Dressuurhaflinger

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laurahh

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:06

Ik wil me ook graag melden hier :D

Na een winterstop wil ik het trainen met mijn Haflinger merrie weer gaan oppakken. Dinsdag begonnen met longeren en vandaag (als het droog blijft) lekker gaan rijden. Heb helaas geen rijbak dus ben afhankelijk van het feit of het weiland droog genoeg is. Wedstrijdambities hebben we wel, maar geen auto die voor de trailer kan.

Dinsdag tijdens het longeren:
Afbeelding

Afbeelding

En zomer 2014, geeft een beeld van ons niveau als we fanatiek trainen.
Afbeelding

En een portretplaatje:
Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:33

Het is een dochter van Alcatel Imladris en haar moeder hebben wij zelf nog. Ze is nu 8 en we hebben haar vanaf veulen af aan :) Helaas is het huis niet van mij, I wish! <3

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:31

Eline, ik vind je Haflinger netjes op gewicht hoor!

Gisteren is het rijden toch niks geworden, tijdens het uitmesten begon het te regenen en toen werd het ook niet meer droog. Lekkere timing ;(
Vandaag na het werk een nieuwe poging!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:01

Mooi duo heb je Janouk!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van iedereen hier. Sommigen ken ik al, maar veel hafjes ook nog niet. Mies bijvoorbeeld, ben erg nieuwsgierig naar jouw Z-haflinger :D

Gisteren heb ik het trainen eindelijk weer opgepakt. Net toen ik opstapte begon het keihard te regenen, dus het is gebleven bij 20 minuutjes loswerken. Toen werd de bak/weiland glad van de regen en zijn we maar gestopt :') Tot zoverre mijn goede poging..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:51

Volgensmij kan ik die foto's nog herinneren! Heb je daar toen een topic van gemaakt? Het komt me zo bekend voor..

Super knap dat je in 2 jaar naar de Z bent gegaan, respect! :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:57

Die foto van je B-debuut bedoel ik dan trouwens :D Dat topic over M1-debuut lees ik niet dus daar heb ik het niet gezien denk ik. Achja, maakt ook niet uit.

Nog mensen die lekker gaan rijden vandaag?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:19

@Peelie, leuk een fotoshoot! Ik ben ook benieuwd naar het resultaat.

De discussie over verzamelen etc. kan ik niet over meepraten. Zo ver ben ik dressuurmatig nog niet :D

Vandaag een fijn ritje gemaakt met mijn Haflinger dames en mijn vriend. Voel me dan zo rijk dat mijn vriend paardrijd en ik twee heerlijke haffies heb <3
Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:57

@Peelie, gave foto!
@Flicka, balen dat Flicka niet goed is, wat heeft ze/hij?

Als het droog is dan ga ik na het werk vandaag weer trainen. Zin om die pony weer te trainen en lekker in de spieren te krijgen :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:30

Ik heb gisteren ook weer getraind. Als ik dan wat overgangen ga rijden en iets meer van haar vraag dan gaat ze zó mega sjouwen. Dat voelt echt gaaf :D

Heerlijk zo'n dier die de hele winter alleen maar bosritjes heeft gemaakt, en toch zo'n goede dressuurbasis heeft dat ik er zo weer mee weg rijd.

Hier ook een vervoersprobleem. Wel een trailer maar geen auto+chauffeur. Kan misschien wel voor één of twee keer per jaar een chauffeur regelen, maar daarvoor ga ik niet lid worden van de KNHS en een startpas aanvragen. Dus we zien nog wel wanneer we ooit weer wedstrijden rijden :P

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:28

Dat is wel fijn Mies!

Ik had gisteren dressuurtraining met obstakels :+

Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:36

Silby, wat een heerlijke groep haffies zo zeg :D

Gefeliciteerd iedereen met de goede wedstrijdresultaten!

Hier ben ik even vooral druk met stalmanagement. Floor had al een week diarree en na mestonderzoek blijk dat er teveel zand in zit. Dit komt waarschijnlijk omdat ze op een hele kale wei staan en ze dus teveel loopt te scharrelen daar. De grote weide is net bemest dus daar kunnen ze nog niet op.

Nu moet ze een kuurtje zand-weg, maar dit eet ze gewoon níet. Vanmiddag eens slobber halen en het daarmee mengen, fingers crossed! Daarnaast gaan we maar hooi voeren in hooinetten, zodat ze er langer over doen en hopelijk minder zand eten. Staleigenaar doet helaas wat moeilijk (hooinetten vullen kost veel moeite), dus het is even puzzelen..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:25

Wij hebben twee Haflingers en ze staan bij mijn oom thuis.
Officieel gezien zijn ze ook van hem, maar ik doe al 7 jaar de verzorging en mag ze als mijn eigen beschouwen.

Hij voert 's ochtends en 's avonds. Wij voeren 's middags, mesten uit, rijden de paarden en regelen alles rondom hoefsmid, dierenarts, etc.

Snap dat het op een stal met 65 paarden een ander verhaal is :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:57

@Bloembloem, super goed!

@Maessie, ik heb nu inderdaad 3 hooinetten besteld. Dan kan ik er twee vullen voor de avond en ochtend. Alhoewel ik deze week elke ochtend even langs rijd, om Floor die zand-weg te geven, dat moet 2x per dag. Pfoe, nog vroeger opstaan :')

Leuk, zo'n hond die de netten sloopt! Haha

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:15

Ik zou 9 laten afdrukken :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie