Vraagprijs haflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:00

Paarden en Haflingers dus ook zijn allemaal duurder geworden. Ik verkocht jaren geleden mijn (erg knappe) Haflingerruin voor 3K, M dressuur met winst en kon ook een aardige sprong maken. Tegenwoordig liggen de prijzen veel hoger. Prijzen van 8-10K zie ik ook vaker voorbij komen en ach.. Waarom moesten ze zoveel minder kosten dan sportpony’s? Je komt er echt prima mee in de allround sport :j

Nu heb ik alleen nog een Haflinger van 22 die tot haar dood blijft en zou daarna niet per se nog een Haflinger willen.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:25

Ik heb een 10 jarige KWPN / NRPS hengst en dat is zo makkelijk na die eigenwijze Haflingers van me :+ Blijft gewoon achter het draad staan, loopt altijd heerlijk braaf mee. Ik vind Haflingers nog steeds hartstikke leuk om te zien (zeker als ik ze op wedstrijd tegenkom), maar ben tot heden erg blij met mijn warmbloed overstap. Nu heb ik het ook getroffen met mijn paard.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:20

Leeftijd, normaal uiterlijk, geen sportprestaties, niet altijd braaf, ik zou toch echt wel een stuk lager een reële prijs vinden, ook in deze markt. 2.5K +- exclusief toebehoren.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 06:59

Klopt, toen ik mijn bloedmooie M dressuur Haflinger voor 3K verkocht vonden mensen dat ook aan de prijs destijds :P Of je koopt wat jongers, daar vallen de prijzen nog wel mee.

Een recreatieve ruiter wil over het algemeen een braaf paard waar je relaxt mee op buitenrit kan, ook alleen. Als wedstrijdruiter (zit je ook niet altijd te wachten op een paard met buien) koop je ook geen 15 jarige die niks op dat gebied heeft gepresteerd. Hiermee moet je echt gaan zoeken naar een juiste ruiter. Als het dier dan specifieke uiterlijke kenmerken heeft, zoals een heel mooie uitstraling of erg lange manen, drijft dat de prijs weer ietsje op. Maar 4-5K vind ik ambitieus voor wat hier wordt beschreven.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:10

Zoals ik het zie zijn er 9 van de 10 geen kinderpony’s. Zeker de wat fellere types. Die van mij in de jongere jaren ook niet, maar inmiddels nu ze 22 is de ideale kinderpony :j

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers