[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:19

Spianne schreef:
Wij hebben zondag twee winstpuntjes gereden in het L1! Ben er zonder verwachtingen heen gegaan omdat we al een tijdje niet getraind hadden ivm een bevroren bak dus dit was wel een meevaller :D Beetje jammer dat het komende week alleen maar harder gaat vriezen :')


Gefeliciteerd *\o/* Wij hadden ons debuut in het L1 en zijn ook met 2 winstpunten naar huis gegaan.

Wat een lieve foto Remark <3

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:23

@suffie ook gefeliciteerd :D Jullie zijn ook nog in de prijzen gevallen toch? Heb de prijsuitreiking zelf gemist omdat mijn bijrijder nog ging starten in de B :+

@Faitherr aanmelden voor de haflingerdag kan volgens mij via dahoost.nl , is zeker leuk om mee te doen :j

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:37

Ja, in de 2e proef waren we nog 3e. In Ambt Delden ben ik ook van de partij, gaan we eens kijken of Wub wil huppelen over 40 cm. Hij heeft nog geen balk bij mij gezien :+

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:05

Kan iemand mij vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat? Moet dezelfde ruiter de 3 onderdelen rijden om in aanmerking te komen voor het kampioenschap?

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:44

Yep, eigenlijk staat het heel duidelijk beschreven. Ik doe al een aantal jaar mee, behalve vorig jaar. Alleen de dressuur is niet te combineren met de tijdrit. Dus of dressuur, springen en vaardigheid of tijdrit (die zeer zeker de moeite waard is!!), springen en vaardigheid. Voor de menners weet ik het zo niet uit mijn hoofd.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:01

Gefeliciteerd suffie! Leuk dat je ook gaat springen.

Ik moet nog even wachten tot ik kan rijden. Mijn geduld wordt aardig op de proef gesteld :+

Wat is trouwens precies een tijdrit?

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:19

Een buitenrit met opdrachten die je binnen een ideale tijd moet afleggen. Ik heb ooit met een stopwatch gereden en om de hoek staan wachten tot mijn tijd bijna vol was :o

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:19

Jaa wij gaan daar ook voor het eerst 40cm springen *\o/* Toch leuk dat ze zulke hoogtes organiseren!

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:33

Wat jammer dat die wedstrijden van DAHoost zo ver weg zijn voor mij.. :( Anders zou ik er graag aan meedoen :)) Vooral het springen lijkt me leuk..

Maar om nou even 100 km heen en daarna weer terug te rijden, is me net iets te gek..

Hier verder zijn gangetje, ik lees lekker mee. Kayenne gaat goed. Mijn enkel iets minder helaas met dit koude weer. Pakt ze me dan wel op, maar aan de andere kant is ze ook niet anders gewend dan dat ik aan de rechterzijde minder sterk ben met mijn been :')

Ze blijft de eerste 3 rondes bij het aandraven lekker bol maken en slaan naar been. Eigenwijze merrie is het.. Daarna is er niets meer aan de hand en loopt ze heerlijk rond.
Ze heeft gewoon echt energie teveel en is echt boos dat ze dat niet mag uitbokken als ik erop zit :') :=
Moet er vaak wel om lachen. Tot ik er bijna naast lig, dan moet ik ff boos toespreken en is het ook weer goed. Heerlijk een dier wat op je stem zo positief reageert. :))

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:55

wendy1987 schreef:
Wat jammer dat die wedstrijden van DAHoost zo ver weg zijn voor mij.. :( Anders zou ik er graag aan meedoen :)) Vooral het springen lijkt me leuk..

Maar om nou even 100 km heen en daarna weer terug te rijden, is me net iets te gek..

Hier verder zijn gangetje, ik lees lekker mee. Kayenne gaat goed. Mijn enkel iets minder helaas met dit koude weer. Pakt ze me dan wel op, maar aan de andere kant is ze ook niet anders gewend dan dat ik aan de rechterzijde minder sterk ben met mijn been :')

Ze blijft de eerste 3 rondes bij het aandraven lekker bol maken en slaan naar been. Eigenwijze merrie is het.. Daarna is er niets meer aan de hand en loopt ze heerlijk rond.
Ze heeft gewoon echt energie teveel en is echt boos dat ze dat niet mag uitbokken als ik erop zit :') :=
Moet er vaak wel om lachen. Tot ik er bijna naast lig, dan moet ik ff boos toespreken en is het ook weer goed. Heerlijk een dier wat op je stem zo positief reageert. :))


Is Zevenaar dan niets voor jou, makkelijk aan te rijden vanaf de snelweg? Ze doen echt wel hun best hoor, maar het lijkt mij logisch dat ze het meest organiseren waar de meeste deelnemers wonen. Ambt Delden is natuurlijk in samenwerking met KVTH Gelderland en Overijssel, maar is ook een hele dag. Voor mij is het ook een stuk verder rijden, maar voor een hele dag heb ik dat er wel voor over.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:22

Die haflingerdag klinkt leuk! Is dat officieel? Kun ie winstpunten behalen? En is een startkaart verplicht?

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:00

Faitherr schreef:
Die haflingerdag klinkt leuk! Is dat officieel? Kun ie winstpunten behalen? En is een startkaart verplicht?


Je kunt dressuur officieel starten maar volgens mij ook zonder startkaart. Het springen is niet officieel.

@ wendy, DAH is door het hele land wel actief toch?

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:06

In het midden niet zo. Of ook juist weer verder voor mij. Ik woon in Gelderland maar bij Nijmegen dus echt in een rot hoek qua organisaties helaas.

Snap idd goed dat ze daar veel doen maar zo jammer bij ons niet echt..

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:20

Faitherr schreef:
Die haflingerdag klinkt leuk! Is dat officieel? Kun ie winstpunten behalen? En is een startkaart verplicht?


Je kunt zowel met als zonder startkaart starten, maar volgens mij moet je wel lid zijn van de KNHS om te mogen starten zonder startkaart. Dit zou je natuurlijk altijd even kunnen navragen bij de organisatie. Je hoeft in ieder geval geen lid te zijn van DAH of het KVTH om mee te mogen doen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:47

Ik heb mij zojuist ingeschreven! Ik heb ook nog geen startpas met dit paard. Heb het relatie nummer van de KNHS ingevuld zodat ze zien dat je lid bent.

We gaan B dressuur, 40 cm springen en de vaardigheid proef. Heel benieuwd het trainen lan beginnen haha!

Ik rij met mijn tinker trouwens ook wel op de wedstrijden van dah oost. Hier zijn best veel koudbloed wedstrijden in de buurt.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:49

wendy1987 schreef:
In het midden niet zo. Of ook juist weer verder voor mij. Ik woon in Gelderland maar bij Nijmegen dus echt in een rot hoek qua organisaties helaas.

Snap idd goed dat ze daar veel doen maar zo jammer bij ons niet echt..

Hee ook bij Nijmegen? Ik woon ook in die hoek, waar staat je haf?

En als ik het goed begrijp hoef je geen startkaart te hebben maar moet je wel lid zijn bij knhs?

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:14

Faitherr heb je ff pb gedaan haha :))

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:30

suffie schreef:
Een buitenrit met opdrachten die je binnen een ideale tijd moet afleggen. Ik heb ooit met een stopwatch gereden en om de hoek staan wachten tot mijn tijd bijna vol was :o

Hahahahah briljant :')

Klinkt wel leuk!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:51

Ja die buitenrit leek mij ook wel leuk. Maar dan mocht je geen dressuur dus dat werd hem niet Haha.

Vandaag wat foto's van de training tweede keer dat ik erop zit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:37

Leuke foto's shelly!

Ik heb van mijn "kleine" meisje een topic gemaakt.
[ITP] Kleine meisjes worden groot
De 28ste is ze jarig en wordt ze al weer 2. <3
10 maart gaan we naar schriktraining en 17 maart naar de weerterfokpaardendag, ben zo benieuwd hoe ze dat allemaal gaat doen.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:07

Stukje gewandeld vandaag. Was al wat huiverig ivm vele wind en kou on erop te stappen dus dacht ga lekker wandelen buiten. Tijdje terug dus lekker voor ons beiden.


Afbeelding


Nou. Ik had mijn handen vol aan mevrouw de hengst :')

Briesen.. passage. Alles kwam eruit... beiden moeier dan een goede training in de bak of longeer.. en dat met halfuurtje wandelen :+

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:29

Het is ook een heerlijk weertje om even te wandelen, en lekker voor de afwisseling! :D

Ik hoop nog steeds dat de bak vanmiddag nog genoeg dooit om even te rijden. Rianne wordt gelukkig nooit veel anders van wind en kou maar van mij mag het wel een paar graden warmer :=

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:48

Kayenne eerst ook niet maar dit jaar is ze echt fris. Kan ook aan training liggen. Ze moet wat meer gaan doen en krijgt dus ook meer conditie haha.
Zelfs de braafste op stal zijn de laatste week echt schrikkerig.

Maar was idd heerlijk. Had t goed warm iig.. alleen de wind op de dijk was even niet fijn...

Edit. Onze bak is gelukkig nog goed maar benieuwd of die dat ook blijft. Anders maar meer wandelen zodat ze wat relaxter wordt weer haha

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:45

Nou het heeft even geduurd maar heb nu eindelijk tijd ( dankzij het koude weer := ) om hier wat bij te lezen en wat te posten... ;)

De ''oude'' garde kennen Willem en mij nog wel..
Even een korte intro voor degene die Willem en mij nog niet kennen hier.


Willem is 10 jaar geleden in mijn leven gekomen nadat ik een hengst mocht gaan uitzoeken om daar een haflinger merrie mee te laten deken van een goede kennisen van mij.
Ik was meteen verliefd op hem <3

Twee jaar later werd ik paardloos en werd mij gevraagd of ik Willem wilde gaan rijden,ik had al mijn spullen nog en genoeg tijd dus waarom ook niet, wel moest ik er telkens 40 minuten heen en 40 minuten terug voor rijden maar had dat er graag voor over.

In het begin ging het rijden nog niet zo goed :D
Willem had al jaren niks anders gedaan dan gedekt (aan de hand) en was niet de makkelijkste, nooit gemeen maar ontzettend lomp en vergat ''de mens'' om zich heen, enigste waar hij aan kon denken was aan merries <<) mannen.... >;)
Maar na heel veel uurtjes met elkaar door brengen en na vier maanden heb ik hem mee naar huis mogen nemen voor een paar maanden, weg van de merries en stress, pas daar ging het rijden beter en beter, het ging na een paar maanden zo goed dat ik hem ben gaan uitbrengen op wedstrijden, zowel de haflinger wedstrijden als tussen de ''grote'' paarden.
En we deden het niet slecht, hebben best veel prijzen gewonnen <<)
Na ruim een jaar alleen op hem gereden te hebben wilde er ook nog twee andere dames op hem wedstrijden gaan rijden... tot grote frustratie van mij -O-
Voor mij werkte dat voor geen meter, maar Willem was toen nog niet van mij dus had er niks over te zeggen, ik heb dat een paar maanden afgekeken maar voor mij werkte dat niet, of hij was al gereden als ik aan kwam of hij stond aan de andere kant van het land en kwam hij in het weekend pas weer terug..
En hij voelde anders aan als hij door iemand anders was gereden, ik kon het gewoon niet meer, ik had zo ontzettend veel tijd, geld maar vooral liefde in hem gestoken.. met veel verdriet heb ik afscheid van hem genomen, heb mijn spullen gepakt en ben vertrokken!

Na ruim anderhalf jaar ben ik pas weer terug gegaan nadat de betrefende dames daar niet meer op stal
actief waren en ben ik hem weer gaan oppakken, nu alleen recreatief en af en toe dressuur matig in de bak, wat was dat weer heerlijk!! <3
Prive had ik heel wat achter de rug (scheiding en verhuizing met mijn twee kinderen nieuw werk druk druk) dus Willem was echt mijn geniet momentje zo'n drie keer in de week.
Helaas duurde dat maar een jaartje.... de dochter van de hengstenhouder wilde Willem graag gaan rijden en graag zonder mij.. :x

Dat was voor mij het keerpunt, heb echt alles wat ik had van paardenspullen had verkocht weggegooid of afgegeven :oo was er helemaal klaar mee, zo boos en zo verdrietig.... weer was ik hem kwijt.
Dat was in April 2014..
Ik heb daarna nooit meer een paard gereden, sloot mij er helemaal voor af, paarden deden mij niks meer. (en dat na 30!! jaar dag in dag uit met paarden bezig te zijn geweest)
Willem bleef elke dag in mijn hoofd voorbij komen, zijn foto staat op mijn nachtkastje en hier in de woonkamer..

Tot een facebook vriendin mij in Januari tagde in een advertentie van een paardenhandelaar bij mij in de buurt.
Is dit niet ''jouw'' Willem? :oo
Ja dat was hem.... En hij stond ook nog op marktplaats. :list:
Met foto's er bij van onze laatste fotoshoot :(:)
En er stond informatie bij die echt niet klopte... ik was pist!! -:(-
Ik heb niet zo heel aardig op die advertentie gereageerd :x
en die zelfde avond namen ze nog contact op met mij, en echt wat was dat een fijn gesprek..
Ze hadden Willem gekocht via via, en waren niet helemaal goed voorgelicht, ik mocht komen kijken bij hem wanneer ik maar wilde,mocht zelfs op hem komen rijden als ik dat zou willen.

Het enige wat ik wilde was dat hij goed terecht zou gaan komen, een fijn thuis met mensen met verstand, ergens waar hij mocht blijven tot aan zijn dood.
Ik ben die zelfde week nog bij hem gaan kijken <3 tja en dan zie je hem... na drie en een half jaar sta je weer oog in oog met je aller grootste paardenliefde :+:
Het liefst nam ik hem gelijk mee,ookal stond hij daar super hoor, mooie ruime schone stallen, super goed te eten, kwam elke dag buiten, en stond gewoon tussen de andere paarden op stal, hij had het er prima naar zijn zin... Maarrrr hij stond er natuurlijk wel om verkocht te gaan worden :wave:

In de dagen daarna ben ik veel bij hem langs geweest, ik MOEST gewoon naar hem toe.
Twee weken van buikpijn, huilbuien, slapeloze nachten volgde ik stond er mee op en ging er mee naar bed... ik fuctioneerde gewoon niet normaal meer haha

Ik moest hem gewoon zelf kopen, hij hoort gewoon bij mij ^&+
En dat vond ook de handelaar en de mensen uit mijn omgeving.
Willem verdiend gewoon het beste en ik kon hem gewoon niet voor de derde keer verliezen.
Ik heb op mijn werk kunnen regelen dat ik 40 uur kon gaan werken ipv 32 (scheelt weer een paar honderd euro := ) En heb gelukkig een hele fijne stal voor hem gevonden vlak bij mij in de buurt.
Hij staat daar super!!
Heeft het gelukkig heel erg naar zijn zin en we hebben de afgelopen weken al verschillende ritjes samen gemaakt.
Ik heb weer een hoop spulletjes bij elkaar verzamelt marktplaats is op dit moment mijn grootste vriend :D en ook heb ik weer heel veel spullen terug gekregen, iedereen is zo ontzettend blij voor ons. <3
Ik ben zo blij als een klein kind en kan mijn geluk niet op!! *\%/*
Hij voelt ook nog zo vertrouwd en het is net of die drie en een half jaar er helemaal niet tussen heeft gezeten, zo maf.

Willem word in mei 20 jaar maar is nog zo ontzettend fit, zijn bespiering moet wel wat terug komen en zijn manen zijn duner geworden maar ik weet zeker dat hij over een paar maandjes weer helemaal is zoals hij was. *D
Ik ben zo zo ontzettend blij met hem, en hoop nog heel wat jaren van hem te mogen genieten.

Nou... en nu zijn wij weer hier _O- _O-
Heel verhaal maar knap als je het helemaal hebt willen lezen :list: :j

Ik zal een paar foto's van Willem plaatsen, In mijn profiel staan ook nog foto's van hem, deze moet ik binnenkort maar eens gaan aanpassen.. (chek laatste foto en onderschrift :+: )

Onze herenigings foto <3

Afbeelding


foto van een fotoshoot 2011

Afbeelding

foto van een fotoshoot 2014

Afbeelding

you tube filmpje
Willem Van Steenbergen op zijn mooist <3
https://youtu.be/aedVaS9w9xM

En een filmpje van Willem met zijn skippybal
Please zet je geluid uit!! :=
https://youtu.be/g2Yy2KQS1PE

Ik hoop de tijd te hebben om hier regelmatig ons reilen en zeilen met jullie te kunnen delen en ik jullie verhaaltjes mee mag lezen.

Groetjes Heidi en Willem. :)F

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door amazone77 op 28-02-18 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:13

In de derde zin staat ''korte intro''
geloof dat ik heb gejokt _O-