Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:12

Oeee na maanden niet gereden te hebben ook niet gestart 2 winst in het M1
En tweede in aangespannen.voor best gaande Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:09

Anley4 schreef:
plutolover hoe kan ik een foto plaatsen? Ik probeerde dat woensdag maar is niet gelukt....


Als je een bericht gaat typen zie je waar t knopje versturen staat. Ook foto’s toevoegen.,

Daar klik je op.

Dan kies bestand dan op save en dan zie je een balk naar 100% gaan. Vervolgens komt de foto onder t woordje afbeeldingen staan. Dan klik je op de mini foto. En hij staat in je bericht

Het klinkt ingewikkelder dan het is

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:03

kiddokids schreef:
Oeee na maanden niet gereden te hebben ook niet gestart 2 winst in het M1
En tweede in aangespannen.voor best gaande [ [url=m/qCH2oy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie je wel! Gefeliciteerd *\o/*

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:57

kiddokids schreef:
Oeee na maanden niet gereden te hebben ook niet gestart 2 winst in het M1
En tweede in aangespannen.voor best gaande [ [url=m/qCH2oy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super zeg!!! Ik ga morgen starten. Nieuwe bak hij ziet geen andere paarden. En op moment vind stan t al niet leuk alleen in de bak als zijn kudde nog op t land staat..

Maar goed vandaag fotoshoot gehad. Alleen naar t bos.. hij had wat spanningen en kwam soms andere paarden tegen waardoor nog meer spanning.. ook bij mij.. was bang dat hij erachter aan zou gaan. Maar dat deed hij gelukkig niet.

Hebben ook wat foto’s in t land gemaakt


Maar goed ben ff alleen op pad geweest met hem.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:51

Hebben jullie paardjes veel last van de hitte? Wat doen jullie qua trainingen? Ik probeer zoveel mogelijk in de avond vanaf 8 uur ofzo maar wil ook niet te laat thuis zijn. Of in de ochtend natuurlijk. Ik merk wel dat ze er meer moeite mee heeft maar met veel stappen en wat korter gaat het opzich nog goed. Ik voer vanaf vandaag wel zout bij. Gewoon grof zeezout, ze zweet zoveel dat het er echt gewoon af giet. Dit doet ze overigens ook in de winter dus niet perse de temperatuur.

Ze hebben vandaag een nieuwe schuilstal gekregen! Ze vinden m nog wel rete eng maar zo nu en dan huppelen ze even naar binnen om daarna er weer keihard uit te stormen hahah.
(Even een fotospam := )
Eventjes kijken:
Afbeelding
Brr toch maar snel er weer uit
Afbeelding
Hahaha casual
Afbeelding
Ik vind m ontzettend netjes, de deur aan de zijkant is de (inimini) zadelkamer
Afbeelding
Afbeelding

Nu alleen nog maar kijken hoe we alle troep van 2 paarden in een zadelkamer van 3 bij 1 gaan krijgen ;(
Als iemand ideeen heeft voor kleine zadelkamers let me know...
er moeten trouwens nog rubberen matten in de stal en verlichting etc.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:05

Fhaiter: mooie schuilstal! Ze zullen vast snel aan wennen.

Hier valt t nog mee nadat ik stan geschoren heb. Ik geef geen zout door het voer. Ze hebben altijd een zoutsteen in de Hitactief en in 1 van de stallen hangt zo Himalaya steen. Daar kan hij aan likken als hij daar z’n eten krijgt

Miss zo steen in de schuilstal ophangen?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:21

plutolover schreef:
Fhaiter: mooie schuilstal! Ze zullen vast snel aan wennen.

Hier valt t nog mee nadat ik stan geschoren heb. Ik geef geen zout door het voer. Ze hebben altijd een zoutsteen in de Hitactief en in 1 van de stallen hangt zo Himalaya steen. Daar kan hij aan likken als hij daar z’n eten krijgt

Miss zo steen in de schuilstal ophangen?

Oja, ja ik heb niet geschoren. Ze is wel al zo goed als door dr vacht heen. Volgende winter ga ik ook scheren want dit jaar was ze ook verkouden en een lichte ontsteking in het strothoofd. Waarschijnlijk gewoon kou gevat van het zweten terwijl ik toch zeker altijd wel een halfuur uitstap + nog een kwartier naar huis en dan krijgt ze nog de zweetdeken 10 minuten op en dan de winterdeken. Maar ze zweette dan ook wel abnormaal veel.
Himalaya steen hebben ze, daar maakt ze ook gebruik van maar ik heb me laten vertellen dat dat niet heel geconcentreerd is en ze daardoor ontzettend veel zouden moeten likken om voldoende vinnen te krijgen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:26

Zaterdag 16 juni mag ik om 17.48 en 18.02 starten..

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:20

Jahoeeee 2 winstpunten in M mennen. 207 heb maar 1 proef gestart
Wanneer ik over ging naar het z

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:10

Straks wedstrijd. Mijn doel adem halen en blijven rijden.. voor de rest ik zie het wel. Vind t spannend het is een keer andere locatie waar hij nog niet eerder is geweest..

Kortom adem in en uit.. afgroeten kan altijd nog..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:43

kiddokids schreef:
Jahoeeee 2 winstpunten in M mennen. 207 heb maar 1 proef gestart
Wanneer ik over ging naar het z


En wanneer ga je over??

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:21

Hier de 1e proef winst met 210 punten. 2e proef was de batterij op 200.5 punten.

Vrijdag was helemaal prut.

Ik ben zooo blij dat hij de eerste proef goed door kwam. Hij was daar vrijdag zo over de zeik gegaan.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:21

Fijn gail dat de eerste proef toch fijn ging

Ik heb voor het eerst in m’n wedstrijd carrière afgegroet. En niet eens aan de 2e proef begonnen. T ging echt maar ook echt nergens over dit keer.

Zatedag opnieuw starten. Als ik nog durf

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:15

Wat jammer! Op naar de volgende! :j
Wat ging er mis?

Vandaag geoefend met knotten, staat best stoer al zeg ik het zelf :D Alleen nog een beetje oefenen met een goede verdeling :Y)

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:32

Mag ik mee lezen in dit topic?

Sinds ik in November mijn paard heb verhuist, en veel en veel meer beweging heeft, en op goede gewicht zit nu, al mag er nog iets af... Willen we over paar weken eerste wedstrijdje mee pakken! Eerste instantie, puur en alleen voor fun, en ervaring, en andere locatie! Maar tuurlijk als het kriebelt dan wordt het vaker! <3

Het ziet er misschien allemaal nog niet helemaal perfect uit!
Dit was overigens eerste keer in de buitenbak op onze nieuwe stalling, en kwalitieit is door Facebook erg achteruit gegaan!!


Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:51

Staat haar goed die knotten berber. Zo aan de hals kan je goed zien dat ze nog best een hoop gewicht kwijt moet.

Gaaf paard banyu. Wel iets meer als meelezen hoor! Gezellig meekletsen is veel leuker :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:53

Peelie schreef:
Staat haar goed die knotten berber. Zo aan de hals kan je goed zien dat ze nog best een hoop gewicht kwijt moet.

Gaaf paard banyu. Wel iets meer als meelezen hoor! Gezellig meekletsen is veel leuker :D


Leuk!! Hoewel we hierin dan nog "guppy's" in zijn, ga ik enorm mijn best doen!! :P
Hoewel ze nog altijd graag liever springt!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:12

Peelie schreef:
Staat haar goed die knotten berber. Zo aan de hals kan je goed zien dat ze nog best een hoop gewicht kwijt moet.

Gaaf paard banyu. Wel iets meer als meelezen hoor! Gezellig meekletsen is veel leuker :D

Dankjewel! Klopt hoor, zijn we hard mee aan de slag :D

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:17

Leuk jullie allemaal te zien!

Calys en ik waren vandaag moe :-(. Ik wist op gegeven moment niet eens meer hoe ik mijn teugels moest vasthouden *zonnensteek* haha! Maar vrijdag en zaterdag TOP gepresteerd. En wat een leuke paarden allemaal!

Vandaag zag ik er veel afgroeten en veel moe/ vermoeid maar ik denk dat iedereen wel een TOPweekend gehad heeft <3!

Alles zit in de was 60 graden blehhhh hahahha! Een do-it-yourself stal is aan mij niet besteed hahaha dat weet ik wel weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 00:37

Wat een weekend! Haha ik heb niet alleen genoten van de paarden maar ook het camping gevoel _O- lekker oldschool!

Vrijdag hebben we voor het eerst L2 gestart met Willow hier mooie punten! 221 en 201 O:) we waren suuppper trots. Zaterdag schriktraining en springen (foutloos). Zondag weer twee proeven L2 en ditmaal was hij leeg 200,5 en 193. Dat brengt de teller alweer op 8 winstpunten :)*

Meneer gaat nu genieten van zijn vakantie en daarna pakken we hem weer op. Hij was tevens ook echt op zijn plek daar, wel moe, maar een tevreden paard!


Afbeelding
Net aangekomen en geinstalleerd!


Afbeelding
Klaarmaken voor bestgaande


Afbeelding
Lekker gesprongen


Afbeelding
Prijzenpakker


Afbeelding
Trotser kan ik niet zijn!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 06:46

Janneke_x schreef:
Wat een weekend! Haha ik heb niet alleen genoten van de paarden maar ook het camping gevoel _O- lekker oldschool!

Vrijdag hebben we voor het eerst L2 gestart met Willow hier mooie punten! 221 en 201 O:) we waren suuppper trots. Zaterdag schriktraining en springen (foutloos). Zondag weer twee proeven L2 en ditmaal was hij leeg 200,5 en 193. Dat brengt de teller alweer op 8 winstpunten :)*

Meneer gaat nu genieten van zijn vakantie en daarna pakken we hem weer op. Hij was tevens ook echt op zijn plek daar, wel moe, maar een tevreden paard!


[ [url=m/MwMb0l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net aangekomen en geinstalleerd!


[ [url=m/R4jjSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klaarmaken voor bestgaande


[ [url=m/tdsjKq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker gesprongen


[ [url=m/Gqj9Wr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prijzenpakker


[ [url=m/NO0dOn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Trotser kan ik niet zijn!


Jij was nr 41 wat een gave knol
Bestgaande zat je toch in de finale.

Denk dat alle weekend paarden leeg waren, warmte speelde ook wel een rol, in de stal niet echt koel,
Wij hebben ook genoten. Leuk weekend gehad

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:44

Komen echt allemaal dikke punten voorbij van het Event! Vriendinnetje kwam ook met 3 dikke winstpunten weer thuis uit 2 proeven. En echt zo gaaf, Aragon een mooie winstpunt in de prix st.georg, een mooi voorbeeld voor ons allemaal!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:50

wow een haf die prix st.georg start?? bestaan er filmpjes van hem?

ik hoop dat over paar jaar het evenement nog steed bestaat.

hm ik merk dat het afgroeten me toch wel wat doet. beetje het gevoel dat ik gefaald heb.. Maar dat is echt niet zo. hij liep gewoon totaal niet.. Te veel spanning van beide kanten. Hij wordt op wedstrijd zo sterk..

maar goed positief blijven denken!! zaterdag weer kansen. En daarna even wedstrijd pauze. start ik eind aug/sept nog wel een paar keer en anders is het klaar. Stanley is 20 en moet wel leuk blijven.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:02

Janneke_x schreef:
Wat een weekend! Haha ik heb niet alleen genoten van de paarden maar ook het camping gevoel _O- lekker oldschool!

Vrijdag hebben we voor het eerst L2 gestart met Willow hier mooie punten! 221 en 201 O:) we waren suuppper trots. Zaterdag schriktraining en springen (foutloos). Zondag weer twee proeven L2 en ditmaal was hij leeg 200,5 en 193. Dat brengt de teller alweer op 8 winstpunten :)*

Meneer gaat nu genieten van zijn vakantie en daarna pakken we hem weer op. Hij was tevens ook echt op zijn plek daar, wel moe, maar een tevreden paard!


[ [url=m/MwMb0l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net aangekomen en geinstalleerd!


[ [url=m/R4jjSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klaarmaken voor bestgaande


[ [url=m/tdsjKq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker gesprongen


[ [url=m/Gqj9Wr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prijzenpakker


[ [url=m/NO0dOn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Trotser kan ik niet zijn!

O My wat een mooi paard... en dat dekje staat hem mega gaaf!

Super mooie punten worden hier behaald zeg! Ik hoop dat ik binnenkort een keer een wedstrijdje kan doen hier in de buurt.

Eergister van plan om te rijden maar ik wilde het dr toch niet aandoen om er een zadel op te leggen maar ze had zoveel energie dat ik toch maar gewoon naar de bak ben gelopen om een stukje te longeren.
Ik had er voor de lol wat bakjes bij gelegd en ik had een glunderend paard.

Afbeelding

Afbeelding
Aan achterbeengebruik geen gebrek :')

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:11

Ook wij hebben een gaaf weekend gehad! Vrijdags begonnen met de dressuur ze was niet helemaal bij mij maar toch 180.5 en 183 dus 2 winstpunten *\o/* zaterdag een super leuke maar drukke dag gehad, eerst schriktraining en springclinic daarna nog proef met uitleg en vaardigheid! Super gaaf heerlijk crossen tussen de pionnen en 6de geworden dus een mooi halster gekegen. Zondag nog 2 keer gestart 1e proef 196 beste score ooit! 2de helaas 176.5 maar paardje was op en ik ook :') vorig jaar op dit weekend voor het eerste b impuls gestart, en dit weekend zijn we l1 start gerechtigd *\%/* b + 11 dat was mijn doel! Leuk om jullie eens in het echt gezien te hebben!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding