Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:33

Ik wil mijn ook melden. Ik ben 27 jaar. En start tussen de paarden. Ik rij nu met mijn haflinger L1+8. Mijn haflinger heet Stanley en Wordt in mei 17

Nog paar puntjes en kan ik L2 starten.

Mijn doel is M1 met winstpunt te behalen tussen een gewone wedstrijd. Maar M1 zijn we nog lang niet.


Afbeelding

Afbeelding


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:52

Ik heb 1x in de week privéles. Mijn instructice staat op zelfde stal als ik dus dat is wel fijn.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:20

Geduld naomi.

Ik rij dan wel L1, Maar mijn galop is om te janken!.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:06

Wat gaan jullie snel.

Ik moet me nog voor 14 maart inschrijven een haflinger/koudbloed wedstrijd in Harmelen. Ik hoop dan m'n laatste punten in de L1 te behalen. Dan wil ik 29 maart nog L1 starten, en daarna L2.

Hoop alleen dat ze niet te veel na uiterlijk kijken want Stan heeft zo jacht model..

Ik trim hem wel wat bij. (Baard eraf en sokken wat korter) maar hij staat 24/7 buiten dus wou hem liever niet helemaal scheren

En ik las iets over vriendjes die niks met paarden hebben. De mijne heeft er ook niet veel mee, maar hij brengt me wel nawedstrijden en is dan me groom. Hij wilt zelf met oefenen proefjes voorlezen.

Hij weet Gwn hoe belangrijk me paard voor me is, en vind dat totaal niet erg.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:45

Ik rij zowel tussen gewone paarden en haflingers. Kwa punten telling zit ongeveer gelijk. Wel moet ik tussen de gewone harder aan werken.

Laatste wedstrijden waren wel hag wedstrijden. Tussen dr gewone paarden start ik op een acomodatie die lopend te paard is vanaf mijn stal. Daar wil ik in april en mei weer starten.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:40

Mijn haf heeft geen lange manen.

Twijfel heel erg of ik sport coupe doe of niet..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:48

Die van zien de manen er niet uit, en worden ook niet langer. Helaas heeft mijn hafje de manen van z'n moeder geëerft en niet van z'n pa...

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:24

Ik vind de koudbloeden wedstrijd ideaal voor jonge koudbloeden. Of koudbloeden met minder ervaring nog en veel moeten leren. Dit puur omdat ik de sfeer veel fijner vind op dit soort wedstrijden.

Ik rij nu allebei wedstrijden zowel tusen de gewone paarden en koudbloeden. Ook ik zie soms paarden waarvan ik denk waarom starten jullie?? Maar waarom niet, je kent de gedachte er niet achter. Mischien is het dier jong is het puur voor de ervaring.

Ik ben ook begonnen met hafwedstrijden zonder startkaart. En geloof me stanley liep echt niet mooi nageefelijk. Maar het deed me wel super goed, en ook voor mijn eigen zelfvertrouwen, deed ik gewoon mee voor de lol.

Nu ik officeel start rij ik ook gewoon puur voor de lol. Stanley kan L2 lopen tijdens de lessen. Maar voor de wedstrijden is hij er nog niet helemaal klaar voor en ik ook niet. MAar om nou nu constant L1 te blijven starten.

Als ik mijn L1 punten heb (moet er nog 2/3 dan kan door naar L2) Ga ik gewoon L2 starten. Ik weet de eerste wedstrijden verwacht ik er nooit veel van, en zo gaan we langzaam steeds beter de L2 doen.

Ik heb me nu ingescheven voor 14 maart haflinger wedstrijd in harmelen. Hoop daar mijn laatste L1 punten te behalen. Dan wil ik 29 maart nog in leusden starten L1. En daarna over na de L2.

Mijn L2 debuut is tussen de paarden. Ik verwacht er niet veel van maar ga gewoon proberen

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:24

Ik zat net wat dressuurproefjes door te lezen. 1 ding weet ik wel. Als ik ooit M1 start, blijf ik thuis todat het bevestigdt is. De overstap van L2 na M1 vind ik dan wel erg groot.

Mijn doel is M1 met winstpunten te behalen. Daarna zie ik wel hoe stanley loopt.

Ik ben het met naapienaap eens.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:32

Ook hier lang geduurd voor een goed passend zadel.

Toen ik hem kocht zat er een wintec veelzijdigheid zadel bij. Daarna wen kebtauer veelzeidig gehad, toen over op de kebtauer dressuur.

En nu een kn tango wat het beste ligt

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:13

Ik sta op een grote pensioen stal. Maar heb 9 van de 10x de bak voor mezelf.

Hebben een binnenbak, buitenbak en een z bak. Ook paddocks. Nog een kleine bak waar je in kan longeren.

Verwarmd water en solarium. De mijne staat daar in de hit actief stal. Dus 24/7 buiten. Maar gewone stal huren kan ook.

Op 15 min stappen ben ik in t bos. Of bij een andere stalling waar ik wedstrijden kan rijden.

En we hebben een kleine draf/renbaan

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:33

Peelie schreef:
Waar sta jij dan? welke stal?


Ik sta op stal Hilverzicht in nieuw Loosdrecht. Vlak bii het hilverhumse vliegveld

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:23

Mando dat spul moet ik in me hoofd houden, miss is het wat voor Stanley.

Ik zal proberen wat vaker te reageren.. Ik lees nu voornamelijk mee

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:40

voor iedereen die binnenkort gaat starten Suc6!!

Ik zelf wou 14 nov gaan starten maar denk dat ik het niet ga doen. Ik vind het rijden (op de lessen na) even niet zo leuk meer omdat stanley erg sterk is. En het wordt nu meer een frustratie voor mij. En dat is niet eerlijk tegen over mijn paard. Verder wordt hij nog 2x gereden door mijn bijrijder. De overige dagen dat ik hem dan zou rijden ga ik longeren of wat anders met hem doen, uiteraard gaan we wel op buitenrit. Maar het dressuur laten we even zo.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:21

MariekeB schreef:
plutolover schreef:
voor iedereen die binnenkort gaat starten Suc6!!

Ik zelf wou 14 nov gaan starten maar denk dat ik het niet ga doen. Ik vind het rijden (op de lessen na) even niet zo leuk meer omdat stanley erg sterk is. En het wordt nu meer een frustratie voor mij. En dat is niet eerlijk tegen over mijn paard. Verder wordt hij nog 2x gereden door mijn bijrijder. De overige dagen dat ik hem dan zou rijden ga ik longeren of wat anders met hem doen, uiteraard gaan we wel op buitenrit. Maar het dressuur laten we even zo.


wat jammer. Is hij de laatste tijd zo sterk ?
Enig idee waar het vandaan komt?


Hij is altijd wel sterk geweest in de 10 jaar dat ik hem heb, het is een combi van alles, rijtechnisch, gewoonte dat hij op mij wilt hangen dus dit ook bij mij opzoekt, zijn bouw is erg op de voorhand, en zijn achterhand moet sterker worden. In afgelopen jaar veel geleerd en krijg hem ook al beter op de achterhand. En dan kan hij ook nogal zoals vele Harlingers erg eigenwijs zijn haha.

En ik moet gewoon consequenter gaan rijden, maar dat eindigt bij mij in frustratie omdat ik dan zo me best doe om zelf los te laten. Maar zodra ik dat doe, gaat hij soort hikken met t bit, net of je kleine rukjes krijgt. Of hij duikt dan erg op de voorhand en wordt hij slecht op t been. Dus moet ik weer veel been geven haha.

Ik ga nu ook weer lessen nemen in rechtrichten. Dit doe ik met de gewone les ook grote gedeelte, maar bij Centred Riding wordt t ook via grondwerk weer toegepast

Oja medisch is alles in orde. Al allemaal onderzocht zelf foto's gemaakt.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:49

kiddokids schreef:
Super zeg van jullie van harte met jullie punten


Plutolover ik gebruik momenteel correctie stang van sprenger super..
Of een keer gewoon en stangetje in vorm watertrens


Dat gebruik ik ook wel eens een Thielemann bit of z'n menbit (hoofdstel). Dat gebruik ik dan 3/4 dagen daarna weer z'n gewone bit. En dan loopt die wel weer fijner. Maar ik pak liever niet die bitten.
Dat correctie bit rij ik nu ook mee.

Ik kan hem wel op een dubbel of enkelbit rijden, maar dan kost t me nog veel meer moeite.

Ik probeer het eerst zo weer op te lossen.
Maar bedankt voor de tip.

Het is echt een visueel cirkel, waar we even inzitten en wel weer uit komen :-)

En damens die wedstrijden heb gereden gefeliciteerd met jullie punten !!

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:06

Peelie schreef:
[ [url=m/uMfu9x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een eerste plaats en 180 en 183. Klopt ook met mijn gevoel :D Dus de teller staat op M1+4 :D


Gefeliciteerd met je punten en eerste plaats

Woensdag krijgt stan een streep geschoren. Kan hij beter z'n warmte kwijt.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:26

Ik heb mijn hafje ook geschoren. Alleen een streep ziet er niet uit maar wel functioneel.

Hij staar 24/7 buiten dus wil hem niet helemaal scheren

Hij heeft nu ook een deken op een regendeken met fleece


Afbeelding

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:06

MariekeB schreef:
hahahah @plutolover, zo zie Hilly er op dit moment ook uit. En we krijgen op wedstrijden nog steeds een zeven ( slechtziende jury :) )


Ow dat is mooi ga ik gwn op wedstrijd haha zodra ik beetje idee heeft dat hij weer fijn loopt.

Heb 7 nov een onderlinge wedstrijd bij mij op stal, incl cross baan, dus moet weer even oefenen

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 04:27

Ik wil ook graag een eigen trailer alleen me vriend ziet dat nog niet zitten..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:07

Lisette1987 schreef:
thanks :D


Gefeliciteerd. Ik heb 1x in 3 weken Centred Riding les. Van wie heb jij les??

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:33

St-lijner pittig?? Heb ik zeker een uitzondering. Kwa rijden mag m'n hafje wel wat meer zelf willen lopen, hij is liever lui dan moe, super braaf, rust zelfe. Met rijden maakt hij t me soms moeilijk maar hij is totaal niet gemeen, hij gaat eerder op de rem haha.. Wel moet ik IND er goed aan werken om hem aan t lopen te zetten.

Als ik ooit een 2e haf neem wil ik een haf met wat minder zware hals en mooi hoge voor benen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:34

Ik heb vandaag na een lange tijd weer heerlijk gereden. Soms even ruzie, maar mag niet klagen.. Nu nog de knop kunnen omzetten met de wedstrijden...

Ik heb volgens mijn 3 kwartier lang tegen mezelf gezegd je hebt een vogel in je hand niet dood knijpen.. (Oké er zijn een paar gesneuveld) maar had nu een veel beter paard onder me, die een stuk minder aan t hangen was.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:43

Diegene die Z rijden of zo ver zijn gekomen, vins ik super knap! Mijn haf heeft ook geen super gangen. En is ook geen voorwaartse pony waardoor ik vaak impuls mis. (Iemand tips) ik ben nu L2+1. Mijn doel is M1 maar L2 vind ik erg lastig

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:50

Mando schreef:
Ik ga met suffie mee.

Nou je kent Mando. .. Door vallen en opstaan rijden we nu ook M2.
Op wedstrijden weet ik zijn zwakke punten oa geen ruime gangen minder impuls en zijn sterke punten verzamelen goede zijgangen goede contra dus die benadruk ik.

Het duurt allemaal bij ons wat langer dan bij een ander maar we komen er wel.
Ooit was mijn doel L2 na mijn infarct had ik even geen doel en wilde ik ook stoppen met wedstrijden.
Gelukkig mocht ik met mijn dispensatie pas door hobbelen.
En nu ben ik nog maar 8 punten verwijderd van het Z.
Tja. .. geduld. .. trainen. .. en vooral geloven in jezelf.


Mag ik even spammen. ...
Lieve corina heeft zichzelf weer overtroffen.



[ [url=m/NTQTEb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZQHjjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ufF57E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a7kmah.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super mooie foto's !!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker