Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:15

Mooi Flicka12! :D Die heb ik andersom..
Afbeelding

Heb jouw ontwerp toen gepast en die ik nu heb en vond die van jou toen wat te shiny voor, omdat het rooster daar ook zit. Vandaar mijn keuze. Maar die is ook heeeeel erg mooi!

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47


Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:38

plutolover, ik heb Misty sinds een jaar op vlas staan en aan het hooi. Soms doen we hooi/kuil voor de smaak :P .

Ze at namelijk al haar kuil en haar stro op en was zodoende altijd te zwaar. Nu gaat het heel goed! Ze staat overdag in het land.

Misschien is dit ook een optie voor Stan?

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:38

Ik zou gaan voor zwarte haver. Helpt bij die van mij het beste. Andere haver gaf geen effect..

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:46

Leuk om al die gelijkenissen te zien!

Qua bouw heb ik nog geen idee, gangen van z'n vader, maar als ik in zijn "gezicht" kijk... Zie ik in Waldemar zijn moeder..<3

V.l.n.r. Misty, Waldemar, Wirbel.

Afbeelding

Precies wat ik besteld had. Wat een droom is ie..<3

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:13

plutolover schreef:
Dan ga ik toch voor een ruin, zag laatst een haflinger merrie te koop, Maar ik denk dat ik echt meer een ruinen persoon bent.

ag verlopig hou ik het alleen nog bij stan hoor. Maar soms is kijken wat leuker.

en dan wordt ik nieuwschierig wat het verschil nou presies is, haha


Mijn merrie is praktisch een ruin :Y) . Nooooooit last gehad van hengstigheid.

Nu ze twee veulens heeft gehad en er staan hengsten op het erf, nu pas merk ik wanneer ze hengstig is. En als ik geluk heb is ze op wedstrijd hengstig, want dan gaat ze lopen joh!

Mijn KWPN is vervelend hengstig, dus ik denk dat het per merrie heel erg verschilt. Heb ook een ruin gereden, maar kon nou niet zeggen dat die stabieler was dan mijn Haflingermerrie.

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:12

Misty draagt 183 van Horseware. Past super!

Behalve de halzen van dekens. Die passen nooit. :Y)

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:38

Dressuurhaflinger in wording... <3

Nu een jaar en 5 maanden. Hopen dat ie straks net zo graag werkt als z'n moeder!

Afbeelding

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:42

Gefeliciteerd met het mooie veulentje!! *\o/* <3

Ik vind Loïs een stoere naam..

Ik wil ook graag meedoen in Oudega, maar weet niet of wij dan al zo ver zijn. Ben net weer 2 weken begonnen na 2 maanden niks doen (dubbele longontsteking).

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:45

Ik zou sws met geen enkele bijrijder om kunnen gaan (al moet dat straks wel).... :+ Even een fotootje van mijn toekomstige dressuurhaflinger. Hij is zoooo knap <3
Afbeelding

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:01

pimaude, wat een mooi dier heb je daar! Ik was vroeger altijd helemaal fan van Midas-Hanja. Had een grote poster van hem boven mijn bed en mijn droom was ooit een veulentje van hem bij Misty te fokken. Helaas paste dat niet echt :') , maar vind die van jou echt leuk! <3 Veel succes met de wedstrijden!

Peelie, in het Noorden is nu wat meer maar was een tijd geleden ook niet zo. Toen was het volgens mij anders om. Ach, gelukkig zijn er genoeg reguliere wedstrijden waar je aan mee kunt doen toch?

Hoe kijken jullie trouwens naar Haflingerwedstrijden vs. reguliere wedstrijden? Ik vind de Haflingerwedstrijden altijd erg gezellig, maar vind het ook superleuk om tussen de dressuurpaarden te rijden met mijn blonde en ik vind het altijd fijn om te weten waar ik sta tussen de "gewone" paarden.

Ik denk dat ik vandaag een regendekens op doe. Voor de kou hoeft het niet hoor en ik scheer toch sowieso, maar ze blijven ook lekker schoon eronder. Geluksmomentjes.. :o

Wie gaan er zondag allemaal rijden in Vinkega? Ik heb al heel lang niet gestart en mis de wedstrijden een beetje dus ik kom even kijken *\o/* .

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:27

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

En voor de "dippers" onder ons: het is nu ook wel de tijd voor een dip hè.. Het wordt eerder donker, natter, etc. en als je dan geen binnenbak o.i.d. tot je beschikking hebt, geef je ook eerder toe aan een dipje. Erg begrijpelijk, maar ook erg jammer. Ik moet altijd met de trailer naar de binnenbak dus hoop dat ik het ook de hele winterperiode vol houd..

Searcher schreef:
Bij dah noord is het nog afwachten wat er aan wedstrijden georganiseerd gaat worden, ik kan er nog niks over vinden.

[ [url=m/2lvsVZ.png]Afbeelding[/url] ]


Sinds kort ben ik van DAH Noord de wedstrijdsecretaris en er staan hele leuke dingen op de planning voor 2018! Allemaal nog in de beginfase, maar als alles wat duidelijker is zal de informatie naar buiten komen. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!

Voor deze wedstrijden/activiteiten hopen we ook leden (en evt. niet-leden) van Oost en West enthousiast te krijgen zodat het elke keer "vol" en gezellig wordt. Maar dat zal blijken :o .

Wordt vervolgd........ *\o/*

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:45

Gister fotoshoot gehad ik Appelscha en heb de eerste foto gespot op Instagram. Dacht deel hem ook even met jullie!

Afbeelding

Ben nu nog meer benieuwd naar de rest!

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:52

Welkom maratjesammy! Probeer vooral te blijven genieten.. :j

Ik ben sinds 1,5 jaar(?) weer eens op pad geweest. Wil dolgraag Z2 starten en heb 53 wp in de Z1, maar ben nooit echt aan de wissels toegekomen. Nu deed ze ze thuis steeds regelmatiger (ze doet ze dus goed of ze doet het gewoon niet) dus ik dacht ik doe het gewoon! 1 proefje Z1 (die heerlijke comfortzone :') ) en 1 proefje Z2.

De Z1 proef ging wel prima en tussen de proeven door sprong Mist keurig de wissels dus vol goede moed begonnen aan de Z2 proef. Die proef begon dan ook met 7s en 8en en toen kwamen de wissels! Ze deed gewoon NIKS!! :+ Gewoon door in de galop waarin ze zat. Aaarrrgghh!!! Ik had echt het gevoel dat ze dacht: Huh, dit doen wij toch nooit op wedstrijd? Wat wil je nou? :') .

Maargoed, in de eerste proef dus 215,5 en een eerste prijs en in de tweede proef 188(ofzoiets?) en één na laatste! Desondanks super trots en blij met m’n Blondie <3

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:45

Searcher schreef:
Wie heeft er tips voor n haf die tijdens de galop moet poepen en daarvoor in de ankers gaat en zo mijn proef verpest?
Ik lach wel maar hij reageert niet op een schop of tik met de zweep.


Dit heb ik dus ook.. Ik heb eens -6 gehad omdat Mist 3x (!) stil stond tijdens de proef. Ze wilde steeds gaan poepen, maar er kwam niks :') . De jury kwam toen uit de auto met de tip dat ik hem tijdens de training goed moest slaan als ze wilde poepen en dat ze het dan wel leerde. Nou.. ik heb het gedaan en het is nooit gelukt :Y) . Ze loopt gewoon niet tijdens het poepen. Nu zorg ik ervoor dat ze niet teveel eet vlak voor de proef en dat ik lang genoeg draaf tijdens het losrijden zodat ze het tijdens het losrijden doet. Lukt nu wel aardig om dat te plannen. Succes ermee!

maessie, mijn jasje is van Montar. Kwam ik vrijdagavond bij toeval tegen in de Hypo Fryslân en staat perfect bij mijn laarzen en mijn dekje <3 :+ . Zit heerlijk moet ik zeggen!

Gave foto Peelie! Prachtige foto's maakt zij.. Ik zou meedoen aan de cursus, maar had wedstrijd dus dan werd m'n weekend wat te druk!

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:25

Voor de leden van De Aangespannen Haflinger en/of (Jong)KVTH:

Afbeelding

Ik weet niet of dit haalbaar is voor de regio's Oost en/of West, maar vanaf heel veel richtingen kun je redelijk gemakkelijk in Tolbert komen en de accommodatie is prachtig!

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:36

Ik heb zelf ook altijd les van haar. Vind het wel erg fijn!

Maar Berber, thuis is lang zo leuk niet als bij ons tussen de andere blondjes toch! Haha..

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:20

Janneke_x schreef:
Even alles bijgelezen want wij waren nog geen sport toppers! Maar wat een mooie haffies iedereen, zo zie je maar weer: ze kunnen álles!

Wij zijn met mijn bijna 5 jarige haflinger B(HC) tussen de paarden gestart. Met mooie punten (206,5) naar huis gegaan en een eigenlijke tweede plaats. Hij wordt momenteel thuis door mij gereden en op concour door een vriendin. Ik zelf ben geen held, ja.. een held op sokken! :D

Hem schoonmaken was ook al een kunst, vrijdag gewassen en zaterdag ochtend vol onder de stront -:(- weer opnieuw gedaan maar tevergeefs. De échte gele vlekken gingen er niet meer vanaf.

Een paar foto's van mijn knappie!

[ [url=m/sWnxRX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K9e77g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi paardje heb je daar! Waarom durf je eigenlijk zelf niet te starten?

Over het scheren: ik scheer Misty 1x in een winter en dat is vaak eind november. Ik stel het heel lang uit zodat ik maar 1 keer hoef. Haar vacht is wel weer dik geworden, maar ze verhaart alweer dus dat gaat er vanzelf wel weer uit!

Leuk kiddokids, naar het EK!

Mooie foto Corinne, zo zijn de toch ook wel heeeel mooi! <3

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:23

Heb vandaag iets leuks gedaan! Waldemar wordt 26 juni (duurt lang!!) 3 jaar en er gaan rond die tijd ook pas beleren, maar het kriebelde vandaag zo dat we er maar even een zadeltje op hebben gegooid en een bitje in.. :o

We hebben hem in de bak “opgezadeld” en zijn daarna met hem aan de hand gaan stappen. Nooit geweten dat dit zo makkelijk gaat met 2,5 jarige Haflingerhengsten, Haha! Hij deed net alsof hij het al jaren deed en vond het supergezellig. Hier even een plaatje van mijn Mini-Misty <3 .
Afbeelding

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:42

Leonie, wat super dat ze zo braaf was! En wat spannend met Mareja.. *\o/* Ik wed dat wij over een aantal jaar allebei op een ruin de ATD rijden.. :Y) :') Haha, nee jij hebt nog 50% kans op een merrie! :') Ben benieuwd!

Suprice_Iris, welkom! Leuke haf heb je!

Denise_Storm, gave laarzen 8-) En inderdaad fijne plaatjes van je Storm!

kiddokids, wat gaaf! Hoezo veelzijdig.. :o

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47


Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:27

Astrid, dat kan prima hoor. Die van mij heeft ook altijd de minste gangen en toch loopt ze vaak bovenaan mee. “Bestgaand” heeft vooral te maken met zichtbare werklust, voor het been zijn, op de hulpen en “op de achterhand” kunnen gaan.

ZZ-Zwaar startgerechtigd. Ik bedoel.. hoe bestgaand kun je zijn?!

Ik ben ook ooit als laatste geëindigd, maar ik denk dan maar: het was leuk, de paarden vinden het vaak leuk en zolang ze het op wedstrijd goed doen boeit dat “bestgaand” me niet echt ;p

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:49

astridastrid schreef:
Kelly_J schreef:
Astrid, dat kan prima hoor. Die van mij heeft ook altijd de minste gangen en toch loopt ze vaak bovenaan mee. “Bestgaand” heeft vooral te maken met zichtbare werklust, voor het been zijn, op de hulpen en “op de achterhand” kunnen gaan.

ZZ-Zwaar startgerechtigd. Ik bedoel.. hoe bestgaand kun je zijn?!

Ik ben ook ooit als laatste geëindigd, maar ik denk dan maar: het was leuk, de paarden vinden het vaak leuk en zolang ze het op wedstrijd goed doen boeit dat “bestgaand” me niet echt ;p

Helemaal eens met dat laatste! Ik denk ook altijd van, als iedereen ook alleen mee zou doen als je zou winnen, zou er altijd maar 1 deelnemer zijn.

Aan de andere kant ook niet leuk om als laatste op te moeten stellen. Al snapt het paard dat toch niet HAHAH!

Thanks! Doe jij zelf ook nog mee?


Van de opstelling snap je bijna toch nooit iets hoor.. Ik ben altijd verbaasd, Hihi.

Nee, ik ben dan net een dag terug van vakantie dus dat wordt hem helaas niet.. Had wel graag gewild! Misschien de volgende keer!

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:23

Klopt wat je zegt Astrid.

Toch is mijn ervaring dat je juist door de graad van africhting wel je paard beter kunt voorstellen, meer uit je paard kunt halen, zodat een “minder” bewegingspaard toch hoog geplaatst kan worden.

Ik ben eens op de keuring geweest waar men Misty “niet rijtypisch” genoeg vond. Op diezelfde keuring werd ze 1e bij bestgaand. Onder het zadel krijg ik er gewoon meer uit dan aan de hand.. Bijzondere uitslagen zijn dat :')

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:43

Waylon..... <3

Leuke foto’s plutolover!!

Ik kom ook even spammen.. We hebben nu een paar keer op Waldemar gezeten en hij doet het boven verwachting. *\o/* Ik ben trots!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moooeeee... :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er ligt trouwens een mega zadel op (18,5 inch :+ ), maar hij krijgt straks gewoon “zelf” een hoor, die hem goed past :P.

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:40

janouk schreef:
Helaas is het helemaal fout met Janouk haar lijf. Omdat ze opeens zo extreem hengsten gedrag vertoont, heeft de veearts haar vandaag onderzocht.
Ze heeft een harde tumor ter grootte van een handbal op haar eierstok op de echografie.

Ik was er al bang voor, omdat haar gedrag zo extreem is veranderd de laatste weken..
De bloeduitslagen moeten de definitieve diagnose bevestigen met hoeveelheid testosteron. Maar daar twijfel ik niet over, gezien het gedrag.

De veearts gaat nu op zoek naar de juiste kliniek voor Janouk en dan volgt verder onderzoek. Of het operatief verwijderd kan worden en zo ja hoe en wanneer.

We gaan er voor. Duim duim duim

Want er staat hier een hele fitte merrie van 20 jaar en die wil ik nog lang niet kwijt.

En ik hoor graag hele positieve ervaringen en tips. Vertel me aub geen negatieve ervaringen. Die wil nu niet horen of lezen.


Dat meen je niet... :\ Hopen dat ze er iets aan kunnen doen en dat het weer goed komt! Sterkte ermee..

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:26

Even een egopost vanaf mijn telefoon.. gister voor het eerst zelf op Waldemar gereden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is zo’n lief blij paardje <3

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers