Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:29

Vanochtend hebben we echt zo heerlijk kunnen trainen! Ze was super fijn licht in de mond. Mag alleen nog wel iets meer gaan dragen maar daar trainen we hard op. Ze doet in iedergeval ontzettend haar best. Ook hebben we voor de verandering een sprongetje gemaakt omdat we aanstaande zondag een springles hebben. Ik ben benieuwd hoe ze de carrièreswitch oppakt haha
Foto van vandaag(geen idee wat ik besloot te doen met Mn handen hier, lijkt wel alsof ik een winkerwagentje voortduw >;) )Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:35

Update Janouk, net bij Janouk geweest. Toen ik kwam was ze erg down maar wel alert.
Op haar patientenkaart stond: geen koorts, down, alert en honger .

De assistente zei dat ze goed at en goed plast en poept. Maar dat ze erg down is nog na de zware ingreep.
Ik mocht haar poetsen en zelfs een appeltje geven. En ze werd ineens wakker en blij haha goed voor mijn ego. ze zei ze is echt blij om je te zien.

Na een half uur kwam de chirurg uitleg geven over de operatie en de wond. Hij vond haar er super uitzien voor 20 jaar, en bij de operatie was hij onder de indruk van haar mega gespierde achterhand. Hahaha ik dacht grapje, maar nee, hij zei dat ze heel hespierd us en ja ook buikvet.

Hij vond haar heel goed nog geen 24 u na de operatie. Als ze wikde, mocht ze 5 minuten stappen. Hele kleine passen nemen zodat wond niet op spanning komt. Heel voorzichtig en als je tot het grasveld, mag ze zelfs even grazen. Goed voor haar gemoedstoestand. Als ze wil.

Tuurlijk wil ze dat. Ze liep wel wat wankelig nog maar met grote passen naar het gras hahaha twee dagen geen gras geproefd. Dat kan natuurlijk niet. Lekker 5 minueten gegraasd en weer langzaam terug naar haar box.
Op stal daar waren ze helemaal gek met haar, ze vinden haar zo lief haha dus dat zit wel goed.

Ik ben blij dat het zo goed gaat.


En thuis heeft ze van Michael Kalisvaart een mega ballon gekregen van de eenhoorn: keep calm and get well soon.
Leek me geen goed idee op de kliniek, niet ieder paard is zo cool als janouk

Afbeelding


Afbeelding

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:51

Och arme Janouk, maar het ergste is nu achter de rug! Hopelijk mag ze vlot naar huis, lekker op dr vertrouwde stekkie.

Wij kunnen Velina nog steeds niet ophalen... nog niet drachtig helaas. We halen haar nu eind volgende week op, want nog een ronde later word veel te laat. Dan kan ze thuis wel gescand op 18 dagen. Nou ja, nog 1 kans op een Monsoonbeeb dus.. 3x is scheepsrecht toch? :D

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:40

Prut dat Velina nog niet drachtig is, duim duim dat het alwnog lukt

margaret18Jarig

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:20

Janouk ziet er goed uit, kijkt mooi helder uit haar ogen. Heel veel beterschap, duimen voor vlot herstel. Vraagje, gaat die tumor nog weg voor PA? om het celtype te achterhalen of doen ze dat alleen bij mensen?

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:57

Ze hebben het wel gevraagd, maar dat heeft voor ons geen toegevoegde waarde. We kunnen niets met deze informatie

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:10

Fijn dat janouk zo snel de goede kant op gaat.

Mijn vriend heeft me dinsdag verrast met op bezoek bij Maximus. Was eigenlijk de bedoeling om bij monsoon te kijken. Maar max en velina stonden er nog.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop echt dat velina nog drachtig raakt. Ik duim mee!

Uiteraard monsoon ook gezien.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:11

Aaw wat fijn zeg! Hopelijk is ze snel weer lekker thuis en is ze snel weer de oude :(:)

Wij hebben vandaag weer een puntje gescoord in het M1 :D

Aaaaa Maximus is zo leeeeuk <3

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:01


Update Janouk. Op ziekenbezoek geweest

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:08

Flicka12 schreef:
Aaw wat fijn zeg! Hopelijk is ze snel weer lekker thuis en is ze snel weer de oude :(:)

Wij hebben vandaag weer een puntje gescoord in het M1 :D

Aaaaa Maximus is zo leeeeuk <3


Flicka waar heb jij gestart ga ik daar ook een starten. Gefeliciteerd met je winstpunt. Ik zit op moment in een baal moment haha bij mij blijft de basis een dingetje. Terwijl lastige oefeningen Stanley dan weer beter af gaan. Travere bijv.. die zet hij heel gemakkelijk in.. maar dat nageefelijkheid blijft bij stan een dingetje. En zo slecht paard is stan toch ook weer niet zucht haha.

Voor mij blijft t een topper. Maar mis op moment even de motivatie om door de trainen. Maar goed. Komt wel weer :-). We kennen t gevoel allemaal wel. T gevoel dat je niet voorruit gaat maar ook niet echt achteruit.

Of als ik lekker de draad heb op gepakt en bezig ben dan krijg ik ook wel eens een motivatie dip haha.

Ag t komt wel weer :-)

Janouk: ik ga je filmpje even kijken

Edit; janouk wat fijn dat ze de goede kant op gaat. Wond ziet er Ind netjes uit.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:54

Janouk ziet er goed uit! Kijkt levendig dr oogjes, en zo te zien ook alweer lekker kieskeurig.

April heeft bij dr achterbenen rond de uier allemaal zwarte plekken, ik denk dat dit gewoon de huid is maar ik vind het er gek uit zien. Hebben jullie dit al een keer gezien ofzo? Ik dacht eerst misschien van schuren icm zweet ofzo? Maar het zit ook echt aan de binnenkant van dr benen waar ze in principe elkaar niet raken. Ik mocht er aankomen, maar ze is dan ook wel heel lief en vertrouwend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:59

Wat vreemd die plekken bij Janouk. Nooit gezien. Fijn dat het verder goed gaat.
Plutolover, dat gevoel ken ik wel ja. Wij zitten inmiddels weer in de lift, maar poeh...inderdaad, die basis... gewoon van achter naar voren rijden. Zijgangen geen probleem. Gisteren in de les ging ze weer super dus ik hoop d'r binnenkort weer te starten.
Ze gaat steeds beter draven, soms maakt ze zich nog wat (heel erg...) sterk, maar dat wordt steeds minder. Ik ben super trots op d'r. Fok je dressuurpaarden, eindig je op een haflinger! Het kan raar lopen... Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:10

WoW sliert. Op jou foto’s ben ik jaloers. Mooi opwaartse houding. Dat krijg ik niet bij m’n hafje voor elkaar.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:02

Ooh die plekken hebben ze hier soms ook, met het warme weer. Denk van t zweten dat het toch wat schuurt. Nu heeft die van mij een gevoelig huidje.

Ziet er goed uit sliert, fijn van achter! Wat voor vader had jou merrie ook alweer?

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:23

Haar vader is Wolkenstein B. Daar zal ze ook wel d'r verschrikkelijk hete karakter van hebben. Ze is nu 12 en ze begint nu iets makkelijker te worden. En nu krijg ik dat hete ook voor me ipv tegen me. Ze heeft een behoorlijk neerwaartse romprichting, dus ze moet die oprichting echt uit d'r tenen halen bij wijze van spreken. Maar het is zo gaaf om te merken hoe ze zich ineens positief ontwikkeld. Ben echt super trots op d'r. Mijn instructrice is ook fan. Zo leuk als ik les heb en er zijn nog andere met dressuurpaarden. Doe ik losrijden in d'r eigen drafje, die echt niet spectaculair is, en daarna wat meer op het achterbeen en hupsakee... Ineens draaft ze van de grond en lijkt ze 20cm groter. Allemaal verbaasde blikken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:44

Stan heeft ook lage romprichting maar heeft niet het hete. Al ben ik niet t type van super hete paarden. Al had stan wel wat voorwaartser van zich zelf mogen zijn. Maar Ag ieder zo z’n karakter enz.

Als ik stan echt wil laten lopen dat hij gaat showen moet ik eerst ruzzie met hem maken. En ik heb echt geen zin in dat gevecht..

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:00

Faitherr, draagt April een deken met bilriemen? Zo ja, dan zijn daar de schuurplekken van.
Wat een gave Haf Sliert, Wolkenstein loopt hier vlakbij mijn huis op de weide, te genieten van zijn pensioen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:53

suffie schreef:
Faitherr, draagt April een deken met bilriemen? Zo ja, dan zijn daar de schuurplekken van.
Wat een gave Haf Sliert, Wolkenstein loopt hier vlakbij mijn huis op de weide, te genieten van zijn pensioen.

Ik was toevallig net in de wei om gras te geven, en ik keek even en zag de bilriem hangen en toen had ik ook al een vermoeden ja. Ik zal die er binnenkort eens afhalen en kijken hoe de deken dan blijft. Iemand ervaring met een bontje ofzo eromheen?

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:12

*\%/* *\%/*
Goed nieuws
Janouk doet het zo goed, dat ze waarschijnlijk dinsdag naar huis mag. Pijnstilling en antibiotica zijn gestopt.

Hier filmpje zondagochtend van een attente Janouk


Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:08

Fijn Corinne !!

Ze toont heel alert en ziet er goed uit op het filmpje.
Hoop dat ze dinsdag inderdaad mee mag met je.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:49


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:40

fijn dat janoek binnenkort lekker naar huis mag!

Flink balen hier, vrijdagavond het idee om even lekker een buitenritje te maken, nou had ze de dag ervoor rust gehad dus ik wist wat me te wachten stond maar jeetje mina he. Stappen als een kip, toen ik eindelijk uberhaubt aan draf durfde te denken klikte ik met mn tong waarop een rodeo het antwoord was, bokken springen keihard wegsjeesen etc. we hadden ondertussen een flink publiek verzameld bovenaan de dijk. Maarja, ik ben het wel gewend dus gewoon rustig blijven, niet in de mond hangen maar wel duidelijk blijven. Beetje overgangen proberen te rijden, maar elke keer bij aandraven kon ik een rodeo show ontvangen. Toen uiteindelijk had ze een stukje netjes gedraafd dus ik vond het wel genoeg, ik stuur dr dus de dijk op. Nou ze maakt me toch een sprong, enorm hard naar voren, dus ik vlieg achterin het zadel. Natuurlijk kwam er nog een vrolijke bok achteraan dus daar ging ik. Ik lande helemaal niet hard maar omdat het omhoog liep kon ze me niet ontwijken dus is ze op mn been gaan staan. Op het moment natuurlijk opgestaan om op paardenjacht te gaan. Maar thuis ging het steeds meer pijn doen. Loop momenteel met krukken die we gelukkig nog hadden staan want ik kan er amper gewicht op zetten. Maar nu is het mooi *** want van mijn ouders mag ik (uiteraard logisch maar oke) niet met dr naar de bak dus ik kan haar niet even losgooien of iets dergelijk. Daarbij ga ik dinsdag naar Ibiza dus kan ik vrijdag pas weer rijden.
Nu is de grootste zorg dat ik uberhaubt kan lopen op ibiza maar oke. Ik hup al flink rond en probeer rust te geven waar mogelijk.

Heerlijk zo'n koelbloedige haflinger, toch? :roll:

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:44

Oeps dat is zeker balen. Ben je al bij de dokter geweest of ziekenhuis voor foto’s

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:51

ja heel vervelend, ik heb de huisarts gebeld. Die zei eerst direct dat ik moest langskomen. Maar toen ik even doorvroeg of het echt zo'n haast had en of ze dan überhaubt daadwerkelijk iets konden doen zei ze dat ze dat waarschijnlijk niet konden inderdaad. En dat ik het ook wel even mocht aankijken. Zolang het niet meer pijn ging doen, wit werd of ging tintelen was het prima, gebeurde dit wel moest ik direct komen. Ik heb vandaag al minder last gehad dan gisteren dus dat is een goed teken! Hoop dus dat ik morgen April even los kan gooien in de bak en dan dinsdag pijnvrij naar ibiza kan. Hopelijk zonder krukken.

Het nare is ook dat ik er ook niet even ''doorheen'' kan gaan, ik heb wel vaker ergens last van of iets gekneusd maar dan doe ik meestal even tanden op elkaar en er doorheen en dan gaat het vaak wel beter, maar nu is er gewoon een error als ik mn voet wil buigen. Heel frustrerend. Stil zitten is niks voor mij. Je ziet me nu dus ook meerdere keren per dag met mijn krukken door de wei heen huppelen hihi oepsie, ouders niet zo happy :=

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:09

Au faitherr, voorzichtig
Ik hoop dat je snel weer mobiel bent.
Je zou toc denken dat het nu e warm is voor de hafjes om zich zo druk te maken