Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:55

Zo hey wat een haar!
Welkom bloembloem :)
Heb het atm erg druk met school dus ben niet veen actief op bokt en iets minder starlight komende weken dus.. Ga vanavond wel weer heen gelukkig

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:25

Welkom laurahh! Leuk beestje :o
Gister een redelijk lange galoptraining gedaan. Heel veel balken verspreid door de bak en dan in galop steeds figuren rijden en de balken meenemen. (Ook met wat stap en draf uiteraard :P) Deze oefening heb ik van mijn oude instructrice geleerd voor de buikspieren :)
Ik merk wel dat haar conditie steeds beter wordt. Nog wat afvallen en dan is ze weer helemaal de oude :D
Afbeelding

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:25

Jeetje wat gaan jullie hard :=
Welkom mnon! Ik volg je al een poosje op insta (@ollestee) haha. Mijn merrie is ook van wirbel :j

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:00

Even een vraagje; wat is er anders aan een proevenboekje en de proeven op het internet? :o?

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:21

Hoi,
Ik wil me graag weer melden :)
Begin dit jaar ben ik redelijk actief geweest in dit topic. Helaas was Starlight erg ziek geworden (Luchtweginfectie), net op het moment dat we officieel wouden starten.
Inmiddels gaan wij met sprongen vooruit, en rijden we onderling op L2 niveau. Ik wil eigenlijk ontzettend graag officieel gaan starten, maar helaas nog niets van gekomen. Wij zelf hebben geen trekhaak aan de auto (mijn vriend wel, maar die zit er denk ik ook niet op te wachten om elke keer te rijden) en we hebben geen trailer. Ook ben ik veel met school bezig, dus zal ik hooguit 1 (misschien 2) keer in de maand een wedstrijd kunnen rijden.. Ook kost het weer geld om lid van de KNHS te worden, een startpas aan te vragen en natuurlijk telkens een trailer huren.
Erg jammer maar we gaan thuis gewoon met sprongen vooruit :)

Ik zou nog even wat informatie over haar vertellen :j

Naam: Starlight van 't Olle Stee
Ras spreekt voor zich :D
Geboren op 8 mei 2009
Moeder: Sindy van 't Olle Stee
Vader: Wirbel (zijn hier meer mensen met eentje van wirbel?)
Afbeelding

Ik ben van plan mee te lezen/praten voor wat inspiratie en natuurlijk mijn eigen verhaal te delen :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:39

Bedankt allemaal!
@winnielove, leuk! Ik had je topic al voorbij zien komen maar was me zo niet opgevallen. Meestal als ik een nakomeling van wirbel zie, zie ik dat gelijk aan de uitstraling haha. Starlight lijkt namelijk ontzettend op haar vader :j (vind ik iig)
Afbeelding

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:08

Ik ben ook blij met mijn haflinger! Ze is altijd zo lekker nuchter. Trainde kort een KWPN paardje, maar die was me zo sensibel. Was ik snel op uitgekeken :o

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:01

Goh, had mijne maar de manen van haar vader.. Haar beide ouders hebben ontzettend lange manen maar Starlight is geschonken met zomereczeem. Ze heeft dus lekker een sportcoupe :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:21

Mooie punten flicka!

Ik heb in de winter altijd thermo ribbroeken aan. Gewoon van de eppeljeck. Ik vind die thermoleggings altijd heel vervelend als ze afzakken oid of als ik naar de wc moet.. :+

Het zonnetje scheen dus ik ben vandaag lekker het bos in geweest :) Lang niet gedaan dus Starlight was ontzettend voorwaarts. Op het begin is dat leuk maar na een tijdje wordt je daar toch wel flauw van, dus dat was wat minder.. Desondanks wel een heerlijke buitenrit gemaakt :D

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:41

Ik wou vandaag gaan rijden maar onze bak was bevroren.. Op dit soort momenten mis ik toch echt een binnenbak -O-

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:18

Ik merkte ook nooit iets van de hengstigheid, totdat er twee hengsten op stal stonden :+ Hoeft dus niet altijd!
Hebben jullie haflingers ook last van een vieze staart? Starlight haar staart is zo zwaar dat ze hem niet goed optilt, en dus in haar staart poept.. Nu het vriest wordt die mest in de staart hard en schuurt langs haar billetjes waardoor ze wat schuurplekjes heeft -O-

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:14

Ik vlecht in de winter nog wel eens de staart. Als het echt heel erg modderig is. Zo blijft hij ook een beetje uit de knoop :)

Welkom wesco! Wat is hij mooi uitgegroeid zeg <3

Gisteravond was het me veel te koud om te rijden :brr: Dus maar de tondeuse gepakt. Benen, oren, baard en 3e oor bijgeschoren, en de manen geknipt. Vind ze altijd heeeeelijk, dat getut.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:57

Wat balen Wesco!

Wat is Olivia een schatje <3 Die gaat nog mooi uitgroeien denk ik :j

Ik wil Starlight dit weekend weer scheren. Ze is in oktober geschoren en heeft nu alweer bijna helemaal haar wintervacht terug. Niet te doen zo..

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:41

Tuurlijk, mandarijn. Leuk!

Ik ben deze week nog helemaal niet geweest.. Alleen dinsdag om een andere deken op te doen. Ik heb het gewoon zo druk -O-

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:36

Zo, even bijlezen :P

Welkom mandarijn! Leuk beestje heb je :)

Silby, mooie punten :j netjes!

Die van mij heeft alleen een handje biks nodig om te trailer op te komen.
Ik zit bij Starlight een beetje met een probleem.. Ze is de laatste tijd erg gespannen en deed laatst heel raar bij het aansingelen. Ook mijn bijrijdster heeft ze er gisteren afgegooid.. Ik ben bang dat ze een beetje vast zit, maar het zou ook kunnen komen doordat ik afgelopen weken bijna niet ben geweest/heb gereden..
Ik heb het deze week niet heel druk, dus ik ga haar zoveel mogelijk beweging geven. Als het aan het einde van de week nog niet is verbeterd wil ik haar (en eventueel zadel) laten nakijken.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:47

Die van mij is in juli ook nog helemaal nagekeken.. Beide zadels, osteo, tandarts etc. allemaal gecheckt.
Vandaag deed ze al een stuk minder raar met aansingelen en liep ze lekker ontspannen gelukkig, maar ga sowieso beide zadels laten nakijken omdat ze wat ronder/dikker is geworden (omdat ik dus minder rij) :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:14

Even een vraagje.. Wat voeren jullie de paarden? Die van mij deed het altijd prima met gras en/of hooi, maar deze zomer staat ze op een kort stuk land ivm zomereczeem en haar gewicht. Ik rij haar bijna elke dag en merk dat ze wat minder looplustig is als voorheen.. Hiervoor wil ik haar iets bijvoeren maar ik zou niet weten wat :o Iets waar ze niet al te dik en jeukerig van wordt, maar wat haar energie wel weer een beetje aanvult.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:04

Wauw, ik vind deze drie al heel erg mooi! Echt sprekende foto's :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:37

xMarizka schreef:
Iemand tips voor balkjes en/of in-uitjes afstanden?
Silver heeft een korte galop, wil hem wel ruimer maken maar dat heeft tijd nodig :j

Nou…
Jaren geleden kwam ik er per toeval achter dat mijn gangen precies hetzelfde zijn als die van mijn haffie :') Tegenwoordig doe ik de afstand zelf in de gewenste gang. Als ik goed uit kom, komt mijn paard dat ook. Als ik dus mijn galop moet verruimen, moet mijn paard dat ook _O-

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers