Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:49

Jeetje Corinne schrikken zeg hopelijk heb je snel wat duidelijkheid sterkte

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:40

janouk schreef:
Helaas is het helemaal fout met Janouk haar lijf. Omdat ze opeens zo extreem hengsten gedrag vertoont, heeft de veearts haar vandaag onderzocht.
Ze heeft een harde tumor ter grootte van een handbal op haar eierstok op de echografie.

Ik was er al bang voor, omdat haar gedrag zo extreem is veranderd de laatste weken..
De bloeduitslagen moeten de definitieve diagnose bevestigen met hoeveelheid testosteron. Maar daar twijfel ik niet over, gezien het gedrag.

De veearts gaat nu op zoek naar de juiste kliniek voor Janouk en dan volgt verder onderzoek. Of het operatief verwijderd kan worden en zo ja hoe en wanneer.

We gaan er voor. Duim duim duim

Want er staat hier een hele fitte merrie van 20 jaar en die wil ik nog lang niet kwijt.

En ik hoor graag hele positieve ervaringen en tips. Vertel me aub geen negatieve ervaringen. Die wil nu niet horen of lezen.


Dat meen je niet... :\ Hopen dat ze er iets aan kunnen doen en dat het weer goed komt! Sterkte ermee..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:44

Vandaag weer lekker kunnen rijden, ze gaat steeds lekkerder lopen. Ze moet alleen nog wat meer tempo leren houden als ze laag loopt en mag wat meer opwaarts. Maar we zijn een eind op de goede weg :j

(Ik was vergeten mn modieuze uggs te vervangen voor mijn leren laarzen :roll: )
Afbeelding
Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:42

Ik heb 3 verschillende chirurgen gesproken en 3 offertes ontvangen. Vanmorgen bespreken met veearts welke behandelmethode zijn voorkeur heeft. Dus weer lekker nachtje wakker gelegen en alle voor en nadelen afgewogen.
Janouk gaat in ieder geval geopereerd worden, alleen nu nog keuze maken voor de methode en kliniek.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:45

Oh wat akelig voor Janouk. Sterkte ermee

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:24

Ooooh jeetje, arme Janouk! Ik ga heel hard duimen voor een succesvolle operatie met een goed en snel herstel. Dikke knuffel! :(:)

JannaxWis

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:09

Vreselijk voor Janouk, heel veel sterkte. -O-
Ik duim voor jullie

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:22

Jeetje! Heel veel sterkte en hoop dat ze er goed uit komt! :(:)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:36

Knappie aan de longe vanmiddag <3 Gaat steeds weer beter en ze wordt steeds strakker :D
Afbeelding

Hoe gaat het met jullie blondjes, nog wedstrijden gereden of op de planning? *\o/*

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:09

Leuk is dat He dat je verschil ziet
Als je king. In 2011 zag en nu wauw wat een spierbundel

Planning is augustus kampioenschap mennen

En ik heb dispensatie aangevraagd ik wil zo graag verder in dressuur onder de man maar lichamelijk is dit met mijn zware chronische astma het M vooral met doorzitten Amper haalbaar ik red het gewoon niet als ik lichtrij dan scheelt dit mij enorm in energie, dus wie niet waagt wie niet wint vraag dus om alle proeven licht te gaan rijden en telefonische was de Knhs erg enthousiast.
Sjaa aangevraagd gedaan 1 juni zou binnen 10 werkdagen bericht krijgen, nu 15 werkdagen verder blijken ze die hele aanvraag kwijt te zijn schrrr

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:30

Jaa super leuk die veranderingen, Kun je dan wel weer heel trots op zijn! :D

Aah gaaf de kampioenschappen! *\o/*

Zou fijn zijn als je inderdaad dispensatie krijg en weer lekker door kan in de dressuur! Ik duim voor je +:)+

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:57

Flicka12 schreef:
Jaa super leuk die veranderingen, Kun je dan wel weer heel trots op zijn! :D

Aah gaaf de kampioenschappen! *\o/*

Zou fijn zijn als je inderdaad dispensatie krijg en weer lekker door kan in de dressuur! Ik duim voor je +:)+



Ja Thanks maar weer op nieuw ingediend morgen ff zh of ha bellen voor verklaring

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:34

Jeetje Corinne, dat is schrikken. Heel veel sterkte met beslissen en de behandeling.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:12

Ik wilde ook nog een paar foto’s met jullie delen van een training twee weken geleden :D

Afbeelding

Yes, ontspanning!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk dat achterbeen <3
Afbeelding

Foto’s zijn gemaakt door een stalgenootje <3 Nog lang niet perfect, maar blij dat de training echt fijn ging. Storm wilde weer voor me werken en we werden weer een team.

Jammer genoeg ben ik momenteel even uit de “running” door oorontsteking en gordelroos :( Maar paard van stalgenootje staat kreupel, dus zij pakt Storm even op.

Hoe gaat het bij de andere haffies? Staan er nog wedstrijden op de planning? En hoe is het nu met Janouk? Al een beter beeld van de behandeling die gaat komen?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:19

janouk schreef:
Helaas is het helemaal fout met Janouk haar lijf. Omdat ze opeens zo extreem hengsten gedrag vertoont, heeft de veearts haar vandaag onderzocht.
Ze heeft een harde tumor ter grootte van een handbal op haar eierstok op de echografie.

Ik was er al bang voor, omdat haar gedrag zo extreem is veranderd de laatste weken..
De bloeduitslagen moeten de definitieve diagnose bevestigen met hoeveelheid testosteron. Maar daar twijfel ik niet over, gezien het gedrag.

De veearts gaat nu op zoek naar de juiste kliniek voor Janouk en dan volgt verder onderzoek. Of het operatief verwijderd kan worden en zo ja hoe en wanneer.

We gaan er voor. Duim duim duim

Want er staat hier een hele fitte merrie van 20 jaar en die wil ik nog lang niet kwijt.

En ik hoor graag hele positieve ervaringen en tips. Vertel me aub geen negatieve ervaringen. Die wil nu niet horen of lezen.

Jeetje corrine, wat verschrikkelijk :(:) sterkte


Flicka12 schreef:
Wat is Winner een knapperd! Gave fotos <3

Jeetje wat schrikken van Janouk! Hoop dat jullie haar snel en goed kunnen helpen! Heel veel sterkte :(:)

Wij hebben vandaag genoten in het Drents Friese Wold :D


[ [url=m/cnsHM0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk Berber! Dat schaapje ook <3


Faitherr schreef:
Pfff Janoek! Wat ontzettend naar! Ze ziet er nog zo goed uit! Maar wat je zelf zegt, ze is ontzettend fit! Dus ze zal zelf ook vechten om hier doorheen te komen!!

Vandaag eindelijk weer de staart gewassen (was flink tijd, was al helemaal vergeten dat hij wit was :+ ) en dit is de eersye keer dat ik m ect wit heb gekregen. Ze heeft onderin zo’n vieze gele gloed maar die is nu echt al een heeel stuk minder!
[ [url=m/W4F4oH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xaRQcA.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de maantjes ook meteen maar meegenomen

[ [url=m/ptACpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo knap gewassen. Heerlijk als ze weer schoon zijn.


Faitherr schreef:
Vandaag weer lekker kunnen rijden, ze gaat steeds lekkerder lopen. Ze moet alleen nog wat meer tempo leren houden als ze laag loopt en mag wat meer opwaarts. Maar we zijn een eind op de goede weg :j

(Ik was vergeten mn modieuze uggs te vervangen voor mijn leren laarzen :roll: )
[ [url=m/ES6SHV.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/519nfG.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf paard, die set staat haar mega goed!

Persoonlijk zou ik er alleen niet voor kiezen om haar meer opwaards te laten lopen. Ik zou eerst opzoek gaan naar de voorwaards knop, echt van achter naar voren en opzoek naar horizontaal evenwicht. Succes.


janouk schreef:
Ik heb 3 verschillende chirurgen gesproken en 3 offertes ontvangen. Vanmorgen bespreken met veearts welke behandelmethode zijn voorkeur heeft. Dus weer lekker nachtje wakker gelegen en alle voor en nadelen afgewogen.
Janouk gaat in ieder geval geopereerd worden, alleen nu nog keuze maken voor de methode en kliniek.

Spannend corrine. Weet je al wat meer?


Flicka12 schreef:
Knappie aan de longe vanmiddag <3 Gaat steeds weer beter en ze wordt steeds strakker :D
[ [url=m/0fA8r0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe gaat het met jullie blondjes, nog wedstrijden gereden of op de planning? *\o/*

Knap knap knap

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:27

kiddokids schreef:
Leuk is dat He dat je verschil ziet
Als je king. In 2011 zag en nu wauw wat een spierbundel

Planning is augustus kampioenschap mennen

En ik heb dispensatie aangevraagd ik wil zo graag verder in dressuur onder de man maar lichamelijk is dit met mijn zware chronische astma het M vooral met doorzitten Amper haalbaar ik red het gewoon niet als ik lichtrij dan scheelt dit mij enorm in energie, dus wie niet waagt wie niet wint vraag dus om alle proeven licht te gaan rijden en telefonische was de Knhs erg enthousiast.
Sjaa aangevraagd gedaan 1 juni zou binnen 10 werkdagen bericht krijgen, nu 15 werkdagen verder blijken ze die hele aanvraag kwijt te zijn schrrr

Ik ben benieuwd voor je.


Denise_Storm schreef:
Ik wilde ook nog een paar foto’s met jullie delen van een training twee weken geleden :D

[ [url=m/F7KZjH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yes, ontspanning!
[ [url=m/utPoyi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ea4yz4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oF5mVv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk dat achterbeen <3
[ [url=m/YWfUaH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto’s zijn gemaakt door een stalgenootje <3 Nog lang niet perfect, maar blij dat de training echt fijn ging. Storm wilde weer voor me werken en we werden weer een team.

Jammer genoeg ben ik momenteel even uit de “running” door oorontsteking en gordelroos :( Maar paard van stalgenootje staat kreupel, dus zij pakt Storm even op.

Hoe gaat het bij de andere haffies? Staan er nog wedstrijden op de planning? En hoe is het nu met Janouk? Al een beter beeld van de behandeling die gaat komen?

Storm is rete gaaf!

Als ik je een tip mag geven zou ik ook mer storm de voorwaards knop meer zoeken. En wees niet bang om hem een beetje lucht te geven van voren. Ik denk dat hij dan veel beter gaat lopen!

Balen dat je zelf uit de running bent. Dat zijn geen leuke dingen.

Hier gaat het ook maar zo zo. Ik loop te kloten met Nash zijn hoeven, dat gaat niet zoals ik wil dat het gaat. Ik heb nu een andere hoefsmid gevonden en dat lijkt te helpen. Nash kan aardig knietrekken, maar met zijn nieuwe beslag lijkt hij wat vlakker te worden. Hij moet er wel heel duidelijk aan wennen.

Ik ben dus bezig met een grote ommezwaai in management om de boel beter op de rit te krijgen. Binnenkort komt er ook iemand langs voor schriktraining, zodat Nash hopelijk niet meer zo mega schrikt op concoursen met veel herrie. Op het Haflingerevent was het wel echt een beetje sneu hoe bang Nash was van ring 1.

Toch nog wel een coole foto aan overgehouden van de zondag dat hij wel echt heen erg fijn door de enne baan heen ging. Zo trots als een pauw was ik <3


Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:28

ik ga vanavond even goed op jullie reageren

ik zit over na tedenken om toch het vloggen weer op te pakken. Al vind ik het wel erg lastig heb ooit 1 vlog gemaakt haha. Maar iets gebrek aan zelfvertrouwen haha misschien is het wel goed voor mijn zelfvertrouwen haha

edit even snel reactie op gail:wat fijn dat er iemand komt om je te helpen.Want ind wel sneu dat hij zo bang was. Gelukkig ga je er wat aan doen.
ik ken ook persoonelijk mensen die schriktrainingen geven. Wie komt er?

denise_strom: wow wat fijn dat jullie weer als 1 team zijn! jammer dat je training voor jezelf nu even stil ligt heel veel beterschap

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:45

xLeoniee schreef:
Ik kom ook even spammen <3

[ [url=m/Tprn8t.jpg]Afbeelding[/url] ]



Aawh hoe cute <3

Sorry ik vind het lastig om jullie bij te houdeb met mn werk. 2 dagen deze week 14u gewerkt. In totaal 56 uur.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:21

@peelkedankjewel voor je tip, met opwaarts bedoel ik inderdaad vanuit dat voorwaartse (en dus netjes van achter naar voren) omhoog werken. Hier ga ik niet teveel aan prutsen ze mag dit zelf uitzoeken. Ik denk dat dat vanzelf komt als ze dus inderdaad meer van achter loopt. Het is in iedergeval ontzettend fijn dat ze zo snel leert en graag meedenkt. Al hebben we ook vaak genoeg ruzie trouwens. Masr dat hoort erbij, merrie’s...

Zometeen eventjes een rondje hobbelen, vriendin gaat een paar foto’s maken dus ik zal jullie snel volspammen :)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:51

De afspraak met de chirurg is gemaakt.
Maandagmiddag moet Janouk zich melden op de kliniek voor de intake en controle.
Dan moet ze daar blijven om twee dagen te vasten.
Als alles goed is, zal ze woensdag geopereerd worden, staand onder sedatie, via een kijkoperatie door de lies zal de tumor verwijderd worden.
Afhankelijk van haar herstel, mag ze een week later naar huis om hier verder te herstellen.

Pppfffff spannend, maar komt goed.

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:59

wow dat is spannend. Hopelijk hersteld ze goed. heeel veel sterkte met haar. En jij ook in deze spannende tijd

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:17

Jeetje! Hopelijk gaat het allemaal goed en is ze snel weer de oude! :(:)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:41

janouk schreef:
De afspraak met de chirurg is gemaakt.
Maandagmiddag moet Janouk zich melden op de kliniek voor de intake en controle.
Dan moet ze daar blijven om twee dagen te vasten.
Als alles goed is, zal ze woensdag geopereerd worden, staand onder sedatie, via een kijkoperatie door de lies zal de tumor verwijderd worden.
Afhankelijk van haar herstel, mag ze een week later naar huis om hier verder te herstellen.

Pppfffff spannend, maar komt goed.

[ [url=m/RSqUuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heftig! Maar inderdaad, ze zal zich er vast goed doorheen knokken!


De foto’s zijn helaas niet heel mooi geworden, de zon was heel fel waardoor je niet zo goed kon zien wat je fotografeert, dus op de meeste sta of ik of april maar half :j
Maar er zitten een aantal mooie bij!

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:11

hoe heeft je vriend gefotografeerd? dat ze in het scherm keek? of door het oogje. Dus op de ouderwerte manier. Volgens mij heb jij dezelfde camera als ik. Ik fotografeer altijd door het oogje dan kan je het beter zien en dus minder last van de tegen zon. Je ziet dus wat je fotografeert. Zelf vind ik via het scherm lastiger fotograferen. Ik doe het liever op de ouderwetse manier om het zo maar te noemen. snap je wat ik bedoel?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:58

plutolover schreef:
hoe heeft je vriend gefotografeerd? dat ze in het scherm keek? of door het oogje. Dus op de ouderwerte manier. Volgens mij heb jij dezelfde camera als ik. Ik fotografeer altijd door het oogje dan kan je het beter zien en dus minder last van de tegen zon. Je ziet dus wat je fotografeert. Zelf vind ik via het scherm lastiger fotograferen. Ik doe het liever op de ouderwetse manier om het zo maar te noemen. snap je wat ik bedoel?

Ik fotografeer ook altijd door de kijker heen.

Op het scherm kijken is leuk voor vakantiekiekjes.

Nogsteeds een knappie hoor! Ook rood staat super