Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:46

Nee dat klopt. Maar ligt er aan hoever het weg zit en hoe vaak er lijnenteelt wordt toegepast in 1 lijn of het nog fijn is om mee verder te fokken zeg maar. Dunne lijn zit er tussen die lastig te vinden is


farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:07

anjali schreef:
wendy1987 schreef:
A x a houd in dat er verderop in de lijn dezelfde vader is gebruikt.
Je hebt in haflingers 7(toch) lijnen.
A - m - s - st - w - n - en volgens mij vergeet ik er 1.

Te herkennen aan de eerste letter van de naam van de hengst..

Ooit ontstaan uit die 7 hengsten. Dus alles wat dezelfde letter heeft komt voort uit dezelfde voorouders.

Dat wil je zo min mogelijk en dat heet dan lijnenteelt. Het zijn niet dezelfde ouders dus geen inteelt maar in de verte zit er wel degelijk hetzelfde bloed in.

Hopelijk beetje duidelijk zo haha

Okay ja ik snap het.Maar volgens mij zit er in diverse stamboeken heel veel inteelt om vreemd bloed te voorkomen.Anders kan het ras ver gaan afdwalen van de oorspronkelijke bedoeling?Of zie ik dat fout?


Super uitgelegd Wendy. En klopt de B lijn mist.

Ik zelf heb ook merries waar de Amadeus lijn in zit. Een A lijn die vaak in heel heel veel paarden terug komt. Ik heb naar een A vrije hengst gezocht om de A lijn niet te versterken. Er is idd best veel inteelt gekomen. Daarom zoek ik eerst alles uit voor ik definitief voor de hengst ga

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:16

Ook ik meld mij hier in dit taxatietopic. Jammer dat je op de foto's weinig beweging kunt zien, want dat vind ik zeer bepalend voor de prijs voor een haflinger. Komen wel zeker leuke paarden voorbij. Ik taxeer,

Janouk, meneer Anton komt bij mij op een bedrag van 4500 euro. Ik vind dit echt een haflinger en loopt onder het zadel en aangespannen. Daarbij ook nog zeer succesvol.

Janneke, Willow krijgt bij mij 3500 euro. Fijn paard zeker voor de toekomst, mag iets meer doorgereden zijn en heeft nog geen sportieve prestaties.

Noukie12, Merrie krijgt van mij 2500 euro. Ik vind de merrie een aansprekend maar ietwat eenvoudig van type. Kan zichzelf wel opwaarderen in beweging, maar dat is moeilijk op een foto. Ook ben ik benieuwd wat haar nafok doet. Indien dit goede paarden worden, dan kan de merrie zichzelf zeker opwaarderen.

Nu een foto van Loletta,

Loletta is een Oostenrijks gefokte merrie uit Lady Lareina V Amadeus en de hengst Stainz, tevens is haar moeder volle zus van de hengst Liz Anthony. De moeder van lady Lareina is een moeder van meerdere goedgekeurde hengsten. Loletta is opgenomen in het stamboek van het NHPS met 77 punten en meet 1.57. Loletta loopt inmiddels op L niveau.


Afbeelding





Afbeelding

Minolda Z1+14 met pensioen.
Fhara van de Smidshof Z2+8 met pensioen
Loletta M1+5
Lenthe Loren M2+9

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:47

Hallo hallo, ik kon geen recenter topic vinden hierover dus daarom mijn vraag hier!

Sinds kort rijd ik een haflinger x arabier kruising voor een eigenaar voor de verkoop, en hij vroeg mij wat hij ervoor moest gaan vragen. Nu ben ik helemaal niet thuis in de pony taxaties, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

Zoals gezegd gaat het om een haflinger (75%) x arabier (25%) kruising, 8 jaar, merrie, donkerbruin (maar wel heel mooi, beetje zoals Johnson TN van HP Minderhoud), D-pony maat, exacte schofthoogte weet ik niet precies. Pony heeft een tijdje stil gestaan wegens veulen en daarvoor omdat de verzorgster met een opleiding begon en daarom weinig tijd had. Nu heb ik haar vorige week weer opgepakt en ze pakt alles ontzettend goed op. Niveau is nu L1/L2 dressuur B springen (ze is ooit in de B dressuur (met winst) en BB springen gestart, later niet meer).

Pony is erg werkwillig en heeft een goed karakter, super lief op stal, echter heeft ze wel een bok-geschiedenis. Bij de vorige ruiter, die haar ruim twee jaar gereden heeft tot ongeveer een jaar terug, bokte ze best regelmatig. Soms ging het weer maanden heel goed maar soms kon je er ook niets mee. Nu is er van dat bokken weinig meer te zien, alleen op de zweep bokt ze soms nog. Zoals ik zei is ze verder top braaf.

Foto's/filmpjes gaan we zaterdag maken, heb nu geen goede fotos bij de hand.

Dus brand los! Ik ben erg benieuwd waar jullie haar op taxeren.

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:21

emma_evg schreef:
Hallo hallo, ik kon geen recenter topic vinden hierover dus daarom mijn vraag hier!

Sinds kort rijd ik een haflinger x arabier kruising voor een eigenaar voor de verkoop, en hij vroeg mij wat hij ervoor moest gaan vragen. Nu ben ik helemaal niet thuis in de pony taxaties, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

Zoals gezegd gaat het om een haflinger (75%) x arabier (25%) kruising, 8 jaar, merrie, donkerbruin (maar wel heel mooi, beetje zoals Johnson TN van HP Minderhoud), D-pony maat, exacte schofthoogte weet ik niet precies. Pony heeft een tijdje stil gestaan wegens veulen en daarvoor omdat de verzorgster met een opleiding begon en daarom weinig tijd had. Nu heb ik haar vorige week weer opgepakt en ze pakt alles ontzettend goed op. Niveau is nu L1/L2 dressuur B springen (ze is ooit in de B dressuur (met winst) en BB springen gestart, later niet meer).

Pony is erg werkwillig en heeft een goed karakter, super lief op stal, echter heeft ze wel een bok-geschiedenis. Bij de vorige ruiter, die haar ruim twee jaar gereden heeft tot ongeveer een jaar terug, bokte ze best regelmatig. Soms ging het weer maanden heel goed maar soms kon je er ook niets mee. Nu is er van dat bokken weinig meer te zien, alleen op de zweep bokt ze soms nog. Zoals ik zei is ze verder top braaf.

Foto's/filmpjes gaan we zaterdag maken, heb nu geen goede fotos bij de hand.

Dus brand los! Ik ben erg benieuwd waar jullie haar op taxeren.

Maar ze is wel in de B gestart geweest vroeger,maar niet in de L.Dus eigenlijk kun je dat niet als niveau opgeven.Heeft ze een stamboom?

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:53

anjali schreef:
emma_evg schreef:
Hallo hallo, ik kon geen recenter topic vinden hierover dus daarom mijn vraag hier!

Sinds kort rijd ik een haflinger x arabier kruising voor een eigenaar voor de verkoop, en hij vroeg mij wat hij ervoor moest gaan vragen. Nu ben ik helemaal niet thuis in de pony taxaties, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

Zoals gezegd gaat het om een haflinger (75%) x arabier (25%) kruising, 8 jaar, merrie, donkerbruin (maar wel heel mooi, beetje zoals Johnson TN van HP Minderhoud), D-pony maat, exacte schofthoogte weet ik niet precies. Pony heeft een tijdje stil gestaan wegens veulen en daarvoor omdat de verzorgster met een opleiding begon en daarom weinig tijd had. Nu heb ik haar vorige week weer opgepakt en ze pakt alles ontzettend goed op. Niveau is nu L1/L2 dressuur B springen (ze is ooit in de B dressuur (met winst) en BB springen gestart, later niet meer).

Pony is erg werkwillig en heeft een goed karakter, super lief op stal, echter heeft ze wel een bok-geschiedenis. Bij de vorige ruiter, die haar ruim twee jaar gereden heeft tot ongeveer een jaar terug, bokte ze best regelmatig. Soms ging het weer maanden heel goed maar soms kon je er ook niets mee. Nu is er van dat bokken weinig meer te zien, alleen op de zweep bokt ze soms nog. Zoals ik zei is ze verder top braaf.

Foto's/filmpjes gaan we zaterdag maken, heb nu geen goede fotos bij de hand.

Dus brand los! Ik ben erg benieuwd waar jullie haar op taxeren.

Maar ze is wel in de B gestart geweest vroeger,maar niet in de L. Dus eigenlijk kun je dat niet als niveau opgeven.Heeft ze een stamboom?


Ja ze heeft wel stamboom volgens mij, maar ik weet de namen niet. Weet wel dat de moeder Z springen is (C pony) en op meerdere NK's heeft gelopen. Heb het even nagezocht, moeders kant is Sjapoer Ox. Vaders kant ga ik achteraan.
Misschien ga ik haar nog een keer starten in de L1, mocht ik daar winst rijden, zou ze dan echt veel meer opbrengen?

Edit: wat foto's van de pony

Afbeelding

Afbeelding

Het hele jaar door verandert ze van kleur, dus vandaar het verschil. Foto's zijn ongeveer een jaar of twee oud.


anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:14

Jazeker,als de pony winst zou rijden in de L kun je er meer voor vragen.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:18

Hoeveel meer kun je daar dan voor vragen?

Heb het even nagevraagt, maar vaders kant is onbekend. De eigenaar had de moeder van deze pony verkocht, en later bleek dat ze drachtig was en ze weten niet door wie ze is gedekt. Veulen heeft hij dus teruggenomen, en dat is deze pony.

Vandaag het springen opgepakt, ze springt erg goed. Zou ook zo de B in kunnen.

Dus ik ben benieuwd, waar zouden jullie haar op taxeren hoe ze nu is? En waarop als ze winst zou lopen in de L1 dressuur en / of de B springen?

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:42

Doordat de pony mogelijk kan bokken (zijn haar rug en zadel nagekeken?) is ze niet geschikt voor een beginner of bange ruiter. Verder is ze niet echt een Haflinger eigenlijk,vandaar dat ik echt niet zou weten wat een dergelijke pony waard is.In elk geval gaat haar waarde omhoog als jij haar goed doorrijdt, zodat ze zich goed kan presenteren als er iemand komt kijken.

Poekkie

Berichten: 7289
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:58

Is dit haflingertaxatietopic nog open? :D

Ben heel erg benieuwd wat corona met de prijzen doet, het lijkt me of alles sterk omhoog is gegaan.

Wat denken jullie van de mijne (niet te koop hoor ;) )

Leeftijd: wordt in maart 17
Papier: Volle haflinger, maar geen stamboom. Ouders onbekend.
Stokmaat: 1m47
Niveau:
- springen: geen springtalent maar doet het wel. We springen thuis kleine 80 cm parcoursjes. Heeft wel A-brevet gesprongen.

- dressuur: niet geklasseerd. Wel af en toe op oefendressuur meegeweest en brevetten gereden. Altijd vrij netjes gereden op basisniveau, loopt nageeflijk en zit wel goed in de spieren en in conditie.

- mennen: niet geleerd

- wandelen: bomproof. Freeze-reactie bij angst, draait niet of schiet niet weg. Gekend met zwaar verkeer. Kan helemaal alleen op pad, zelfs langs drukke wegen.

-Karakter: kalm, flegmatiek, niet per se mensgericht maar wel heel braaf in omgang en goed in groep met andere paarden. Zou heel geschikt zijn als eerste paardje met begeleiding of voor angstige ruiters. Durft wel profiteren door stil te vallen, te gaan eten, andere kant op te draaien indien geen leiding, maar zal nooit bokken/steigeren.

-Bouw: redelijk ouderwets type. Geen echte tank, maar toch vrij breed met lage halsaanzet. Groot hoofd met aansprekende bles.

-Gangen: Geen opgerichte houding van nature door de lage halsaanzet. Vlakke , trage gangen.

-Hoeven: sterke hoeven, goede vorm

-Blessures: geen

-Stalgebreken: geen. Kan niet op stro ivm alles leegvreten als het hooi op is.
Gebreken: allergie die zich gelijkaardig uit aan zomerexceem. Hele zomer exceem dekens nodig en beperkt op gras. Dan wel perfect onder controle te houden.


Foto’s lukt me helaas niet op gsm.
Ben benieuwd :)

Paardengek in hart en nieren!

Dario1989
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:12

@Poekkie

Zoals ik in andere topics meekrijg, zijn de prijzen enorm gestegen over de tijd van de afgelopen jaren, en nu daar bovenop corona. Toen ik mijn haflinger 20 jaar :+ geleden kocht, waren beleerde, brave haflingers 5-9 jaar oud zo'n 1500-2000 euro zonder papier, en 2500 met papier.

Ik ben benieuwd naar foto's van jouw haflinger! Qua taxatiewaarde, verwacht ik dat deze laag ligt, puur door de leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Dario1989 op 26-03-21 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:19

Dario1989 schreef:
@Poekkie

Zoals ik in andere topics meekrijg, zijn de prijzen enorm gestegen over de tijd van de afgelopen jaren, en nu daar bovenop corona. Toen ik mijn haflinger 20 jaar (:+) geleden kocht, waren beleerde, brave haflingers 5-9 jaar oud zo'n 1500-2000 euro zonder papier, en 2500 met papier.

Ik ben benieuwd naar foto's van jouw haflinger! Qua taxatiewaarde, verwacht ik dat deze laag ligt, puur door de leeftijd.

Eerder in guldens.
Mijn opa kocht wel eens er 1 om te beleren voor de kar, maar een leuke met papier was 1750-2250 in guldens.
Zonder papier 1250-1500 gulden.. dat waren nog eens tijden :+

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Poekkie

Berichten: 7289
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:49

Dario1989 schreef:
@Poekkie

Zoals ik in andere topics meekrijg, zijn de prijzen enorm gestegen over de tijd van de afgelopen jaren, en nu daar bovenop corona. Toen ik mijn haflinger 20 jaar :+ geleden kocht, waren beleerde, brave haflingers 5-9 jaar oud zo'n 1500-2000 euro zonder papier, en 2500 met papier.

Ik ben benieuwd naar foto's van jouw haflinger! Qua taxatiewaarde, verwacht ik dat deze laag ligt, puur door de leeftijd.


Ik heb je een pb gestuurd omdat ik mijn paard en stalling niet te herkenbaar op internet wil hebben :) Als nog iemand interesse heeft om een gokje te wagen wil ik die personen natuurlijk ook altijd pb doen.

Ik heb er echt een gouden paard aan en doe hem nooit weg, maar vind het wel leuk om te taxeren :) Vind het moeilijk want zoals hij kalm en betrouwbaar is zonder stalgebreken zou het een ideaal gezinspaardje zijn. Moest hij 9 zijn en zonder allergie zou ik daar in deze gekke tijden gerust 4000-5000 euro op durven plakken (2 jaar geleden 2800 ofzo). Maar nu heeft hij wel wat allergies die waardeverminderend zijn (altijd dekens nodig) en ja qua leeftijd is hij niet oud maar voor de verkoop wel ‘oud’. Alhoewel het mij lijkt dat mensen die dit soort kalm betrouwbaar recreatiepaardje zoeken daar minder naar kijken dan voor de sportpaarden die nog carriere moeten maken. Of is dat een foute aanname?

Papier heeft hij niet, maar maakt dat uit voor een ruin van middelbare leeftijd? Fokken lukt niet en dit type paard komt toch nergens in de echte sport?

Dus mijn eigen gokje ligt rond de 2000-2200 euro een tweetal jaar geleden en rond de 3000 euro in deze gekke tijden, met de wetenschap dat daar wss nog een 200-300 euro op afgedrongen zal worden.

Paardengek in hart en nieren!

Poekkie

Berichten: 7289
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:53

Brainless schreef:
Dario1989 schreef:
@Poekkie

Zoals ik in andere topics meekrijg, zijn de prijzen enorm gestegen over de tijd van de afgelopen jaren, en nu daar bovenop corona. Toen ik mijn haflinger 20 jaar (:+) geleden kocht, waren beleerde, brave haflingers 5-9 jaar oud zo'n 1500-2000 euro zonder papier, en 2500 met papier.

Ik ben benieuwd naar foto's van jouw haflinger! Qua taxatiewaarde, verwacht ik dat deze laag ligt, puur door de leeftijd.

Eerder in guldens.
Mijn opa kocht wel eens er 1 om te beleren voor de kar, maar een leuke met papier was 1750-2250 in guldens.
Zonder papier 1250-1500 gulden.. dat waren nog eens tijden :+


Delen door 2,2 om om te zetten naar euro? Daar koop je onze kat nog niet eens voor nu :')
Leken wel zalige tijden idd! Waren alleen de hafs zo goedkoop of was een sportpaard toen ook zo’n meevaller?

Paardengek in hart en nieren!

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:09

Leuk dat ik dit topic tegenkom. Is deze nog actief? Zoja ben ik benieuwd wat jullie vinden van mijn haflinger!

Naam: Alano
Geslacht Ruin
Stamboeknaam: Stylano van Jonkershof
Leeftijd: 4
Hoogte: rond de 1.50m
Vader: Steinfries
Vader van Moeder: Neidhart

Alano is een pittige haflinger. Kan soms sensibel zijn. Heeft een enorme werklust en werkt graag met je samen. Is intelligent en slim en pakt alles snel op. Hij kan soms wat dominanter en drammerig zijn. Momenteel iets langer dan een half jaar onder het zadel en zijn vooral bezig met de basis. Qua niveau zitten we echt nog onder een B proefje (om het zo maar even te zeggen). Het is geen makkelijk paard. Hebben 1x een klein sprongetje onder het zadel gemaakt. Hij moet je eerst vertrouwen en je moet stevig in je schoenen staan anders neemt hij een loopje met je. Ik wil hem veelzijdig opleiden. Boscrossen, dressuren, springen etc. Verschillende mensen zeggen dat hij veel aanleg heeft voor het hogere werk ik de dressuur (mensen die al jaren in het vak zitten).

Ik ben benieuwd naar wat jullie hem waard vinden.







Mochten jullie nog meer willen weten stel je vraag gerust :D.

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:23

Ik vind het altijd lastig inschatten _activeme, maar ik denk €4500,- / €5000,-
Is hij pssm-1 getest?

Hier 1 van onze haflingers te koop staan, ben benieuwd wat bokt er van denkt.

Naam: Ariel
Geslacht merrie
Leeftijd: 4
Stokmaat: rond de 1.42m
Afstamming: Waldmeister x Alpenbue
PSSM-1 vrij getest

Beleerd voor de koets en onder het zadel. Nog wel groen in beide disciplines.
Laat met vrijspringen een leuke sprong zien, onder het zadel nog niet gedaan.
Vriendelijk karakter, pakt dingen heel snel op, leert graag.
Heeft nog wel schrik voor groot verkeer.
Kan alleen mee op buitenrit en in de groep.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:08

Leuk!

Ik denk de ruin zo'n 2500? Heeft die eczeem? Wel wat plekjes op t hoofd?

De merrie daaronder denk ik aan zo'n 3500 (wat een geld eigenlijk zeg, nu ik dat tik... dat was "vroegaahh" echt niet zo....)
Ze is wat aan de 'kleine' kant misschien voor sommige, maar dat is natuurlijk weer puur wat ik daarvan vind ook haha

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:28

Prijzen liggen momenteel toch wel een stuk hoger :=
Onbeleerde 3 jarige gaan voor 5000 weg.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:46

Echt?? :wow:
Pff, dan ben ik ook wel benieuwd wat mijne zou opleveren, zal daar straks eens foto's van bijzoeken en een verhaaltje maken :')
Ze gaat NOOIT weg maar dan wel benieuwd wat ze zou doen nu.. oeff..

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:53

Ja, markt is erg goed op dit moment. :=
Ik heb ook al een 5 jarige ruin voorbij zien komen die tussen de 10k en 12k moest opleveren. :+

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou dan ben ik ook wel benieuwd..

10 jarige merrie
Winser-G x nassau x naro
1e premies op keuringen, reserve kampioen 4 jarige destijds
Qua niveau op M. Z oefeningen nog niet bevestigd. Op wedstrijd braaf, maar qua punten pas b+3 ivm corona.
Vind springen erg leuk en doet dat goed op zo'n 70a80 cm
Crossen ook erg leuk en dat zo'n 60 cm ( door mijn niet durven vooral)
Buiten erg braaf, verkeer maakt niet uit, kan alleen mee.
Is alleen te laden op de trailer
Enige minpunt is dr eczeem wat met goed management onder controle te houden is ( zie foto's van manen :+ )

Ik heb dr zelf gefokt, weg gaat ze toch niet, maar wat zou zij dan doen in deze tijd?

noukie12
Berichten: 355
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:32

Activeme : Ik zou voor hem 4500 euro vragen en 3800 euro vangen. Hij is nog jong groot en goed leerbaar, heeft geen rare gebreken en bereden.

RenskeW : Knappe merrie alleen 1.42 is wel klein. Voor de fokkerij misschien wel interessant ze lijkt goed te zijn qua stand foto's. 5000 euro vragen en 4450 vangen. maar dat is mede omdat mensen toch liever een grotere Haflinger hebben tegenwoordig.

Wendy: Prachtige merrie, helaas eczeem. Hoe groot is ze? Voor de sport interessant voor de fokkerij toch minder omdat ze eczeem heeft. Ze is wel braaf en opgeleid. Als ze groter is dan 1.48 dan zou ik de prijs bepalen op 7000 euro vragen en 6500 euro vangen. Is ze kleiner dan gaat er zeker 500 euro af.

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:41

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht voor 750 en zit papier bij. Bizar de prijzen van tegenwoordig _/-\o_.

Pssm 1 niet getest.
Hij heeft een behoorlijk verstoorde darmflora op dit moment en krijgt hiervoor supplementen en kruiden. Doordat zijn darmen zo verstoord zijn komt alles er nu uit via de voorpluk/hoofd manen en start. Dit duurt even voordat dit weer helemaal gezond is.

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:45

Renske: inderdaad wel klein, maar wel mooie merrie. Ik denk deze tijd rond 4500.

Wendy: mooie merrie. Ook mooi op niveau denk zo rond de 7300.

Esther_r20

Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:10

Als de ruin Alano van de interne klachten af is kan je makkelijk 6500 vragen. Sensibel is wel wat lastig, want de meeste zoeken een brave haflinger. Plus is weer dat hij alles goed oppakt en kan.

Mwrrie Ariel, wat klein maar wel mooie uitstraling en bouw. Braaf doet het erg goed natuurlijk dat is echt een pre. 5500 zou ik zeker vragen

10 jarige merrie. Veelzijdig paard en veel potentie. Leeftijd en eczeem zijn nadelig voor de verkoop. 10 is voor vele een grensgeval. Ik zou inzetten op 6000 (zonder eczeem zou ze hoger zitten)

Pure gok allemaal hoor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers