het alle energie waard is geweest. Kun je op elke leeftijd aan die keuring mee doen? Misschien wil ik met Hilana ook wel een keertje mee doen, die is nu 3 jaar.

Mandarijn, staat haar goed! Die van mij lijkt wel een imker met haar vliegenmasker. Haar ogen steken zo erg uit dat ik een extra grote moest kopen :')

Lekker fris die korte coupe Wendy. Merk je aan haar ook dat ze een stuk minder gewicht hoeft mee te dragen?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:39

Remark schreef:
Faither, wat zonde dat je er mee moest stoppen dan. Ik had niet verwacht dat dat erop springen zo makkelijk blijkt te zijn.

Fijn dat je zo lekker hebt gereden! Zadels zijn lastig, zeker als je budget niet oneindig is... Ik zou in samenwerking met de zadelmaker lekker opzoek gaan naar een goeie tweedehands. Dan kan je met een laag budget toch een goed zadel kopen.

Jaa was zeker balen. Nee ik had ook niet verwacht dat het gemakkelijk zou zijn maar na een aantal keer oefenen dan heb je het meestal wel te pakken.

Jaa zadels zijn zeker lastig. Het scheelt dat ik altijd geld voor april apart heb staan voor gevallen als dit of als er een deken scheurt etc. dus ik ga zeker niet besparen op dit zadel. Ik heb nu een helemaal nieuw zadel (nu dus bijna een jaar oud) maar ik wil zeker vragen wat voor 2e hands zadels ze hebben liggen. Ik wil zelf graag een zadel met een dikke kniewrong omdat ik dat heel fijn vind. En het liefst een wat diepere zit. Dus ik ben benieuwd waar ik mee thuis kom. Ik hoop dat we snel een afspraak kunnen maken. Enige waar ik nog een beetje mee aan het worstelen ben is dat het een uur rijden is en mijn vader bijna de hele maand september aan het reisen is en het dus niet gaan zitten om de dagen die die thuis is dan op te geven hiervoor. Dus ik moet nog iemand zoeken die voor me kan rijden. Maar dat komt vast goed.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:42

Misschien een oproepje doen op Facebook? Dat heeft mij ook al eens uit de brand geholpen. :)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:34

Voor degenen die naar de NT zijn geweest; Lucia Coppens heeft prachtige foto's gemaakt, zijn te bekijken via haar website http://www.lc-f.nl/

il_Criceto
Berichten: 20
Geregistreerd: 20-08-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:26

mooie beessies allemaal :D

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:00

Je zou naar kent een masters kunnen kijken Faither, die hebben een cob model met verwisselbare wrongen, alleen helaas geen diepe zit. Ze hebben ook een model met diepe zit en vaste dikke kniewrongen op het zweetblad. Het moet natuurlijk maar net passen, maar als het past zijn het leuke zadels voor een zachte prijs.

Nadeel van een diepe zit en dikke wrongen is wel dat het je zadel langer maakt. Als je kleine wrongen neemt en een vlakke zit, heeft je zadel een korter draagvlak. Dat is met de korte ruggen van onze haflingers altijd wel fijn. Maar goed, dat hangt ook weer van de hafliger en eigenaar af. Ik heb bijv lange benen, maar jij misschien wel niet?

Mooie foto’s zijn dat Suffie!

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:05

zadels weet ik niet zoveel van.
Ik heb een wintec dressuur. Welk model weet ik even niet.

Wel op maat gemaakt voor kayenne. Laatst laten controleren en op nieuw singel na was t zadel zelf nog perfect.

Ooit wil ik wel een echt leren maar dit is ook wel fijn. Lekker makkelijk schoonmaken en fijn aan te passen!!

Ik merk eigenlijk niet echt of ze minder last heeft nu gewicht eraf is. Denk dat t wel meevalt.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:40

Ja waren mij inderdaad ook al opgevallen Eva! Maar ik ga bij de zadelmaker gewoon kijken waar ze mee aan komen zetten. Zoveel mogelijk uitproberen en dan moet het goedkomen. Zadel moet idd niet te lang zijn voor dr rug.
Ik heb redelijk korte benen, ik ben 1.65 maar heb nu een zadel van 17,5 inch maar zou graag op zn minst een halve inch omlaag gaan. Maar we gaan het allemaal zien.

Ik heb ook een tijdje op een wintec gereden inderdaad Wendy, was op een connemara toen. Opzich een prima zadel (was veelzijdig) alleen piepen mijn laarzen soms enorm met het kunststof. Vooral als ik ze ingevet heb. Daar kan ik me extreem aan ergeren dus ik ga blij zijn als ik daar vanaf ben. Maar in onderhoud is het inderdaad heerlijk.
Vandaag voor het eerst met dubbele lijnen gelongeerd met ap, ging heel goed! Vooral het draaien/van hand veranderen vond ze een heel leuk spelletje hahahaAfbeelding

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:30

Iedereen lekker met de blondjes bezig.

De nationale is idd een hele happening. Heb er ook al eens aan mee gedaan. Toen was het nog in de Brabant hallen in Den Bosch.
Wie weet over 2 jaar met Neriva.

Zadels ik rij allen met Wintec. Voor Neriva word het nog even puzzelen ik zit zelf te denken aan een fairfax maar dat zien we volgendjaar wel als het zo ver is.

Afgelopen maandag hebben Fanny en ik weer les gehad. Wat een kanon is knappe frummy



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:07

Ziet er goed uit met fanny.

Ik een drukke werkweek en een voorhoofdsholte ontsteking.. flink sprayen en pijnstillers erin. Wou vandaag even rijden omdat ik vrije middag had maar werd middag op bank liggen. Nu wel even bij kayenne omdat ik al 2 dagen niet was geweest en morgen ook niet kan ..
Mag ze even los in de longeer wat lopen en draven. Blijft ze iig in beweging en hopelijk vrijdag er weer op..

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:22

He bah Wendy, dat is niet fijn.
Beterschap!

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:49

Heey Allemaal,

weg lang geleden voor mij maar is er hier nog plek voor mij en me haflingertje?

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:14

ApolloPaard schreef:
Heey Allemaal,

weg lang geleden voor mij maar is er hier nog plek voor mij en me haflingertje?

Tuurlijk hoe meer zielen hoe meer vreugd

Oeh ik ken dat met bijholteontsteking en voorhoofdsholte vreselijk. Beterschap

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:25

Die heb je lekker aan het lopen Doranka!

Leuk faither dat ze het longeren aan de dubbele lijnen zo goed oppakt!

Beterschap Wendy. Voorhoofdholteontsteking is echt naar. Heb je zo’n stoomapparaat? Dat werkt bij mij altijd wel.

Welkom appolopaard!

Ik ben trouwens benieuwd, waar wordt eigenlijk op gekeurd op zo’n keuring? Wat willen ze zien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Hilana een beetje in dat plaatje past.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:09

Ze willen volgens mij mooie sterke lange lijnen zien. Niet te lang want dan wordt t zwak in lendenen.
Mooi edel hoofd met mooie ogen erin.
Droge benen en een mooie schoft met goede schouder. Voorbeen moet goed weg gezet kunnen worden.

Eigenlijk gewoon een correct gebouwd paard dus haha. Ze letten op been standen en aansluiting van hals naar romp en rug naar lendenen. Staart aanzet moet ook goed geplaatst zijn.
Dat is t ongeveer :')

Híer nog steeds bluh. Hoofdpijn en verkouden. Leef op neusspray en pijnstillers en dan gaat t overdag op werk redelijk als ik maar niet niet buk. Morgen alleen de ochtend en hopelijk in avond kayenne even rijden

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:45

Dat keuren lijkt me heel leuk om een keer te doen met April, zijn daar leeftijdsgrenzen in of zoiets? En zit daar meerwaarde aan? Ik heb wel een geel boekje van het kvth (als ik het goed heb) met daarin haar afstamming. Is ze dan als veulen al een keer gekeurd?

Gister weer met mijn eigen zadel een rondje gedaan en het voelde echt als een ramp. Uiteindelijk ging April wel nog even lekker lopen en hebben we wel even fijn kunnen rijden maar man wat zit dat zadel in de weg. Ik hoop echt snel een nieuwe te hebben! Vandaag les gehad, beugels een gaatje langer gedaan en toen was het te doen. Ze liep wel heel fijn vandaag!

Dit was gister:
Afbeelding
Afbeelding