Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 17:18

Ja ik zal me even toelichten, weet niet of ik het goed uitgelegd krijg sorry daarvoor. En nu spreek ik niet van mij en pony als combinatie :)

Maar ik denk dan wel eens, stel je paard is altijd erg sterk en als je hem dan echt zo 'moet' doorvragen dat hij er alleen een spelletje van maakt het niet een keer verstandig is om dan bijvoorbeeld met een ander bitje te rijden dat het paard denkt, he ze meent het toch wel laat ik gewoon maar luisteren en doen wat ik moet doen. Zodat je geen gevechten etc krijgt.

Dat is het zelfde als met de hulpteugels.. ik ( hier pak ik mezelf dan wel eventjes als voorbeeld ) longeer nu sinds kort af en dan eens met een elastiek. En dan loopt hij erg netjes. Heb er ook wel eens mee gereden, en dat vind ik dan weer niet fijn..

terwijl sommige mensen daar ook erg op tegen zijn terwijl sommige dingen wel helpen als je ze correct en met mate ( vind ik ) gebruikt.

Leg ik het zo raar en krom uit of snap je het een beetje? Ik kan me niet zo goed uiten en vinden welke woorden ik moet pakken sorry :+

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 17:20

Ik zie het peelie :) in je profiel haha. Is toch nog een stukje verder weg!

En fijn dat je ook zoveel aan je priveles hebt spianne! Hoop voor je dat het dekje er nog is. Kan je anders de dieren winkel niet bellen?

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:24

Het probleem is eigenlijk dat hij er steeds nog wel is, maar dan vind ik het toch weer teveel geld want eigenlijk heb ik helemaal geen dekje nodig :') Misschien wel een goed idee om ook spullen die ik niet meer nodig heb te gaan verkopen :j

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:55

Naomi, ik denk eerlijk gezegt dat je assertiever moet worden met je paard. Pak hem een keertje door. Als hij aan de longe wel netjes loopt, kan hij het dus wel En ligt het probleem dus bij jou. Het doorpakken ligt dus bij jezelf, en niet bij de spullen die je gebruikt.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:06

Afbeelding
Even voorstellen Atent van BeMaCe.
In maart wordt die 7.
V:Achilles van het Dolland
Vm:Amadeus
Is nu jachtmodel geschoren.
Ik kan helaas maar 1 foto plaatsen op bokt met m'n foon.
De galop gaat in de bak steeds beter. Dit vond hij erg moeilijk. Buiten de galop om loopt die nu op L/M-niveau. Atent is een fijn paardje om mee te werken. Alleen helaas is die iets te atent. Wil alles zien wat er om hem heen gebeurt.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:07

Afbeelding

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:53

Daar heb je echt helemaal gelijk in peelie, ik moet echt streng en qonsequent ( schrijf je dat zo) tegen m zijn. Maar dat vind ik best moeilijk haha

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:55

Leuk paardje heb je daar! :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:00

Dank je. Heb hem al sinds die 4 maanden is! Vergat ik er nog bij te zeggen..

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:04

Ben met mijn vorige haflinger ruin L2+8 geweest. met de oefeningen voor het M1. maar heb hem helaas verkocht.
Afbeelding

Heb nu een 5 jarige merrie steinbavch X abel.
heb van haar nog geen mooie foto's van ohz.
heb met haar 8 maar mijn B debuut.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:08

Een strenger/scherper bit gaat dat probleem echt niet oplossen Naomi.
Het is een puur rijtechnisch probleem dat je dus ook rijtechnisch moet oplossen, het probleem ligt dus deels bij jou en deels bij de gene die hem heeft opgeleid (niet juist dus)
Als hij rechtgericht wordt,vwnw gaat lopen,komt zijn achterhand er beter onder, trekt hij zijn buikspieren aan,tilt hij zijn rug op dan zakt hij automatisch in zijn hals, dit ga je niet bereiken met een scherper bit, maar alleen met juiste instructie en jezelf blijven verbeteren.
Dit is ook niet iets wat je in een weekje fixt.

HarveyB
Berichten: 51
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Beilen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:17

Afbeelding
Ik start met mijn haflinger ZZ-Licht tussen de paarden.
Harvey is een 10 jarige haflinger.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 20:18

Nee dit red je echt niet in een paar weken, hij is al wel echt een heel stuk verbetert ten opzichte van de zomer, toen kon hij nog amper galopperen ;p

Vind het nog t lastigst om m bij de les te houden en m niet om zich heen laat koekeloeren, en het voorwaarts houden zonder m constant aan te sporen

Bedankt :)

Aan de lessen heb ik ook zeer zeker een hoop. Maar we zijn er nog laaaang niet

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:20

Geduld naomi.

Ik rij dan wel L1, Maar mijn galop is om te janken!.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:21

Hoi hoi,

Ik ben Annemiek. Ben 32 jaar en start M1 met mijn Tommie van 18 jaar. Nog een puntje en dan mogen we naar het M2.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:27

Maar dat hoeft toch ook niet? Want wat als je er bent? (Waar of wat dat ook mag zijn) wat dan?
Lekker samen blijven leren en samen plezier er in hebben,daar gaat het om :)

Amino moet ook nog een hoop leren hoor (en ik ook) maar ik hoef niet in 2 jaar in het Z te lopen,hij is nog jong en ik hoop dat hij nog heeeeel lang bij me mag blijven dus we hebben alle tijd.
Zelfde geld voor Feyda, die kon vorig jaar ook nog niet galoperen, liep enorm op de voorhand, totaal verkeerd gebruik van haar lichaam.
En die wordt al 12 jaar,maar ze leert nog steeds en belangrijkste ze heeft weer plezier in der leventje!
Paardrijden draait niet (alleen) om presteren maar ook samen plezier hebben in de dingen die je doet!

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:46

Dus er zijn meer haflingers die moeite hebben met de galop? Rianne vindt dat echt ontzettend moeilijk, en als we een tijdje minder/niet gereden hebben merk ik dat meteen in de galop.

Ik ben het helemaal eens met silby :)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:10

Hoi allemaal!

Wat komen er leuke haflingers voorbij zeg :j
Dan kan ik ook niet achterblijven.
Flicka is een 16 jarige haflinger merrie, die ik nu 6 jaar rijd.
Waarvan de laatste 1,5 jaar pas serieus. We zijn in december 2014 voor het eerst officieel gestart en nog nooit zonder prijs thuis gekomen :D. De teller staat nu op B+3, de volgende wedstrijd is de NHPS divoza cup in Oudega.

Foto van afgelopen zomer op instructieweek.
Afbeelding

Springen kan ze ook leuk :j
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Flicka12 op 12-02-15 21:15, in het totaal 3 keer bewerkt

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:13

Ik meld me ook even wat een knappe haffies komen langs
Afbeelding

Afbeelding
We hebben 1 seizoen haflinger wedstrijden gereden puur om ervaring op te doen.

Heb me laten vertellen dat ze de kwaliteiten en de aanleg heeft echter is ze heel gevoelig voor prikkels en nieuwe locaties waar ze heel druk van wordt.
Dus toen zijn we er mee gestopt mede door dat ze soms echt moeite had met de prikkels te verwerken

Daarnaast was het vervoer en met mijn werk niet meer te regelen.

Maar van de 5 wedstrijd gemiddeld een 4 de plek behaald.

Nu trainen we elke thuis wel nog dressuurmatig.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:22

Nash heeft ook moeite gehad met de galop. Hij bleef maar in 4tackt gaan ipv 3 tackt. Van de ene instructie moest ik hard galoperen zodat hij in de juiste tackt zou gaan. De andere zei juist verzamelen en van daar uit sprong laten maken. En dat werkt voor Nash.

Hem plat door de bocht laten rennen word hoj geen haar beter van, ik heb het maanden geprobeerd En ik voelde me er op een gegeven moment ook niet goed bij. Daarna andere instructie die juist zegt verzamelen, en nu gaat de galop er goed. We zijn er nog niet natuurlijk, maar het gaat echt veel beter :D

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:30

Mooie dieren komen er voorbij :)

hhensens

Berichten: 275
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Veendam

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:38

die van mij heeft ook veel moeite met galop en dan vooral de ontspanning. in de galop spant hij zichzelf heel erg aan. ook vind hij het lastig om juist aan te springen dan gaat hij erg hard rennen, dit zijn voor ons een aantal aandachtspuntjes. :) natuurlijk spelen mijn hulpen hier ook een rol bij.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:06

King heeft soms nog moeite met galop linksom het gaat echt steeds beter..
hij kan nog wel eens eerst hoog en dan naar voren aanspringen,
Als je dan je binnen hand wat meer naar binnen houd overdreven wat stelling springt hij wel goed aan.. Het is echt herhalen herhalen.. Maat het Gaat steeds beter..
Vorige week reed mijn vriendin de galop zo gesloten dat hij bijna op zijn plaats galoppeerde zo gaaf gezicht.

Ik ben geen dressuur muts maar kan inmiddels wel L starten in een paar wedstrijden gefixt eigenlijk..

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:49

@Flicka12 Wat leuk! Ik start ook in oudega! :j

en ik ben ook van mening dat t correct rijden echt vanuit je zelf moet komen maar toch heeft een goed/passend bit hier echt wel invloed op.. als ik mijn haf een bit met hefboom oid indoe gaat ze juist staken omdat ze dan "gedwongen" wordt.. zelfde als met longeren.. Als ik er een hulpteugel aandoe wordt ze gedwongen en gaat ze staken.. longeren met pessoa vind ik dan weer wel fijn omdat de achterhand daar een hele grote rol in speelt..

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:39

misschien hebben jullie er iets aan mijn instructrice heeft me geadviseerd om in de galop volte open en sluiten te oefenen.

Dit is ene best moeilijke en pittig oefening maar voor mijn haflinger merkte ik dat de galop aanzienlijk is verbeter. natuurlijk verschild dit van paard tot paard.