[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18, RianneH

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:36

Hallo!
Ikk zag dit topic voorbij komen en kon het toch niet laten, ik heb sinds 2 weken een haffie en ben er altijd al fan van geweest, ze is 6 jaar en kan nog niet zoveel, ze is nog heel speels en heeft hiervoor alleen een paar buitenritjes gedaan. Ik ben nu rustig aan het opbouwen in de bak met longeren en af en toe rijden, de galop vind ze nog erg lastig. En om dr achterhand wat sterker te maken en ook voor de afwisseling zijn we bezig met balkjes en sprongetjes!
(ze is wat aan de zware kant nog)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:24

_Sanne schreef:
Knappe haf faitherr!

dankjewel! Ik ben er ook ontzettend blij mee!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:05

marleen5 schreef:
Hallo wat een leuk topic en graag zou ik mij willen melden. Ik heb altijd een kwpn’er gehad maar deze helaas eind januari in moeten laten slapen. Inmiddels ben ik weer opzoek en heb een sterke voorkeur voor een haflinger! Sinds mei rijd ik ook bij iemand thuis in de les op een haflinger en dat bevalt zo goed dat ik dus zelf ook een haflinger wil gaan kopen. Ik zoek een ruin van 5 tot max. 9 jaar moet echt braaf zijn en wil er voornamelijk dressuurmatig mee gaan rijden, maar een keer een fijne buitenrit maken of een klein sprongetje moet ook kunnen. Als iemand toevallig nog iets weet dan hoor ik dat graag! Dan stuur mij maar een pb!

In Elst zit een haflinger fokkerij naar mijn weten (Gelderland) ik wilde daar kijken maar toen had ik ineens mijn liefde al gevonden

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:07

Remark schreef:
Ik ben opzoek naar het onmogelijke :+ maar ik zal mijn droomhaflinger even beschrijven..
- bij voorkeur een merrie
- 2 tot 5 jaar oud
- beleerd of onbeleerd
- verwachte stokmaat minimaal 1.53
- veel body (dus niet te modern)
- dikke manen
- geen brede bles
- goede bewegingen

de mijne dus :)F

lekker veel body alleen wel 6 maar nog wel een rasechte puppy voor haar leeftijd, moves heeft ze zeker en aan show momenten geen gebrek. Manen zijn super dik en sterk maar de vorige eigenaar heeft ze een jaar geleden sportcoupe kort geknipt {:)-:( . Maar ze groeien echt ongelooflijk snel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar hoe hoog jullie haar schatten, ik weet niet of ik het al verklapt heb eerder maar wat zouden jullie gokken?

oja trouwens, een nadeel. Ze gaat hier lekker never nooit weg :+:

Faitherr

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:10

ze heeft trouwens geen bles maar een kolletje:
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:53

Remark schreef:
Wat een leuke winterse plaatjes komen er voorbij zeg. Prachtig die haflingers in de sneeuw!

Mijn haflinger is vandaag goed gekeurd!! Zondag ga ik haar ophalen. Ik kon er zelf helaas niet bij zijn, maar ze hebben filmpjes voor mij gemaakt.

[ Video ]

leuke haf zeg, wat ga je ermee doen? De sport in?

omdat bij ons de bak onder water stond hebben we maar een stapritje door de sneeuw gemaakt omdat ze knettergek word als ze langer dan een dag niks doet. Voor de eerste keer bijzetteugels eraan gehangen omdat ze al 2 dagen stil stond (staan wel 24/7 in de weide hoor maar blijkbaar vind ze dat niet genoeg) en ik een schouder blessure heb en dus niet veel zou kunnen als ze ging rennen. En ook zodat het toch een beetje training is voor haar hals, op rustige stukken maakte ik ze even los om haar hals wat te strekken en dat ging eigenlijk heel goed. Ik vind deze voor het rijden fijner werken dan elastieken bij April.

Afbeelding

en ik wilde ook met jullie delen wat een absurde manengroei april heeft! Het groeit zo snel, vorig jaar heeft de oude eigenaresse een sportcoupe geknipt omdat de shetlander er een hap uit had genomen

zo waren ze in september
Afbeelding

en dit is nu :j _/-\o_
Afbeelding

Ik sta nog steeds verbaasd!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:57

Remark schreef:
Zo die zijn inderdaad snel gegroeid zeg! Prachtig.

Mijn doel is vooral veel plezier hebben. Ze is 2,5 en ik wil haar over een jaar beleren. Zou het erg leuk vinden om dressuurwedstrijden te rijden, maar alleen als we daar allebij vrolijk van worden en ik daar tijd voor heb. Ik zou ook heel graag mee doen aan crosslessen, gewoon voor de lol. En uiteraard lekker naar het bos en strand! Ik heb de trailer van mijn verzorgpaard overgekocht, dus kan niet wachten om op pad te gaan!

Dat klinkt leuk! Zelfde als mijn plan, zou heel graag wedstrijdjes rijden maar doen moeten mn ouders daar ook tijd voor vinden. Jammer dat je zover weg woont. Anders was ik graag met je mee gegaan op buitenritten en crosslessen :Y)

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:02

Hee, geen idee of ik hier wel eens wat gezegd heb, maar vandaag hebben wij weer lekker gewassen en dr manen zijn eindelijk weer (bijna) wit :') het kon echt niet meer hoe ze eruit zagen :=
Afbeelding
En dit is na het wassen toen ze eindelijk weer droog waren
Afbeelding

Afbeelding

En weer vrolijk verder eten met haar nieuwe vlechten
Afbeelding

Ben blij dat het weer een beetje wit is, de manen waren zo stug en goor! Hopen dat ze het nu een beetje wit houdt :\

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:32

Renske_W schreef:
Ik wil morgenavond gaan wassen, ik heb alleen het probleem van mest in de manen. :=

Blijven de manen ook schoner als ze in vlechten zitten of maakt dat niet veel verschil?

Jaa dat is al helemaal goor, hier valt dat wel mee, staat 24/7 buiten en ligt liever in de blub dan in de mest (weet niet of dat positief of negatief is)

Nou ik vlecht omdat ik graag wil dat de manen langer groeien, maar ik denk dat ze er ook we schoner van blijven ja! Bovendien is het anders geen doen met rijden, ze zijn zo lastig te sturen met hun manen :')

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:38

Jaa die mest en de urine trekt er natuurlijk wel flink in.
de vlechten zijn heel handig en effectief maar ik heb zooo’n hekel aan vlechten, als ik het eenmaal aan het doen ben is het ook we weer ontspannend ofzo maar ik kijk er altijd zo tegenop hahaha, meestal zitten ze er dan ook echt 3 weken in totdat het echt echt echt niet meer kan en ik zo niet meer over straat durf :')

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:14

horsii schreef:
Heerlijk die schone witte manen.
Pe en kyr moeten ook nodig gewassen worden, maar heb alleen koud water..

Volgende week gaan ze naar de hit actief hier in de buurt.
Hun.nieuwe paddock is nog steeds niet af en hun tijdelijke paddock is zo mega baggerig..
Ook is het ruwvoer de laatste tijd zo slecht dat ze amper eten.
Zal wel wennen zijn van alles zelf doen en 21 km enkele reis naar all in op 8,5 km enkele reis.
En weer een goede rijbak, bak nu is al maanden te nat.
[ [url=m/grPNl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KvFCdr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TFRZcG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja precies wij hebben ook alleen koud water, wilde t dus eerst met een vuilniszak eronder doen zegmaar maar dat was een gekloot met deze wind dus ze moest er maar even aan geloven, was vandaag niet zo koud en meteen daarna richting de bak gegaan om lekker warm te worden

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:14

Shelly21 schreef:
Spianne gefeliciteerd met je punten. Ja wedstrijden is wel de bedoeling. Eerst even onofficieel om te kijken hoe het gaat. Zag de haflingerdag 14 april in ambt-delden. Lijkt me wel leuk!

kun je je daar ergens nog voor opgeven?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:22

Die haflingerdag klinkt leuk! Is dat officieel? Kun ie winstpunten behalen? En is een startkaart verplicht?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:49

wendy1987 schreef:
In het midden niet zo. Of ook juist weer verder voor mij. Ik woon in Gelderland maar bij Nijmegen dus echt in een rot hoek qua organisaties helaas.

Snap idd goed dat ze daar veel doen maar zo jammer bij ons niet echt..

Hee ook bij Nijmegen? Ik woon ook in die hoek, waar staat je haf?

En als ik het goed begrijp hoef je geen startkaart te hebben maar moet je wel lid zijn bij knhs?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:59

Stal_Fiore schreef:
[ [url=m/Fy81oP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dnpHcP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Mn knappe nieuwe meisje, Myrtle

Welkom!
En wauw! Daar moet je vast ontzettend blij mee zijn! Goed door de keuring gekomen dus? Wat zijn je plannen met haar?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:01

Stal_Fiore schreef:
Remark, gefeliciteerd! Wat een ontzettend knap koppie heeft ze!

Wat is wheran stoer! Hij doet het goed!

Faitherr, ja kwam perfect door de keuring heen.
Ik wil voornamelijk recreatief rijden. Beetje buiten, beetje dressuur, bijrijder soms een sprongetje. Maar vooral genieten! Bij Mn vorige paardje had ik behoorlijk wat angst, maar Myrtle voelt nu al zo vertrouwd. Vandaag voor het eerst eventjes een stukje gereden.

[ [url=m/95PoOc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lU88di.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qj9hub.jpg]Afbeelding[/url] ]

ahh dat klinkt leuk! Wat loopt ze gaaf!! Ga je ook met haar lessen?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:51

Jaaa we mogen hier na een lange tijd weer flink gaan opbouwen na een hele tijd rustig aan ivm. Overbelaste spier. Is een spier in de hals die ze snel vastzet. Nu met veel masseren etc. Is ze er helemaal bovenop en is er geen onregelmatigheid meer te zien! Nu rustig het draven opbouwen en dan kunnen we binnenkort weer alles doen! Pony helemaal gelukkig want die vond het rustig aan doen helemaal niks

Afbeelding

Ik zou ook zo graag een keer een clinic mee willen rijden! Waar vinden jullie die? Via via? Of zoeken jullie ecbt op internet etc.?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:55

bedankt voor de lieve reacties! Ze kan inderdaad echt zo goed lopen! hopen dat we snel weer door kunnen trainen. Ik ga eens zoeken naar die clinics.

en hebben er hier mensen verstand van het stamboek? Ik weet er zelf niet zoveel vanaf. In haar paspoort zit in kaartje van kvth met daarin een aantal gegevens en een stamboom. Betekent dit dat ze in het stamboek is opgenomen? Is ze dan een keer bij een keuring geweest?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:25

farahtjuh schreef:
In haar paspoort staat haar levens nummer. Dat begint met HF. En dan een rij cijfers.
Als aan het einde van die cijfers een blauwe S stempel staat is ze op genomen in het stamboek.

Die gele kaart waar jij het over hebt is haar generatie kaart

Hmm oke, ik zie geen stempel, kan ik haar daar voor in laten schrijven? Moet ik dan naar een keurig ofzo? Niet dat het belangrijk voor me is hoor maar ik ben benieuwd.

Op die gele kaart staat wel “bewijs van inschrijving”

Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:05

Renske_W schreef:
Wat is haar volledige naam?
Mag ook via pb.
Dan kan ik wel even kijken wat ik over haar kan vinden.

Tessa, ze is van Winser-G en Natasja van de dretsche Aa (dacht ik)

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:46

Renske_W schreef:
Zo te zien is ze nog niet naar de keuring geweest. :)

Heb je verder nog informatie of dergelijke kunnen vinden?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:44

Renske_W schreef:
Heel veel staat er niet op.
Ze heeft geen nakomelingen, heb even bij haar moeder gekeken en Tessa is de enige nakomeling van die merrie.

waar vind je dat?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:14

suffie schreef:
In welke provincie woon je Faitherr?

gelderland

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:52

suffie schreef:
Onder voorbehoud is op 4 augustus de centrale keuring in Vragender. Daar kun je haar op laten nemen in het stamboek als je dat wilt. Ik ga er ook met mijn ruin naar toe. Je moet dan wel lid zijn van het stamboek. Tot je 30e kun je jeugdlid worden voor €30 per jaar. Je mag dan wel deelnemen aan keuringen, maar bij eventueel fokken zul je gewoon lid moeten zijn om veulens te laten registreren.

bedankt voor je uitleg! En zou je kunnen uitleggen wat die dag dan precies inhoud? Moet ze dan voorlopen ofzo?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:15

Renske_W schreef:
Als je YouTube zoekt kom je wel filmpjes tegen.
Je stelt je paard op voor de jury, die begint dan met beoordelen.
Vervolgens stap je in een rechte lijn van de jury af, dan weer in een rechte lijn naar de jury toe en daarna rechtsom in draf 1 a 2 rondes.

ahh oke! Dankjewel! Ik ga even zoeken! Oei hahah dat draven word nog wat :') :=