Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:50

Ik durf zelf niet te rijden met trailer. Heeft te maken met slechte ogen. Gelukkig wil vriendlief afentie wel rijden en groomen.

Ik hoop als m'n oude instrucice helemaal bij is gekomen van der bevalling dat zei dan ook soms wilt rijden (heeft vroeger ook een haf gehad en kent mijn haflinger ook erg goed)

En miss dat ik in de buurt wel durft te rijden met trailer

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:46

Ben dan altijd zo blij dat ik mijn eigen broek op kan houden.
3 jaar geleden nieuwe trailer gekocht en altijd wel een auto gehad die hem kon trekken.

Eerst een santa fe en nu een volvo

Tja. .. ik heb het er graag voor over om niet afhankelijk te hoeven zijn.
Altijd zien of iemand wil rijden of dat je met iemand me mag rijden
Mijn ervaring is dat ze het dan normaal vinden om maar mee te gaan.
Zelf ben ik niet dat ik dan zeg nou ik wil er wel iets voor hebben dus het heeft me altijd wel geld gekost maar daar wordt vaak aan voorbij gegaan.


Ook als iemand met mij mee gaat om voor te lezen koop ik altijd iets leuks voor diegene.
Kost ze toch tijd.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:58

wij hebben voorheen altijd een auto gehad, trailer regelen is het punt niet. En nu heb ik dus sinds een poosje wel een rijbewijs, zodat ik lekker zelf op pad kan, maar geen auto...

ik vind het ook altijd aso als mensen er maar vanuit gaan dat je zo met ze mee kan rijden. dan deel je de kosten toch?

loontjjeee

Berichten: 471
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Tubbergen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:13

Ik kom nog even binnen vallen. Zijn er toevallig mensen in het topic die uit Overijssel komen en z starten met hun haflinger? En die het leuk vindt om een Kür op muziek te komen rijden op de clinic dag van sara ouwehand. De locatie is haflingerfokker/paardenmelkerij Sand in Harbrinkhoek.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:18

Dat is zeker waar Mando!

Ik leen dan een trailer maar ze wil er geen geld voor, dus soms koop ik iets leuks voor dr!

Vind ik wel zo eerlijk!
Ik huurde voorheen altijd een trailer.. was 20 euro en fijne trailers.. maar helaas zijn hun ermee gestopt.. als het moet huur ik nu ook nog alleen dan betaal je gelijk 45 euro.. snap het wel maar liever niet xD

Zolang ik geen eigen paard heb ga ik geen trailer kopen.. dus tot die tijd moeten we het op andere manieren oplossen

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:16

Ik heb bv 12 juni en foto meeting maar mijn vent heeft de auto met de boot mee dus dan moet ik ook een oplossing vinden.
Mijn vader zijn auto heeft geen trekhaak. . Grrrrr
Dan huur ik de auto van de stal eigenaar.

Inderdaad als je er niets voor wilt hebben dan koop je toch iets leuks of een leuke bon voor iets.
Dat is leuk

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:14

Wij hebben vandaag net een andere vrachtwagen gekocht, we hadden een veewagen ivm koeien, maar die worden langzaam aan steeds minder. Dus hebben we nu een paardenvrachtwagen gekocht.
Kunnen 3 paarden in en de men kar kan er ook mooi bij in. zit een kleine living in die we gaan ombouwen tot zadelkamer :D

verder hebben wij nog een 1,5 paard trailer voor als we met 1 paard op stap gaan.

@peelie vind de foto's van nash heel mooi! heb de rij foto's al op facebook voorbij zien komen, die zien er ook gaaf uit!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:13

Wij huren ook altijd een trailer, zodat ik toch 1x in de maand kan starten :D

Flicka is vanochtend behandeld door de osteopaat. Ze bleek heel er g vast te zitten in haar voorbenen, schouder, hals en lendenen... arm paard |( Ze is behandeld aan de hand van dryneedling, ben heel benieuwd naar het resultaat :j Over 3 weken nog eens, en daarna elke 8 weken om het een beetje bij te houden.

Afbeelding

Hopelijk kunnen we nu toch 1 mei nog starten in Oudega :D

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:19


Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 06:55

Ja hoor je kan best starten
Afgelopen wedstrijd oudega was mando op dinsdag nog behandeld door de chiropractor en zat achter ook vast.
Niet stil zetten. .. Ja 1 dag rust en dan gewoon weer aan het werk

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:00

Flicka wat heeft de behandelaar geadviseerd? Ik neen aan dat daar een uitspraak over is gedaan.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:48

Peelie schreef:
Flicka wat heeft de behandelaar geadviseerd? Ik neen aan dat daar een uitspraak over is gedaan.

Klopt, die adviseerde 4 dagen rust of rustig longeren maar er absoluut niet op en daarna weer rustig oppakken. Ook omdat er best heel veel in haar lichaam is gebeurd. :j

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:59

Dan zou ik dat advies zeker aanhouden!

En na 4 dagen ook echt even rustig opbouwen. 1e x appeen simpel stappen en draven, 2e x iets meer oppakken 3x galop er bij enz enz. En genoeg rust tussendoor geven om te herstellen ;)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:33

Flickr: hopelijk werkt de dry neelding, bij stan had het super geholpen.

Wat voor zadel hebben jullie? Ik zit te twijfelen of ik me houdige zadel zal verkopen en een nieuwe. Heb nu een kn tango, ben niet ontevreden over.

Maar vind het zadel iets te lang voor stanley, hij heeft er verder geen last van.

Ik wil graag wel dressuur

Max prijs is 1500-1700

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:44

Ik rijd met een JC Saphir dressuurzadel en een Rossner Amerika vzh zadel.. Dit omdat JC en Rossner fijne zadels zijn voor haflingers.. Hier op stal rijden de meeste met een Rossner of JC. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om jezelf aan een merk vast te gaan houden maar gewoon te kijken wat het fijnst ligt :j

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:45

Ik heb zelf een tribal. Ik ben er helemaal wijs mee. Ze zijn ook tweedehans te koop ;) ook wel rond de prijsklasse die jij noemt. ;)

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:05

Mijn verzorghaflinger heeft een masimo

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:34

Ik rijd op een knight rider knight, vind hem zelf niet super fijn, maar zadel heeft korte kussens, waardoor ze op tot nu toe al mijn haflingers pas te maken zijn.
het is de bedoeling dat ik over een tijdje een tribal ga laten aanmeten. Maar pony moet eerst nog even wat verder groeien is net 4 jaar.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:51

:wave:
Mega druk met werken hier, dus niet zoveel tijd om wedstrijden te rijden en hier mee te kletsen, als alles meezit begint in de zomer de bouw van mijn nieuwbouwhuis, dus ik probeer zoveel mogelijk te werken :D

ik rij met een Daaleman, op maat gemaakte veelzijdigheid

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:43

Ik heb een Hulsebos ultimate D :j

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:57

Vervoer troubles.. Wij gelukkig een eigen auto die trailer mag trekken en eigen trailer dus ik kan gewoon weg wanneer ik daar zin in heb :) Vandaag was het een ander verhaal want de auto staat bij de garage. Maar goed, heb de wedstrijd ook afgemeld i.v.m. het weer. Het verbaast me echt dat de wedstrijd niet is afgelast :?

Voor Marena heb ik een Rossner Amerika, dressuur. Bevalt mij nog steeds heel goed! :)

Mooie foto's Peelie! Vind hem echt heel lekker lopen. Voor het mooie vind ik je wel te zwaar ogen, maar hij heeft er duidelijk geen last van :)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:12

Rianne. Ik ben het met je eens. Ik ben er ook zeker mee bezig ;)

Maar Nash lijkt er idd geen last van te hebben. Hij doet met plezier zijn mond open voor het bit en staat met opzadelen en opstappen altijd heel braaf stil. Nooit een teken van ongemak :)

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:02

@Rianne: waar moest je starten? Hier viel het weer best mee, wat buitjes, en vanochtend even wat harde wind.

@Peelie: gave rijfotos ook zeg! Ziet er goed uit!

Wat zadels betreft, hier een Bates en Rossner en Barnsby. Het hangt maar net van t paard af!

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:53

Ik heb een ruitergilde ligt in dezelfde lijn als rossner en jc.
Zijn goede zadels voor haflingers.


Wij hebben heerlijk rondje Drentsfriesewold gedaan vandaag.
Echt genoten en alleen toen we aan kwamen even een regenbui verder droog gehad


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:58

Oooh! Wat een mooie paden! Lekker breed. Als Nash nou niet zo'n sufkut was buiten, dan zou ik ook op buitenrit gaan met hem. Maar dat is echt met gevaar voor eigen leven. Niet cool dus.

Nog even terugkomend op de zadels. Ik heb wel altijd de betere merken gehad, gewoon omdat ik merk dat ik daar zelf beter in zit.

Kieffer, ainsley, tribal, kn, passier, stubben. Ik heb ook een IR liggen,die is meer in de kwaliteit van rossner enz. En dat merk ik aan alles. Het leer is gewoon veel minder mooi.

Ik heb vandaag weer zo fijn les gehad van Sara *\o/*