Met de haf aan de slag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Okira

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Een klein dorpje

Met de haf aan de slag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 22:11

Hoi,

een 2tal jaar geleden hebben we een merrie (haflinger) gekocht om bij onze KWPN op de weide te zetten, bij wijze van kameraadje.
Veel is er nog niet mee gedaan geweest, ze is wel heel aanhankelijk en lief, laat zich makkelijk borstelen enzo. Ze leiden aan een halster lukt en in de zomer heeft ze ook al eens een hoofdstel en zadel opgehad. Hier had ze geen probleem mee, ze reageerde er nauwelijks op.

Ze is nu 4 jaar en ik zou ze eigenlijk ook graag gaan berijden. Mijn enige probleem is dat ik ze niet kan longeren. Ik moet alles op de weide doen en heb nergens een stukje dat afgespannen is waar ik ze zou kunnen longeren. Probleem is dat telkens ik probeer , ze met mij op de loop gaat. Ze is sterk (tja, wat wil je :s) en slaagt er telkens in weg te lopen. Ik heb dit enkel geprobeerd met halster, omdat met hoofdstel misschien te brut is direct?

Moesten jullie me enkele tips kunnen geven over hoe ik dit kan aanpakken zou dat heel fijn zijn!
BTW : ik wist niet meteen waar ik dit moest plaatsen , dus als het onder een ander rubriek moet, laat maar weten :)

janouk
Blogger

Berichten: 17853
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:05

4 prikpaaltjes en daar tussen stroomband of afzetlint en daarmee en bakje afzetten om jn te longeren

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Met de haf aan de slag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:42

:j Longeren in een afgezet stuk is denk ik toch het enige dat werkt. Pas zodra ze niet meer kan vluchten, zal ze gaan lopen.