Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:17

Wauw...
Ik merk dat ik echt te lang niet meer online ben geweest.
Erg heftige periode achter de rug.

Mijn laatste bericht was na het ringsteken in september...
En lees nu pas je antwoord KiddoKids! Wat erg!

Ik moet nog een heel stuk bijlezen,
Maar had in de tussentijd even een vraag.

Zijn er hier mensen die gaan starten 31 januari op de haflingerwedstrijd in Lisse?
Ik heb mij ingeschreven maar krijg geen antwoorden als ik mail, nu is het natuurlijk ook een drukke periode, maar vroeg het me gewoon af!

Zelf een tijdje uit de wedstrijden geweest nadat onze vriend zijn broekspier verrekt had.. Maar natuurlijk gewoon alles bleef doen en niets liet merken.

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:49

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ga vanaf deze maand starten met een haflinger genaamd Ella, haar afstamming is Sternschnuppe x Wothan.
Ze is ongeveer 1,48m en 10 jaar oud.

Naast dressuur vindt ze buitenritten ook erg leuk en staat ze in het buitenseizoen regelmatig voor de kar.

Zelf ben ik 21 jaar oud en 1.75m groot.

Helaas geen goede foto van onder het zadel.

Afbeelding

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:26

Miiess18 schreef:
Wauw...
Ik merk dat ik echt te lang niet meer online ben geweest.
Erg heftige periode achter de rug.

Mijn laatste bericht was na het ringsteken in september...
En lees nu pas je antwoord KiddoKids! Wat erg!

Ik moet nog een heel stuk bijlezen,
Maar had in de tussentijd even een vraag.

Zijn er hier mensen die gaan starten 31 januari op de haflingerwedstrijd in Lisse?
Ik heb mij ingeschreven maar krijg geen antwoorden als ik mail, nu is het natuurlijk ook een drukke periode, maar vroeg het me gewoon af!

Zelf een tijdje uit de wedstrijden geweest nadat onze vriend zijn broekspier verrekt had.. Maar natuurlijk gewoon alles bleef doen en niets liet merken.


He Geeft niet
Het is goed gekomen
Mare ik start en Tamara start
Maar ook ik krijg geen antwoord van hun met de vraag al ruim 2 wk geleden
Als Z voor mennen start dan start ik mennen niet dan zou ik l2 kunnen starten anders word het impuls b of alleen Z maar krijg dus geen antwoord

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:41

Oke, het ligt dus niet aan mij:P

Ik wil mijn laatste punten scoren! :P
Heb mij nu ingeschreven voor 17 januari en dan 31e..
Moet nog 4 punten, haalbaar maar moet wel weer alles goed blijven gaan!

Gister m'n vriendje geschoren! Eindelijk toestemming gehad van de eigenaar!
Meneer staat samen met (half)broers en (half)zussen de hele dag buiten in de paddock, en die zijn erg gezellig aan het spelen. Maar mijn laatste wedstrijd had hij het zo verschrikkelijk warm dat ik het gewoon zielig vond..
Als nieuwjaarscadeautje te horen gekregen dat ik hem mocht scheren! Dus gister avond is zijn haar eraf gegaan! En hij vond het heerlijk, stond gewoon te genieten (nadat ik eenmaal begonnen was xD)

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:08

Amino en ik mochten vandaag ook weer tussen al het grote geweld rijden, was de enige met een pony :')

Wel mooi 191 punten en een tweede prijs!
Werd in de ene laatste proef van mijn eerste plaats gestoten -O-

Mag nu over naar het L2 :D

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:10

Gefeliciteerd, dat zijn weer mooie punten! Lux en ik mogen zondag weer tussen het grote geweld :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:47

Silby gefeliciteerd *\o/* met je punten en 2e prijs!

Ik heb een kleine staldillema. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.


Huidige stal

Voordelen:
- paard 24/7 buiten. Kan zelf eten enz, ik hoef niet elke dag na toe
- 3 bakken waarvan 1 binnenbak
- wordt voor je gemest enz.
- bos op 20 min stappen
- warm water

Nadelen:
- Ruim half uur rijden (wat mij soms opbreek)
- Mis erg de gezelligheid. (wat ik erg jammer vind en mij ook niet motiveert om na stal te gaan)
- geen honden op stal. (mag wel in de auto maar in zomer geen mogelijkheid tot schaduw)
- klinkt stom ik mis het zelf mesten enz.
- kosten: 300 incl mesten enz.

Andere stal waar ik ben wezen kijken

Voordelen:
- onbeperkt ruwvoer
- kleinschallig (waardoor gezelliger is en mij miss meer motiveert om na stal te gaan)
- samen op wedstrijd(en)
- 20 minuten rijden na het bos
- kosten: 235 incl voeren binnen en buiten zetten. excl mesten.
- hond mag mee
- goede buitenbak met verlichting

Nadelen:
- winter halve dagen in de paddock. Zomers overdag weiland/paddock met slowfeeders
- geen binnenbak
- geen stromend water. (er is uiteraard wel water voor de paarden beschikbaar maar dit is niet stromend wordt wel door alle stalgenoten in de gaten gehouden dat alle paarden water hebben)

Ik moet zeggen dat ik het erg mis om ook rondom op stal bezig te zijn. Maar soms als ik echt geen zin heb, hoef ik niet naar mijn paard. en dat heb ik bij de andere stal wel. Verder vind ik grote nadeel van mij huidige stal dat ik echt ruim een half uur moet rijden na stal. En dit breekt mij een beetje op. Ook de gezelligheid mis ik. Ik heb ook in verleden op een kleinschalige stal gestaan en de sfeer en gezelligheid was veel leuker en gezelliger.

En eerlijk is eerlijk de stallingkosten vind speelt voor mij ook een rol.

Ook handig om te weten. Voor stanley maakt het niet zo veel uit of hij binnen of buiten staat. Als hij maar halve dag. of hele dag buiten staat. De paarden op de andere stal hebben wel contact met elkaar zijn open stallen.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:55

Dan zou mijn keus niet moeilijk zijn.

Die van mij komt nu 2 uur in de paddock en de rest lekker op stal met buitenluik
In de zomer op het land
Ik ben echt geen voorstander van 24/7 buiten

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:02

Ik zou optie 2 kiezen
Is er wel een manege in de buurt voor eventueel abonnement op een bak

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:12

kiddokids schreef:
Ik zou optie 2 kiezen
Is er wel een manege in de buurt voor eventueel abonnement op een bak


Nee geen manege in de buurt maar de bak is ook met slecht weer goed te rijden.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:13

Denk dat je zelf de keus al gemaakt hebt maar nog een stukje bevestiging zoekt?
Ik ben ook geen voorstander van 24/7 buiten :o mijn paarden ook niet misschien komt het daar door :')

Belangrijkste is dat je paard het ergens naar zijn zin heeft maar ook het baasje moet ergens op der plek zijn...

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:23

Volgens mij heb je je keuze al gemaakt als ik het zo lees plutolover :) Zou dan gewoon voor optie 2 gaan.

Ik ben niet per se een voorstander van 24/7 buiten, alleen overdag buiten en 's nachts binnen is wat mij betreft ook prima. Vind het alleen erg jammer dat de paarden op de meeste stallen veel langer binnen staan. Ook bij ons.. Maar moet zeggen dat ik absoluut niets te klagen heb op stal en dat wanneer ze binnen staan, alsnog bijna een rondje kunnen draven als ze willen.. :') Onze stallen zijn standaard 4x4 en ik denk die van Marena wel 6 of 7 bij 4. Mooi licht, hoog & goede luchtcirculatie. Is ook wat waard!

Inderdaad, wat Silby zegt. Belangrijkste is dat je paard het naar de zin heeft, die moet er uiteindelijk de hele dagen staan. Maar als je zelf niet gemotiveerd bent doordat je niet op je plek bent werkt dat ook niet..

O enne, gefeliciteerd Marinda! Goed bezig!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:34

Ik ga volgende week met mijn vriend kijken en neem ik ook me hond mee. Kijken of dit klikt. Daarna rustig over nadenken. Ik weet dat ik altijd na me huidige stal terug kan.


En ik ben ook van mening me paard moet er staan. Tot nu toe heb ik nog maar 1 stal mee gemaakt waar hij niet naar zijn zin had.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:42

Ik zou persoonlijk blijven staan waar je staat. Zeker als je nog bezig wil blijven met de wedstrijden zou ik bkijven staan...

Daarbij denk ik dat onbeperkt ruwvoer niet echt bevordelijk is voor Stanley. Ik had toen ik bij jou was ook niet echt het iedee dat het ongezellig is bij jou op stal.

En als het gaat om financië zou ik ook bij de stal blijven waar je nu bent. Je krijgt veel meer voor je geld.

Voor mij zou de keuze makkelijk zijn...

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:48

Even terug gelezen. Je huidige stal klinkt wel erg goed plutolover :) Weet je, overal is wel iets. Op elke pensionstal kom je dingen tegen die jezelf misschien anders zou doen of wat net niet ideaal is. Zoals ik het nu lees is het voornamelijk de sfeer en de reistijd. Maar op een kleinere stal is het ook maar afwachten hoe de sfeer is.. Daarnaast heb je nu gekeken bij een stal die het zelfde is qua reistijd dus dat zal dan niet het grootste probleem zijn.

Als het je nu opbreekt en je bent niet verplicht om elke dag te gaan omdat ze wel voor je paard zorgen (als in voeren, mesten etc.) dan moet je gewoon niet te hard voor jezelf zijn en jezelf niet verplichten om elke dag langs te gaan.. Ook zou ik er goed over nadenken wat je doel is in het rijden. Wil je wedstrijden blijven rijden of is recreatief ook prima? Want met alleen een buitenbak zul je met koud/vies/nat/donker weer toch minder gemotiveerd zijn dan wanneer je een binnenbak hebt.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:08

Ik weet op elke stal is er wel wat. Daarom ga ik rustig over nadenken want het is zeker een fijne stal.

Miss komt t ook omdat ik met mezelf ook beetje in de knoei zit. Bijkomend is ook dat ik maar parttime werkt. Liefst maak ik meer uren zodat r financieel nog beter uitkomt. Want dat zit me soms ook tegen.

Ik ben ook opzoek na een baan van minimaal 20 uur ipv minimaal 12 uur in de week

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:15

Dat kan ik me wel heel goed voorstellen! Als ik niet lekker in m'n vel zit heb ik ook weinig motivatie en zo. Als ik eenmaal op stal ben is het goed en weet ik weer waarvoor ik 't allemaal doe :)

Dat zou wel heel fijn zijn inderdaad. Dan heb je nog wel genoeg tijd voor je paard maar ook wat meer financiële ruimte!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:22

Het is ook niet dat me vriend klaagt. Die vind t wel prima. Het is dat ik me alleen soort van schuldig voelt haha.

Ik voel me soms zo gehaast. Terwijl ik weet dat dit ook niet nodig is. Ik ga nu ook vooral meer aan mezelf werken.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:28

Als je niet lekker in je vel zit moet je niet zulke beslissingen gaan nemen, eerst je zelf weer op een rijtje en dan weer eens kijken...

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:47

Eline_S_S schreef:
xLeoniee schreef:
Er is hier in Assen ook een indoor cross.. Valt helaas samen met de Hengstenkeuring dus die cross laat ik dit jaar aan me voorbij gaan :+

Waar kan ik deze cross vinden? :)


Even een berichtje opgegraven.. Lees net een topic over deze cross ;) Hierbij de link naar het topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=96&t=1870928&lr=347668705#unread

Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 01:14

Dankjewel!

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:17

Ik zal ook niet te snel beslissen Willeke, als je niet lekker in je vel zit kan het ook daaraan liggen dat het nu even minder gezellig is/lijkt, gezelligheid kun je ook zelf maken he (lekker makkelijk zeggen misschien :P )

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:24

Juist als je niet lekker in je vel zit, lijkt het me niet handig om iedere dag écht naar je paard te MOETen. Ik zou ook gewoon op je oude stal blijven staan tot je wat beter in je velt zit (tenzij je natuurlijk slecht in je vel zit omdát je daar op stal staat.
En ik heb ook al een paar keer gelezen dat je graag wat fanatieker aan de gang wilt met wedstrijden en rijden. Dan zou ik ook kiezen voor de stal met een binnenbak. Dan ga je toch ook fanatieker aan de gang denk ik. Maar goed, dat is voor iedereen anders.

Wel lastig zeg dat je zo twijfelt zeg.

Hier de paarden al even niet gezien. De stal ligt aan het einde van een heel glad betonpad waar niet gestrooid wordt met aan weerszijden sloten/vaart. Ze staan volpension, ik heb veel vertrouwen in de stalbaas, dusse... de dames mogen het even zonder mij doen.
Hoop wel dat het snel weer opklaart. Penny heeft eind van de maand weer dressuurwedstrijd met Aaf en die wil vast oefenen.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:27

Ik zit met een probleempje
mijn haf heeft moeite met een hogere hals/hoofd houding hebben die van jullie dat ook is het de houding van de haflinger
Hij loopt al stukken beter dan als ik hem pas had (veel western gereden)
Achterhand komt er best goed onder maar toch komt die hals niet echt goed omhoog
Stukjes gaat het goed en dan opeens word hij zwaar in mijn hand en dan ben ik hem kwijt

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:24

Jessie dat is een kwestie van kracht en stretchen. Gewoon blijven oefenen. Regelmatig afwisselen in hoofdhalshouding een van achteruit blijven rijden.

Zoek een instructie die jou daar goed bij kan helpen en echt verstand heeft van een paard op het achterbeen zetten.