Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:54

Nee. Meneer Anton heeft 2 weekenden wedstrijd gehad. Even genoeg. geleerd, eerst maar alles verwerken. Paar dagen rust. Hij is pas sinds oktober in training.
Volgende maand maar weer eens wedstrijdje meepakken.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:59

Leuk om te lezen dat Anton het zo goed doet. Volgens mij is Paul enor. Verwend met jou als groom. Een keertje zelf wassen heb ik geen probleem mee ~~}>

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:26

Mnon1994 schreef:
@peelie ben benieuwd naar een fototje! Ik heb de 23ste een bloesem fotoshoot met andurain :D

Hé Andurain.. die heeft ook nog bij ons op stal gestaan :D
Heb er zelfs nog eens naast gelegen :+

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:42

Flicka12 schreef:
Mnon1994 schreef:
@peelie ben benieuwd naar een fototje! Ik heb de 23ste een bloesem fotoshoot met andurain :D

Hé Andurain.. die heeft ook nog bij ons op stal gestaan :D
Heb er zelfs nog eens naast gelegen :+


Haha echt? Wat grappig :D klein wereldje.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:40

janouk schreef:
Fijne wedstrijd gereden met Meneer Anton tijdens de Samengestelde menwedstrijd in het Amsterdamse bos.
Hele ervaring voor Meneer. Maar hij heeft zich super gedragen.
In het verkeer langs de weg, op het losrij terrein met enkelspannen, dubbelspannen en vierspannen. Zelfs keurig een half uur onbeweeglijk stilgestaan in de rij bij de vaardigheid. Echt top.

Dressuur mooie punten gehaald 167.5 met maar 1 onvoldoende voor halsstrekken in draf op 5 meter van het terras haha. Iets teveel gevraagd om daar hals te strekken.
Vaardigheid 2 balletjes ruim binnen de tijd. Niet mee gereden in de marathon: daar is Meneer nog niet aan toe.

En.......wisselbokaal en beker voor het mooiste geheel! Knappe Meneer Anton

Paul had voor het eerst Meneer zelf gepoetst en gewassen. Ik heb hem alleen maar ingevlochten. Haha en meteen prijs voor mooiste geheel.Mag hij het voortaan zelf doen.


Wees maar blij dat je hem behouden hebt voor de Marathon, ik was gisteren toeschouwer, maar de Marathon was echt lood en loodzwaar :j

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:02

En wat vond Paul van het idee dat hij voortaan zelf mag wassen? :+ fijn dat hij zo mooi de tijd krijgt om in het werk te groeien.

@Flicka: stond Andurain bij Ingrid? Of op de Singel? Naam kwam mij ook al zo bekend voor haha! De singel denk ik, als ik mij goed herinner was hij wat teveel mans voor de eigenaresse daar, of haal ik nu weer wat doorelkaar 8-)

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:15

@maessie andurain is indd niet de makkelijkste bokken steigeren was hij niet vies van, maar gelukkig is dat er weer helemaal uit. Wij hebben de eerste 2 maand ook onze handen vol gehad aan hem. Met de vorige eigenaresse heb ik ook contact. Ze is ook al een keertje wezen kijken waar hij nu staat.

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:04

Miiess18 schreef:
Citaat:
Wat leuk lees dat je zondag ook mee doet!? Over je verzameling ben ik het helemaal met je eens. Ik heb nu een 4 jarige en de basis is schakelen 1 keer been en weg en dan terug en wachten op mijn tekens doet ze super. En super voorwaarts! Startlijst duurt nog even helaas.


Jup! Eens kijken of we het weer kunnen
Heb er echt zin ik! Maar ik ben altijd de week voor mijn wedstrijd zenuwachtiger dan op de dag zelf
Heb een soort van planning stoornis.. alles moet precies voorbedacht zijn
En als allees dan gewoon zo loopt op de wedstrijd dan heb ik echt een topdag! En vaak lukt dat ook wel..
Aan het rijden op die dag zelf kan je toch niet veel meer veranderen. Beter dan je best kan je niet doen! Maar alles eromheen wel!

Soort van startlijst zenuwen ofzo



De lijst staat er op!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:30

Ik heb de onbewerkte foto's van Nash binnen. Er zitten echt schitterende plaatjes tussen :D
Laatst bijgewerkt door Peelie op 11-04-16 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephmalinka

Berichten: 1
Geregistreerd: 11-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:46

Dit is mijn haffie. Heb haar nog niet super lang en we zijn dresuur matig aan het trainen

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:51

Anietje! Jaaaaaaaa!! Ik zag het!
Alleen 1 probleempje nu nog xD ..

Degene met wie ik samen ga staat er niet op xD dit is nog in ontwikkeling!
Haha maar ik ben blij!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:08

Afbeelding
Alvast een voorproefje. Ik hem mijn kwijlbakje er al bij <3

He's sexy and he knows it :D

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:52

Ligt het aan mij?
Of staan er twee warmbloeden op de startlijst van de haflinger en koudbloeden wedstrijd?

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:32

Wat een knappert Peelie!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:50

Flicka is al een hele tijd niet helemaal goed :( En dan hadden we ook nog de pech dat onze eigen osteopaat/fysio op vakantie is en 2 anderen niet alleen voor mij wilden komen -O- Gelukkig komt vrijdag eeeeindelijk de osteopaat en hopelijk kan ze er wat aan doen :j


maessie schreef:
@Flicka: stond Andurain bij Ingrid? Of op de Singel? Naam kwam mij ook al zo bekend voor haha! De singel denk ik, als ik mij goed herinner was hij wat teveel mans voor de eigenaresse daar, of haal ik nu weer wat doorelkaar 8-)

Hij stond inderdaad op de Singel ja! En daar heb je gelijk in hoor :')

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:57

@Peelie, gave foto!
@Flicka, balen dat Flicka niet goed is, wat heeft ze/hij?

Als het droog is dan ga ik na het werk vandaag weer trainen. Zin om die pony weer te trainen en lekker in de spieren te krijgen :D

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:23

Laurahh schreef:
@Flicka, balen dat Flicka niet goed is, wat heeft ze/hij?

Rechtsachter veel korter dan links, en haar bekken staat waarschijnlijk weer wat scheef :\

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:56

Miiess18 schreef:
Ligt het aan mij?
Of staan er twee warmbloeden op de startlijst van de haflinger en koudbloeden wedstrijd?


Onder welke naam staan die dam?

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:57

Miiess18 schreef:
Anietje! Jaaaaaaaa!! Ik zag het!
Alleen 1 probleempje nu nog xD ..

Degene met wie ik samen ga staat er niet op xD dit is nog in ontwikkeling!
Haha maar ik ben blij!


Haha dst us mooi! Ik mag als eerste starten in de L1! Ben erg benieuwd vanmiddab de proefjes weer oefenen!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:41

Hoi hoi! Mag ik me ook melden?
Ik ben Iris, 21 jaar en sinds kort berijd ik een haflinger van 10 genaamd Sacha. Ze is niet van mij, ik lease haar en heb er volledige vrijheid over.

Deze zomer wil ik voor t eerst een b wedstrijdje rijden. Ook lessen we nu elke zondag. Sacha zelf heeft geen wedstrijd ervaring maar zeker wel potentie!

Ontmoet Sacha:

Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:57

Loei schreef:
Hoi hoi! Mag ik me ook melden?
Ik ben Iris, 21 jaar en sinds kort berijd ik een haflinger van 10 genaamd Sacha. Ze is niet van mij, ik lease haar en heb er volledige vrijheid over.

Deze zomer wil ik voor t eerst een b wedstrijdje rijden. Ook lessen we nu elke zondag. Sacha zelf heeft geen wedstrijd ervaring maar zeker wel potentie!

Ontmoet Sacha:

[ [url=m/xqMhUS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WkMBuH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! *\o/* Leuke haf heb je :)

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:18

He das balen Flicka, herken het wel, mijn merrie moet zo nu en dan ook rechtgezet. Bekken icm lange rug en meerdere veulens is toch niet ideaal. Probeer de boel wel sterk te maken en houden, maar madam wil nog wel eens een jolige bok/sprong/handstand oid maken, wat toch niet meehelpt :+ Wie heb je er nu bij? Ik heb Heleen altijd, maar die komt voorlopig niet meer richting friesland ivm gezondheid ;( nou ja bij grote noodzaak rij ik daar wel naartoe, zijn weinig die ik zo goed vind als haar!
Dan heeft de vorige eigenaresse Andurain ook nog aan mij aangeboden, ze wilde toen ook wel ruilen. Ze had hem van de kymmelshof toen.

Welkom Loei! Wat is de afstamming van "jou" merrie?

Peelie die foto beloofd wat! <3

Mijn les gaat vanaaf helaas niet door, wilde nu best even rijden, het is prachtig weer! (Ipv het voorspelde onweer..) maar de monteur komt tussen 12 en 17.. zal wel 16.45 worden met mijn geluk :+ nou ja, het tuinhokje moet nog leeg en eraf, dus daar maar even mee aan de gang! :Y)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:19

Welkom! Stoere haf heb je! Ik ben Mareja weer aan t oppakken voor de wagen want zaterdag hebben we weer de jaarlijkse onderlinge menwedstrijd! Ben benieuwd :j

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:34

maessie schreef:
He das balen Flicka, herken het wel, mijn merrie moet zo nu en dan ook rechtgezet. Bekken icm lange rug en meerdere veulens is toch niet ideaal. Probeer de boel wel sterk te maken en houden, maar madam wil nog wel eens een jolige bok/sprong/handstand oid maken, wat toch niet meehelpt :+ Wie heb je er nu bij? Ik heb Heleen altijd, maar die komt voorlopig niet meer richting friesland ivm gezondheid ;( nou ja bij grote noodzaak rij ik daar wel naartoe, zijn weinig die ik zo goed vind als haar!

Normaal heb ik G.errit W.eijers, waar ik altijd heel erg tevreden over ben! :j Vrijdag komt A.ngelique O.singa uit Leeuwarden, dus ik ben benieuwd!

Dit is echt van dit weer waar ik zo twijfel of en watvoor dek ik op zal doen :') Had een regendeken op maar vond het vanmiddag zo warm dat ik hem maar af heb gedaan. Maar denk dat ik hem vanavond maar weer op doe :Y) Wat voor dek hebben die van jullie op?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:37

Ik heb nu bij Nash een regendekentje op met een super dun fleecje wat daar al in zit. Een gevoerde regendeken dus. Maar dat is meer omdat hij net gelopen heeft en het morgen gaat regenen. Dan wil ik niet die kauw op zn spkeren hebben.

Hij heeft de afgelopen dagen weer zonder deken gestaan.