Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:18

Majoor gaaf He zo hebben wij laatst ook O gedaan bij king blijft ook goed zitten
Ook via een filmpje gedaan

Bij king doen wel ook wel 2 vlechten
een die rechtop staat en dan er een eronder

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:44

Woohoo wat fijn punk! *\o/*

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:35

ik heb een haflinger van 9 jaar een echt dressuur haflinger. Maar op wedstrijden loopt hij geweldig van impuls tot stelling en buiging. Alleen af en toe heeft hij tijdens een wedstrijd echte haflinger streken :( Maar ook wel weer grappig als het proefje af is is het een schatje en zet hij geen pas verkeerd :)


Toen ik een keer aan het losrijden was kwam een man langs rennen. en toen ging mijn pony overdwars weg draven wijkend met de man achter hem aan. toen die man voorbij was deed hij het niet meer. gelukkig rij ik nog B en hoef ik nog niet te wijken.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:24

Ik ga vanmiddag even lekker een rondje door t bos doen en morgen wedstrijd in exloo.

Fijn punk dat het bloed goed was!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:38

Wat fijn punk! :)

Succes voor degenen die wedstrijd hebben vandaag.

Spook is alvast in paasstemming.
Afbeelding

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:19

Wat ontzettend fijn Punk!
Hopelijk over 2 weken weer zijn mooie uitslag!

Haha prachtig mandarijn :')

Ik heb vandaag echt zo fijn kunnen rijden op wedstrijd en dat werd ook beloont door de jury!
192,5 & 193 punten en een mooie eerste prijs!
Ben zo trots, blijft leuk om de dure kwpn paardjes achter je te laten :P

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:15

Haha Mandarijn wat lief :D

Woohoo super Silby! Haflingerpower *\%/*

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:16

kiddokids schreef:
[ [url=m/fMGrvV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8MjBPi.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jfBzUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAUW! Die eerste en die onderste, hoe heb je dat gedaan? GAAF!

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:59

Gefeliciteerd silby! Mooie punten!! Heb je je M2 debuut al gepland?

Hoe heb jij gereden Leonie?

Punk heeft haar nieuwe schoenen, ze moet er echt heel erg aan wennen maar was echt heel erg braaf. Gaf echt geen kick en dat voor de eerste keer.. Volgende maand moet ze nog eens naar de fysio, ze was echt super verzuurd, maar goed dat kon je er ook wel vanaf zien.. Ben benieuwd of ik aankomende week verschil ga zien, maar daar ben ik haast wel zeker van :j

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:45

fijn silby dat je zo lekker gereden heb, gefeliciteerd met je punten. ik mag zondag weer :D

en de 26e ook weer, dan met trailer op pad. misschien wil ik zelf dan met de trialer rijden :P als ik durf ik ben zo scheitbak. Heb echt moeie om dan uit me comfortzone te stappen...

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:16

Ik heb weer een winstpuntje erbij.. dus nu z1+9 :D

Gefeliciteerd Silby! Fijn dat ie zo lekker ging +:)+

Even wennen voor Punk maar daarna heeft ze er vast heel veel profijt van! :)

Plutolover met trailer rijden moet je eigenlijk gewoon doen.. ik durfde ook nooit, maar toen mijn ouders op vakantie waren moest ik wel.. Ging als een slak over rotondes en door bochten maar we zijn er wel gekomen :') :=

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:31

xLeoniee schreef:
Ik heb weer een winstpuntje erbij.. dus nu z1+9 :D

Gefeliciteerd Silby! Fijn dat ie zo lekker ging +:)+

Even wennen voor Punk maar daarna heeft ze er vast heel veel profijt van! :)

Plutolover met trailer rijden moet je eigenlijk gewoon doen.. ik durfde ook nooit, maar toen mijn ouders op vakantie waren moest ik wel.. Ging als een slak over rotondes en door bochten maar we zijn er wel gekomen :') :=


ja klopt. ik ben nu ook moed aan het verzamelen om misschien van de week gewoon de trailer te pakken. maar om hem weer op het terrein te krijgen, moet ik in zn achteruit draaien en dan langzaam in zn achteruit. en is niet echt breed hahaa. En komen veel autos daar, dus krijg ik het op me zenuwen haha

leoni: gefeliciteerd

donderdag heb ik weer aanhanger les. Volgens die man kan ik het!! hij zag me in de 2 uur erg groeien en die combi was denk ik wel 11 m lang.

alleen wat mij zenuwachtig maag zijn de andere weggebruikers. MEt de vorige les ook. ik liet een fiets voorgaan, want die kwam van rechts en had dus voorrang. ondertussen haalt een busje mij in, en komt bijna in botsing met een tegenligger. en ik en de instreucteur worden boos aangekeken. Terwijl wij gewoon ons aan de regels hielden...

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:37

Whow, er is weer goed gereden met alle dressuurhaffies zo te horen! Gefeliciteerd!

En rijden met trailer moet je inderdaad gewoon doen en je helemaal niks aantrekken van wat mede bestuurders wel niet denken. De meesten weten waarschijnlijk niet wat er gebeurt als je met levend spul in een aanhanger op de weg zit.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:39

punk143 schreef:
Gefeliciteerd silby! Mooie punten!! Heb je je M2 debuut al gepland?

Hoe heb jij gereden Leonie?

Punk heeft haar nieuwe schoenen, ze moet er echt heel erg aan wennen maar was echt heel erg braaf. Gaf echt geen kick en dat voor de eerste keer.. Volgende maand moet ze nog eens naar de fysio, ze was echt super verzuurd, maar goed dat kon je er ook wel vanaf zien.. Ben benieuwd of ik aankomende week verschil ga zien, maar daar ben ik haast wel zeker van :j

Ik ga nog 1 wedstrijd M1 starten en dan halverwege April gaan we M2 maar eens proberen :-)

Fijn dat Punk zo braaf was,is ze al een beetje gewent aan der schoenen??

plutolover schreef:
fijn silby dat je zo lekker gereden heb, gefeliciteerd met je punten. ik mag zondag weer :D

en de 26e ook weer, dan met trailer op pad. misschien wil ik zelf dan met de trialer rijden :P als ik durf ik ben zo scheitbak. Heb echt moeie om dan uit me comfortzone te stappen...

Gewoon doen! En anders veel gaan oefenen zonder paard erin,en schijt hebben aan medeweggebruikers,dan wachten ze maar even,daar moet je je niet te druk om maken...

xLeoniee schreef:
Ik heb weer een winstpuntje erbij.. dus nu z1+9 :D

Gefeliciteerd! :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:42

Ik wil in juni mijn M1 debuut. Maar ik vind de tijd echt vliegen... voordat ik het weet is het juni haha. zondag en 26 maart heb ik wedsttrijd in de L2. en wil daarna nog meer voor de M1 trainen.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:47

Zo veel verschil zit er niet tussen L2 en M1 toch?
Je hebt alleen schouderbinnenwaarts ipv wijken en contragalop...
Ik zou er lekker mee bezig gaan,wordt ie alleen maar sterker en soepeler van :-)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:06

ja dat contragalop heeft hij echt nog heel veel moeite mee, ook om na te geven. Maar galop is nooit zn sterkte kant. schouderbinnenwaarts kent hij wel. haha

travere ook :P dus M2 moet ook nog wel lukken met opa. enige nadeel is, het bit waar ik mee train mag niet meer op wedstrijd, dus nu opzoek na een ander bit..

Weet wel dat ze er mee bezig is de rechte variatie van mijn bit is nu wel toegestaan, ze zijn nu met de tongboog bezig :D

Enige nadeel van dit bit is dat hij wat dik is, en hij nu wat meer zn mond open doet.. maarja speciaal bitfitter laten komen er voor. met andere bitten doet hij ook zn mond open. (niet heel extreem) ken paarden die hebben ze wagenwijd open..

en ik vertik het om me neusriem strakker te doen. haha

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:12

Nee silby, die schoenen vind ze maar niks :') ze mocht vandaag even aan de longe en wist eigenlijk niet waar ze haar benen kwijt moest, vooral in galop.. Ach het went wel, ze is nu bijna 11 en heeft nog nooit een ijzer onder gehad..

Gefeliciteerd met je punt Leonie! Nog 1 en jullie zijn Z2 startgerechtig toch? *\o/*

Rijden met trailer moet je inderdaad gewoon doen plutolover, ik ga ook altijd als een slak door de bocht en over rotondes maar kom overal. Had in het begin moeite om het andere verkeer gewoon te negeren, maar dat gaat nu prima. Ik moet thuis ook achterin de oprit op en wij hebben ook een hele smalle, moeten ze een kwartier wachten dan doen ze dat maar en anders keren ze maar om, niet mijn probleem }>

De nieuwe M proeven vind ik juist wel meevallen, de L is naar mijn mening juist moeilijker geworden..

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:19

Bij M2 komt wel iets meer kijken dan alleen travers :))
Maar zo lang beide partijen het leuk blijven vinden moet je idd gewoon door gaan...

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:04

Ik had zondag ook wedstrijd met Calysa (Abel*Strizzi) bij mijn eigen vereniging (Hoogenboom ruitersport):

Afbeelding

Afbeelding

Ik les bij Els Schotman, dus wel het beste wat je op dressuurgebied kan krijgen. Erg blij met haar hulp!

Zijn er meer Bokkers die wel eens bij ons komen starten in Nieuwe Wetering?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:21

plutolover schreef:
Ik wil in juni mijn M1 debuut. Maar ik vind de tijd echt vliegen... voordat ik het weet is het juni haha. zondag en 26 maart heb ik wedsttrijd in de L2. en wil daarna nog meer voor de M1 trainen.

Start jij de 26ste bij het NHPS in leusden? Ik start dan ook in het L2 en M1 1 proef <3 ik heb er zo veel zin in! Het is te lang geleden. Misschien zie ik jou dan ook! Had je nog een voorlezer nodig?

Bitten vind ik altijd een gedoe. Dan lopen ze fijn op watertrens, dan lopen ze fijn op bustrens, dan op dubbelgebroken, dan op myler. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Nu lopen ze allebij weer op dubbelgebroken watertrens.

Punk, goed te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat me jou dame. Ijzers went ze wel aan. Hopelijk is ze vlot weer een beetje de oude.

Leonie, zo lekker bezig! Ik zag het al op facebook <3 zitten de wissles er al op?

Els Schotman ken ik wel! Hele strenge dame. Iets van de oude stempel maar zeer rechtvaardig. Knappe haf heb je daar! :oo wat start je?

Ik ga 26 maar dus weer voor het eerst starten na 1,5 jaar! We gaan een L2 en M1 proef doen. Ik heb er enorm veel zin in. Nash loopt als een trein de laatste tijd. Niet te stoppen! Mara gaat ook heel goed onder Matthijs die ook de 26ste gaat starten. Voor het eerst officieel in de B *\o/* zo leuk!

Mijn nieuwe bijrijder gaat ook heel goed met Nash. Hoe gelukkig kan een mens zijn :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:31

Gail: ja dan start ik Ind L2. Nee helaas nog geen voorlezer..,

Ow nee gail jij bent m'n concurrent haha. Alleen hoef jij mij niet als concurrent te zien.. nash loopt beter en mooier dan stan haha

Maar tot nu toe redt ik me aardig met hafje van 1.40 kort gebouwd en kleine beentjes
Laatst bijgewerkt door plutolover op 14-03-17 18:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:32

Komt wel goed dan! Ik heb dan wel iemand bij me die kan voorlezen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:34

Peelie schreef:
Komt wel goed dan! Ik heb dan wel iemand bij me die kan voorlezen.


Ow dat zou super zijn! Ik probeer zelf ook nog te regelen