Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 06:05

Denise_Storm schreef:
Nog even terugkomend op het gewicht van Storm... We hebben net even met het lint gedaan en komen nu uit op 610 kilo _O-


Shocking. Meet je echt wel goed?

Janouk was vorig jaar zomer op haar dikst nadat ze met pensioen was gegaan voor de koets.

Op de weegschaal woog ze 581 kg. Veel te zwaar. Met het meetlint was ze toen 521kg

Zwaar geachrokken zijn we haar toen weer 2 keer per week voor de koets gaan zetten en op dieet dior veearts voorgeschreven.
Nu geeft het meetlint 482kg aan. En is ze een stuk afgevallen

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:11

Afbeelding

Maar hij is onwijs fit, oogt abslouut niet (te) zwaar en is een blije Storm. Dat vind ik een betere meter dan een lintje :=

Hoe groot is Janouk?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:43

Ik zou Flicka ook wel eens willen wegen! ben heel benieuwd :o

Vandaag weer voor het eerst buiten wedstrijd gehad! Naar omstandigheden erg fijn gereden, 174,5 en 179,5 :+ Maar goed, op naar de volgende!
Afbeelding
Afbeelding

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:16

Flicka12; jammer van de punten, maar wel mooie en nette foto's! De cap staat echt wel goed bij je outfit, prachtig!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:41

miriammiddel schreef:
Flicka12; jammer van de punten, maar wel mooie en nette foto's! De cap staat echt wel goed bij je outfit, prachtig!

Dankjewel! :D Ja, 179,5 is dan wel echt zuur, maar goed het was ook niet een fantastische proef :Y)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:55

Jammer van je punten. Je cap is wel echt super sjiek. Knappe plaatjes.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:47

Jaaa die cap! Prachtig! Vind 179,5 wel een rotscore. Maar next time better!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:29

Janouk is 1.46m en Meneer Anton is 1.47m

Doe je het meetlint precies achter schoft?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:51

janouk schreef:
Janouk is 1.46m en Meneer Anton is 1.47m

Doe je het meetlint precies achter schoft?


Ah dat scheelt aardig in hoogte. Storm tikt de 1.55 wel aan! Dus het is ook gewoon een lekkere grote haflinger haha. Ja, stalvriendinnetje doet het meten :D

Wat een onwijs mooie cap! <3

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:55

Leuk om de verschillen te zien in gewicht! Alex is 155, en weegt 480 ongeveer. Maar wel een sport type, dat scheelt veel!

En mooie cap!

En jammer van de punten flicka, ziet er wel mooi uit zo op het plaatje! Wat start je?

De zadelmaker is gebeld, ze komt 13 mei langs, ook met tekna zadels :j

En volgend weekend heb ik op stal 2 dagen wedstrijd, hoop dat we kunnen knallen!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:13

Dankjulliewel! Ik start M1 :j

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:12

vandaag heel even 10 min met de nieuwe bit gereden, zonder bitringen. Hij liep zonder bitringen duidelijk veel fijner!! nu hopen op geen wondjes van de bitringen.

vandaag foto's gemaakt van me hafje.. alleen foto's maken is lastig. door het verharen lijkt hij heel wit 'oud'om zijn ogen. maar gelukkig is dat niet altijd zo, de foto zonder halster is in een bak gemaakt.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat hij snel zn vacht minder dik wordt.. ik kom 19 mei terug en heb dan 21 mei wedstrijd. Dus denk dat hij met zijn verjaardag (22 mei) een scheer beurt krijgt..

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:29

Mooie foto’s Plutolover! Sorry, weet al die namen van jullie niet haha!
Welk bit heb je nu? Een kunststof? Geloof dat die met bitringen komen dus is maar een wilde gok haha.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:43

Mooie foto’s! Lekker he dit weer, echt genieten. Dan is het leven met paarden zo fijn als de zon schijnt haha!

Storm mocht afgelopen week ook het land weer op, zo fijn! En vandaag was er open dag bij de kringloopwinkel hier in het dorp. Mijn moeder heeft een eigen “kinderboerderij”. Dus onze dieren waren daar ook en Storm was er voor het ponystappen. Hij is dan zo onwijs lief met al die kindjes.

En hij heeft ook nog even voor de camera gestaan vandaag... <3


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:47


astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:10

Wauwwww Denise!!! Genieten <3

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:42


maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:26

Echt zoooo mooi die bloesemfotos!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:07

wat is het hier rustig.

op moment gaat rijden niet zo lekker, ik probeer stan wat actiever op het been te krijgen, maar hoe meer ik dit doe hoe meer ik gefrustreerd raakt.. en dat is juist wat ik niet wil! laatste tijd is hij weer heel sterk. Waarom geen idee. Wel merk ik nu ik zonder bitringen rijd dat hij toch beter het bit aanneemt.. maar hij blijft sterk. En dit ging zo veel beter. zo jammer dat het nu weer minder gaat. ik krijg die achterhand maar niet actief. .Terwijl hij het wel kan.

ik heb soms echt moeite mee dat hij flegmatiek paardje is. Dan denk ik ben ik nou zo slechte ruiter... Waar gaat het mis.

volgens sommige moet ik hem voorwaart en veel overgangen rijden. Maar daar wordt hij juist zo veel sterker van in de hand. Dan moet ik hem ronder vrager en dan denk ik ja erin trekken dat is niet wat ik wil..

Ga verlopig me maar even alleen op de grondwerk richten, en alleen met de lessen rijden.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:26

Heb een tijdje een pony gereden die ook wel eens sterk in de hand kon zijn, helemaal als ik oefeningen vroeg die hij moeilijk vond. Instructie zij bij deze dat dit niet erg is, hij moest kracht ontwikkelen en zal naar verloop van tijd beter worden. Moelijke delen goed afwisselen met makkelijke delen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:43

ja dat herken ik ind ook van ze worden vanzelf beter. maar die van mij wordt dan alleen maar sterker of gaat zn kop in de lucht gooien. Als hij het moeilijk vind. 2 weken liep geleden liep hij zo fijn... en nu.. agja morgen een buitenrit op de planning. vrijdag een grondwerk les miss combineren met een stukje rijden. En zaterdag gaat hij het land op..

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:58

Is wel herkenbaar, paarden laten slecht hun grenzen zien. Ben je weer een stukje verder in de training, gaat even heel fijn en dan besluit paard even dat het nu wel weer genoeg is. Verstandig even de focus verschuiven. Voor het lichaam en mentaal.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:18

plutolover schreef:
wat is het hier rustig.

op moment gaat rijden niet zo lekker, ik probeer stan wat actiever op het been te krijgen, maar hoe meer ik dit doe hoe meer ik gefrustreerd raakt.. en dat is juist wat ik niet wil! laatste tijd is hij weer heel sterk. Waarom geen idee. Wel merk ik nu ik zonder bitringen rijd dat hij toch beter het bit aanneemt.. maar hij blijft sterk. En dit ging zo veel beter. zo jammer dat het nu weer minder gaat. ik krijg die achterhand maar niet actief. .Terwijl hij het wel kan.

ik heb soms echt moeite mee dat hij flegmatiek paardje is. Dan denk ik ben ik nou zo slechte ruiter... Waar gaat het mis.

volgens sommige moet ik hem voorwaart en veel overgangen rijden. Maar daar wordt hij juist zo veel sterker van in de hand. Dan moet ik hem ronder vrager en dan denk ik ja erin trekken dat is niet wat ik wil..

Ga verlopig me maar even alleen op de grondwerk richten, en alleen met de lessen rijden.


He, wat vervelend zo’n dipje! Erg herkenbaar hoor, Storm wordt ook regelmatig zo sterk. Ik hoop voor je dat als die straks het land weer op gaat, het rijden ook weer wat fijner en makkelijker gaat. Staat die in het niet weide seizoen bij jou gewoon veel op stal? Dat heeft Storm ook, merk dat als die oo het land staat, ook gewoon soepeler is. Denk dat het op stal staan daar wel een grote rol in speelt.

Longeer je hem wel eens? Dat helpt Storm en mij vaak in zo’n dipje. Ik doe dan veel afwisselen: dubbele lijnen, Pessoa, gewoon “los”, met balkjes, zonder balkjes. Zeker de balkjes maakt ze sterk in de achterhand. De dubbele lijnen vind ik fijn, omdat je dan ziet wat er gebeurd (als ik rijd, voel ik het soms niet snel genoeg, en dan is Storm alweer met zijn neus in de lucht).

Ik weet zeker dat het wel weer goed gaat komen hoor! :D Kop op, jullie zijn niet zomaar gekomen op de plek waar jullie nu samen staan!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:28

Longeren doe ik regelmatig. Springen mag ik wel maar met z’n atrose beentje doe ik dat liever niet.

Er wordt wel eens een balkjes les gegeven maar dat is op vrijdag en dan heb ik zelf les.

Ik merk ook dat ik deze week snel me geduld verliest.. erg emotioneel ben.. het is dat ik een spiraal heb, maar zou zweren dat ik dan waarschijnlijk nu de maandelijkse gedoe zou moeten zijn (wordt nuiet merr ongesteld door de spiraal)

We komen er zeker wel weer. Ga ook mee doen net de carrousel lessen en dat vonden Stanley en ik zo 13 jaar geleden (toen ik gem net had en nog op de manege stond erg leuk)

Hij staat vanaf eind dec 24/7 buiten in een hitactief stal.

Morgen lekker op buitenrit met een paardje van zijn tempo. Ipv met kwpner.

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:05

Ik herken het wel van mijn vorige haflinger, die was ook zo flegmatiek als t maar zijn kon.
Korte stukjes fanatiek eraan werken werkte voor ons wel. Dus 10 minuten activeren, weer even een tijdje stappen. En dan weer.
Ook korter in d’r hals maken werkte om d’r actiever te krijgen, als alles wat meer bij elkaar gereden was, was het een stuk makkelijker.