Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:16

Na heel veel terug lezen en heel veel mooie foto's te hebben gezien wil ik graag voorstellen Willow! Mijn bijna 4-jarige haflinger ruin. We zijn hem sinds 1,5 maand dressuurmatig aan het trainen. In het filmpje zie je hoe ver hij is. Hoe vaak trainen jullie met een jonge haflinger?

Afbeelding

https://youtu.be/t1rB_EdW4hM


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:56

Ik volg dit forum al een tijdje maar heb mijn haflinger nog niet eerder voorgesteld!

Ik heb dus een haflinger genaamd Willow en hij is 4 jaar! We hebben nu 4 weekjes les en het gaat al vooruit *\o/*

Onder het trainen merk ik vooral dat hij nog niet super voor het been is. Heeft iemand tips?


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:10

Peelie schreef:
Oefenen oefenen oefenen. Om een paard echt correct en langdurig aan het been te houden en te krijgen en daarbij actief moet je minimaal 2 jaar uittrekken. Dat is een proces, maar het is het zo waard <3


Nog even doorzetten dan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:14

maessie schreef:
Knap paard Janneke! Actief op het achterbeen gaat wel wat tijd in zitten inderdaad, omdat hij ook die tijd nodig heeft om sterker te worden. Reactie op jou been kan veel vlotter ;) (de activiteit die je daarmee vraagt zal hij dan dus eerst nog wat minder lang vol kunnen houden) Wees heel consequent in je beenhulp. (En heel simpel!) Een keer zacht aandrijven, een keer "hard" aandrijven, tikkie op t bil.(dan snapt hij best snel dat hij op de zachte hulp al moet gaan, en hoeft de rest niet meer ;) ) En veel overgangen, op 1 lange zijde kun je al gerust 3 overgangen rijden. Hiermee kan hij in een kwartiertje al wel veel scherper voor je been zijn. (Wel consequent blijven, dat is een grote valkuil is mijn ervaring :D ) Succes!


Dank voor je uitleg! Ik rijd inderdaad ontzettend veel overgangen in elke gang maar ook van stap naar draf naar stap naar draf dan galop etc. Hij doet het wel maar soms krijg je dan inderdaad geen reactie en dan "hard". Hij leert het wel dus ben tot nu toe al heel trots! <3 Het heeft tijd nodig maar ik wil altijd graag dat het "goed" gaat. Ach alles gaat met vallen en opstaan zal ik maar zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:00

Even alles bijgelezen want wij waren nog geen sport toppers! Maar wat een mooie haffies iedereen, zo zie je maar weer: ze kunnen álles!

Wij zijn met mijn bijna 5 jarige haflinger B(HC) tussen de paarden gestart. Met mooie punten (206,5) naar huis gegaan en een eigenlijke tweede plaats. Hij wordt momenteel thuis door mij gereden en op concour door een vriendin. Ik zelf ben geen held, ja.. een held op sokken! :D

Hem schoonmaken was ook al een kunst, vrijdag gewassen en zaterdag ochtend vol onder de stront -:(- weer opnieuw gedaan maar tevergeefs. De échte gele vlekken gingen er niet meer vanaf.

Een paar foto's van mijn knappie!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:22

@Peelie
@Flicka12
@Punk143
@kiddokids
@Nikkiloves
@maessie
@Kelly_J
@_Desiree

Ik antwoord even in het algemeen! Lijkt me in dit geval makkelijker. Bedankt voor al het lof en leuke reacties. Ik heb zelf éindelijk een jasje gekocht voor op concour. *\o/*

Op de foto rijd een vriendin van mij met hem. Zal zo een foto eronder uploaden waar ik er zelf op zit. Ik train hem thuis. Ik rijd hem niet zelf op concour omdat ik soms afwachtend en onzeker rijd buiten de les om. Dit kost me de kop en dan kan er gedrag ontstaan waar ik nog onzekerder van wordt zoals schrik en vlucht reacties. Tevens heb ik een ongeluk gehad met een ander sportpaard en kan ik me na 2 jaar er nog niet overheen zetten. Denk dat het tijd kost! Train hem veel maar niets buitens huis. Heel soms een andere locatie maar hij is niet ‘heel easy’ en natuurlijk jong (bijna 5). Soms lastig. _-:( Maar vooral niet opgeven denk ik :j

Hier een fotootje waar ik er zelf op zit..
Zomer->
Afbeelding
Winter->
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 01:19

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
@Peelie
@Flicka12
@Punk143
@kiddokids
@Nikkiloves
@maessie
@Kelly_J
@_Desiree

Ik antwoord even in het algemeen! Lijkt me in dit geval makkelijker. Bedankt voor al het lof en leuke reacties. Ik heb zelf éindelijk een jasje gekocht voor op concour. *\o/*

Op de foto rijd een vriendin van mij met hem. Zal zo een foto eronder uploaden waar ik er zelf op zit. Ik train hem thuis. Ik rijd hem niet zelf op concour omdat ik soms afwachtend en onzeker rijd buiten de les om. Dit kost me de kop en dan kan er gedrag ontstaan waar ik nog onzekerder van wordt zoals schrik en vlucht reacties. Tevens heb ik een ongeluk gehad met een ander sportpaard en kan ik me na 2 jaar er nog niet overheen zetten. Denk dat het tijd kost! Train hem veel maar niets buitens huis. Heel soms een andere locatie maar hij is niet ‘heel easy’ en natuurlijk jong (bijna 5). Soms lastig. _-:( Maar vooral niet opgeven denk ik :j

Hier een fotootje waar ik er zelf op zit..
Zomer->
[ [url=m/09hZ8b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Winter->
[ [url=m/hjiqdN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan het zijn dat deze haflinger te koop heeft gestaan ofzo? De eerste foto komt me heel bekend voor!! Iniederval een ontzettend mooie haf! En je rijd hem netjes! Gewoon rustig doortrainen en ik denk dat dat vertrouwen vanzelf terug komt! Niks forceren!


Klopt helemaal! Vorig jaar zag ik door de bomen het bos niet meer en wilde ik hem graag verkopen. Ik heb de verkoop afgeblazen en hem gehouden. Samen met een vriendin maken we hem nu klaar voor dressuur/springen en buitenritjes. Ennnn hopen we op een fijne pony! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:30

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
Klopt helemaal! Vorig jaar zag ik door de bomen het bos niet meer en wilde ik hem graag verkopen. Ik heb de verkoop afgeblazen en hem gehouden. Samen met een vriendin maken we hem nu klaar voor dressuur/springen en buitenritjes. Ennnn hopen we op een fijne pony! *\o/*

Wat grappig, dan heb ik denk ik zelfs contact met jou gehad om een meer te komen kijken :o
Wel top dat je hem toch hebt gehouden! Jullie komen er vast wel met veel geduld! Het is iniedergeval een enorm mooie haf!


Haha! Dat zou zéker kunnen. Er is uiteindelijk een meisje uit Duitsland komen proberen voor 3 weken maar ik heb hem toen toch gehouden. Volgende week ga ik kijken bij Stal De Edelweiss voor een merrieveulen. Dus ben zeer benieuwd! Dan heb ik over 3/4 jaar altijd een opvolger voor deze :D Klik is met deze namelijk nog niet altijd goed. Maar het wordt wat _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:07

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
Haha! Dat zou zéker kunnen. Er is uiteindelijk een meisje uit Duitsland komen proberen voor 3 weken maar ik heb hem toen toch gehouden. Volgende week ga ik kijken bij Stal De Edelweiss voor een merrieveulen. Dus ben zeer benieuwd! Dan heb ik over 3/4 jaar altijd een opvolger voor deze :D Klik is met deze namelijk nog niet altijd goed. Maar het wordt wat _/-\o_

Ahh oke, wat leuk! Een veulen! Ik wil ooit ook wel een veulentje met April fokken :o , waar sta je nu met je paard? Welke stal?


Hij staat nu nog nabij Venray! In pension, veulen zou bij ons op het land komen te staan <3 Want om zo’n diertje nu al op stal te zetten vind ik zonde. Voordat wil ik haar ook nog in de opfok, even wat manieren bijbrengen! Haha


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:07

Een avontuur wat 2 jaar geleden begon is nu een geweldig paard geworden! Sinds kort word mijn haflinger door mijn bijrijder uitgebracht in de sport. Na 3 wedstrijden had meneer 11 winstpunten in de klasse B. Gewoon tussen de kwpn’ners gestart hobbelde hij lekker rond. Direct zijn we door gegaan naar het L1. Afgelopen weekend was het zo ver en maakte hij zijn debuut! Hij kwam niét van een koude kermis thuis en had maar liefst 204 en 210,5 punten waarmee de teller gelijk op L1+5 staat!

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn waarom ik hem zelf niet uitbreng. Ik heb een vervelend ongeluk gehad en voor mij heeft het iets meer tijd nodig om concoursen op te pakken. Thuis en bosritjes zijn meer mijn ding.

We gaan tevens naar het Haflingerweekend in Heeze! Nog meer mensen die we daar kunnen treffen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Foto’s: Remo van der Putten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:59

xLeoniee schreef:
Wat een prachtige haflinger Janneke! Hoe groot is hij en wat is zn afstamming?


Dankjewel! Hij was vorig jaar 1.54, net 5 geworden dus kan nu iets groter zijn :D Het is een V: Winser-G, VV: Alcatel Imladris en MV: Amadeus geloof ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:00

Peelie schreef:
Hoi Janneke. Wij volgen elkaar al op facebook geloof ik! Ik ga ook naar Heeze :D


Neee volgens mij niet :):) ik zie je wel vaker voorbij komen met Nash! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:48

astridastrid schreef:
Zo, das een mooie grote, leuk hoor!


Haha dankjewel! Ja hij is groot :D


Flicka12 schreef:
Wat eeeen gave haf zeg! Looks goood <3


Dankjewel! Joune vind ik ook al zoo leuk!


Mirranda schreef:
Knappe Haf Janneke !!

Wij zijn ook op het Event in Heeze.


Ooo leuk! Zien we jullie daar! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:36

Weer topnieuws! Onze held heeft vandaag zijn selectiewedstrijd gehad van de regio. Ditmaal weer tussen de buildlozers (lees: kwpn’ners) gestart. Geen een koudbloed te vinden, ontzettend jammer!

Hij startte voor de tweede keer L1 en heeft een 3e en 4e prijs behaald op een sterk competitie veld! De proeven afgesloten met 195,5 en 202,5 punt.. zo staat de teller alweer op L1 +9 *\o/* wat gaat het toch hard!

Zo moeten we toch nog L2 starten op het haflinger event. Wat zijn we trots op onze beeb! :):)


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:45

Peelie schreef:
Wauw super! Wat gaaf dat hij zo hard gaat! Ik ben nou toch wel heel benieuwd naar bewegend beeld van hem <3


Oo er is super veel film van hem! Maar ik weet niet hoe ik dat kan plaatsen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:45

plutolover schreef:
Wat super gaaf zeg!!

Morgen start ik weer M1 maar wordt warm en vind stan nog best dik in z’n vacht zitten.. gelukkig zie ik langzaam z’n zomervacht dat ik toch maar niet ga scheren.

Ik hoop op een winstpunt dan is t klaar voor mij en stan. En dan heeft hij t mooi voor z’n 20e gedaan. Hij is dinsdag jarig namelijk.

Maar goed ik verwacht er verder eigenlijk niet zo veel van


Aaaa supernetjes! En wat fijn dat je hem rust geeft op deze leeftijd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:39

Citaat:
Uploaden op youtube en dan de link van het filmpje hier plaatsen.

Desnoots tussen [video ]...[/video] dan krijg je gelijk het filmpje op bokt om af te spelen.



Thankyou! Ik ga het vanmiddag proberen. Maar eerst beter nieuws; vandaag veulentjes kijken! Ik ben al een tijdje opzoek naar mijn tweede haf! Dus hoop dat er leuke bijzitten. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:37

Wat een weekend! Haha ik heb niet alleen genoten van de paarden maar ook het camping gevoel _O- lekker oldschool!

Vrijdag hebben we voor het eerst L2 gestart met Willow hier mooie punten! 221 en 201 O:) we waren suuppper trots. Zaterdag schriktraining en springen (foutloos). Zondag weer twee proeven L2 en ditmaal was hij leeg 200,5 en 193. Dat brengt de teller alweer op 8 winstpunten :)*

Meneer gaat nu genieten van zijn vakantie en daarna pakken we hem weer op. Hij was tevens ook echt op zijn plek daar, wel moe, maar een tevreden paard!


Afbeelding
Net aangekomen en geinstalleerd!


Afbeelding
Klaarmaken voor bestgaande


Afbeelding
Lekker gesprongen


Afbeelding
Prijzenpakker


Afbeelding
Trotser kan ik niet zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:39

kiddokids schreef:
Janneke_x schreef:
Wat een weekend! Haha ik heb niet alleen genoten van de paarden maar ook het camping gevoel _O- lekker oldschool!

Vrijdag hebben we voor het eerst L2 gestart met Willow hier mooie punten! 221 en 201 O:) we waren suuppper trots. Zaterdag schriktraining en springen (foutloos). Zondag weer twee proeven L2 en ditmaal was hij leeg 200,5 en 193. Dat brengt de teller alweer op 8 winstpunten :)*

Meneer gaat nu genieten van zijn vakantie en daarna pakken we hem weer op. Hij was tevens ook echt op zijn plek daar, wel moe, maar een tevreden paard!


[ [url=m/MwMb0l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net aangekomen en geinstalleerd!


[ [url=m/R4jjSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klaarmaken voor bestgaande


[ [url=m/tdsjKq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker gesprongen


[ [url=m/Gqj9Wr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prijzenpakker


[ [url=m/NO0dOn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Trotser kan ik niet zijn!


Jij was nr 41 wat een gave knol
Bestgaande zat je toch in de finale.

Denk dat alle weekend paarden leeg waren, warmte speelde ook wel een rol, in de stal niet echt koel,
Wij hebben ook genoten. Leuk weekend gehad



Haha ja dat waren wij! :o klopt indd! Bestgaande in de finale, hijis net 5 en was te moe. Zijn draf is nog ‘te weinig/slap’ om te knallen. We wilde hem ook niet helemaal doodmaken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:41

istri schreef:
Ook wij hebben een gaaf weekend gehad! Vrijdags begonnen met de dressuur ze was niet helemaal bij mij maar toch 180.5 en 183 dus 2 winstpunten *\o/* zaterdag een super leuke maar drukke dag gehad, eerst schriktraining en springclinic daarna nog proef met uitleg en vaardigheid! Super gaaf heerlijk crossen tussen de pionnen en 6de geworden dus een mooi halster gekegen. Zondag nog 2 keer gestart 1e proef 196 beste score ooit! 2de helaas 176.5 maar paardje was op en ik ook :') vorig jaar op dit weekend voor het eerste b impuls gestart, en dit weekend zijn we l1 start gerechtigd *\%/* b + 11 dat was mijn doel! Leuk om jullie eens in het echt gezien te hebben!

[ [url=m/KFE60K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c2YRRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/36Ykvn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IaBMVC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daar hebben we team Achterhoek! Als ik me niet vergis :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:42

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
Wat een weekend! Haha ik heb niet alleen genoten van de paarden maar ook het camping gevoel _O- lekker oldschool!

Vrijdag hebben we voor het eerst L2 gestart met Willow hier mooie punten! 221 en 201 O:) we waren suuppper trots. Zaterdag schriktraining en springen (foutloos). Zondag weer twee proeven L2 en ditmaal was hij leeg 200,5 en 193. Dat brengt de teller alweer op 8 winstpunten :)*

Meneer gaat nu genieten van zijn vakantie en daarna pakken we hem weer op. Hij was tevens ook echt op zijn plek daar, wel moe, maar een tevreden paard!


[ [url=m/MwMb0l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net aangekomen en geinstalleerd!


[ [url=m/R4jjSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klaarmaken voor bestgaande


[ [url=m/tdsjKq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker gesprongen


[ [url=m/Gqj9Wr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prijzenpakker


[ [url=m/NO0dOn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Trotser kan ik niet zijn!

O My wat een mooi paard... en dat dekje staat hem mega gaaf!

Super mooie punten worden hier behaald zeg! Ik hoop dat ik binnenkort een keer een wedstrijdje kan doen hier in de buurt.

Eergister van plan om te rijden maar ik wilde het dr toch niet aandoen om er een zadel op te leggen maar ze had zoveel energie dat ik toch maar gewoon naar de bak ben gelopen om een stukje te longeren.
Ik had er voor de lol wat bakjes bij gelegd en ik had een glunderend paard.

[ [url=m/DtkNzr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TwPMrp.png]Afbeelding[/url] ]
Aan achterbeengebruik geen gebrek :')



Haha dankjewel! We hebben elkaar eerder gesproken. Is je merrie nu een ruin geworden? *\o/* (omgewisseld?) hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:44

NikkiLoves schreef:
istri schreef:
Ook wij hebben een gaaf weekend gehad! Vrijdags begonnen met de dressuur ze was niet helemaal bij mij maar toch 180.5 en 183 dus 2 winstpunten *\o/* zaterdag een super leuke maar drukke dag gehad, eerst schriktraining en springclinic daarna nog proef met uitleg en vaardigheid! Super gaaf heerlijk crossen tussen de pionnen en 6de geworden dus een mooi halster gekegen. Zondag nog 2 keer gestart 1e proef 196 beste score ooit! 2de helaas 176.5 maar paardje was op en ik ook :') vorig jaar op dit weekend voor het eerste b impuls gestart, en dit weekend zijn we l1 start gerechtigd *\%/* b + 11 dat was mijn doel! Leuk om jullie eens in het echt gezien te hebben!

[ [url=m/KFE60K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c2YRRW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/36Ykvn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IaBMVC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeee jou herken ik! We reden samen de schriktraining :D
Wij hebben ook een heel leuk weekend gehad! Vrijdaf 2 dressuurproeven met 181 en 181,5 als resultaat. Niet erg tevreden mee maar het zijn weer 2 winstpunten! Zaterdag dan dus ook de schriktraining en wauw wat was ze braaf <3 Hebben thuis al wel vaker geoefend met vlaggetjes en paraplu's maar man, wat was ik trots! Daarna de dressuurclinic wat heel erg verhelderend was. We kunnen weer hard aan de slag en weten nu precies onze verbeterpunten, ook wat betreft proeven rijden. Zondag weer 2 proeven gereden en al wat punten van de clinic meegepakt wat resulteerde in 185,5 en 188! Al een aantal punten meer en een beter gevoel vanaf mijn kant! Wijken blijft een ding waar we hard mee aan de slag moeten, net als het actief en opwaards lopen.
Al met al een leuk weekend én nu L2 startgerechtigd!! :D Al blijven we nog even lekker in de L1 dooroefenen.

Janneke, jeetje wat gingen/gaan jullie goed _/-\o_ Wat is Willow toch ook een gaaf paard!

En Aragon, dat was echt even kwijlen <3 <3 Wát een paard!!



Hihi thankyou! We boffen maar met Willow! We zien ons nog! Aangezien jij ook L2 bent nu *\o/*

Anoniem

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:13

Wat leuk om alles te lezen! Ik ben pas net begonnen met dressuur. Ik was altijd suuuper onzeker over wedstrijdrijden maar vorige week toch een keer impuls B gestart!

En wat hebben we het leuk gehad, volgende keer (Beuningen) strten we officieel *\o/* Ben benieuwd waar we gaan komen!

AvS fotografie was erbij dus ook een paar leuke kiekjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:19

Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:53

janouk schreef:
Janneke_x schreef:
Bedankt voor de complimenten! Lees dat iedereen goed op niveau rijd. Wij starten in Beuningen pas voor het echte werk. Ben zelf niet een ontzettend capabele ruiter dus lekker rustig aan. Iemand misschien bekend met een lesgever noord limburg? Met interesse in hafjes? Liefste iemand die al jaaaaren lesgeeft. Vooral gericht op basis. Meneer heeft een fijne zelfhouding maar laat zijn schoft slecht los en komt dan niet door de rug.

Zag de vraag over de afstammig hij is een Winser-G x Alcatel Imladris! <3


Tipje het niet loslaten van de rug en schouders van je paard zie je ook terug in jouw houding op de fotos. Je lijkt op de fotos je lijf heel vast te zetten.
Probeer zelf meer te ontspannen en losser te zitten, dan zal je paard je volgen. Als je elke keer als je langs C komt, je zelf aanleert om te ontspannen, schouders los, diep uit ademen ,etc ,zal dat een gewoonte worden en kan je je zelf trainen om te ontspannen blijven rijden.
Succes met je zoektocht naar fijne instructeur. Je zou kunnen zoeken naar een centered riding instructeur die jou kan helpen ontspannen te zitten


Haha wat grappig dat je dat uit een foto haalt! Maar het is helemaal waar. Heb flinke klappers gemaakt een aantal jaren terug dus spanning in mijn lichaam is een probleem. We zijn er hard mee bezig, ik neem je tips mee! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers