Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:37

istri schreef:
Janouk heel veel succes! Ik ga voor jullie duimen! Zo leuk om fotos terug te zien van het event dan denk he die heb ik gezien en die en die := := ik heb wel even een vraagje rijd er hier iemand net de rambo micklem en zoja wat is julie ervaring ermee?

Ja ik rijd ermee, ik heb hem bij de koop van april gekregen dus ik kan niet zeggen of ik verschil merk. Wel vind ik het een fijn hoofdstel, ik heb de multi, en de kaptoom vind ik ideaal voor longeren en grondwerk.
Ik heb het idee dat die van haar alleen wel iets aan de grote kant is, hij ligt iets te laag op de neus naar mijn zin.

Afbeelding

Afbeelding


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:37

maessie schreef:
Sterkte Corinne, hoop dat Janouk er zonder al teveel gedoe doorheen komt!

Kopstuk kan idd beide kanten Willeke, dat zeiden ze bij de micklemtraining op t werk ook. :j
Ik heb hem ook hangen, maar nog niet gebruikt eigenlijk. Eerst moet t paard weer thuis zijn..

Faitherr dan heeft ze waarschijnlijk net tegen de zon in gestaan denk ik. Ze is wel stóer!

ja zoiets gok ik ook. En ja elke dag weer als ik de afgrijselijke vliegenkap af doe denk ik toch weer even hoe knap ze wel niet is :j
janouk schreef:
Ik rijd al jaren met de Micklem. Janouk heeft de competition zonder ringetje boven op de neusriem.meneer Anton heeft de versie met ringetje op de neusriem.
De hoofdstellen zitten mooi, knellen nergens, en de paarden lopen er fijn op.

Ik heb de kopstukken net als Willeke, geeft meer vrijheid bij de oren.

heb je het kopstuk wel eens andersom gehad? Merk je dan verschil? Ik heb hem zeg maar zoals hij hoort, maar we hebben moeite om een stabiele aanhouding te krijgen/behouden. Ik heb wel eens gelezen dat paarden minder op het bit hangen als ze meer oorvrijheid hebben. Misschien dat dat dan ook hiervoor helpt? Ze hangt overigens niet op het bit hoor! Alleen op een of andere manier hebben we altijd een los vast verbinding.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:37

Kelly_J schreef:
Even een egopost vanaf mijn telefoon.. gister voor het eerst zelf op Waldemar gereden!

[ [url=m/kM2EfF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vxoKZy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b6WSu2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zo’n lief blij paardje <3

Wauw wat een ruige! Heel gaaf!

Gister ook heerlijk kunnen trainen, vandaag voor het eerst les van een nieuwe instructeur. Hij is heel serieus en wil bijvoorbeeld absoluut geen les aan kinderen geven en is heel concreet, zegt wat hij vind. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik denk dat het voor mij zelf heel goed is als iemand een keer echt goed zegt wat ik moet doen en ook duidelijk laat weten als jk iets fout doe. Gister liep ze mega fijn dus laten we hopen vandaag ook!

Dit was gister, (sorry voor de slechte kwalitiet) ze gaat al ontzettend fijn lopen, sinds kort pakken we de overgang van halt naar galop mee, ze pakt het echt ontzettend goed op, ze mag alleen iets maar gaan “zitten” inplaats van dr achterhand meesleuren met de voorhand. En ze mag wat ronder blijven, nu trok ze dr hoofd echt hoog weg en had ik het idee dat ze haar rug ook wat weg drukte. Maar we zijn ons er van bewust dus we werken eraan!

Afbeelding
Hier zie je de overgang
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:00

janouk schreef:
Update Janouk
Ze is nu op de kliniek in Bodegraven. Ze heeft een lichte frisse box.
Ze is opnieuw inwendig gecontroleerd met echo. Omdat ze goed is opgevoed en zo cool is, kon dat zonder sedatie.
De diagnose is bevestigd en de tumor is opgemeten 12 cm lang en massief.
Woensdag wordt ze geopereerd met kijkoperatie om tumor te verwijderen.

Ze is niet blij want ze heeft hele weekend maar 4kg hooi per dag gekregen. Vanaf nu tot de operatie niets meer te eten.
Als alles voorspoedig verloopt mag ze maandag weer naar huis.

Duim duim duim

Heftig allemaal hoor! Hopen dat ze zich er doorheen slaat! Ik duim met je mee!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:30

Yeahhh *\o/* wat een geweldig nieuws! Wat een grote wond ja! wel netjes gehecht! Veel succes en sterkte met het verdere revalideren!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:29

Vanochtend hebben we echt zo heerlijk kunnen trainen! Ze was super fijn licht in de mond. Mag alleen nog wel iets meer gaan dragen maar daar trainen we hard op. Ze doet in iedergeval ontzettend haar best. Ook hebben we voor de verandering een sprongetje gemaakt omdat we aanstaande zondag een springles hebben. Ik ben benieuwd hoe ze de carrièreswitch oppakt haha
Foto van vandaag(geen idee wat ik besloot te doen met Mn handen hier, lijkt wel alsof ik een winkerwagentje voortduw >;) )Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:54

Janouk ziet er goed uit! Kijkt levendig dr oogjes, en zo te zien ook alweer lekker kieskeurig.

April heeft bij dr achterbenen rond de uier allemaal zwarte plekken, ik denk dat dit gewoon de huid is maar ik vind het er gek uit zien. Hebben jullie dit al een keer gezien ofzo? Ik dacht eerst misschien van schuren icm zweet ofzo? Maar het zit ook echt aan de binnenkant van dr benen waar ze in principe elkaar niet raken. Ik mocht er aankomen, maar ze is dan ook wel heel lief en vertrouwend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:53

suffie schreef:
Faitherr, draagt April een deken met bilriemen? Zo ja, dan zijn daar de schuurplekken van.
Wat een gave Haf Sliert, Wolkenstein loopt hier vlakbij mijn huis op de weide, te genieten van zijn pensioen.

Ik was toevallig net in de wei om gras te geven, en ik keek even en zag de bilriem hangen en toen had ik ook al een vermoeden ja. Ik zal die er binnenkort eens afhalen en kijken hoe de deken dan blijft. Iemand ervaring met een bontje ofzo eromheen?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:40

fijn dat janoek binnenkort lekker naar huis mag!

Flink balen hier, vrijdagavond het idee om even lekker een buitenritje te maken, nou had ze de dag ervoor rust gehad dus ik wist wat me te wachten stond maar jeetje mina he. Stappen als een kip, toen ik eindelijk uberhaubt aan draf durfde te denken klikte ik met mn tong waarop een rodeo het antwoord was, bokken springen keihard wegsjeesen etc. we hadden ondertussen een flink publiek verzameld bovenaan de dijk. Maarja, ik ben het wel gewend dus gewoon rustig blijven, niet in de mond hangen maar wel duidelijk blijven. Beetje overgangen proberen te rijden, maar elke keer bij aandraven kon ik een rodeo show ontvangen. Toen uiteindelijk had ze een stukje netjes gedraafd dus ik vond het wel genoeg, ik stuur dr dus de dijk op. Nou ze maakt me toch een sprong, enorm hard naar voren, dus ik vlieg achterin het zadel. Natuurlijk kwam er nog een vrolijke bok achteraan dus daar ging ik. Ik lande helemaal niet hard maar omdat het omhoog liep kon ze me niet ontwijken dus is ze op mn been gaan staan. Op het moment natuurlijk opgestaan om op paardenjacht te gaan. Maar thuis ging het steeds meer pijn doen. Loop momenteel met krukken die we gelukkig nog hadden staan want ik kan er amper gewicht op zetten. Maar nu is het mooi *** want van mijn ouders mag ik (uiteraard logisch maar oke) niet met dr naar de bak dus ik kan haar niet even losgooien of iets dergelijk. Daarbij ga ik dinsdag naar Ibiza dus kan ik vrijdag pas weer rijden.
Nu is de grootste zorg dat ik uberhaubt kan lopen op ibiza maar oke. Ik hup al flink rond en probeer rust te geven waar mogelijk.

Heerlijk zo'n koelbloedige haflinger, toch? :roll:

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:51

ja heel vervelend, ik heb de huisarts gebeld. Die zei eerst direct dat ik moest langskomen. Maar toen ik even doorvroeg of het echt zo'n haast had en of ze dan überhaubt daadwerkelijk iets konden doen zei ze dat ze dat waarschijnlijk niet konden inderdaad. En dat ik het ook wel even mocht aankijken. Zolang het niet meer pijn ging doen, wit werd of ging tintelen was het prima, gebeurde dit wel moest ik direct komen. Ik heb vandaag al minder last gehad dan gisteren dus dat is een goed teken! Hoop dus dat ik morgen April even los kan gooien in de bak en dan dinsdag pijnvrij naar ibiza kan. Hopelijk zonder krukken.

Het nare is ook dat ik er ook niet even ''doorheen'' kan gaan, ik heb wel vaker ergens last van of iets gekneusd maar dan doe ik meestal even tanden op elkaar en er doorheen en dan gaat het vaak wel beter, maar nu is er gewoon een error als ik mn voet wil buigen. Heel frustrerend. Stil zitten is niks voor mij. Je ziet me nu dus ook meerdere keren per dag met mijn krukken door de wei heen huppelen hihi oepsie, ouders niet zo happy :=

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:21

janouk schreef:
Au faitherr, voorzichtig
Ik hoop dat je snel weer mobiel bent.
Je zou toc denken dat het nu e warm is voor de hafjes om zich zo druk te maken

Jaa ik hoop er ook op! Jaa dat dacht ik ook wel ja, maarja ze is en blijft een vrolijk paardje. Dat is excact de rede dat ik haar zo leuk vind en die heetheid is zo fijn te gebruiken in het trainen. Maar dan hoort dit er ook bij. Gelukkig valt het allemaal nog mee en heeft ze zelf niks. Wel balen dat ij de springles niet kon rijden :( die was zondag ochtend maar mijn ouders waren het er jiet helemaal mee eens dat ik die ging rijden. Dus dat is ook een weekje opgeschoven

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:10

@Banyu ahh zo leuk nieuwe zadels! Welke krijg je? En welke boommaat heeft jou haf? Mijne had volgens mij extra wide :=

Vandaag met hulp van de bijrijder van aprils weidemaatje haar even kunnen losgooien en ze was zo gelukkig haha, ik heb een topic erover geopend: gaan met die banaan :)
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:07

Ahhh super janoek!! Heerlijk om ze beide weer thuis te hebben!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:21

Banyu schreef:
Faitherr schreef:
@Banyu ahh zo leuk nieuwe zadels! Welke krijg je? En welke boommaat heeft jou haf? Mijne had volgens mij extra wide :=

Vandaag met hulp van de bijrijder van aprils weidemaatje haar even kunnen losgooien en ze was zo gelukkig haha, ik heb een topic erover geopend: gaan met die banaan :)
[ [url=m/WrDZ3P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een ideal zadel. We dachten eerst wijd. Dus voor leuk prijsje op MP gevonden. Maar het lag nog net op haar rug.

Zaterdag wel gewoon even mee gelest! En daarna terug gebracht en geld terug. :=

Dus we gaan even de extra wijd passen, alleen os ie nu even tot 20 juli op vakantie. En hoewel ik het logisch vind, baal ik.. Wachten duurt lang. Vooral omdat ik nu gevoeld heb zeg maar.

Ahh super zeg! Jaa als je eenmaal weet wat je mist :Y) maarja, geduld is een schone zaak! Wel fijn dat je dan een mooi passend zadel krijgt!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:34

Wauw Yvanka! Gave haf! Ik ben benieuwd wat jullie gaan scoren.
Fijn dat het goed gaat met Janouk!
Ik ben gister thuisgekomen van een weekje vakantie, vandaag dus 6 uur uit de veren om voor de warmte nog even te rijden. Maandag heb ik namelijk weer les en als mevrouw energie heeft dan is ze niet te houden met andere paarden erbij. Dus met gevaar voor eigen leven naar de bak gegaan, op de heenweg er maar even afgestapt omdat ze toch wel heel veel spanning in zich had, maar aan de hand liep (lees dribbelde) ze braaf mee. In de bak opgestegen en lekker aan het werk gezet, en ze liep me toch lekker! Heerlijk over de rug en lekker tempo, en de galop voelde ontzettend fijn opwaarts. Overgang van galop naar stap nog een aantal keer meegepakt en dat deed ze echt geweldig. Ondanks de vele vreugdebokjes heel fijn kunnen rijden! Fijn dier <3


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:29

Gefeliciteerd kiddokids! Jullie gaan snel vooruit zeg!

Vandaag nog even een korte training gedaan, ze barst van de energie haha, ben benieuwd hoe de les gaat morgen.
Ze was flink moe na het rijdenAfbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:49

Jaa opzich redelijk hersteld! Zit nog wel veel vocht bij mijn enkel en heb nog wel last met veel lopen etc maar ik kan gelukkig alles gewoon weer doen. Lief dat je het vraagt!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:26

janouk schreef:
Penny alert

Mijn eigen Tiroler duo op een zachte deken voor op de bank straks op een koude winteravond. Haha

De foto is heel scherp gebleven. Alleen de oren van Meneer Anton zijn uitgekaderd.

[ [url=m/yhJOz2.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/8e1yeV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Ontzettend gaaf! Wat een enorm goede kwalitiet. <3 daar kun je heerlijk onder wegkruipen met de koude dagen.

Wauw Kiddokids, die is mooi aan het showen voor de koets! Prachtig beeld.

Vandaag hebben wij een carrière switch gemaakt, We hebben namelijk gesprongen, zelfs aprils aller eerste parcourtje ooit is vandaag gereden. Ik ben heel trots, ze deed het geweldig, zodra ze het vertrouwen had gingen de oortjes erop en de race stand aan.
Afbeelding

Afbeelding

We lopen de laatste dagen alleen wel weer tegen het probleem aan dat ze niet in de rechtergalop wil springen. Ze springt gewoon in de linkergalop aan. Dit deed ze in het begin ook maar de laatste tijd ging dat heel veel beter. Nu ben ik vandaag ruim 10 minuten bezig geweest met aanspringen en weer terug nemen en zonder succes. Als jullie tips hebben zijn die dus zeer welkom! Ik heb morgen les dus dan bespreek ik het uiteraard met mijn instructeur en dinsdag heb ik les van de fysio dus ik zal vragen of die kan kijken voor eventuele blokkades. Maar ik ben bang dat het iets rijtechnisch is.
Ik heb al geprobeerd mijn gewicht in de buitenbeugel te zetten, de binnenteugel losser te laten, heel veel stelling te vragen, een kleine volte te rijden en direct daaruit aanspringen en vanuit stap en halt maar ze blijft links aanspringen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:36

janouk schreef:
Ik rijd working equitation en daarbij is een oefening die je kan helpen.

Zet twee pionnen neer op 6 meter afstand, galoppeer eerst een mooie volte om de ene pion en in het midden door 4 drafpassn van galop en volte wisselen rechtsom de andere pion. En zo een paar keer 8 galopperen door draf van galop en buiging wisselen. Zo krijg je hem losser en gemakkelijker links en rechtsom in galop.

In de working equitation leer je zo ook de galopwissels aan, want als het duidelijk is voor het paard hoe de oefening werkt, ga je steeds minder draf passen van galop wisselen en uiteindelijk zet je yem recht en vliegende galopwisseling.

Haha maar eerst de rechtergalop en je kan ook 3 pionnen neer etten daarna en nog een volte verder. Als ze het door hebben, kan je mooi gesloten van galop wisselen

Dit heb ik een hele tijd gedaan toen ze vast zat in dr hals, en toen ze uiteindelijk flink geïrriteerd was van het steeds terug moeten naar de draf besloot ze zelf ook dat ze wel even kon wisselen zonder drafpas, sindsdien kan ze de wissel. Dit al een hele tijd niet gedaan omdat ik niet te hard van stapel wil lopen. Ik ga sowieso weer verder met die achtjes en misschien dat ik ga kijken of ze de wissel nog snapt. Zou wel heel makkelijk zijn als ze gewoon soepel in de rechtergalop overspringt hahah. Heel erg bedankt voor je tip ik ga ermee aan de slag!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:54

Yvank_ schreef:
Mooie deken!

Galop aanspringen gaat vaak in de voorbereiding al mis. Zorg dat ze echt aan je been zijn en niet alleen naar voren maar juist ook in de buiging. Dan zorgen voor correcte stelling en buiging. Wat wil helpen is een volte maken en dan als je op de hoefslag aankomt aanspringen.

Wij zijn klaar voor de nationale ik ben heel benieuwd!

[ [url=m/48KFfJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

die heb je mooi aan het lopen!

Klopt dat ben ik met je eens, echter is ze wel enorm goed voor mn been en reageert ze echt goed op druk etc. Die volte heb ik inderdaad geprobeerd maar dat had geen effect. Ze valt op haar rechterschouder, dus ik ben bezig geweest met rechterstelling vragen en dan haar rechter achterbeen stimuleren om extra onder te treden. Hierdoor kwam ze wel van dr rechterschouder af maar bleef ze verkeerd aanspringen. Toen had ik het idee dat ze uiteindelijk wel rechterstelling aannam maar verder in haar lijf linksgebogen bleef, hier heb ik toen wat aan gewerkt maar ze bleef verkeerd aanspringen.

Gister is de fysio geweest, die heeft haar helemaal nagelopen, er waren geen echt rare dingen te vinden maar haar lendenen zaten wat vast, dit zag je ook mooi terugkomen als je in de billen prikt en de rug dus moet opbollen, dat de lendenen achterbleven, ze heeft haar daarvoor dus behandeld en na de behandeling nogmaals de rug laten bollen en toen zag je al een veel mooiere ronding van de rug. Toen hebben we haar gelongeerd, eerst linksom, dat ging gewoon goed. Toen rechtsom, ze nam wel contrasttelling aan op de volte maar toen ik haar vroeg aan te springen sprong ze eerst links aan, teruggenomen en meteen weer aanspringen en toen sprong ze goed aan!! Waar ik de afgelopen dagen dus ruim een kwartier mee aan het stuntelen ben geweest lukte nu in minder dan 5 min! Ik hoop dat het dus goed effect heeft gehad!
Nu elke dag lekker rekken en strekken en een massage en dan zou het verholpen moeten zijn!

Hoop dat jullie er misschien ook wat aan hebben!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:26

Leuk dat het zo goed gaat bij iedereen!
Ik heb nu 2 keer gereden met het zadel van een ander paard (in overleg met fysio, voor zover ons kennen gaat ligt hij nergens te knellen etc. En voor enkele keren komt daar geen blijvende schade van.) maar naar mijn idee ligt dit zadel beter dan mijn eigen en ik zit er zelf een heel stuk fijner in. Veel minder last van een holle rug! En na heel veel moeite gehad te hebben met de rechtergalop pakte ze die vandaag ook heel netjes mee sinds een lange tijd! Ik zit dus weer even tijdelijk op mijn roze wolkje

Ook voor het eerst sinds een lange tijd weer wat gespeeld met de travers en die pakte ze verrassend goed op!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:00

Skippy01 schreef:
Faitherr schreef:
die heb je mooi aan het lopen!

Klopt dat ben ik met je eens, echter is ze wel enorm goed voor mn been en reageert ze echt goed op druk etc. Die volte heb ik inderdaad geprobeerd maar dat had geen effect. Ze valt op haar rechterschouder, dus ik ben bezig geweest met rechterstelling vragen en dan haar rechter achterbeen stimuleren om extra onder te treden. Hierdoor kwam ze wel van dr rechterschouder af maar bleef ze verkeerd aanspringen. Toen had ik het idee dat ze uiteindelijk wel rechterstelling aannam maar verder in haar lijf linksgebogen bleef, hier heb ik toen wat aan gewerkt maar ze bleef verkeerd aanspringen.

Gister is de fysio geweest, die heeft haar helemaal nagelopen, er waren geen echt rare dingen te vinden maar haar lendenen zaten wat vast, dit zag je ook mooi terugkomen als je in de billen prikt en de rug dus moet opbollen, dat de lendenen achterbleven, ze heeft haar daarvoor dus behandeld en na de behandeling nogmaals de rug laten bollen en toen zag je al een veel mooiere ronding van de rug. Toen hebben we haar gelongeerd, eerst linksom, dat ging gewoon goed. Toen rechtsom, ze nam wel contrasttelling aan op de volte maar toen ik haar vroeg aan te springen sprong ze eerst links aan, teruggenomen en meteen weer aanspringen en toen sprong ze goed aan!! Waar ik de afgelopen dagen dus ruim een kwartier mee aan het stuntelen ben geweest lukte nu in minder dan 5 min! Ik hoop dat het dus goed effect heeft gehad!
Nu elke dag lekker rekken en strekken en een massage en dan zou het verholpen moeten zijn!

Hoop dat jullie er misschien ook wat aan hebben!



De jonkies mogen bij mij met aangalopperen lekker met koppie naar buiten als ze dat makkelijk vinden - contrastelling vind ik niet zo'n probleem in het aanspringen, corrigeer ik wel weer als ze eenmaal galopperen. Buigen is vaak lastig als ze nog moeten leren balans houden onder een ruiter, dus mijn enige eis is achterhand mee onder het lijf brengen. Ik pak zelfs soms bij het aanleren expres wat buitenstelling. Springen ze keurig aan en die stelling en buigen komen dan wel weer ;)
Ik werk ook héél veel aan de hand, en leer paarden daar 'hey, we gaan nu linksom, ik wil dat je nadenkt over waar je gewicht heen gaat en over welk been éérst weg moet om het gewicht van je binnenschouder AF te houden'. Ze stappen altijd vrij snel in balans weg. Dit bouw je uit naar draf en uiteindelijk naar galop en dan pakken ze vrijwel nooit de verkeerde galop.

Bedankt voor je uitleg! daar kan ik was mee, qua stelling zijn we aan het spelen maar met contrastelling springt ze altijd wel verkeerd aan

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:47

Flicka12 schreef:
Foto’s van de shoot binnen <3 [ [url=m/451k92.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/avtdJt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2st652.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3 <3 <3 wauuuww! Hele mooie foto's!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:08

Janneke_x schreef:
Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3

Ik dacht al dat ik een gelijkenis zag. Mijn haffie is ook van wiser! Die van jou is wel mooi zeg <3
Hier gaat het trainen ook steeds beter! Vrijdag komt de zadelmaker!!! Hopen dat we dan eindelijk weer lekker kunnen rondrijden. 23 september hebben we weer een onderling wedstrijdje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:44

Janneke_x schreef:
O wauwie! Ja ik zie er wel wat in terug. Wel werkwillige dieren en stoer. Vind mijne wel schrikkerig en soms wat volhardend :roll: maar ach he! We moeten het er mee doen.

Jaa in die beschrijving kan ik me ook wel vinden, ze is enorm schikkerig soms en ook erg heet van karakter. Nu vind ik dat persoonlijk niet zo erg en ook wel leuk (als het niet op stomme momenten is zoals meestal :') ) maarja we moeten het er inderdaad me doen!
Gister fotoshootje gedaan, omdat ik dr vandaag precies een jaar heb!!
Zondag doen we nog een keer maar dan van het rijden! Ik ben heel benieuwd. De foto’s van gister zijn iniedergeval heel mooi.
Afbeelding

Afbeelding

(Zijn nog onbewerkt)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 20 bezoekers