Haflinger kopen.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chasey

Re: Haflinger kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:21

Wauw wat een prijzen!
Ik heb James gekocht voor 1350,- en daar heb ik een alles kunner van gemaakt. Moest veel leren nog en zat niet lekker in zijn vel bij de aanschaf.
Maar super leuke haf geworden die enorm van springen, crossen en zwemmen hield.
Je kon het zo gek niet bedenken en James deed het.
Is ongeveer 7 jaar geleden.

Nick heb ik nu 1,5 jaar en was 1000,-
Moest ook nog veel leren qua naar buiten gaan, maar nu 1,5 jaar later ook een gouden beestje aan. Bomproof voor verkeer en een super leuk, lief gezinspaard. Veel schriktrainingen mee gedaan om hem zekerder te krijgen.
Ja hij is lichamelijk niet helemaal in orde, maar daar was de prijs dan ook naar. Hij heeft een nadelige bouw. Beetje uit verhouding en dat merk je wel met rijden. Maar voor ons geen probleem.
Wij maken buitenritten. Voornamelijk stap. Af en zo ff lekker crossen door het bos, maar een sportpaard zal het nooit worden.

Chasey

Re: Haflinger kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:07

Het zijn ook gewoon leuke paardjes :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:32

Nee leeftijd zegt niks!
Je kan een jong dier kopen en die kan ook dood neervallen... James is ook maar 14 geworden. En ik dacht altijd 'die gaat nog heeel lang mee'. Nou ja, je ziet maar weer dat het anders kan lopen. Dus staar je idd niet blind op leeftijd.
En ook niet op het kunnen van de Haflinger. Wat ie nog niet kent, kan ie wel leren hoor.
Net als de Haf van Denise_storm zijn zowel James* als Nick na aankoop heel erg veranderd!
Echt leuke buiterrijpaardjes geworden. Waren ze in het begin beide niet!
Nick heb ik van een schikkerig, onzeker paard omgetoverd naar een super leuk buitenritten paard. (Hij heeft duidelijke leiding nodig! Als ik het durf, durft hij het ook!)
Hij zal nooit een topatleet worden, maar dat geeft niet.
Wij doen nu dit.

Afbeelding

En onze dochter van 4 rijdt er ook los mee in de paddock. :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie