Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:07

@Orange
Wat een prachtige pony zeg! En gefeliciteerd met je punten.

@xJurdyWonanx
Wat goed zeg! Maar pfff, een uur rijden voor een gewone wedstrijd? Dat is voor mij echt te lang.

theeleuter


xJurdyWonanx

Berichten: 4042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 06:58

Wendeltje schreef:
@Orange
Wat een prachtige pony zeg! En gefeliciteerd met je punten.

@xJurdyWonanx
Wat goed zeg! Maar pfff, een uur rijden voor een gewone wedstrijd? Dat is voor mij echt te lang.


Ja er was in de buurt niets op de weekenden dat ik kon, dus daarom toch maar hiervoor gekozen. Uiteindelijk was het goed te doen, maar die benzinekosten tegenwoordig zijn dan wel een beetje balen haha.

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:193.5
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

plutolover

Berichten: 11700
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:09

ik lees nog steeds braaf mee. hah

@Orange: gefeliciteerd met je punten.
@xjurdywomanx: zo uur rijden voor een wedstrijd vind ik best pittig, toen ik nog wedstrijden reed wast het hooguit half uur. Behalve met een haflingerweekend maar dan ging je gelijk voor 2 dagen.

Ja bezinekosten ken ik, ik wil graag meer behendiger worden met trailer rijden enz dus had tegen mezelf gezegt ik ga minimaal 1 x per 2 weken even met de trailer rijden zonder paard.. maar daar komt niks van door de prijzen.

Vooral achteruit en inparkeren achteruit vind ik nog lastig.. Ik weet dat je contra moet sturen maar dan stuur ik weer te veel of gebeurt niks met de trailer en dan ga ik twijfelen haha.

Het beleren van max gaat wel goed tot nu toe 5x erop gezeten met de BBP en paar keer gedraafd, al vind ik soms zelf even wat spannend want sturen zit er nog niet in haha. Daar ben ik nu met werk aan de hand mee bezig.

Wel merk ik dat als ik max bijna elke dag pakt hij het dan beter doet dan als ik bijv paar dagen niks doe en dan weer oppakt, dat vind ik soms nog best lastig omdat ik kwa energie het soms niet redt..


xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:15

We hebben nog 1 plekje vrij! Mocht je zin hebben om mee te gaan crossen, geef je nog snel op!

Mocht je nog twijfelen of de cross wel iets voor jou is, dit crossterrein en de les van Gaby is zeer geschikt om jullie eerste crosservaring en vertrouwen op te doen!

Afbeelding

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Orange

Berichten: 1399
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:42

Alweer een tijdje geleden… hoe gaat het hier met iedereen en de knappe haffies?

Fangio

Berichten: 2551
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:25

Oh, wat leuk, mag ik hier ook komen meepraten?
Ik start mijn dikkie in de L2, afgelopen weekend een nieuw PR van 195 gereden <3


Orange

Berichten: 1399
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:35

Fangio wat een knappe haf en mooie punten gereden in het L2! *\o/*

Laurahh

Berichten: 4199
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:43

Hier staan we helaas al een tijdje stil!

Eind november onze 2e wedstrijd in de L2 gereden; toen 1e en 2e geworden met 191 en 197 punten. Afbeelding

In december zelf enorm druk op werk geweest en ook overspannen geraakt. Toen begin januari werd Belle ziek van de inenting en daarna werd ik geopereerd aan keelamandelen waar ik nog steeds herstellende van ben. Hoop volgende week misschien weer eens op te stappen en dan langzaam opnieuw beginnen met trainen :')

Orange

Berichten: 1399
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:21

Laurahh hopelijk kun je het straks weer lekker oppakken.

SUSANNEx

Berichten: 826
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 08:57

@Fangio wat een knapperd heb je!

@Laurahh hopelijk vanaf nu een stijgende lijn!

Met mijn Sjef waren we rustig begonnen met het beleer traject afgelopen najaar (wordt in april 4), vooral veel werken aan de hand en wennen aan harnachement. Helaas heeft meneer echt wel last van zijn lichaam en we verwachten door de groei. Hij meet inmiddels ca. 1.60, dus voor een hafje ook geen normale maat natuurlijk. We hebben geen haast met hem, dus voor nu even een pauze...

Afgelopen zomer :)
Afbeelding

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Orange

Berichten: 1399
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:43

SUSANNEx wow 1.60 op die leeftijd al dat is een joekel zeg. Verwacht je dat hij nog veel gaat groeien? Knap dier!

SUSANNEx

Berichten: 826
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:42

Orange schreef:
SUSANNEx wow 1.60 op die leeftijd al dat is een joekel zeg. Verwacht je dat hij nog veel gaat groeien? Knap dier!


Ik hoop het niet eigenlijk! Zou het fijner vinden als zijn lichaam nu een beetje ‘afgemaakt’ kan gaan worden, want zijn spieren/banden/pezen hebben er wel een beetje moeite mee. Hij is om te zien ook wel goed in verhouding nu en denk dat hij enkel nog wat breder gaat worden. Maar ben via Instagram een haf tegengekomen met dezelfde afstamming en deze meet nu 1.67. Dus we gaan het meemaken.

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:24

Nu ben ik wel heel benieuwd naar zijn afstamming. Wat een joekel! :oo

maessie

Berichten: 5693
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:37

Nu ben ik ook nieuwsgierig naar afstamming :j 1.60cm kom soms nog wel voorbij, maar 1.67cm is wel helemaal bizar groot!

Mijn merrie wordt in maart alweer 3, mag ze eindelijk rustig aan wat aan de slag! Mooi optrainen voor de keuring in Augustus.
En mijn hengstveulen (enter) moet ik nog een goed plekje voor gaan zoeken. Wil de merries weer laten dekken dit jaar :j

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

SUSANNEx

Berichten: 826
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:39

PeerAppel schreef:
Nu ben ik wel heel benieuwd naar zijn afstamming. Wat een joekel! :oo


Schach × Alcatel Imladris. Beiden zijn ze volgens mijnKNHS 'maar' 1.52, dus waar die groeispurt vandaan komt? Geen idee :') Zijn moeder is zelfs maar 1.47.

Die van 1.67 is dus ook een Schach × Alcatel Imladris, maar heeft wel een andere moeder.

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Laurahh

Berichten: 4199
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:28

Haha ik denk niet dat het aan Alcatel Imladris ligt. Want dat is Belle's vader en Belle is maar 1.41 :')

Echt bizar groot zeg! Daar is HafJE niet meer van toepassing :')

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 16:43

Jeetje 1.60m, daar word ik bijna jaloers van. Mijn dame is maar 1.45m. Al is ze in haar hoofd minstens 1.75m

theeleuter

suffie
Berichten: 5704
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:40

SUSANNEx schreef:
PeerAppel schreef:
Nu ben ik wel heel benieuwd naar zijn afstamming. Wat een joekel! :oo


Schach × Alcatel Imladris. Beiden zijn ze volgens mijnKNHS 'maar' 1.52, dus waar die groeispurt vandaan komt? Geen idee :') Zijn moeder is zelfs maar 1.47.

Die van 1.67 is dus ook een Schach × Alcatel Imladris, maar heeft wel een andere moeder.


Mijn Schach x Winser-G tikt ook minimaal de 1.57m aan. Als 4 jarige gemeten en nu 7 jaar.

Marije_jiplover

Berichten: 25224
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:25

Dat is idd wel groot zeg!
Ik ben wel blij met de maat van die van mij, ca 1.54
Hij is mooi in verhouding, ok, iets te veel buik momenteel, maar dat trainen we er hopelijk de komende maanden weer af.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Orange

Berichten: 1399
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:04

Gisteren weer eens een dressuurwedstrijdje meegepakt. En toch weer twee mooie winstpunten mee naar huis genomen. 180.5 en 185.5, nog genoeg schoonheidsfoutjes.

Mevrouw gaat iets te graag vooruit en soms daardoor wat moeite met terugkomen vanuit de uitgestrekte/middengangen.

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11700
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:10

hier gaat alles zn gangetje weer met max. Stanley mijn opa haf is nog steeds geen opa haf. Al vind ik kwa tijd dat hij wel met pensioen mag hahah soms weinig tijd voor 2 paarden.

Maar ergens vind ik het zonde om hem 'stil' te zetten want hij doet het super.

Max zijn we weer aan het oppakken kwa beleren na zijn maagzweer avontuur. Hij voelt veel fijner aan en ook stabieler met rijden. Alleen echt voorwaarts lopen zit er nog niet in haha. Had gehoop dat hij nu ook meer voorwaarts durfde te lopen. Maar blijkbaar is het karakter of nog niet helemaal snappen wat been is.

Ag maak ook niet uit, ik ben niks anders dan 'flegmatieke' paarden gewend dus ineens een vlug dier past toch niet bij mij.

En blijkbaar ben ik goed in paarden flegmatiek maken of nou aan de longe is of erop haha.

orange: gefeliciteerd met je winstpunten.

plutolover

Berichten: 11700
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:11

SUSANNEx schreef:
@Fangio wat een knapperd heb je!

@Laurahh hopelijk vanaf nu een stijgende lijn!

Met mijn Sjef waren we rustig begonnen met het beleer traject afgelopen najaar (wordt in april 4), vooral veel werken aan de hand en wennen aan harnachement. Helaas heeft meneer echt wel last van zijn lichaam en we verwachten door de groei. Hij meet inmiddels ca. 1.60, dus voor een hafje ook geen normale maat natuurlijk. We hebben geen haast met hem, dus voor nu even een pauze...

Afgelopen zomer :)
[ [url=m/sQPRKo.jpg]Afbeelding[/url] ]


160 dat is ind groot en dan pas 4

Laurahh

Berichten: 4199
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 16:02

Jeetje wat een schofthoogtes hier. Belle is dan echt nog een klassieke kabouter met haar 1.41.

@Orange, gefeliciteerd met je winstpunten! Erg mooie combinatie zijn jullie.
@Plutelover, fijn dat je weer lekker bezig bent met Max. Mijn ervaring is ook wel dat als ze meer kracht en conditie ze opbouwen door de trainingen, ze ook wel minder flegmatiek worden.

Wij zijn na 3 maanden winterstop, eindelijk weer eens gestart. We waren pas 2 weken weer aan het trainen dus het was een beetje optimistisch. Maar het was dichtbij dus met het motto 'niks te verliezen' erheen gegaan.

Pony mistte duidelijk conditie want had echt veel te weinig impuls in de proeven. Maar toch wat winstpuntjes binnen gesmokkeld en nu L2+6!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orange

Berichten: 1399
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:18

Netjes Laurahh gefeliciteerd met je winstpunten!

robbie88

Berichten: 2073
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:39

De schach die ik rijd is ook 160 ( met 4 gemeten)

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker