Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:20

Goed nieuws van de fysio gister! We mogen het drafwerk weer rustig opbouwen!!

Ennn, vandaag is april 7 jaar geworden! *\o/*

Afbeelding


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:46

Ik zit nu een beetje met het dillema dat ze rotstraal heeft dus ik elke dag hypozin smeer (ziet er al heeel veel beter uit)
Maar moet ik me niet ook zorgen maken over dat de hoeven te droog worden?

En goed nieuws! Gister weer les van de fysio en we mogen weer galopperen! Lekker rustig opbouwen. De 27e is er een onderling wedstrijdje hier, dus daar kunnen we aan mee doen! *\o/* ik heb me ingeschreven voor een b en een l proefje, ik ben benieuwd! En dan te bedenken dat ze een half jaar geleden nog nooit een bak had gezien :oo

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:02

zo leuk om te lezen hoe fanatiek jullie allemaal bezig zijn! Ik zou zo graag wat meer wedstrijden willen rijden maar ik ben natuurlijk compleet afhankelijk van mijn ouders dan en ik snap dat die het ook niet zien zitten om een hele dag op te offeren voor een proefje van 5 min...

MAAR, as. zondag hebben wij ons eerste wedstrijdje, voor April de allereerste in haar leven. Is onderling van onze ponyclub. Heb me ingeschreven voor een B proefje en een L1 proefje, puur voor de fun en om eens te kijken waar we staan. Ik hoop op een hoop feedback van de jury, dan kunnen we weer lekker aan de slag!
Wat doen jullie meestal met de manen? April heeft middellange manen, komen net wel/net niet onder de hals uit nu. Maar doordat ze een tijdje terug wat geschuurd heeft zitten er allemaal losse plukken aan de bovenkant. Ik twijfel nog of ik gewoon ga knotten of iets anders...

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:53

plutolover schreef:
Omg.. moet nu toch niet lang meer duren..

Faither heb je foto van de manen? Weet niet hoe erg afgeschuurd is anders miss sportcoupé van maken en dan knotten?

Ik ben niet van plan erin te gaan knippen. Ze waren kort toen ik haar kreeg en in een halfjaar enorm gegroeid. Ze had vroeger hele lange manen maar haar oude eigenaresse heeft dit toen afgeknipt omdat er een hap uit was (shetlanders _-:( ) ik wil eigenlijk het laten groeien.


Afbeelding
Hier zie je de afgeschuurde boog goed
Afbeelding
Zo zijn de manen nu


Rianne_ schreef:
xLeoniee schreef:
Nog even een leuke foto _O-
Zoek de slanke dressuurhaflinger :D

[ [url=m/Zy1obD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ahhw, ze is gewoon bijna onherkenbaar <3 Hopelijk houd de beeb jullie niet heel lang meer in spanning..

Jammer dat je afhankelijk bent van je ouders Faitherr. Was in mijn geval ook de reden dat ik geen wedstrijden reed. Maar uiteindelijk zelf een trailer gekocht zodat ik zelf op pad kon, erg fijn! Zo'n onderlinge wedstrijd is ook leuk! Succes alvast.

Klinkt goed maria1990!

Jaa zeker jammer. Ik ben helaas 16 dus met een eigenlijk trailer kan ik nog steeds niet zoveel. Als ik 18 ben wil ik zeker gaan kijken hiervoor. Alleen jammer dat ik dan nooit bij de pony’s heb kunnen starten. Hoop eigenlijk stiekem dat ik iemand tegen kom waar ik mee kan rijden. Maar hier rijden vrij weinig mensen wedstrijd. Dankjewel! Ik ben benieuwd!


Afbeelding
Zo zien de manen er trouwens in de vlecht uit. Zou ik hier knotten van kunnen maken denk je?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:52

plutolover schreef:
Ja hoor ik maak ook soort knotten/roosjes.. er is een filmpje over op YouTube. Ik zal even voor je zoeken

Die plukjes kan je miss met wat haarlak plat krijgen?

https://youtu.be/Pk7NQE5YS80

Deze techniek gebruik ik ook bij m’n haf met lange dikke manen.. en ook niet in sportcoupé geknipt

Dankjewel! Dat ga ik eens kijken

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:27

maria1990 schreef:
Voor onze haflinger ben ik op zoek naar een dressuurzadel
Het liefst met een verwisselbare boom of indien makkelijk aan te passen door de zadelmaker zonder verwisselbare boom
Paard is 3 jaar oud en onbeleerd
Mochten jullie nog suggesties hebben over een bepaald soort type zadel dan hoor ik dat graag

Volgens mij heb je nog geen reactie gekregen. Ik heb zelf een Tekna voor mijn haf. Is een redelijk breed gebouwde haf maar wel sporttype. Hij heeft een verwisselbare boom!

Afbeelding

Hij is ee overigens in het leer en met kunstof. Ik heb die van kunstof en ik vind het net ogen. Mensen zijn verbaasd als ik vertel dat het geen leer is.


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:10

Ons wedstrijdje ging goed! Ik ging puur voor de ervaring voor April maar ze gedroeg zich voorbeeldig. Ze vond alle paarden en mensen wel spannend en de auto in de bak natuurlijk ook. Maar ze liep braaf dr rondje. Veel commentaar waar ik iets mee kan! 4e in de b en 5e in de L (beide van de 9) met beide rond de 195 punten. Was vooral een tempo probleempje. Ze gaat altijd of veel te hard of veel te sloom. Niks ertussen :') dus daar trainen we lekker op verder. Ze zag er in iedergeval ontzettend knap uit.
Toen de knotjes maar niet wilde lukken heb ik uiteindelijk maar gewoon veel kleine vlechtjes gemaakt. Was tevreden met het resultaat!
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:50

MartineC1711 schreef:
Wat een mooie prestaties! :) Gefeliciteerd!

Knappe haf heb je S_I! <3

En wat een lief koppie heeft April! <3

@Janouk, wat heeft Meneer Anton gemankeerd?

Jaa daar werd ik ook meteen verliefd op <3
Dit was de verkoop foto die de doorslag gaf om te gaan kijken:

Afbeelding

Wat een gek verhaal @janoek, maar super fijn dat jullie weer lekker kunnen trainen!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:21

Flicka12 schreef:
Peelie schreef:
Ze zier er goed uit berber! Een hoop afgevallen al.

Dankjewel! Ja, het gaat niet zo snel maar dat hoeft ook niet. Ze doet het heel erg goed op haar nieuwe dieet. :D

Wauw die ziet er zeker goed uit!! Wat voer je nu? En wat voerde je eerst?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:37

Flicka12 schreef:
Ze kreeg eerst zo'n 4x per dag kuil verdeeld over de dag en een halve schep Havens Gastro +. In de zomermaanden ging ze de hele dag op de wei.

Nu staat ze niet meer op de wei, overdag buiten (7:00-16:00) op het zand met een slowfeeder hooi, 's avonds 75gr Pavo vital en een schepje Gluco Balance. Voor de nacht krijgt ze nog een kleiner net met hooi.

11 maart
[ [url=m/9YlYkj.jpg]Afbeelding[/url] ]

20 mei
[ [url=m/aaM4ZT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt als een hele vooruitgang qua voer. Zonde dat ze niet meer op het gras kan maar helaas is dat niet voor ieder paard zomaar weggelegd. Ze ziet er in iedergeval een heel stuk beter uit! Ze zal zich vast ook wel wat fijner voelen in haar nieuwe lichaampje

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:36

Ohh ik heb vandaag zo lekker kunnen trainen! Iets te warm naar mijn zin maar vooruit. Eerste keer dat ik weer heb gereden sinds de wedstrijd en het commentaar van ee jury was toen dat het tempo te laag ligt. Hier was ik mezelf ook bewust van maar ze vind het heel moeilijk om ontspannen te lopen en dan ook nog eens op tempo.
Maar vandaag dus ontzettend veel in stap gewerkt. Gewoon een lekkere vlotte stap tot ze mooi ging nageven en mooi de achterhand aan het werk zette. Toen ben ik aangedraafd en na wat tempowisselingen viel ik bijna spontaan uit mijn zadel, ze ging ontzettend lekker afkauwen en gaf een hele fijne teugeldruk. Niet hangend maar ook niet achter de teugel. Zelfs een aantal stukjes verruimd en ze bleef netjes nagevelijk en het voelde echt net alsof we een berg beklommen, ontzettend mooi opwaarts! Ik ben trots *\%/*

Ze was ook lekker shiny

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:41

xLeoniee schreef:
Hier weer lekker gewassen!
En binnen een halfuur haar uier van dit (tijdens t wassen):
[ [url=m/U7OCe8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit:
[ [url=m/FxVkBP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kom maar gauw kleine baby! Over 4 dagen zit ze op 365 dagen :oo

Oehh spannenndddd, ze laat wel lang op zich wachten. Wie is de vader?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:17

xLeoniee schreef:
Liz Wales :D
[ [url=m/xzcH1u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oehh gaaf! Ik ben benieuwd!!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:23

Wauw wat een leuk koppie! Gefeliciteerd! Is de bevalling allemaal goed gegaan?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:58

Denise_Storm schreef:
Gister hadden Storm en ik weer eens een wedstrijd. En zoals jullie misschien al begrepen ging dat niet zoals gehoopt... Ik was gespannen, Storm was gespannen, ik vergat te rijden, Storm aan de kletter. Meerdere keren, geen rem. Jury belde en besloot haar kritiek op een niet zo tactische manier te verwoorden. Frustratie, boos en heel erg verdrietig de ring verlaten na onderdeel 4. En vooral al het vertrouwen ontnomen. Natuurlijk moet de jury beoordelen wat ze ziet, maar beoordelen is niet oordelen op basis van hooguit 3 minuten.

Uiteindelijk mezelf herpakt en tweede proef toch gestart. Lastig, maar gereden. Uiteindelijk nog 167 punten, dus dat ''viel mee''. Het trainen gaat zo fijn en dan die stomme wedstrijden. Ben in staat om mijn startkaart op te zeggen, maar ik wil me ook niet laten kennen. En als ik dan foto's kijk en zie hoe ver we al zijn gekomen. Of misschien Storm toch even in training zetten bij iemand anders? Ik weet het even niet meer. |(

Maar goed. Kop op, en we laten ons niet kennen. Verder trainen en dan zien we het wel.

Gisteren tijdens de tweede proef...
[ [url=m/vjj9wM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat moet vast heel klote gevoeld hebben. Maar iedereen heeft wel eens een dipje! Jullie zijn al ontzettend ver gekomen saampjes. Niet opgeven! :(:) gewoon lekker doortrainen, misschien eventjes de wedstrijden op pauze zetten en goed je mindset verplaatsten naar plezier hebben!
Weet je ook waardoor het komt? Ben je dan zo zenuwachtig of word storm heel gespannen van vreemd terrein? Of iets anders?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:27

Jaa dat is lastig Denise! Ik snap wat je bedoeld! Gewoon lekker doorgaan en elkaar weer gaan vertrouwen en steunen. Jullie hobbelen binnenkort vast weer vrolijk door de wedstrijdbaan!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:51

Hebben jullie paardjes veel last van de hitte? Wat doen jullie qua trainingen? Ik probeer zoveel mogelijk in de avond vanaf 8 uur ofzo maar wil ook niet te laat thuis zijn. Of in de ochtend natuurlijk. Ik merk wel dat ze er meer moeite mee heeft maar met veel stappen en wat korter gaat het opzich nog goed. Ik voer vanaf vandaag wel zout bij. Gewoon grof zeezout, ze zweet zoveel dat het er echt gewoon af giet. Dit doet ze overigens ook in de winter dus niet perse de temperatuur.

Ze hebben vandaag een nieuwe schuilstal gekregen! Ze vinden m nog wel rete eng maar zo nu en dan huppelen ze even naar binnen om daarna er weer keihard uit te stormen hahah.
(Even een fotospam := )
Eventjes kijken:
Afbeelding
Brr toch maar snel er weer uit
Afbeelding
Hahaha casual
Afbeelding
Ik vind m ontzettend netjes, de deur aan de zijkant is de (inimini) zadelkamer
Afbeelding
Afbeelding

Nu alleen nog maar kijken hoe we alle troep van 2 paarden in een zadelkamer van 3 bij 1 gaan krijgen ;(
Als iemand ideeen heeft voor kleine zadelkamers let me know...
er moeten trouwens nog rubberen matten in de stal en verlichting etc.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:21

plutolover schreef:
Fhaiter: mooie schuilstal! Ze zullen vast snel aan wennen.

Hier valt t nog mee nadat ik stan geschoren heb. Ik geef geen zout door het voer. Ze hebben altijd een zoutsteen in de Hitactief en in 1 van de stallen hangt zo Himalaya steen. Daar kan hij aan likken als hij daar z’n eten krijgt

Miss zo steen in de schuilstal ophangen?

Oja, ja ik heb niet geschoren. Ze is wel al zo goed als door dr vacht heen. Volgende winter ga ik ook scheren want dit jaar was ze ook verkouden en een lichte ontsteking in het strothoofd. Waarschijnlijk gewoon kou gevat van het zweten terwijl ik toch zeker altijd wel een halfuur uitstap + nog een kwartier naar huis en dan krijgt ze nog de zweetdeken 10 minuten op en dan de winterdeken. Maar ze zweette dan ook wel abnormaal veel.
Himalaya steen hebben ze, daar maakt ze ook gebruik van maar ik heb me laten vertellen dat dat niet heel geconcentreerd is en ze daardoor ontzettend veel zouden moeten likken om voldoende vinnen te krijgen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:02

Janneke_x schreef:
Wat een weekend! Haha ik heb niet alleen genoten van de paarden maar ook het camping gevoel _O- lekker oldschool!

Vrijdag hebben we voor het eerst L2 gestart met Willow hier mooie punten! 221 en 201 O:) we waren suuppper trots. Zaterdag schriktraining en springen (foutloos). Zondag weer twee proeven L2 en ditmaal was hij leeg 200,5 en 193. Dat brengt de teller alweer op 8 winstpunten :)*

Meneer gaat nu genieten van zijn vakantie en daarna pakken we hem weer op. Hij was tevens ook echt op zijn plek daar, wel moe, maar een tevreden paard!


[ [url=m/MwMb0l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net aangekomen en geinstalleerd!


[ [url=m/R4jjSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klaarmaken voor bestgaande


[ [url=m/tdsjKq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker gesprongen


[ [url=m/Gqj9Wr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prijzenpakker


[ [url=m/NO0dOn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Trotser kan ik niet zijn!

O My wat een mooi paard... en dat dekje staat hem mega gaaf!

Super mooie punten worden hier behaald zeg! Ik hoop dat ik binnenkort een keer een wedstrijdje kan doen hier in de buurt.

Eergister van plan om te rijden maar ik wilde het dr toch niet aandoen om er een zadel op te leggen maar ze had zoveel energie dat ik toch maar gewoon naar de bak ben gelopen om een stukje te longeren.
Ik had er voor de lol wat bakjes bij gelegd en ik had een glunderend paard.

Afbeelding

Afbeelding
Aan achterbeengebruik geen gebrek :')

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:16

Ik lees veel over afgroeten, is dat dat je gewoon midden in je proef besluit te stoppen en dan afgroet?

Vandaag weer les en ik ben zo blij met hoe ze liep! Ze liep een tijdje wat stijf met slechte buiging maar rechts maar nu was ze ineens weer heerlijk soepel. Ze deed ontzettend goed haar best vandaag!
(Slechte kwalitiet foto oeps maar voor het idee)
Afbeelding
Ik erger me overigens nog steeds aan mijn rug, ik heb een enorm holle rug. Ook in het dagelijks leven en ik ben er heel hard mee aan het werken maar soms tijdens het rijden als ik dan fotoMs terugzie baal ik weer. Vervelend ook omdat ik me er constant van bewust ben maar het me gewoon niet lukt om Mn bekken te kantelen

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:31

Pfff Janoek! Wat ontzettend naar! Ze ziet er nog zo goed uit! Maar wat je zelf zegt, ze is ontzettend fit! Dus ze zal zelf ook vechten om hier doorheen te komen!!

Vandaag eindelijk weer de staart gewassen (was flink tijd, was al helemaal vergeten dat hij wit was :+ ) en dit is de eersye keer dat ik m ect wit heb gekregen. Ze heeft onderin zo’n vieze gele gloed maar die is nu echt al een heeel stuk minder!
Afbeelding
Afbeelding
En de maantjes ook meteen maar meegenomen

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:44

Vandaag weer lekker kunnen rijden, ze gaat steeds lekkerder lopen. Ze moet alleen nog wat meer tempo leren houden als ze laag loopt en mag wat meer opwaarts. Maar we zijn een eind op de goede weg :j

(Ik was vergeten mn modieuze uggs te vervangen voor mijn leren laarzen :roll: )
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:21

@peelkedankjewel voor je tip, met opwaarts bedoel ik inderdaad vanuit dat voorwaartse (en dus netjes van achter naar voren) omhoog werken. Hier ga ik niet teveel aan prutsen ze mag dit zelf uitzoeken. Ik denk dat dat vanzelf komt als ze dus inderdaad meer van achter loopt. Het is in iedergeval ontzettend fijn dat ze zo snel leert en graag meedenkt. Al hebben we ook vaak genoeg ruzie trouwens. Masr dat hoort erbij, merrie’s...

Zometeen eventjes een rondje hobbelen, vriendin gaat een paar foto’s maken dus ik zal jullie snel volspammen :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:41

janouk schreef:
De afspraak met de chirurg is gemaakt.
Maandagmiddag moet Janouk zich melden op de kliniek voor de intake en controle.
Dan moet ze daar blijven om twee dagen te vasten.
Als alles goed is, zal ze woensdag geopereerd worden, staand onder sedatie, via een kijkoperatie door de lies zal de tumor verwijderd worden.
Afhankelijk van haar herstel, mag ze een week later naar huis om hier verder te herstellen.

Pppfffff spannend, maar komt goed.

[ [url=m/RSqUuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heftig! Maar inderdaad, ze zal zich er vast goed doorheen knokken!


De foto’s zijn helaas niet heel mooi geworden, de zon was heel fel waardoor je niet zo goed kon zien wat je fotografeert, dus op de meeste sta of ik of april maar half :j
Maar er zitten een aantal mooie bij!

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:07

plutolover schreef:
hoe heeft je vriend gefotografeerd? dat ze in het scherm keek? of door het oogje. Dus op de ouderwerte manier. Volgens mij heb jij dezelfde camera als ik. Ik fotografeer altijd door het oogje dan kan je het beter zien en dus minder last van de tegen zon. Je ziet dus wat je fotografeert. Zelf vind ik via het scherm lastiger fotograferen. Ik doe het liever op de ouderwetse manier om het zo maar te noemen. snap je wat ik bedoel?

Jaa via de kijker, ze heeft er alleen niet echt verstand van ofzo, ik zet de instellingen goed, ze richt m op mij en gaan met de banaan. Maar ze zei dat ze last had gehad van t licht. Maarja maakt ook niet uit. Is gewoon voor de leuk!

@peelie dankjewel! Ja zo leuk dat bijna alles goed staat bij haar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 3 bezoekers