Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17819
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:07

Knappe King: krachtpatser. Hij doet het top.

Net even Meneer Anton gelongeerd. Praatjesmaker.
Afbeelding


Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:33

Hij is knap! <3 ( en dat weet hij zelf ook zo te zien := )
Laatst bijgewerkt door Martine_Levi op 09-11-17 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:34

Prachtige foto's zeh Janouk! WAT een power!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:00

Faitherr schreef:
winnielove schreef:
heb ik ook gehad met mijn verzorghaflinger, denk dat het voor het rechtrichten belangrijk is om ook af en toe een binnenhoefslag mee te pakken, en als je daarop rijd in de spiegel te kijken, of iemand te laten controleren of ze recht loopt, zo niet, goed insluiten tussen 2 teugels en benen en blijven doorzetten vooral!! :D en goed te letten dat ze aan haar "goede kant niet te veel naar binnen inbuigt en daardoor juist die andere kant steeds meer vast gaat zetten zeg maar :o En vooral doorzetten met de fysio in combinatie met het rechtrichten onder het rijden!! heel veel succes!! :j

dankjewel voor je reactie! Binnenhoefslagen reed ik inderdaad al ontzettend veel, ik zet de fysio nu 2 maandjes stop en ga in deze tijd door met haar aanwijzingen en blijf contact houden, ze komt ook nog een keer langs bij het rijden voor tips. Ook ben ik priveles aan het regelen zodat iemand me echt goed kan ondersteunen in dat rechtrichten en er ook iemand vanaf de grond kan kijken of ze inderdaad recht loopt. Spiegels hebben we helaas niet -O-

Viel jou verzorghaf ook op rechtsvoor? En heeft het rechtrichten daarbij geholpen?


Sorry voor mijn late reactie :o :o Beetje druk met school enzo.... :O Maar mijn hafje viel niet op rechts maar juist op links!! Heel af en toe lijkt het nu weer terug te komen maar gelukkig weet ik het nu te herkennen en ben ik er dan op tijd bij!!

Kerstmuts ;)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:12

Oké, ik vind het heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat het dus (waarschijnlijk) zelf (met goede begeleiding) op te lossen is! Heb je er nog fysio's of dergelijke bij gehad? Of meteen rijtechnisch aan de slag gegaan?

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:03

Zondag gaan Bink en ik selectie rijden in Capelle aan den ijsel, ben heel erg benieuwd.
Wat een startlijst zeg! 19 deelnemers.... echt nog nooit gehad.
Ondanks dat ik het doe voor mijn winstpunten zou het wel onwijs leuk zijn om je te plaatsen, maar juist dat maakt mij zo zenuwachtig!!!!

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:03

Oeee spannend Desirée! Gewoon voor jezelf rijden en zien waar het schip strand. Kan het alleen maar meevallen ;) wij hebben ons ook opgegeven voor de selecties. Eigenlijk heb ik er niks te zoeken tussen al het dressuur geweld, maar het valt in de kerstvakantie en is lekker dichtbij, dus waarom niet .

Hiske begint alweer een beetje buik te krijgen van haar veulentje. Ben benieuwd hoelang we nog door kunnen starten.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:27

Ja, ik kijk het zeker aan. Maar toch wel spannend, de hele startlijst staat vol met KWPNers hihi

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

Peelie

Berichten: 13398
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:48

Heel veel plezier Desiree! Komt vast goed!

Mjoor. Jij ook heel veel plezier!

Hier is de Ostheopaat voor het eerst voor Nash geweest. Ze was er positief over hem <3 hij had 1 werveltje die niet helemaal lekker mee kwam. Die heeft ze los gemaakt. Verder was hij in zijn spieren en mobiliteit helemaal goed. Hij is zelfs hypermobiel. Dat is dan weer ietsje minder, maar verder geen probleem.

Ik ben een trotse trainster. :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:08

Even een updatetje,
Ik had volgends mij in dit topic gezeg dat mijn haf of rechtsvoor viel, hiervoor was de fysio geweest en geconcludeerd dat haar hals erg vast zat en het dus daar vandaan kwam/komt. Meerdere behandelingen maar de linkerkant bleef wel erg vastzitten. Toen mocht ik het rijden in de bak rustig gaan opbouwen en ben ik beginnen met het rechtrichten omdat ik dacht wat nou als de fysio die hals elke keer goed los maakt maar ze hem zelf weer vastzet omdat ze zo scheef is (het gaat om een haffie van 6 jaar die enkel beleerd is (in een bak dus) en verder alleen maar af en toe mee buiten gereden is, dus ze heeft nog nooit een rechte lijn hoeven lopen :+ ) dit ging erg goed en vandaag is de fysio wezen kijken en een soort van les gegeven en ze was zeer positief verrast. Ik had namelijk een tijdje terug gezegd dat ik ook bezig was met de middendraf en daar had ze op gezegd dat ze dat niet verstandig vond (was ik dus ook mee gestopt) alleen ze zei vandaag dat ze niet wist dat ze al zo goed liep. Allemaal positief nieuws dus. Ze had ook nog even gevoeld en ze zei dat de hals al een heel stuk losser was en we (eindelijk) op de goede weg zaten *\%/* ik helemaal blij natuurlijk want nu kan ik eindelijk lekker aan de slag!!

Heeft iemand misschien nog goede oefeningen om lekker rustig aan spieren te gaan opbouwen?? De fysio heeft als tip gegeven om de volte te verkleinen en weer te vergroten rustig te introduceren dus daar ga ik mee aan de slag, verder ook de verzamelde stap en de uitgestrekte stap en ook het achterwaarts zodat ze haar rug bolt en echt haar achterhand eronder zet. Zelf was ik bezig met veel binnenhoefslagen rijden en stelling vragen op de lange zijde voor het rechtrichten.
Als iemand leuke oefeningen of tips heeft zijn die van harte welkom!!

Peelie

Berichten: 13398
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 05:26

Balkjes stappen. Balkjes zeiwaards. Dat kan al gewoon aan de hand.

Recht richten is juist eigenlijk alles behalve een rechte lijn stappen. Dat is het gevolg ervan.

Wijken, sbw, travers zijn allenmaal oefeningen om je paard recht te krijgen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:26

Ik vind op een volte stappen en dan de achterhand naar binnen zetten een ideale oefening.. kan later ook in draf en galop natuurlijk

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:29

Faitherr schreef:
Even een updatetje,
Ik had volgends mij in dit topic gezeg dat mijn haf of rechtsvoor viel, hiervoor was de fysio geweest en geconcludeerd dat haar hals erg vast zat en het dus daar vandaan kwam/komt. Meerdere behandelingen maar de linkerkant bleef wel erg vastzitten. Toen mocht ik het rijden in de bak rustig gaan opbouwen en ben ik beginnen met het rechtrichten omdat ik dacht wat nou als de fysio die hals elke keer goed los maakt maar ze hem zelf weer vastzet omdat ze zo scheef is (het gaat om een haffie van 6 jaar die enkel beleerd is (in een bak dus) en verder alleen maar af en toe mee buiten gereden is, dus ze heeft nog nooit een rechte lijn hoeven lopen :+ ) dit ging erg goed en vandaag is de fysio wezen kijken en een soort van les gegeven en ze was zeer positief verrast. Ik had namelijk een tijdje terug gezegd dat ik ook bezig was met de middendraf en daar had ze op gezegd dat ze dat niet verstandig vond (was ik dus ook mee gestopt) alleen ze zei vandaag dat ze niet wist dat ze al zo goed liep. Allemaal positief nieuws dus. Ze had ook nog even gevoeld en ze zei dat de hals al een heel stuk losser was en we (eindelijk) op de goede weg zaten *\%/* ik helemaal blij natuurlijk want nu kan ik eindelijk lekker aan de slag!!

Heeft iemand misschien nog goede oefeningen om lekker rustig aan spieren te gaan opbouwen?? De fysio heeft als tip gegeven om de volte te verkleinen en weer te vergroten rustig te introduceren dus daar ga ik mee aan de slag, verder ook de verzamelde stap en de uitgestrekte stap en ook het achterwaarts zodat ze haar rug bolt en echt haar achterhand eronder zet. Zelf was ik bezig met veel binnenhoefslagen rijden en stelling vragen op de lange zijde voor het rechtrichten.
Als iemand leuke oefeningen of tips heeft zijn die van harte welkom!!


Wat super zeg dat het al wat beter gaat +:)+ Spieren opbouwen kan je idd heel goed doen met voltes openen en sluiten, en verschillende soorten stap en ook zeker met balkjes!! Dat zorgt ook gelijk voor wat afwisseling en mijn verzorgpony vind het altijd erg leuk om te doen <3 Je kunt ook, als je naar buiten gaat of als je ergens een heuveltje in de buurt hebt, je pony daar lekker op laten stappen, das ook goed voor de kontspieren ;) Als je pony een beetje kan springen, kun je ook een paar kleine sprongentjes mee nemen, wel rustig opbouwen en tegelijk blijven opletten dat hij niet scheef word!! En zo kun je eigenlijk van alles oefenen, ik zeg altijd: Werk vooral in de draf omdat ze daar de meeste spieren mee opbouwen! En trek niet te veel aan de voorkant!
En daarnaast is het misschien handig om na te denken over een voedingssupplement dat bijdraagt aan de spieropbouw bijvoorbeeld Equitop Myoplast :o En vergeet ook geen eiwitten te voeren :)
Nou hele lijst, ik zou zeggen heel veel succes :)) +:)+

Kerstmuts ;)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:59

winnielove schreef:
Faitherr schreef:
Even een updatetje,
Ik had volgends mij in dit topic gezeg dat mijn haf of rechtsvoor viel, hiervoor was de fysio geweest en geconcludeerd dat haar hals erg vast zat en het dus daar vandaan kwam/komt. Meerdere behandelingen maar de linkerkant bleef wel erg vastzitten. Toen mocht ik het rijden in de bak rustig gaan opbouwen en ben ik beginnen met het rechtrichten omdat ik dacht wat nou als de fysio die hals elke keer goed los maakt maar ze hem zelf weer vastzet omdat ze zo scheef is (het gaat om een haffie van 6 jaar die enkel beleerd is (in een bak dus) en verder alleen maar af en toe mee buiten gereden is, dus ze heeft nog nooit een rechte lijn hoeven lopen :+ ) dit ging erg goed en vandaag is de fysio wezen kijken en een soort van les gegeven en ze was zeer positief verrast. Ik had namelijk een tijdje terug gezegd dat ik ook bezig was met de middendraf en daar had ze op gezegd dat ze dat niet verstandig vond (was ik dus ook mee gestopt) alleen ze zei vandaag dat ze niet wist dat ze al zo goed liep. Allemaal positief nieuws dus. Ze had ook nog even gevoeld en ze zei dat de hals al een heel stuk losser was en we (eindelijk) op de goede weg zaten *\%/* ik helemaal blij natuurlijk want nu kan ik eindelijk lekker aan de slag!!

Heeft iemand misschien nog goede oefeningen om lekker rustig aan spieren te gaan opbouwen?? De fysio heeft als tip gegeven om de volte te verkleinen en weer te vergroten rustig te introduceren dus daar ga ik mee aan de slag, verder ook de verzamelde stap en de uitgestrekte stap en ook het achterwaarts zodat ze haar rug bolt en echt haar achterhand eronder zet. Zelf was ik bezig met veel binnenhoefslagen rijden en stelling vragen op de lange zijde voor het rechtrichten.
Als iemand leuke oefeningen of tips heeft zijn die van harte welkom!!


Wat super zeg dat het al wat beter gaat +:)+ Spieren opbouwen kan je idd heel goed doen met voltes openen en sluiten, en verschillende soorten stap en ook zeker met balkjes!! Dat zorgt ook gelijk voor wat afwisseling en mijn verzorgpony vind het altijd erg leuk om te doen <3 Je kunt ook, als je naar buiten gaat of als je ergens een heuveltje in de buurt hebt, je pony daar lekker op laten stappen, das ook goed voor de kontspieren ;) Als je pony een beetje kan springen, kun je ook een paar kleine sprongentjes mee nemen, wel rustig opbouwen en tegelijk blijven opletten dat hij niet scheef word!! En zo kun je eigenlijk van alles oefenen, ik zeg altijd: Werk vooral in de draf omdat ze daar de meeste spieren mee opbouwen! En trek niet te veel aan de voorkant!
En daarnaast is het misschien handig om na te denken over een voedingssupplement dat bijdraagt aan de spieropbouw bijvoorbeeld Equitop Myoplast :o En vergeet ook geen eiwitten te voeren :)
Nou hele lijst, ik zou zeggen heel veel succes :)) +:)+



Heel erg bedankt voor je uitgebereidde behandelingen, balkjes wilde ik inderdaad ook doen maar dat moet ik nog even aan de fysio vragen maar ik neem aan dat dat geen probleem is. Ik woon onder de dijk dus ik doe inderdaad vaak wel eventjes een heuvel meepakken! Over die eiwitten, de oude eigenaar heeft gezegd dat ze lichtelijk gevoelig was voor eiwitten en dat ze dan zou gaan schuren, maar zover ik weet kan een paard toch geen jeuk krijgen van eiwitten? Daar wil ik dus een beetje mee oppassen tot ik weet hoe ze daarop reageert. Ik voer nu metazoa en als ruwvoer nog gras en hooi
[quote="Peelie"]Balkjes stappen. Balkjes zeiwaards. Dat kan al gewoon aan de hand.

Recht richten is juist eigenlijk alles behalve een rechte lijn stappen. Dat is het gevolg ervan.

Wijken, sbw, travers zijn allenmaal oefeningen om je paard recht te krijgen.[/quote
Wat bedoel je met zijwaarts bakjes stappen? Zijgangen kan ik inderdaad ook wel aan beginnen!

Peelie

Berichten: 13398
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:13

De voorbenen over de balk heen zetten. Dus de balk tussen de benen en dan zeiwaards gaan.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:04

Peelie schreef:
De voorbenen over de balk heen zetten. Dus de balk tussen de benen en dan zeiwaards gaan.

kan ik dit beter na of voor het introduceren van het wijken

Peelie

Berichten: 13398
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:09

Als hij ook zijwaards kan op de poetsplaats, dan kan hij ook over een balkje stappen. Gewoon heel rustig en zonder druk opbouwen. Je paard zal het niet gelijk begrijpen.

Wijken is een mooie ondersteunende oefening, naast travers en schouderbinnenwaards, zoals ik al schreef ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:09

Afbeelding
Vandaag lekker getraind bij de club, weer eens iets anders :D

Hoe gaat het bij jullie? Nog wedstrijden gereden? Nog iemand naar de finale in Uden geweest? :o

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:18

Flicka12 schreef:
[ [url=m/rANWwH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag lekker getraind bij de club, weer eens iets anders :D

Hoe gaat het bij jullie? Nog wedstrijden gereden? Nog iemand naar de finale in Uden geweest? :o


Ik heb afgelopen weekend selectie gestart, helaas 177 en 172 punten :( het ging niet zo goed.
Waren echt de slechtste proeven ooit helaas.

3 december herkansing, maar ik ga voor een WP en niet meer voor plaatsing.
Al die spanning en stress doet Bink en mij geen goed.
Ik ben eerder een keer kleinschalig gestart tussen de KWPNers maar hier waren er 13 en voelde mij toch erg klein op mijn hafje.


Afbeelding

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:28

Desiree: welke regio start je? 3 december in Nieuwe wetering? :o

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:24

Denise_Storm schreef:
Desiree: welke regio start je? 3 december in Nieuwe wetering? :o



Ja klopt! Start jij daar ook?

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:48

Wat leuk! De haflinger van Astrid (ook in dit topic) staat daar en ik sta met Storm op de stal ervoor. Ik start daar regelmatig, maar 3 december niet. Waar kom je vandaan? Welke klasse rijd jij?

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:35

Mss eerst nog wat meer km's maken Desiree?

Ik zoek een muesli/brok waar Steff iets looplustiger van wordt zonder te veranderen in een zenuwlijer. Iemand tips?

Oja hij is inmiddels geschoren, zal binnenkort foto plaatsen.

Ik heb mn andere haf Azaran ook opgegeven voor 18 februari in Vinkega, een BB impulsproefje of zo.
Met Steff ga ik daar L1 doen.

❤Steff❤
Steff: B + 14 ~ L1 + 10 ~ L2 + 11
❤️Madroñero❤️

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:22

Denise_Storm schreef:
Wat leuk! De haflinger van Astrid (ook in dit topic) staat daar en ik sta met Storm op de stal ervoor. Ik start daar regelmatig, maar 3 december niet. Waar kom je vandaan? Welke klasse rijd jij?



Ik kom uit Waddinxveen en mijn pony staat op stal Yadoki in Benthuizen.
Ik rij B, nog twee winstpuntjes en dan mag ik naar het L :)

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:23

Searcher schreef:
Mss eerst nog wat meer km's maken Desiree?

Ik zoek een muesli/brok waar Steff iets looplustiger van wordt zonder te veranderen in een zenuwlijer. Iemand tips?

Oja hij is inmiddels geschoren, zal binnenkort foto plaatsen.

Ik heb mn andere haf Azaran ook opgegeven voor 18 februari in Vinkega, een BB impulsproefje of zo.
Met Steff ga ik daar L1 doen.


Kilometers genoeg gemaakt :P Ben in oktober in Woubrugge gestart en dat ging boven verwachting goed.
Ben zelf bezig met zwanger worden en een medisch traject, had zondag zelf mijn dag ook niet echt.
Was gewoon niet helemaal eerlijk tegen over Bink.
Heb vertrouwen in Binky en ga 3 december gewoon lekker genieten *\o/*

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers