Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:38

Ow echt Berber? Kan ik daar ook wel eens even kijken. Ist wat?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:43

Ik heb zelf nog nooit bij haar gelest, maar wel vaak gekeken. Ze geeft heel fijn les vind ik :j
Wil zelf ook wel eens een lesje meepakken :D

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:36

Ik heb zelf ook altijd les van haar. Vind het wel erg fijn!

Maar Berber, thuis is lang zo leuk niet als bij ons tussen de andere blondjes toch! Haha..

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:19

Ik volg dit topic al een tijdje, alleen ik heb ik tot nu toe eigenlijk nooit gereageerd. :o
Ik rijd zelf ook al zo'n 10 jaar haflingers, en geregeld wedstrijden. Ben nu M1 startgerechtigd met m'n haflinger :) Ik wilde eerst 18 februari mijn M1 debuut maken in Vinkega. Echter is de bak is de afgelopen maanden telkens zo slecht, dat ik ontzettend weinig heb kunnen trainen, dus dat debuut stellen we maar eventjes uit. Heb mijzelf wel voor de wedstrijd van 24 maart opgegeven in Beilen (KVTH/DAH) En daarnaast hebben we ons ook opgegeven voor de meerdaagse dressuurclinics in Tolbert van KVTH/DAH.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:22

Welkom miriam! Leuk dat je je hebt opgegeven voor beide activiteiten :D

Ik zal hier nog even reclame maken voor de wedstrijd haha

Afbeelding



Jullie zijn allemaal van harte welkom :D

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:40

Hij doet het weer tussen de warmbloedjes <3 Met inrijden veel irritatie, die stomme arrogante mensen die denken dat mijn haflinger niks kan. Ze reden ons een aantal keer echt omver :(

Maar met de prijsuitreiking had je die koppen moeten zien, twee keer tweede met mijn kleine sport vriendje! *\o/* Helaas maar 1 winst punt, er waren ook geen hoge punten gereden.
Maar drie combinaties van de 12 starts met winst.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:43

xLeoniee schreef:
Welkom miriam! Leuk dat je je hebt opgegeven voor beide activiteiten :D

Ik zal hier nog even reclame maken voor de wedstrijd haha

[ [url=m/jNgY8B.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jullie zijn allemaal van harte welkom :D



Super leuk! jammer zo ver weg :(

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:44

miriammiddel schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, alleen ik heb ik tot nu toe eigenlijk nooit gereageerd. :o
Ik rijd zelf ook al zo'n 10 jaar haflingers, en geregeld wedstrijden. Ben nu M1 startgerechtigd met m'n haflinger :) Ik wilde eerst 18 februari mijn M1 debuut maken in Vinkega. Echter is de bak is de afgelopen maanden telkens zo slecht, dat ik ontzettend weinig heb kunnen trainen, dus dat debuut stellen we maar eventjes uit. Heb mijzelf wel voor de wedstrijd van 24 maart opgegeven in Beilen (KVTH/DAH) En daarnaast hebben we ons ook opgegeven voor de meerdaagse dressuurclinics in Tolbert van KVTH/DAH.



Super, heel veel succes! gaat vast goed komen. *\o/*

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:12

_Desiree schreef:
Hij doet het weer tussen de warmbloedjes <3 Met inrijden veel irritatie, die stomme arrogante mensen die denken dat mijn haflinger niks kan. Ze reden ons een aantal keer echt omver :(

Maar met de prijsuitreiking had je die koppen moeten zien, twee keer tweede met mijn kleine sport vriendje! *\o/* Helaas maar 1 winst punt, er waren ook geen hoge punten gereden.
Maar drie combinaties van de 12 starts met winst.

Geweldig, dat vind ik soms nog het leukste van met een haflinger starten.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:16

Even een klein fotootje <3
En mijn lieve vader die daarna ook even op mn vriendje wou uitstappen.

Afbeelding
Afbeelding

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:32

@_Desiree, dankjewel! We gaan ons best doen! Maar geweldig is dat soms dat onze haffies die warmbloeden er soms allemaal uitrijden! En dan inderdaad die gezichten eens bekijken, heel herkenbaar!

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:55

Ik kom ook weer eens om het hoekje spieken hier :wave:
Heb wel steeds een beetje mee gelezen en zag mooie resultaten hier en daar!
Hoe gaat het met de kleine Afke?

Ik ben een tijdje uit de running geweest door een hernia, heb afgelopen maanden dus erg weinig gereden...
Amino zijn startkaart heb ik even stop gezet,na de zomer hoop ik hem weer uit te kunnen brengen in het M2.
Feyda heb ik nu wel weer wat opgepakt en zijn de B door gevlogen, we gaan ons L1 debuut zondag maken in Vinkega :=
Ze is er eigenlijk nog niet klaar voor maar wilde ook niet in de B blijven hangen.
We maken er maar oefen rondjes van :j

Had vorige week ook nog een topic gemaakt van ze!
[ITP] En toen was er eindelijk sneeuw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:00

Even alles bijgelezen want wij waren nog geen sport toppers! Maar wat een mooie haffies iedereen, zo zie je maar weer: ze kunnen álles!

Wij zijn met mijn bijna 5 jarige haflinger B(HC) tussen de paarden gestart. Met mooie punten (206,5) naar huis gegaan en een eigenlijke tweede plaats. Hij wordt momenteel thuis door mij gereden en op concour door een vriendin. Ik zelf ben geen held, ja.. een held op sokken! :D

Hem schoonmaken was ook al een kunst, vrijdag gewassen en zaterdag ochtend vol onder de stront -:(- weer opnieuw gedaan maar tevergeefs. De échte gele vlekken gingen er niet meer vanaf.

Een paar foto's van mijn knappie!

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:39

Waarom zou je hem zelf niet starten? Wat een gaaf paard! Lekker zelf starten!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:45

Knap paard zeg! Welkom :D
En idd wat Peelie zegt, lekker starten!

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:24

Inderdaad een super gaaf paard.

Ben wel benieuwd naar hoevaak en wanneer jullie je haffies scheren?
Heb de mijne dit jaar eind september, eind oktober en begin december geschoren en dan alles kaal. Binnen een maand zat er alweer een pak haar op en was het ook echt nodig. Zal ook wel te maken hebben dat hij dag en nacht buiten staat, maar zelfs het oude paard met cushing van stal hoeft maar om de twee maanden en de rest kan af met 1 keer.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:43

Hier ook hoor. Ik twijfel of ik nog keer scheer. Al moet ik zeggen vorige zomer vond ik stan ook wat dik in z’n vacht (geen chusing is op getest)

Maar op moment loopt Stanley rechts achter niet fijn. Lijkt vanuit z’n knie te komen. Vrijdag dierenarts

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:54

Ik heb Nash nu 4 weken terug voor een 2e x geschoren maar die zit nu al weer in de vacht die hij voor het scheren had. Ik ga hem niet nog en keer doen. Ik heb er geen zin in :')

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:05

Gelukkig dus niet de enige, ik scheer niet meer na 21 december. Dan beginnen ze aan de zomervacht, en gelukkig is ook de wintervacht gestopt met groeien. Zie ook al zomervacht groeien, maar die wintervacht wil nog niet loslaten. Vorige jaren was hij al in januari begonnen, maar laat zich nu wel heel lang op zich wachten.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:12

Wat een leuke haflinger hierboven! Lekker zelf starten, komt echt wel goed!

Ik heb punk alleen eind oktober geschoren en heb nog steeds geen echte teddybeer :') ze is alweer ontzettend aan het verharen. Meer die het haar al loslaten?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:04

King is drie keer geschoren
Sept/okt en nov
Nu twijfel ik om
Hem er even nog overheen te halen er staat een kampioenschap voor de boeg en een marathon

He held op sokken Janneke heb jij hem gereden op de foto super mooie punten zeg wauw.
Mare hier nog en held not altijd kotsmisselijk voor elke wedstrijd maar wel inmiddels M dressuur onder de man en M aangespannen komt echt goed
Ik zeg doen

O ff wat anders we zijn bezig met ek in Oostenrijk we hebbem bijna groen ligt voor de selectie

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:30

Erg gave Haf hoor Janneke! Lekker zelf starten ook.

Ik heb die van mij deze winter nou 2 keer geschoren. In oktober en december geloof ik. Zit nu nog lekker strak in dr vacht dus laten het nu waarschijnlijk zo.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:21

Gave haf Janneke! dikke punten zeg! Niets om zenuwachtig van te moeten worden dus, want hij kan het prima :j

Hier dit jaar niet geschoren. Normaal scheer ik het liefst eind oktober, afhankelijk van het weer (of paardlief weer een dik pak aanmaakt of niet) doe ik dan december weer. Later wil ik liever niet om niet aan de zomervacht te komen met t scheren.
Ons veulen is nu al praktisch kaal, daar vliegt het haar nu al met dikke plukken uit, de oudjes doen nog wat rustiger aan.

Balen dat Stanley nog steeds niet goed loopt Willeke! Wat zegt je gevoel zelf?

Leuk het ek kiddokids! Je gaat via het kvth hun selectie doen? Nhps had het team al online staan zag ik. Ik wil er ook echt nog eens naartoe! Wil eigenlijk deze zomer gaan kijken, maar zijn nu ook bezig met een klushuis, dus maar even afwachten hoe het komt!

Ik heb op het moment een bijrijdpaardje :D mag Larissa geregeld even rijden, superlief! Maar nog een week of 3-4 dan kan ik ook eindelijk Starbuck aan het werk zetten

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:33

Mijn gevoel weet het op moment echt niet. Stanley laat ook bijna niks merken

Ik dacht te voelen dat z’n recherknie iets meer vocht in zit.. maar kan ook schijn zijn. Hij reageerde even maar daarna totaal niet meer.. niet eens smakken ofzo

T kan ook zijn dat hij toch weer een achterijzer moet. Maarja hij loopt zowel op harde als zachte niet helemaal lekker.

Ik ga ook niet meer scheren. Of stan moet dikke vacht behouden zomers. Maar dat zie ik dan wel weer.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:51

Dierenarts is geweest, het blijk niet van achter te komen, maar links voor. Moet ook zeggen hij lieo nu op t harde op dr volte kreupel. En dat was van de week echt niet zo. Waarschijnlijk had hij er al last van en compiseerde hij rechtst achter, waardoor het toen leek dat het daar aan lag.