Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:21

istri schreef:
Ik moet echt leren om op jullie allemaal te gaan reageren maar ik ben daar altijd zo laks in! Wil er wel even bij vermelden dat hier ook een volksverhuizing gaat plaats vinden vanuit de achterhoek we gaan met 5 haflingers naar het haflinger event *\o/*

Gaaf! Gaan jullie met een vrachtwagen?

Enne. Al die namen ken ik ook.

Nash heet officieel Nashville's MG Meadows, roepnaam Nash en hij heeft een hele poos No More Mister Nice Guy geheten op wedstrijd. Maar dat heb ik weer terug gebracht naar zijn stamboeknaam, hij moest zich maar eens gaan gedragen :')


Mara heet officieel Gerdien van de Jansen Hoeve (ik heb het niet zelf bedacht) en wedstrijdnaam Gaia Omnia Vincit. Wat iets in de trant van Godin van de natuur overwint alles moet betekenen.

Hele monden vol dus :P

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:37

Nee peelie met 4 trailers, dus we zijn nog ff aan het kijken of we daar in buurt wat baaltjes hooi opkunnen halen want dat past erg echt niet meer bij _O-

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:43

Oh, dan valt het met mij nog mee, Peelie.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:18

Faitherr schreef:
Denise_Storm schreef:
Gister hadden Storm en ik weer eens een wedstrijd. En zoals jullie misschien al begrepen ging dat niet zoals gehoopt... Ik was gespannen, Storm was gespannen, ik vergat te rijden, Storm aan de kletter. Meerdere keren, geen rem. Jury belde en besloot haar kritiek op een niet zo tactische manier te verwoorden. Frustratie, boos en heel erg verdrietig de ring verlaten na onderdeel 4. En vooral al het vertrouwen ontnomen. Natuurlijk moet de jury beoordelen wat ze ziet, maar beoordelen is niet oordelen op basis van hooguit 3 minuten.

Uiteindelijk mezelf herpakt en tweede proef toch gestart. Lastig, maar gereden. Uiteindelijk nog 167 punten, dus dat ''viel mee''. Het trainen gaat zo fijn en dan die stomme wedstrijden. Ben in staat om mijn startkaart op te zeggen, maar ik wil me ook niet laten kennen. En als ik dan foto's kijk en zie hoe ver we al zijn gekomen. Of misschien Storm toch even in training zetten bij iemand anders? Ik weet het even niet meer. |(

Maar goed. Kop op, en we laten ons niet kennen. Verder trainen en dan zien we het wel.

Gisteren tijdens de tweede proef...
[ [url=m/vjj9wM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat moet vast heel klote gevoeld hebben. Maar iedereen heeft wel eens een dipje! Jullie zijn al ontzettend ver gekomen saampjes. Niet opgeven! :(:) gewoon lekker doortrainen, misschien eventjes de wedstrijden op pauze zetten en goed je mindset verplaatsten naar plezier hebben!
Weet je ook waardoor het komt? Ben je dan zo zenuwachtig of word storm heel gespannen van vreemd terrein? Of iets anders?


Dank je wel voor je lieve woorden! Het komt grotendeels bij mij vandaan: door de spanning vergeet ik te rijden en Storm voelt dat fijnloos aan. Storm kent het terrein inmiddels vrij goed, maar afgelopen zondag stonden er opeens grote zwarte tonnen in de hoek. Daar bouwde hij spanning op en kon daardoor zijn gang gaan, omdat ik toch niet aan het rijden was. Het trainen gaat gelukkig wel fijn de afgelopen tijd, ik heb twee lieve instructrices (al zijn ze ook heel vaak niet heel lief _/-\o_ ) die ons helpen.


sliert schreef:
Wat balen Denise. De mijne moet ik eerst thuis losrijden, anders kan ik er op wedstrijd niks mee, zo heet is ze dan. Ook met bloedheet weer. Misschien ook eens proberen?

Martine.... Officieel heet ze Olga. Roepnaam Pol en wedstrijd naam Heerenland's Blond. Dus je mag kiezen


Toevallig heb ik zondag ook thuis ingereden (wedstrijdring ligt achter onze stal) om op die manier voor mezelf al minder spanning te creëren. Je hebt thuis dan toch net even meer gelegenheid om het op je eigen manier te doen zonder al die mensen die toekijken enzo (zit waarschijnlijk tussen mijn oren hoor, maar goed)..


Ik ga niet met Storm naar het haflingerevent, maar misschien stap ik nog in de auto om foto's te komen maken. Ik kijk van het weekend wel, ligt ook aan het weer en de rest van mijn planning haha. Zo leuk om al die verschillende haffies dan te zien... :o

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:31

Jaa als je nog gaat Denies, laat maar weten! Je kunt bij me aanhaken hoor hahaha! Van kijken word je ook weer fanatiek. En leer je vaak superveel van!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:27

Jaa dat is lastig Denise! Ik snap wat je bedoeld! Gewoon lekker doorgaan en elkaar weer gaan vertrouwen en steunen. Jullie hobbelen binnenkort vast weer vrolijk door de wedstrijdbaan!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:17

astridastrid schreef:
Jaa als je nog gaat Denies, laat maar weten! Je kunt bij me aanhaken hoor hahaha! Van kijken word je ook weer fanatiek. En leer je vaak superveel van!



Mmmm en ik Dan hahaha

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 06:39

Nieuwe dirndl voor op onze houten Oostenrijkse koets met Janouk en Meneer Anton in authentieke ritten. Je moef dan meerijden in bijpassende kleding bij de koets. Haha ik houd van de tiroler stijl.
Ook tijdens de kur op muziek.
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:36

Leuk caroline. Ik had het al voorbij zien komen :D

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:39

Zou niks voor mij zijn zo'n Oostenrijks jurkje. Te weinig decolleté

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:50

Afbeelding
Gisterenavond in de les weer druk bezig geweest met verzamelde draf. Pol doet super goed d'r best, maar het zal nog wel even duren voor ze het een hele proef vol kan houden. Ze heeft een behoorlijke neerwaartse romprichting en een achterbeen wat liefst twee keer sneller gaat dan het voorbeen. En waarom mijn linkerbeen nou helemaal daar ligt? Geen idee. Niet echt functioneel. Voor de grap ook maar vast galoppirouettes geoefend. Ging al best goed. A met al ben ik weer trots op mijn heethoofdige gouden draakje!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:01

kiddokids schreef:
astridastrid schreef:
Jaa als je nog gaat Denies, laat maar weten! Je kunt bij me aanhaken hoor hahaha! Van kijken word je ook weer fanatiek. En leer je vaak superveel van!



Mmmm en ik Dan hahaha

Wij zijn al aangehaakt joh :P !

HHAHAHAA die opmerking te weinig decollete HAHAHAHA geweldig _O- ik keihard lachen. Het is ook ECHT niets voor mij, een Dirndl, maar staat je goed hoor, janouk (Corrine toch?)!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:23

Helpppp
Wie kan mij in het M voorlezen vrijdag

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:43

kiddokids schreef:
Helpppp
Wie kan mij in het M voorlezen vrijdag


Hoe laat? Bij haflinger weekend toch? Ik twijfel nog steeds of ik ga haha

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:03

Ik toch Maris! Gooi die van mij in de stal en dan red ik het!

Edit Denise, gewoon gaan! Suuuupergezellig! In Ermelo ook ZO veel leuke mensen ontmoet, al is dit wel anders geloof ik haha, Ermelo was wel chill geregeld allemaal qua stal/ hooi/ kast (ik ben een luxepoes haha).

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:41

Ik zit idd wel een beetje met kastruimte. Ik heb geen concourskast.

Hoe doen jullie dat?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:32

Onderwerp: Dressuurhaflinger

astridastrid schreef:
Ik toch Maris! Gooi die van mij in de stal en dan red ik het!

Edit Denise, gewoon gaan! Suuuupergezellig! In Ermelo ook ZO veel leuke mensen ontmoet, al is dit wel anders geloof ik haha, Ermelo was wel chill geregeld allemaal qua stal/ hooi/ kast (ik ben een luxepoes haha).

nee schatje jij start op de zelfde tijd als mij
mijn tijd hebben ze omgegooid ivm bestaande mennen

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:34

Onderwerp: Dressuurhaflinger

Peelie schreef:
Ik zit idd wel een beetje met kastruimte. Ik heb geen concourskast.

Hoe doen jullie dat?

wij hebben grote auto's
super mooie slaapplek
ruimte in de trailer

Anley4

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:32

Hallo! Mag ik me hier melden? Ik ga dit weekend ook naar het haflinger-event!

Ik zie hier zoveel mooie haflinger voorbij komen, zo leuk!

Ik heb een haflinger ruin van 14 jaar, we rijden recreatief en soms een wedstrijd, nu nog onofficieel en hebben nog heel wat te verbeteren voor ik een startkaart ga aanvragen. We doen ook wel eens mee aan een springwedstrijdje, alleen laag, tot ongeveer 60-70 cm.

Dresuur altijd BB en soms B onofficieel als dat mogelijk is.

Hebben jullie tips voor het knotten? Mijn paard heeft het eerste deel van de hals dikke manen (niet zo lang) en daarna een stuk dunne kortere manen (die zijn een stuk makkelijker te knotten). Het probleem is dat ik of echt heel erg veel knotjes moet maken in het eerste deel, of grotere knotten maar dan is het een groot verschil met de kleinere knotjes waar minder manen zitten....

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:17

Het is een beetje roeien met de riemen die je hebt. Je kan er voor kiezen het eerste deel wat uit te dunnen of gewoon te knotten. Of het eerste deel aan 2 kanten knotten.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:10

Anley4 schreef:
Hallo! Mag ik me hier melden? Ik ga dit weekend ook naar het haflinger-event!

Ik zie hier zoveel mooie haflinger voorbij komen, zo leuk!

Ik heb een haflinger ruin van 14 jaar, we rijden recreatief en soms een wedstrijd, nu nog onofficieel en hebben nog heel wat te verbeteren voor ik een startkaart ga aanvragen. We doen ook wel eens mee aan een springwedstrijdje, alleen laag, tot ongeveer 60-70 cm.

Dresuur altijd BB en soms B onofficieel als dat mogelijk is.

Hebben jullie tips voor het knotten? Mijn paard heeft het eerste deel van de hals dikke manen (niet zo lang) en daarna een stuk dunne kortere manen (die zijn een stuk makkelijker te knotten). Het probleem is dat ik of echt heel erg veel knotjes moet maken in het eerste deel, of grotere knotten maar dan is het een groot verschil met de kleinere knotjes waar minder manen zitten....


je kan het op de Portugese/spaanse manier doen.
stukje vlechten elastiekje erin uiteinde er door heen halen en die weer mee vlechten in een vlecht er naast zo krijg je knotten

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:13

Voor iedereen die naar het NHPS Haflinger event gaat, heel veel plezier en succes. Geniet ervan!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:42

janouk: gafe jurk

sliert: gafe foto zeg.leuk zo paardje waar de achterbenen sneller van gaan dan de voorbenen,

anley4: welkom. heb je foto van je hafje

iedereen die meet doet met haflinger event. heeeeeel veeeeeeel sucses!! you can do it!!

ik heb zondag wedstrijd. mijn doel is blijven ademhalen en blijven rijden!! dan maar keer een 3/4 op m'n protocol. ik ga te snel voor safe rijden. waardoor ik impuls verlies heb. ik kan altijd nog afgroeten. en ik ben de enige in de M1. Dus eerst word ik wel haha. vind wel hylarisch. mooi wedstrijd om ervaring op te doen.

Anley4

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:18

kiddokids schreef:
Anley4 schreef:
Hallo! Mag ik me hier melden? Ik ga dit weekend ook naar het haflinger-event!

Ik zie hier zoveel mooie haflinger voorbij komen, zo leuk!

Ik heb een haflinger ruin van 14 jaar, we rijden recreatief en soms een wedstrijd, nu nog onofficieel en hebben nog heel wat te verbeteren voor ik een startkaart ga aanvragen. We doen ook wel eens mee aan een springwedstrijdje, alleen laag, tot ongeveer 60-70 cm.

Dresuur altijd BB en soms B onofficieel als dat mogelijk is.

Hebben jullie tips voor het knotten? Mijn paard heeft het eerste deel van de hals dikke manen (niet zo lang) en daarna een stuk dunne kortere manen (die zijn een stuk makkelijker te knotten). Het probleem is dat ik of echt heel erg veel knotjes moet maken in het eerste deel, of grotere knotten maar dan is het een groot verschil met de kleinere knotjes waar minder manen zitten....


je kan het op de Portugese/spaanse manier doen.
stukje vlechten elastiekje erin uiteinde er door heen halen en die weer mee vlechten in een vlecht er naast zo krijg je knotten



Bedankt! Ik heb het vandaag geprobeerd maar daar zijn de manen helaas net te kort voor:( het ging er uit na een uurtje....

Anley4

Berichten: 70
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:20

plutolover hoe kan ik een foto plaatsen? Ik probeerde dat woensdag maar is niet gelukt....